Content Solutions sp. z o.o. sp. k. dla projektu 

Sekcja contentowa w e-commerce – must have, jeśli chcesz zostać liderem

ikona tagomago case

Współpracę z internetową perfumerią Tagomago rozpoczęliśmy w kwietniu 2017 roku. Po analizie sytuacji e-commerce’a oraz celów marki sformułowaliśmy długofalową strategię zwiększania ruchu oraz pozyskiwania nowych użytkowników poprzez synergię działań content marketingowych oraz SEO.

W przypadku sklepów internetowych działających w branży beauty, najważniejsze zapytania użytkowników można podzielić na 3 rodzaje:

  • zapytania czysto zakupowe (perfumeria online, drogeria internetowa itp.)
  • kategorie asortymentu (np. perfumy niszowe, tusz do rzęs itp.)
  • nazwy marek (Calvin Klein, Hugo Boss itp.)

 

Jako że branża ta posiada bardzo dużą konkurencję, postanowiliśmy (oprócz zwiększania widoczności dla zapytań zaprezentowanych powyżej) rozszerzyć nasze działania również w kierunku pozyskiwania użytkowników znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej. Próbując przy tym, podebrać część stałych klientów naszym konkurentom.

 

CELE GŁÓWNE:

  • pozyskanie dodatkowego ruchu wspierającego sprzedaż sklepu
  • pozyskanie nowych użytkowników, klientów konkurencji i konsumentów znajdujących się na początkowym etapie ścieżki zakupowej

 

CELE POŚREDNIE:

  • zwiększenie zasięgu, renomy i zaufania wobec marki
  • pomoc i edukacja potencjalnych klientów
  • zagospodarowanie zapytań około produktowych

 

 

WYZWANIE

Postawiliśmy sobie za zadanie, zbudowanie nowej sekcji contentowej, sprowadzenie do niej ruchu i przekierowanie użytkowników za jej pośrednictwem do sekcji produktowej. Dodatkowo musieliśmy odnaleźć sposób na to, aby dotrzeć do klientów naszej konkurencji i sprawić, żeby te osoby chciały związać się z naszą marką na dłużej.

 

ROZWIĄZANIE

Utworzyliśmy tematyczną sekcję contentową, w obrębie której edukujemy, inspirujemy i nienachalnie nakierowujemy użytkowników na produkty dostępne w naszym sklepie.

Większość artykułów ma na celu przyciągnięcie użytkowników rozpoczynających swoją przygodę z zakupami w internetowych perfumeriach, natomiast dla klientów konkurencji publikujemy treści rankingowe, recenzje, przeglądy i nowości.

 

REZULTATY – CELE GŁÓWNE

Dzięki naszej strategii ruch organiczny osiągnął w 6. miesiącu współpracy pułap 25 619 sesji:

 

W tym samym czasie ruch całkowity osiągnął liczbę 39 183 sesji:

 

REZULTATY – CELE POŚREDNIE

Ruch estymowany przez narzędzie SemStorm osiągnął w 6. miesiącu poziom  4 971 wizyt. Natomiast w rzeczywistości liczba sesji pochodzących z ruchu organicznego równa była 19 176.

Liczba słów kluczowych w Top10 osiągnęła wg SemStorm granicę 360 fraz:

A liczba słów w Top50 stanowi obecnie 3 375:

Efekt naszych działań jest lepiej widoczny w innym narzędziu do badania widoczności – Senuto, gdzie uzyskaliśmy:

  • 7 861 słów kluczowych w Top50
  • 1 021 słów w Top10
  • 351 słowa w Top3

Stay tuned – za kolejnych 6 miesięcy następny case!

 

 

Dla Ciebie też możemy to zrobić. Napisz do nas

14 + 11 =

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close