Jak w ciągu tygodnia zwiększyć liczbę odsłon za pomocą kampanii viralowej

ARTYKUŁ

W drugiej połowie marca 2014 roku przeprowadziliśmy działanie polegające na stworzeniu artykułu z potencjałem viralowym na jednym z blogów zapleczowych naszego klienta z branży RTV/AGD. Wykorzystaliśmy wówczas znaczący wzrost popularności skoków narciarskich w Polsce po zdobyciu przez Kamila Stocha dwóch złotych medali olimpijskich oraz faktu, iż nasz najlepszy zawodnik zmierzał pewnie także po Kryształową Kulę. Dzięki temu, że mieliśmy do dyspozycji bloga traktującego o laptopach, mogliśmy przypomnieć internautom o kultowej grze Deluxe Ski Jump, która święciła ogromne sukcesy w Polsce w czasach „Małyszomanii”. Zgłębiliśmy wiedzę na temat tej pozycji oraz jej twórcy i przedstawiliśmy w przystępny sposób wyjątkowo ciekawe informacje z nią związane.

WYZWANIE

– osiągnięcie możliwe największej liczby odsłon z jednego artykułu w jak najkrótszym czasie

ROZWIĄZANIE

– research: zbadanie, jakiego rodzaju gra wzbudzi pożądany w tym przypadku sentyment w grupie docelowej

– stworzenie wstępnej wersji artykułu

– wykonanie analizy semantycznej fraz i zbadanie ich potencjału

– przeredagowanie artykułu pod kątem SEO i stylistycznym, dostosowując go do nieformalnego języka użytkowników serwisów społecznościowych

– opublikowanie artykułu na blogu kontekstowo związanym z tematyką tekstu

– dystrybucja artykułu w serwisach Wykop i JoeMonster w określonych dniach i godzinach

– monitorowanie na bieżąco przebiegu wydarzeń

REZULTATY

– artykuł zanotował blisko 21 000 unikalnych odsłon w ciągu 1 tygodnia

– dokładnie 1 400 internautów przeszło na pozostałe podstrony bloga, zapoznając się z pozostałymi wpisami i co bardzo istotne – w naturalny sposób także z ofertą marki

wykres-wiral

Pomysł i stworzenie artykułu oraz jego odpowiednia dystrybucja zaowocowały tak ogromnym zainteresowaniem ze strony internautów, że na własnej skórze przekonaliśmy się, czym jest „Efekt Wykop”. Pokazują to jasno rezultaty, jakie osiągnęliśmy głównie na wspomnianym serwisie Wykop (blisko 50 000 wyświetleń i ponad 100 komentarzy w ciągu 1 tygodnia) czy w serwisie JoeMonster (blisko 6 000 wyświetleń w ciągu 1 tygodnia).

VIDEO

W lutym 2014 roku przeprowadziliśmy działanie związane ze stworzeniem wideo o potencjale viralowym dla naszego klienta Leroy Merlin. Źródłem pomysłu na akcję viralową były opinie użytkowników, które pojawiały się na podstronie z oferowaną przez klienta płytą wiórową, dotyczące absurdalnych pomysłów na wykorzystanie produktu. Postanowiliśmy niektóre z nich wcielić w życie, przedstawiając na filmie przygotowanie dla jednego z klientów sklepu łodzi podwodnej, obrazując w ten sposób dystans marki względem zaistniałem sytuacji, a co za tym idzie – ocieplając jej wizerunek wśród internautów.

 

WYZWANIE

– wykorzystanie narastającego zainteresowania produktem do ocieplenia wizerunku marki

– osiągnięcie możliwe największej liczby odsłon dla podstrony produktu w jak najkrótszym czasie

ROZWIĄZANIE

– stworzenie pomysłu odnoszącego się do realnych wpisów na stronie klienta

– stworzenie filmu w salonie Leroy Merlin – epatowanie absurdem

– publikacja filmu na kanale YouTube

– dystrybucja na serwisach zewnętrznych, takich jak: mistrzowie.org, kwejk.pl, deser.pl, besty.pl, maxior.pl, hotmoney.pl, patajo.pl, rozrywka.dziennik.pl

REZULTATY

– podstrona produktu odnotowała 20 000 odsłon w ciągu 1 tygodnia

Dzięki odpowiedniemu epatowaniu absurdem, który był odpowiedzią na opinie użytkowników, publikacji wideo i jego sprawnej dystrybucji udało nam się nie tylko ocieplić wizerunek marki i osiągnąć dużą liczbę odsłon w wyjątkowo krótkim czasie, ale także sprawić, że wątek ten jest kontynuowany do dziś (ostatni komentarz użytkownika w tym temacie pojawił się 10.01.2017, a sam produkt opiniowano aż 2495 razy do 03.02.2017). Warto dodać, że produkt posiada obecnie bardzo wysoką ocenę całościową.

 

Dla Ciebie też możemy to zrobić. Napisz do nas

12 + 9 =

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close