Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.
W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:
- zapytania czysto zakupowe (perfumeria online, drogeria internetowa itp.)
- kategorie asortymentu (np. perfumy niszowe, tusz do rzęs itp.)
- nazwy marek (Calvin Klein, Hugo Boss itp.)
Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.
CELE GŁÓWNE:
- pozyskanie dodatkowego ruchu wspierającego sprzedaż sklepu
- pozyskanie nowych użytkowników, klientów konkurencji i konsumentów znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej
CELE POŚREDNIE:
- zwiększenie zasięgu, renomy i zaufania wobec marki
- pomoc i edukacja potencjalnych klientów
- zagospodarowanie zapytań około produktowych
Sekcja contetowa, prowadzona według strategii Content Solutions, w zaskakująco krótkim czasie przyniosła wzrost ruchu organicznego, na którym nam zależało – a liczba nowych użytkowników stale rośnie. Zaangażowany i śledzący trendy w branży beauty zespół redakcyjny dba, by treści odpowiadały na potrzeby czytelników i edukowały ich na temat asortymentu, jednoczenie zwiększając świadomość marki Tagomago. A co najważniejsze – nasz blog bezpośrednio wpływa na sprzedaż, natywnie zachęcając do zakupów w sklepie internetowym.
Jakub Gierasimiuk, Prezes Zarządu
WYZWANIE
Postawiliśmy sobie za zadanie, zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.
ROZWIĄZANIE
Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie. Po analizie i zaplanowaniu contentu na najbliższe miesiące, w maju rozpoczęliśmy publikacje pisanych przez nas różnorodnych artykułów.
Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.
REZULTATY – CELE GŁÓWNE
Dzięki naszej strategii, ruch organiczny osiągnął w 8. miesiącu współpracy (grudzień 2017) ponad 61 500 sesji. Tylko w jeden miesiąc!
W tym samym czasie (grudzień 2017) ruch całkowity osiągnął liczbę ponad 80 000 sesji:
REZULTATY – CELE POŚREDNIE
Ruch estymowany przez narzędzie SemStorm osiągnął w 6. miesiącu poziom 4 971 wizyt. Natomiast w rzeczywistości liczba sesji pochodzących z ruchu organicznego równa była 19 176.
Liczba słów kluczowych w Top10 osiągnęła wg SemStorm granicę 360 fraz:
A liczba słów w Top50 stanowi obecnie 3 375:
Efekt naszych działań jest lepiej widoczny w innym narzędziu do badania widoczności – Senuto, gdzie uzyskaliśmy:
- 7 861 słów kluczowych w Top50
- 1 021 słów w Top10
- 351 słowa w Top3
Podsumowanie
W przeciągu 8 miesięcy współpracy nad całkowicie nową sekcją contentową, pozyskaliśmy dla naszego klienta ponad 241 000 dodatkowych sesji, z czego prawie 153 000 z nich stanowi ruch pochodzący z organicznych wyników wyszukiwania Google.