Content dla e-commerce – tworzyć samodzielnie czy zlecić agencji?

15.01.2019

O tym, że content marketing przestał być tylko ciekawostką, świadczy rosnąca liczba zapytań w przeciągu ostatniego roku. Jeśli dodatkowo porównać je z zapytaniami, które pojawiały się 3, 4 lata temu – widać, jak bardzo zyskał na popularności. Podobnie wzrasta świadomość klienta – często już od pierwszego spotkania prowadzimy profesjonalny dialog, oparty na ściśle zdefiniowanych potrzebach.

Z TEGO ARTYKUŁU DOWIESZ SIĘ:

  • Dlaczego inwestycja w content marketing jest dla e-commerce dobrym ruchem
  • Które kanały generują największy dochód
  • Czym jest ROI i jak pomoże w podjęciu decyzji o budowie zespołu lub współpracy z agencją
  • Jacy specjaliści są potrzebni do budowy zespołu contentowego
  • Jakie są plusy i minusy budowy wewnętrznego zespołu oraz współpracy z agencją

Wiele z powyższych pytań pochodzi od managerów i właścicieli średnich i dużych E-commerce’ów. Powód jest prosty: Polacy w sieci z roku na rok wydają więcej.

Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Tylko 7% badanych konsumentów jest zdania, że ich wydatki na zakupy w internecie się zmniejszą. Po drugiej stronie są ci, którzy deklarują wydawanie co najmniej takich samych kwot, jak dotychczas (od 46 do 51% w zależności od platformy), ale co jeszcze ważniejsze: od 24% do 31% badanych internautów zamierza wydawać jeszcze więcej.

Polski rynek jest otwarty na inwestycje i nowe rozwiązania. I choć content marketing trudno nazwać nowością, to z pewnością należy go traktować w kategorii długofalowej inwestycji. Dowód? Spójrz na wykres poniżej.

 

To porównanie liczby zapytań, na które pojawiały się marki Castorama i Leroy Merlin w 3 pierwszych wynikach wyszukiwania. W pierwszym kwartale 2014 roku zaczęliśmy obsługę pierwszej z nich. Nieco ponad 4 lata zajęło nam dogonienie lidera przy wykorzystaniu jakościowych i bezpiecznych technik zdobywania widoczności. Dlaczego o tym mówię? To pokazuje, że inwestycja w content marketing przynosi efekty po czasie. Tu przeczytasz pełne case study dotyczące tego projektu.

Jakie działania były w tym czasie realizowane? Przede wszystkim:

– rozbudowa całej strony o różne rodzaje treści (z naciskiem na sekcję contentową)

– regularna opieka SEO

– dystrybucja treści

Te trzy segmenty działań składają się na to, co nazywamy skutecznym content marketingiem.

Chcesz wiedzieć, które kanały są najbardziej dochodowe? Potrzebujesz sprawdzić, czy w Twoim sklepie lepiej stworzyć zespół copywriterski czy może zatrudnić wykwalifikowaną agencję content marketingową? Przeczytaj dalszy ciąg tego artykułu na portalu Nowy Marketing –>

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies