Blog modowy czy skuteczny personal branding – jak z popularności korzysta Maffashion?

16.06.2016

#Sobotarano (dzień, w którym pisze się najlepiej). Można wstać i nic nie robić. Można wstać, napić się kawy, a potem z #pytanienasniadanie upewnić się, że Twoja sobota nie będzie tak fajna, jak Kingi Rusin czy Marceliny Zawadzkiej. W sobotę można zrobić wiele, a przez cały weekend nawet odmienić swoje życie. Jedno jest pewne – nawet gdyby udało ci się jakimś cudem znaleźć jednocześnie w 3 miejscach świata, z 6 znanymi celebrytami, będąc 30. letnim modelem światowego domu mody, nie z[a]robisz dziś tyle, ile #maffashion, czyli Julia Kuczyńska, która właśnie obraca się na drugi bok.

Przez bardzo długi czas branża modowa, a szczególnie jej internetowa wersja, była uznawana za tę „mało ważną” część gospodarki. Niby coś tam się w niej działo, niby ktoś tam w niej zarabiał, ktoś był znany, ale wciąż bez powszechnie cenionych autorytetów, znanych także poza branżą, które oprócz kompletowania modnych stylizacji mogłyby zaoferować prawdziwą wartość.

Tak było jeszcze dekadę temu, zanim zrozumiano, że blogerki modowe mogą zarabiać dla ciebie, czyli twojej, naszej marki. Dają duże możliwości zarówno podczas budowania świadomości zakupowej u potencjalnych klientów, jak i w nawiązywaniu relacji produkt-człowiek (osobowość, przyjaciel, ktoś, kto jest dokładnie taki, jak marka chce, by był). Dzisiaj z pełną świadomością godzimy się z faktem, że:

Statystyczny Polak dokonujący zakupów w internecie (zarówno kobiety, jak i mężczyźni) jest najczęściej osobą młodą i mieszka w dużym mieście (powyżej 500 tys.). Największą grupę klientów w internecie liczą obecnie osoby w przedziale wiekowym 25-34 lata, stanowiąc tym samym 37% wszystkich ankietowanych w przeprowadzonym badaniu. Kobiety najczęściej przeglądają w internecie takie kategorie jak: odzież (64% wszystkich ankietowanych kobiet) oraz obuwie i kosmetyki (57%). Mężczyźni wybierają z kolei elektronikę (75%) oraz sprzęt AGD (58%). Tylko 31% mężczyzn decyduje się na zakupy z kategorii moda.

[E-commerce jest fashion. Jak wygląda branża modowa w Polsce i we Włoszech: https://www.wirtualnemedia.pl/centrum-prasowe/artykul/e-commerce-jest-fashion-jak-wyglada-branza-modowa-w-polsce-i-we-wloszech]

Takie dane wielu niedowiarkom otwierają oczy, pokazując jaki to potencjał oraz motywują do podejmowania wyzwań.

Tymczasem blogerki modowe nie tylko kreują wizerunek wielu polskich kobiet. Robią swoje, a jednocześnie uczą innych, jak dobrze się komunikować, jak tworzyć silną więź ze swoimi obserwatorami i zgrabnie balansować pomiędzy potrzebami marek i rosnącymi wymaganiami ich klientów.

Blogerzy są otwarci na współpracę i chętnie podejmują kreatywne i oryginalne wyzwania, dlatego ciekawa akcja może stanowić klucz do sukcesu.

[Alicja Dahlke; Blogi modowe wpływają na zwiększenie sprzedaży: https://klinikaecommerce.pl/blogi-modowe-wplywaja-na-zwiekszenie-sprzedazy/]

Maffashion, autorka bardzo znanego bloga modowego to w tej dziedzinie swego rodzaju fenomen. Osobiście lubię ją za jej styl i umiejętne wykorzystanie wszystkich narzędzi współczesnego marketingu internetowego. Przede wszystkim jednak uważam, że za pracę, którą włożyła w rozwój branży modowej należy się jej chwila uwagi, co też czynię pośpiesznie.

minions

Nazywa się Julia Kuczyńska i pochodzi ze Złotowa. Tyle. Wszystko, co można powiedzieć o jej pochodzeniu, wyglądzie, związku z #abstrachuje i innych, mniej istotnych rzeczach, znajdziesz w internecie. Naprawdę.

Julia Kuczyńska autorka bloga maffashion.pl to przecież nie tylko znana blogerka. To żywa, pełna energii osoba, która stworzyła bardzo mocną więź ze swoimi obserwatorami i którą Kozaczek i Pudelek, przedstawiając w różnych sytuacjach, wykreował na gwiazdę, czego rezultatem jest fakt, że wiele osób, CHCE BYĆ JAK Maffashion!

Mało, dużo? Marki twierdzą, że sporo, zważywszy na to, że blog Maffashion na zainteresowanie wszechstronną współpracą nie narzeka. Wystarczy przyjrzeć się profilom Maffashion na instagramie, facebooku czy snapchacie oraz innych oficjalnych kanałach społecznościowych. Tydzień to nie tylko 1 zaplanowana akcja ze spódnicą. To działania na bardzo wszechstronnym polu: od wyjazdów, poprzez plany zdjęciowe i klipy, aż po szybkie akcje konkursowe. Jej czas płynie trochę szybciej niż innych, czasem ciut leniwych i wygodnych ludzi. Mam wrażenie, że każda minuta życia Maffashion jest tutaj wykorzystywana w 300%.

Blogerki modowe, dziewczyny tworzące w sieci, mają niezwykły dar do robienia dobrego biznesu.

[Kalina Chojnacka; Jak blogerki modowe utarły nosa starym wyjadaczom i wypracowały swój wielki sukces: https://natemat.pl/173541,intratny-biznes-polskich-szafiarek-marka-sama-w-sobie-i]

I nie ma w tym nic niemoralnego, zdrożnego czy złego. Wykorzystując swoje umiejętności, zainteresowania modą oraz odwagę do działania, idą do przodu i pojawiają się już nie tylko w polskiej prasie, ale również w znanych na całym świecie magazynach, jak Marie Claire czy NowFashion. To przecież nie tylko promocja ich samych, ale polskiej branży modowej.

Gdyby podliczyć wszystkich obserwatorów, na wszystkich instagramowych kontach Maffashion (większość założyli fani blogerki) to mógłby pyknąć milion!

Czy sama Maffashion wie, ile kont przekierowanych na jej osobę występuje obecnie w aplikacji Instagram? Korzystając z aplikacji, znajdziemy tam: jedno oficjalne i… kilkadziesiąt, które założyli fani. Wystarczy wpisać #maffashion, by naszym oczom ukazała się dość długa lista kont „dodatkowych”. Nie brakuje tam Maffindrolli, Maffsnapchat, ScreenMaffashion. Każde z tych kont nie ma oczywiście takiej liczby fanów jak konto oficjalne Julii Kuczyńskiej, żyją jednak swoim życiem, a często nawiązują do najbardziej znanych akcji promocyjnych z jej udziałem. Co to daje marce? Wiele więcej niż standardowe działania promocyjne.

profile instagramprofile instalgram 2

I choć popularny w pewnym środowisku portal Zeberka sugerował, że Julia przeinacza rzeczywistość (artykuł tu) na Instagramie, to popularność jej oficjalnego konta rośnie. Co ciekawe na hasło Maffashion kozaczek również znajdziecie wiele „ciekawych” treści.

Dane dotyczące ewaluacji zasięgu można dostrzec w standardowych zestawieniach:

Najbardziej interaktywne profile na Instagramie – Instagram Trends kwiecień 2016

Najbardziej interaktywne profile na Instagramie – Instagram Trends kwiecień 2016 od Sotrender

34wfdt54t54eft4efr5tlog

Top 10 polskich profili na Instagramie. Kategoria: blog&vlog od NapoleonCat.

w4rdw4r5f45r4rgramie

Top 10 polskich profili na Instagramie od NapoleonCat.

Nawiązując do tak dużego zainteresowania oficjalnym profilem Maffashion, postanowiłam przyjrzeć się jej tygodniowym wpisom. Julia Kuczyńska, tylko podczas 7 dni, zamieściła na swoim koncie zdjęcia z oficjalnym obrandowaniem marki Clinique, Godsavequeens, Swarovski, Stradivarius, Coca-cola i pewnie coś jeszcze by się znalazło, gdybym wnikliwie przejrzała każde zdjęcie i wpisy. Jak to zostało odebrane przez fanów?

PRZYKŁAD 1

6 Czerwca blogerka wrzuciła na swój profil Maffashion instagram zdjęcie:

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

To kontynuacja akcji promocyjnej dla marki Godsavequeens, która specjalizuje się w sprzedaży kostiumów kąpielowych, podobnych do tych z serialu Słoneczny patrol, a także bielizny, w której duże znaczenie odgrywa delikatna koronka.

Akcja promocyjna rozpoczęła się wpisem z dnia 10 maja, opublikowanym na blogu Julii. Drugi wpis to barwne zdjęcia wykonywane podczas jednego z wyjazdów blogerki do Kalifornii, gdzie celem podróży był festiwal Coachella 2016. Nawiązanie do marki pojawiło się aż w 4 kanałach dystrybucji:

  • Blog Maffashion: https://maffashion.pl/god-save-queens-2/
  • Instagram Maffashion:  zdjęcie powyżej.
  • Snapchat Maffashion: gdzie M. wspomniała o gotowym wpisie.
  • Facebook Maffashion: zdjęcie powyżej.

Maffashion poprowadziła tym samym bardzo zgrabną akcję promocyjną marki. Obserwatorki zwariowały. Skutkiem tego:

  • Jej wpis znalazł się na 5 pozycji w wynikach wyszukiwania na frazę godsavequeens:
Dane pobrane z https://www.app.senuto.com/

Dane pobrane z https://www.app.senuto.com

Oczywiście akcja promocyjna zaplanowana przez markę nie ograniczyła się wyłącznie do publikacji zdjęć kolekcji na profilu Maff, jednocześnie przygotowano publikacje w takich serwisach jak:

One również nawiązują swoją treścią do najnowszej kolekcji marki..

Zdjęcie z obrandowaniem marki zamieściła na swoim oficjalnym profilu również #paniekscelencja, jak i wiele innych kobiet.

Oficjalny profil paniekscelencja Instagram – screen.

Oficjalny profil paniekscelencja Instagram – screen.

Zdjęcie nie zgarnęło tyle serduszek co fotka Maffashion, ale zainteresowanie i tak było spore.

Oczywiście nie można powiedzieć, że cały sukces marki Godsavegueens zawdzięcza się M. Tak z pewnością nie jest. Ta polska marka, na punkcie której oszalały Kardashianki, wywalczyła sobie duże zainteresowanie swoimi produktami także innymi akcjami promocyjnymi. Nie zmienia to jednak faktu, że bez twarzy Julii utożsamienie się z tym produktem nie byłoby tak silne.

PRZYKŁAD 2

Nie jest tajemnicą, że Maffashion jest twarzą marki Swarovski oraz że współpracowała z Clinique. W poprzednim tygodniu na swoich profilach Facebooku oraz Instagramie, opublikowała takie oto zdjęcia:

clinique screen instagram

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

I pomimo chwilowego kryzysu, kiedy to zarzucono jej kolejną promocję, znowu wzbudziła zainteresowanie wielu kobiet. Pojawiły się prośby o ocenę jakości kosmetyków, o testy na żywo, o nowe stylizacje.

PRZYKŁAD 3

Maffashion bardzo umiejętnie promuje na swoich kanałach także siebie. Na zdjęciach poniżej możemy zobaczyć najnowszą okładkę czasopisma Glamour z jej wizerunkiem, a informacje o jej pojawieniu zamieściła na swoim fanpage’u. Mogliśmy ją przeczytać po najechaniu myszą na tło profilu.

cjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

cjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Blogerki są osobami, które na swój sukces ciężko zapracowały. Jego miarą jest zasięg, czyli liczba obserwatorów. Dla reklamodawców bardzo istotny jest też fakt, że to nie są odbiorcy przypadkowi, tylko potencjalni konsumenci.

[Kalina Chojnacka; Jak blogerki modowe utarły nosa starym wyjadaczom i wypracowały swój wielki sukces: https://natemat.pl/173541,intratny-biznes-polskich-szafiarek-marka-sama-w-sobie-i]

I właśnie o takim sukcesie, mierzonym liczbą obserwatorów oraz zaangażowaniem w prowadzonym rozmowach, można mówić na przykładzie 3 największych kanałów społecznościowych Maffashion. Warto tutaj przytoczyć:

Facebook – 641 289 osób lubi to! [Dane na dzień 12.06.2016]

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Blog – https://maffashion.pl/

Oficjalny blog Maffashion – screen.

Oficjalny blog Maffashion – screen.

Instagram – maffashion_official 764 tys. obserwujących [dane na dzień 12.06.2016]

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Oficjalny profil Maffashion Instagram – screen.

Jest jeszcze Snapchat maffashion, na którym Julia bardzo często udziela odpowiedzi na najbardziej nurtujące pytania, relacjonuje swoje wyjazdy oraz wrzuca informacje dotyczące jej współpracy z markami. Według https://hash.fm/ ma na nim 189 000 widzów.

Społecznościowe kanały dystrybucji tworzą bardzo silną więź z użytkownikiem. Pozwalają na dużo więcej niż standardowe formy komunikacji. Ale to jednak blog maffashion był pierwszym dzieckiem M. i z pewnością darzy go największym sentymentem. Siła jej bloga również jest ogromna. M. tworzy na nim stylizacje, pod którymi pojawiają się komentarze. Kluczową rolę odgrywa tu przedstawienie się, dotarcie do tych osób, które bywają w tym miejscu.

Tak, to standardowy wygląd po ich rozwinięciu. Można zatem powiedzieć, że jej blog jest czymś w rodzaju tablicy informacyjnej. Zajrzyj tu, zobacz, ja też coś dla Ciebie mam, wypróbuj, poczuj lub dotknij.

To fascynujące, jak popularność jednej osoby może się dobrze sprzedawać. Wystarczy zajrzeć pod przypadkowy wpis również na Facebooku, by przekonać się o sile marki, jaką jest M.:

Oficjalny blog Maffashion – screen.

Oficjalny blog Maffashion – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Oficjalny profil Maffashion Facebook – screen.

Informacje o publikacji na blogu i mamy cię, drogi użytkowniku. Jednym słowem polub to, co twoja M.

#niedzielawieczor Co robiłeś? W czasie, kiedy ty się nad tym zastanawiasz, Julia była w Nicei na meczu Polska-Irlandia. Całą akcję przygotowała Coca-cola, dla której Maff pracuje już nie pierwszy raz. A relację standardowo mogliśmy zobaczyć na jej wszystkich kanałach komunikacji (swoją drogą także na oficjalnym kanale Snapchat Coca-coli, który prowadziła wraz z innymi uczestnikami akcji):

Oficjalny profil Maffashion Snapchat – screen.

Oficjalny profil Maffashion Snapchat – screen.

Oficjalny profil Coca-cola Polska Snapchat – screen.

Oficjalny profil Coca-cola Polska Snapchat – screen.

Oficjalny profil Maffashion - Facebook screen.

Oficjalny profil Maffashion – Facebook screen.

Coca-cola: gratulacje świetnej akcji, polskiej drużynie dziękujemy za piękny mecz!

Przeglądając dawne wywiady z M., można napotkać wypowiedzi dotyczące jej początków. Mówi wówczas: Prowadzę bloga modowego. Niektórzy nazywają go szafiarskim, a ja myślę, że to jest bardziej blog personalny.

I może to właśnie w tym tkwi największa tajemnica jej sukcesu? Chętnie poznam Wasze zdanie! Do usłyszenia. N.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
FASHIONSEBApanda Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
panda
Gość
panda

99,9 komentarzy pod postami z jej bloga to jedno zdanie: super stylizacja!, ślicznie! etc. etc, i link do blogusia jakies dziewuszki która pragnie być jak M. zero merytorycznych komentarzy

FASHIONSEBA
Gość

Bardzo fajny, ciekawy artykuł. Pozdrawiam, Seba http://fashionseba.blogspot.com

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies