Content Solutions sp. z o.o. sp. k. dla Castorama Polska sp. z o.o. Case study_2017

Złota Szpachla – jak w przeciągu roku zwiększyliśmy o 232% ruch organiczny w sekcji poradnikowej

W marcu 2016 roku, tworząc treści na stronę www.castorama.pl, napisaliśmy artykuł poradnikowy pod tytułem Szpachlowanie i gładzenie ścian – krok po kroku. Artykuł zdobył pierwsze miejsce i Złote Pióro w konkursie Pióra Roku 2016. Jest jednym z kilkuset, jakie powstały na potrzeby kategorii poradnikowej w serwisie Klienta. Zaprezentowane cele i rezultaty są rozliczane dla całej kategorii.

CELE GŁÓWNE:

  1. Edukacja czytelników
  2. Rozwój i globalne wzmocnienie serwisu poprzez dodanie merytorycznej i jakościowej treści
  3. Zwiększenie ruchu organicznego w serwisie

 

CELE POŚREDNIE:

  1. Promocja wybranych produktów z oferty
  2. Wydłużenie średniego czasu przebywania na stronie
  3. Wzmocnienie wizerunku branżowego eksperta

Powyższy artykuł to jeden z przykładów realizacji strategii, którą wdrożyliśmy wraz z Content Solutions. Dzięki niej rok do roku realizujemy swój cel, notując regularny wzrost widoczności.

Michał Russak, Internet Technologies Development Director/Head of Digital w Castorama Polska

WYZWANIE

  • wzrost ruchu z organicznych wyników wyszukiwania na sekcji poradnikowej oraz produktowej
  • uzyskanie przez odbiorców praktycznych i merytorycznie sprawdzonych informacji
  • utrzymanie użytkownika na stronie, by zapoznał się z ofertą oraz innymi treściami

ROZWIĄZANIE

  • wzmocnienie sekcji poradnikowej poprzez dodanie jakościowego contentu i wykorzystanie mocy sekcji do wzmocnienia całego serwisu
  • tworzenie serii artykułów poradnikowych, łączących wiedzę teoretyczną (autor) i praktyczną (artykuły powstają przy współpracy z doradcami sklepu Castorama)
  • zoptymalizowanie artykułów pod wybrane frazy na bazie analizy otoczenia semantycznego, odpowiadających także zapytaniom prowadzącym do sekcji produktowej
  • zaszycie w treści artykułów linków wewnętrznych, prowadzących do kategorii produktowych, wybranych produktów oraz artykułów rozszerzających kontekst

REZULTATY 

  • stały i regularny wzrost ruchu organicznego w sekcji z poradami (w ujęciu dwuletnim):
  • wzrost ruchu organicznego w sekcji z poradami rok do roku (2015 do 2016):
  • stały i regularny wzrost ruchu organicznego w sekcji produktowej w ujęciu dwuletnim:
  • wzrost ruchu organicznego w sekcji z produktami rok do roku (2015 do 2016):
  • w przeciągu roku ruch organiczny w sekcji poradnikowej wzrósł o 232%
  • w przeciągu roku ruch organiczny w sekcji produktowej wzrósł o 82%
  • zmniejszenie współczynnika odrzuceń dla całej sekcji o 46%
  • więcej przejść na pozostałe treści na stronie (produkty oraz inne, kontekstowe artykuły)

PRZYKŁADY CONTENTU

Inne podobne artykuły long-form:

  1. https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/wykonczenie/plytki-scienne-podlogowe-i-elewacyjne/akcesoria-do-plytek-podlogowych/kleje-i-zaprawy-klejowe/jak-ukladac-plytki-na-schodach-krok-po-kroku.html
  2. https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/wyrzynarki-i-pilarki/wyrzynarki/wyrzynarki-i-pilarki-jak-ich-uzywac.html
  3. https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/elektronarzedzia-przenosne-i-akcesoria/szlifierki-i-polerki/jak-ostrzyc-narzedzia.html
  4. https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/narzedzia-i-artykuly/maszyny-ogrodnicze/kosiarki-i-traktorki/kosiarki-spalinowe-pchane/jak-uruchomic-kosiarke-i-dbac-o-jej-silnik.html
  5. https://www.castorama.pl/inspiracje-i-porady/wykonczenie/malowanie/farby-wewnetrzne/farby-biale/wnetrze-w-stylu-skandynawskim-jakie-kolory-scian-wybrac.html

 

Dla Ciebie też możemy to zrobić. Napisz do nas

5 + 6 =

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies