Od maja do końca września 2015 roku wprowadzaliśmy w życie opracowaną przez nasz zespół strategię content marketingową dla projektu Lider Animator – Obudź Swoje Ciało, wspieranego przez Coca-Colę oraz Ministerstwo Sportu i Turystyki, którego celem jest promowanie kultury fizycznej oraz aktywnego trybu życia. To program, który wyłania lokalnych animatorów sportu otrzymujących wsparcie finansowe i merytoryczne dla organizowanych przez siebie imprez. Skuteczność naszych działań zaowocowała pozyskaniem oczekiwanej liczby osób do udziału w IV edycji programu oraz otrzymaniem Srebrnej Szpalty w kategorii „Strategia content marketing dla klientów” w prestiżowym konkursie Power of Content Marketing 2016.
CELE GŁÓWNE:
- Zwiększenie świadomości marki
- Promocja i pozyskanie osób do udziału w IV edycji programu
- Promocja i pozyskanie osób do udziału w imprezach organizowanych przez Klienta
- Zwiększenie liczby fanów i zaangażowania na profilu facebookowym
- Wzrost ruchu w serwisie
CELE POŚREDNIE:
- Rozwój i wzmocnienie serwisu poprzez dodanie merytorycznej i jakościowej treści
- Zwiększenie liczby nowych użytkowników w serwisie
- Edukacja odbiorców
- Zwiększenie aktywności fizycznej Polaków
SREBRO: Lider Animator – Obudź Swoje Ciało
– Agencja marketingowa Qantum
Za spójną, wielokanałową i efektywną realizację strategii,
opartą o angażujący content
WYZWANIE
- zwiększenie świadomości marki
- dotarcie do dwóch podstawowych grup docelowych: potencjalnych uczestników IV edycji programu, potencjalnych zainteresowanych imprezami klienta
- dotarcie do osób, które należy zachęcić do podjęcia aktywności fizycznej
- zwiększenie liczby fanów i zaangażowania na profilu facebookowym – wzrost ruchu w serwisie
ROZWIĄZANIE
- informowanie w publikacjach oraz postach na Facebooku o tym, kim jest Klient, jak przebiegały poprzednie edycje programu, a także wykorzystanie pozytywnych relacji z beneficjentami programu z poprzednich lat
- cytowanie ich wypowiedzi, interakcje z ich fanpage’ami i stronami internetowymi + działania WOMM
- informowanie o nowej edycji programu oraz imprezach zarówno w serwisach zewnętrznych, jak i na landing page’u Klienta, a także wykorzystanie tych materiałów w postach sponsorowanych na Facebooku, tworzenie wydarzeń za pośrednictwem Facebooka i wspieranie działań materiałami wideo na YouTube + działania WOMM
- tworzenie serii artykułów poradnikowych, łączących wiedzę teoretyczną (autor) i praktyczną (niejednokrotnie teksty powstawały przy współpracy ze animatorami i specjalistami w danej dziedzinie sportu)
- zwiększenie świadomości marki w postach, dystrybucja wysokiej jakości artykułów z landing page’a, publikacje angażujące do podejmowania aktywności fizycznej, posty sponsorowane
- rozbudowanie serwisu poprzez dodanie jakościowego contentu, zoptymalizowanie artykułów pod wybrane frazy na bazie analizy otoczenia semantycznego, dystrybucja contentu, reklama pre-roll na YouTube zapewniająca przejścia na stronę
REZULTATY
– wzrost liczby unikalnych użytkowników o 40,58%
– wzrost liczby sesji w witrynie o 11,14%
– wzrost liczby nowych użytkowników o 15%
– 42 461 wyświetleń reklamy pre-roll na YouTube (1278 przejść na stronę)
– 1699 nowych fanów na Facebooku
– dwukrotny wzrost liczby polubień i siedmiokrotny wzrost liczby udostępnień na Facebooku
– 2683 osoby zainteresowane udziałem w IV edycji (przeszły na stronę z rejestracją)