Sekcja contentowa w e-commerce – must have, jeśli chcesz zostać liderem

Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.

W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:

  • zapytania czysto zakupowe (perfumeria online, drogeria internetowa itp.)
  • kategorie asortymentu (np. perfumy niszowe, tusz do rzęs itp.)
  • nazwy marek (Calvin Klein, Hugo Boss itp.)

ikona tagomago case

Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.

 

CELE GŁÓWNE:

  • pozyskanie dodatkowego ruchu wspierającego sprzedaż sklepu
  • pozyskanie nowych użytkowników, klientów konkurencji i konsumentów znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej

 

CELE POŚREDNIE:

  • zwiększenie zasięgu, renomy i zaufania wobec marki
  • pomoc i edukacja potencjalnych klientów
  • zagospodarowanie zapytań około produktowych

 

Sekcja contetowa, prowadzona według strategii Content Solutions, w zaskakująco krótkim czasie przyniosła wzrost ruchu organicznego, na którym nam zależało – a liczba nowych użytkowników stale rośnie. Zaangażowany i śledzący trendy w branży beauty zespół redakcyjny dba, by treści odpowiadały na potrzeby czytelników i edukowały ich na temat asortymentu, jednoczenie zwiększając świadomość marki Tagomago. A co najważniejsze – nasz blog bezpośrednio wpływa na sprzedaż, natywnie zachęcając do zakupów w sklepie internetowym.

Jakub Gierasimiuk, Prezes Zarządu

WYZWANIE

Postawiliśmy sobie za zadanie, zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.

 

ROZWIĄZANIE

Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie. Po analizie i zaplanowaniu contentu na najbliższe miesiące, w maju rozpoczęliśmy publikacje pisanych przez nas różnorodnych artykułów.

Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.

 

REZULTATY – CELE GŁÓWNE

Dzięki naszej strategii, ruch organiczny osiągnął w 8. miesiącu współpracy (grudzień 2017) ponad 61 500 sesji. Tylko w jeden miesiąc!

W tym samym czasie (grudzień 2017) ruch całkowity osiągnął liczbę ponad 80 000 sesji:

 

REZULTATY – CELE POŚREDNIE

Ruch estymowany przez narzędzie SemStorm osiągnął w 6. miesiącu poziom  4 971 wizyt. Natomiast w rzeczywistości liczba sesji pochodzących z ruchu organicznego równa była 19 176.

Liczba słów kluczowych w Top10 osiągnęła wg SemStorm granicę 360 fraz:

A liczba słów w Top50 stanowi obecnie 3 375:

Efekt naszych działań jest lepiej widoczny w innym narzędziu do badania widoczności – Senuto, gdzie uzyskaliśmy:

  • 7 861 słów kluczowych w Top50
  • 1 021 słów w Top10
  • 351 słowa w Top3

Podsumowanie

W przeciągu 8 miesięcy współpracy nad całkowicie nową sekcją contentową, pozyskaliśmy dla naszego klienta ponad 241 000 dodatkowych sesji, z czego prawie  153 000 z nich stanowi ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania Google.

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies