Content dopasowany do grupy docelowej to klucz do osiągnięcia sukcesu mierzonego liczbą wejść na serwis. Żeby mieć pewność, że tworzone treści na stronę domifikacje.pl będą pożądane przez nasz target, zastosowaliśmy innowacyjny sposób na pozyskiwanie insightów i badanie zainteresowań internautów – testy A/B dostępne w aplikacji Qute. Przeczytaj case study kampanii, dzięki której zdobyliśmy brąz z konkursie Złote Spinacze 2017.
CELE GŁÓWNE:
1. Zwiększenie ruchu organicznego w serwisie
CELE POŚREDNIE:
1. Zwiększenie zaangażowania w kanałach social media
2. Zbadanie potrzeb użytkowników
3. Zminimalizowanie kosztów dotarcia do konsumenta w ramach płatnej promocji
4. Odrzucenie tematów nieistotnych z punktu widzenia grupy docelowej
W projekcie Domifikacje.pl szczególnie spodobało mi się wykorzystanie w marketingu treści podejścia charakterystycznego dla marketingu analitycznego, z testami A/B na czele. Zwraca uwagę także umiejętne wykorzystanie nowych technologii, bez których nie ma obecnie efektywnego marketingu treści.
Dr Jan Zając, prezes zarządu Sotrender i członek jury konkursu Złote Spinacze.
WYZWANIE
– tworzenie ściśle dopasowanego do grupy docelowej contentu, identyfikacja pożądanych tematów i minimalizacja kosztów promocji płatnej.
ROZWIĄZANIE
– stworzenie darmowych testów A/B w aplikacji Qute, badających reakcję społeczności na poszczególne tematy i grafiki;
– w oparciu o wyniki testów stworzenie tekstów pod wybrane tematy;
– wybór najatrakcyjniejszych grafik w zgodzie z wynikami testów do bezpłatnej promocji w social media.
REZULTATY
– artykuły stworzone na bazie testów A/B miały średnio o 60% więcej wyświetleń niż tworzone na podstawie wcześniejszych metod badawczych;
– o 39% wzrosła liczba powracających użytkowników;
– zmniejszenie współczynnika odrzuceń o 20%;
– interakcje różnego typu w mediach społecznościowych (komentarze, polubienia, udostępnienia) względem tematów wybranych na podstawie testów A/B wzrosły o 300%.
Zobacz video case study: