Jak dzięki społeczności zwiększyć ruch w serwisie contentowym? Case study kampanii, która zdobyła Złoty Spinacz 2017

Content dopasowany do grupy docelowej to klucz do osiągnięcia sukcesu mierzonego liczbą wejść na serwis. Żeby mieć pewność, że tworzone treści na stronę domifikacje.pl będą pożądane przez nasz target, zastosowaliśmy innowacyjny sposób na pozyskiwanie insightów i badanie zainteresowań internautów – testy A/B dostępne w aplikacji Qute. Przeczytaj case study kampanii, dzięki której zdobyliśmy brąz z konkursie Złote Spinacze 2017.

 

 

CELE GŁÓWNE:

1. Zwiększenie ruchu organicznego w serwisie

 

 

CELE POŚREDNIE:

1. Zwiększenie zaangażowania w kanałach social media

2. Zbadanie potrzeb użytkowników

3. Zminimalizowanie kosztów dotarcia do konsumenta w ramach płatnej promocji

4. Odrzucenie tematów nieistotnych z punktu widzenia grupy docelowej

 

W projekcie Domifikacje.pl szczególnie spodobało mi się wykorzystanie w marketingu treści podejścia charakterystycznego dla marketingu analitycznego, z testami A/B na czele. Zwraca uwagę także umiejętne wykorzystanie nowych technologii, bez których nie ma obecnie efektywnego marketingu treści.

Dr Jan Zając, prezes zarządu Sotrender i członek jury konkursu Złote Spinacze.

 

WYZWANIE

– tworzenie ściśle dopasowanego do grupy docelowej contentu, identyfikacja pożądanych tematów i minimalizacja kosztów promocji płatnej.

 

ROZWIĄZANIE

 

– stworzenie darmowych testów A/B w aplikacji Qute, badających reakcję społeczności na poszczególne tematy i grafiki;

– w oparciu o wyniki testów stworzenie tekstów pod wybrane tematy;

– wybór najatrakcyjniejszych grafik w zgodzie z wynikami testów do bezpłatnej promocji w social media.


REZULTATY

 

– artykuły stworzone na bazie testów A/B miały średnio o 60% więcej wyświetleń niż tworzone na podstawie wcześniejszych metod badawczych;

– o 39% wzrosła liczba powracających użytkowników;

– zmniejszenie współczynnika odrzuceń o 20%;

– interakcje różnego typu w mediach społecznościowych (komentarze, polubienia, udostępnienia) względem tematów wybranych na podstawie testów A/B wzrosły o 300%.

screeny aplikacja qute

Zobacz video case study:

 

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies