Jak zdobyć 55 tysięcy fanów w 7 dni za 38 zł

 

W lutym 2017 roku, w ramach dywersyfikacji kanałów dystrybucji, uruchomiliśmy na Facebooku dodatkowy fanpage dla prowadzonego przez nas serwisu z branży home&garden. Jego głównym zadaniem było dotarcie do użytkowników interesujących się treściami z branży aranżacyjnej, wydanymi w mniej formalnej, nieobrandowanej postaci.

Doświadczenie nabyte podczas pracy nad wcześniejszymi projektami nauczyło nas, że markowe profile cieszą się mniejszą popularnością niż profile organiczne. Często też docierają do użytkowników wykazujących się mniejszym zaangażowaniem.

Postanowiliśmy wykorzystać tę wiedzę i dotrzeć do grupy użytkowników, która angażuje się w profile rozwijane organiczne oraz sprawić, aby inne oficjalne fanpage’e, również komercyjne, naturalnie wsparły naszą dystrybucję.

Publikacje zaplanowaliśmy tak, aby najpierw poznać zainteresowania użytkowników. Następnie stopniowo rozszerzaliśmy komunikację niebrandową o treści organiczne, z innych stron i profili. Posty brandowe stanowiły w strategii jedynie 15% całej komunikacji. Dzięki temu użytkownicy nie zostali przytłoczeni, co pozwoliło zachować naturalność i organiczny charakter profilu.

 

CELE GŁÓWNE:

  1. Poszerzenie grupy odbiorców
  2. Przykucie uwagi osób realnie zainteresowanych treściami publikowanymi w serwisie contentowym
  3. Zbudowanie dodatkowej, stałej i zaangażowanej publiczności
  4. Nieinwazyjne przekierowywanie użytkowników do serwisu = zwiększenie ruchu z social media
  5. Zwiększenie liczby odwiedzin bezpośrednich

 

CELE POŚREDNIE:

  1. Zbadanie poziomu zainteresowania użytkowników różnym rodzajem treści
  2. Poznanie dodatkowych potrzeb grupy docelowej
  3. Uzyskanie nowych pomysłów na treści, również wiralowe
  4. Ograniczenie wydatków na płatną reklamę

 

WYZWANIE

Zbudowanie dodatkowego kanału dystrybucyjnego o dużym zasięgu, który pozwoli na sprowadzenie nowych użytkowników do serwisu contentowego.

Naszym głównym celem na pierwszym etapie budowania kolejnego kanału było przyciągnięcie jak największej publiczności przy jednoczesnym zminimalizowaniu wydatków na płatną reklamę. Jako że dodatkowy fanpage został dopiero utworzony, nie posiadał wcześniej żadnych polubień ani obserwatorów.

 

ROZWIĄZANIE

W fazie wstępnej dużo czasu poświęciliśmy na opracowanie chwytliwej i oddającej ideę profilu nazwy. Następnie na wybór i dopracowanie cover photo, zdjęcia profilowego i opisu. Zależało nam, aby  były dobrze przemyślane pod kątem strategicznym, tak by fanpage był możliwie najlepiej dopasowany do grupy docelowej.

Z promowanego serwisu contentowego wybraliśmy na początek tylko dwie najpopularniejsze w tamtym okresie publikacje i rozpoczęliśmy ich promocję pomiędzy dobranymi kontekstowo i wysoko ocenianymi przez użytkowników treściami z innych profili. Ciągła analiza pozwoliła nam na bieżąco reagować i publikować posty, co do których mieliśmy przesłanki (znajomość potrzeb grupy), że wzbudzą ciekawość naszej grupy docelowej. Dywersyfikacja treści oraz sam jej dobór miały na celu uruchomienie zjawiska wiralowego rozprzestrzeniania treści przez nowych użytkowników.

Na promocję dwóch artykułów poświęciliśmy łącznie 38 zł, co zaowocowało uzyskaniem pierwszego dnia 43 polubień fanpage’a, a tuż po zakończeniu trwającej 2 dni płatnej kampanii, liczba ta wzrosła do 2014. Sama promocja również została dopasowana do głównego na tym etapie celu, czyli dotarcia do ściśle sprofilowanej grupy odbiorców, którzy w przyszłości staną się liderami opinii i pomogą w dotarciu do szerszej publiczności.

 

REZULTATY

 

Kiedy liczba polubień fanpage’a osiągnęła zadowalający poziom (ponad 2000 obserwatorów, w tym kilka innych tematycznych fanpage’y), przeszliśmy do kolejnego etapu – publikacji na profilu treści wiralowych, przygotowanych specjalnie dla tej grupy docelowej.

Te zadziałały niemal natychmiastowo, gwarantując nam dotarcie do prawie 30 tysięcy użytkowników:

Ich wirusowość zadziałała na bardzo zadowalającym poziomie. Były chętnie komentowane i przekazywane dalej, wspierając tym samym dalszy proces dystrybucji:

W ciągu 7 dni łączna liczba polubień samego fanpage’a osiągnęła ponad 55 tysięcy.

Obecnie fanpage kumuluje neutralne treści przemieszane z nienachalną dystrybucją serwisu contentowego, stale zyskując i przekazując na jego rzecz nowe przejścia, polubienia, pochwały w komentarzach oraz wiadomościach prywatnych, a także liczne propozycje współpracy.

 

CO DALEJ?

 

Badamy, działamy i jeszcze raz badamy 😉 Dalsza strategia w głównej mierze oparta jest o informacje, których dostarcza nam analityka. Zarówno rodzaje postów, jak i czas ich publikacji, są odpowiednio planowane. Implementacja treści z serwisu contentowego w dalszym ciągu pozostaje na poziomie max. 20%, generując jednocześnie wiele dodatkowych przejść do serwisu.

Naturalnie na chwilę obecną serwis – nawet dzięki nowemu kanałowi – nie pozyskuje jeszcze tak wiele ruchu, jak docelowo chcemy osiągnąć. W analityce jednak wyraźne widać peeki wzrostu w momencie promocji kolejnych treści, a ruch stały z social media oraz liczba odwiedzin bezpośrednich stale rosną.

Zarówno treści neutralne, jak i te, które publikujemy w serwisie contentowym, przyjmują się bardzo dobrze. Dalszy rozwój serwisu i innych kanałów dystrybucji – w tym opisywanego fanpage’a – z pewnością oprzemy o potrzeby, które zgłaszają nam sami użytkownicy.

W naszej opinii jest to najlepsza i zarazem jedna z najskuteczniejszych dróg do zbudowania stałego i dobrego zaangażowania w przypadku każdego serwisu. Można ją bezproblemowo połączyć z marką oferującą produkty z tej samej branży, zapewniając klientowi konwersję na wysokim poziomie.

 

Dla Ciebie też możemy to zrobić. Napisz do nas

14 + 7 =

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close