Podsumowanie ogłoszonych VISUAL TRENDS 2019
Kiedy okazuje się, że masz dysk przepełniony szablonami grafik, firmowymi prezentacjami, formatkami ofert, infografikami, które nawet nigdy nie były publikowane, i zdajesz sobie sprawę, że nie masz co wrzucić na Fejsa, bo wszystko wydaje się już niemodne, nie w trendzie… Znaczy to, że rozpoczął się nowy rok. Wprawdzie już w grudniu zacząłeś używać dodatkowego koloru […]
Visual content marketing – trendy na 2018 rok
Visual content to wszelkiego rodzaju treści wizualne służące komunikacji, czyli przekazywaniu informacji. Aby komunikat był skuteczny, należy dostosować jego formę do odbiorcy. Należy więc wyjść od pytania; do kogo będziemy mówić w roku 2018? Jakie trendy z 2017 będą wciąż żywe w 2018 Jak kolor roku wg Pantone determinuje kreacje Jaki rodzaj contentu najskuteczniej […]
To nie są TYLKO zdjęcia – dlaczego visual content jest tak samo ważny, jak content tekstowy
Jeżeli wychodzisz z założenia, że zdjęcia i grafiki są jedynie pauzą w konsumowaniu treści artykułu na twojej stronie bądź też “uładnieniem” [jazz up] i urozmaiceniem konkursowego landingpage’a, to tracisz 80% istotnego komunikatu, który mógłby zapamiętać twój odbiorca po wyjściu ze strony. Założę się, że już wiele razy słyszałeś, że w krótkim czasie mózg człowieka o […]
Wszystko co musisz wiedzieć o emoji, by sprawnie komunikować się w internecie
Jak to jest, że gdy rozmawiamy z kimś za pomocą komunikatora, nieużywanie emotikon i emoji odbierane jest jako zły humor lub po prostu foch? „Emotikon i emoji”? To nie to samo? Ano nie.
Hejty i propsy, czyli najbardziej emocjonujące projekty logo polskich miast i województw
Trzeba przyznać, że niemal cały internet był w szoku, kiedy Słupsk pochwalił się swoją nową identyfikacją. Dlaczego? Bo nie bardzo było co hejtować… z dysproporcją wagi sygnetu do typografii się zgodzę, ale poza tym, nic. I jeszcze na dodatek… Nowa strona www została stworzona przez pracowników Urzędu Miasta, nie ponieśliśmy więc dodatkowo żadnych kosztów. […] Jak to!? Bez […]
Designerze, sprawdź swojego skilla – 10 gier dla projektantów
Jest piątek, do weekendu bliżej niż dalej, oczywiście nie zrobimy już nic konstruktywnego więęęeccccc… proponuję kreatywną rozrywkę sprawdzającą podstawowe, designerskie skille. Challenge accepted? 1. PEN TOOL Gra przygotowana przez Adobe, idealna do wprawienia się w posługiwaniu krzywymi Béziera. 2. KOLOR Gra z polskim akcentem. Zasada jest jedna i bardzo prosta, musisz odgadnąć What KOLOR is this? […]
Profil na INSTA w wersji PRO – polecane aplikacje dla Instagrama
Zdecydowanie, jestem fanką Instagrama. Poza swoim prywatnym kontem, prowadzę również dwa firmowe profile na tej platformie. Często więc poszukuję dodatków, ciekawostek, które pozwalają na urozmaicenie wizualnej komunikacji. Sam Instagram daje możliwość edycji zdjęć za pomocą 27 filtrów, a także zmiany kontrastu, nachylenia, jasności, struktury, nasycenia, koloru, zanikania, prześwietlenia, cieni, winiety, rozmycia, wyostrzenia, temperatury zdjęcia i […]
Slide Share – niedoceniona i nieoceniona platforma dla visual contentu
Obecnie profil na Facebooku, stał się dla firm niemal tak samo ważny i konieczny, jak posiadanie strony www. Wiemy że klientowi trzeba się pokazać, zagadać i dać się polubić. Firmy pojawiają się więc wszędzie tam, gdzie chętnie przebywamy. Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest, Vine, YouTube… tu znajdziemy chętne do komunikowanie się marki. O visual contencie krzyczymy […]
O KRÓLU VISUALU! – Najważniejsze praktyki visual contentowe w 2015 roku [WSTĘP]
We are Visual Culture, Visual Marketing, Visual Language, Make it Visual, Visual Storytelling, Visual Content is King!, coraz częściej spotykam się z tymi frazami. Nie trzeba być prorokiem, żeby wiedzieć (widzieć), że 2015 będzie [i już jest] rokiem, w którym wszelkie formy visual contentu będą wiodły prym. Już teraz stanowią one centralną oś strategii content marketingowych. […]
BRAND HEROES DAWNIEJ I DZIŚ
Wiedzieliście, że Fioletowa Krowa ma już 42 lata, a ludzik Michelin powstał pod koniec XIX wieku!!!!??? Równocześnie, gdy nasze polskie maskotki nudzą się nam po około 3 latach, nie potrafimy wyobrazić sobie M&M’sów bez ich spersonalizowanych postaci, a McDonald’sa bez [nadal trochę psychodelicznego] clowna siedzącego na ławce z nogą opartą o kolano. To jak z […]