Content dla e-commerce – tworzyć samodzielnie czy zlecić agencji?
O tym, że content marketing przestał być tylko ciekawostką, świadczy rosnąca liczba zapytań w przeciągu ostatniego roku. Jeśli dodatkowo porównać je z zapytaniami, które pojawiały się 3, 4 lata temu – widać, jak bardzo zyskał na popularności. Podobnie wzrasta świadomość klienta – często już od pierwszego spotkania prowadzimy profesjonalny dialog, oparty na ściśle zdefiniowanych potrzebach. […]
Czym jest synergia SEO i CM i jak działa w praktyce?
Według danych z serwisu monetate.com, wyniki organiczne są trzecim najbardziej dochodowym kanałem sprzedaży sklepów internetowych. Aby odnieść sukces mierzony wysokimi pozycjami w wynikach organicznych, niezbędna jest rzetelna strategia, łącząca działania SEO i content marketingowe. Dziś, oprócz kreatywności, trzeba umieć integrować różne kanały promocji. Czym jest SEO i dlaczego to nie to samo, co pozycjonowanie? Żeby […]
Krótka analiza spadku widoczności SEO sklepu Rossmann
Pomiędzy 1 a 27 listopada 2018 roku, sklep internetowy Rossmann.pl odnotował bardzo duży spadek liczby słów kluczowych, dla których jeszcze niedawno pojawiał się w organicznych wynikach wyszukiwania Google. Skala zjawiska spowodowała, że przyjrzałem się tematowi nieco bliżej. Utraconych zostało: 29 537 słów kluczowych w TOP50 (83% widoczności) 6 871 słów kluczowych w TOP10 (82% widoczności) 2 374 […]
Lista najczęściej popełnianych błędów optymalizacyjnych w e-commerce. Sprawdź, czy je popełniasz
Istnieje kilkaset czynników rankingowych, które mają wpływ na widoczność i pozycje witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Zidentyfikowanie błędów oraz prawidłowo wprowadzona optymalizacja są kluczowymi działaniami w każdym projekcie SEO. Można powiedzieć, że audyt SEO jest pierwszym, priorytetowym krokiem, bez którego powodzenie projektu jest praktycznie niemożliwe. Poniżej lista najczęściej popełnianych błędów – nie tylko tych typowo […]
Content i SEO – 3x Case Study – Aktualizacja
Połączenie działań SEO oraz produkcji „właściwego contentu”, dają doskonałe i, przede wszystkim, trwałe w dłuższej perspektywie czasu, wyniki, które można wykorzystać w celu zwiększenia sprzedaży w sklepie internetowym.
SEO to nie pozycjonowanie – Wrocław o tym wie!
Prowadzisz biznes online? To super! Obecność Twojej firmy w sieci jest bardzo ważna, jeżeli chcesz osiągnąć sukces. Musisz jednak wiedzieć, że bez wsparcia SEO ciężko będzie Ci zaistnieć w Internecie. Liczba internautów w Polsce cały czas rośnie. W grudniu 2018 roku z samej wyszukiwarki Google skorzystało ponad 26 mln. To chyba wystarczający argument, żeby przyjrzeć […]
7 powodów, dla których budujemy sekcje contentowe – 3 x case study
Właściciele sklepów internetowych opierają proces budowania widoczności w głównej mierze o zapytania użytkowników, które są ściśle powiązane z popularnymi nazwami ich brandów, kategoriami produktowymi i samymi nazwami produktów, jakie oferują.
Złota Szpachla – content marketingowe case study
Jedną z najważniejszych cech, jakie powinien posiadać dobry marketingowiec, jest umiejętność wyjścia z roli i zbadania, jak myśli konsument. Ja postanowiłem zrobić podobnie. Spróbowałem pobawić się w odgadnięcie, co mogli pomyśleć odbiorcy na wieść, że artykuł „Szpachlowanie i gładzenie ścian – krok po kroku”, opublikowany na stronie Castorama.pl, zdobył Złote Pióro w swojej kategorii. Zapraszam na […]
Real time Penguin – małe podsumowanie
Kilka informacji o nowym Penguinie oraz tym dlaczego „brak kontroli nad linkami jest fatalnym pomysłem„, który może zatrzymać i zniszczyć działania SEO.
7 kroków do dobrego long-formu
Jakość jest ważniejsza niż ilość – to wiadomo w marketingu treści, odkąd roboty Google’a odmówiły preclom pierwszych miejsc w wyszukiwarkach. Teraz osoby tworzące content mają inne dylematy. Czy jest sens tworzyć long-form, gdy pokutuje pogląd, że nikt w Internecie nie czyta rozbudowanych artykułów i nie ogląda długich filmów? A jeśli już zabierać się za „grubszy […]