W marcu 2016 roku, tworząc treści na stronę www.castorama.pl, napisaliśmy artykuł poradnikowy pod tytułem Szpachlowanie i gładzenie ścian – krok po kroku. Artykuł zdobył pierwsze miejsce i Złote Pióro w konkursie Pióra Roku 2016. Jest jednym z kilkuset, jakie powstały na potrzeby kategorii poradnikowej w serwisie Klienta. Zaprezentowane cele i rezultaty są rozliczane dla całej kategorii.
CELE GŁÓWNE:
- Edukacja czytelników
- Rozwój i globalne wzmocnienie serwisu poprzez dodanie merytorycznej i jakościowej treści
- Zwiększenie ruchu organicznego w serwisie
CELE POŚREDNIE:
- Promocja wybranych produktów z oferty
- Wydłużenie średniego czasu przebywania na stronie
- Wzmocnienie wizerunku branżowego eksperta
Powyższy artykuł to jeden z przykładów realizacji strategii, którą wdrożyliśmy wraz z Content Solutions. Dzięki niej rok do roku realizujemy swój cel, notując regularny wzrost widoczności.
Michał Russak, Internet Technologies Development Director/Head of Digital w Castorama Polska
WYZWANIE
- wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania na sekcji poradnikowej oraz produktowej
- uzyskanie przez odbiorców praktycznych i merytorycznie sprawdzonych informacji
- utrzymanie użytkownika na stronie, by zapoznał się z ofertą oraz innymi treściami
ROZWIĄZANIE
- wzmocnienie sekcji poradnikowej poprzez dodanie jakościowego contentu i wykorzystanie mocy sekcji do wzmocnienia całego serwisu
- tworzenie serii artykułów poradnikowych, łączących wiedzę teoretyczną (autor) i praktyczną (artykuły powstają przy współpracy z doradcami sklepu Castorama)
- zoptymalizowanie artykułów pod wybrane frazy na bazie analizy otoczenia semantycznego, odpowiadających także zapytaniom prowadzącym do sekcji produktowej
- zaszycie w treści artykułów linków wewnętrznych, prowadzących do kategorii produktowych, wybranych produktów oraz artykułów rozszerzających kontekst
REZULTATY
- stały i regularny wzrost ruchu organicznego w sekcji z poradami (w ujęciu dwuletnim):
- wzrost ruchu organicznego w sekcji z poradami rok do roku (2015 do 2016):
- stały i regularny wzrost ruchu organicznego w sekcji produktowej w ujęciu dwuletnim:
- wzrost ruchu organicznego w sekcji z produktami rok do roku (2015 do 2016):
- w przeciągu roku ruch organiczny w sekcji poradnikowej wzrósł o 232%
- w przeciągu roku ruch organiczny w sekcji produktowej wzrósł o 82%
- zmniejszenie współczynnika odrzuceń dla całej sekcji o 46%
- więcej przejść na pozostałe treści na stronie (produkty oraz inne, kontekstowe artykuły)
PRZYKŁADY CONTENTU
Inne podobne artykuły long-form:
- https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/wykonczenie/plytki-scienne-podlogowe-i-elewacyjne/akcesoria-do-plytek-podlogowych/kleje-i-zaprawy-klejowe/jak-ukladac-plytki-na-schodach-krok-po-kroku.html
- https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wyrzynarki-i-pilarki/wyrzynarki/wyrzynarki-i-pilarki-jak-ich-uzywac.html
- https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/szlifierki-i-polerki/jak-ostrzyc-narzedzia.html
- https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-i-traktorki/kosiarki-spalinowe-pchane/jak-uruchomic-kosiarke-i-dbac-o-jej-silnik.html
- https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/wykonczenie/malowanie/farby-wewnetrzne/farby-biale/wnetrze-w-stylu-skandynawskim-jakie-kolory-scian-wybrac.html