O tym, że content marketing przestał być tylko ciekawostką, świadczy rosnąca liczba zapytań w przeciągu ostatniego roku. Jeśli dodatkowo porównać je z zapytaniami, które pojawiały się 3, 4 lata temu – widać, jak bardzo zyskał na popularności. Podobnie wzrasta świadomość klienta – często już od pierwszego spotkania prowadzimy profesjonalny dialog, oparty na ściśle zdefiniowanych potrzebach.
- Dlaczego inwestycja w content marketing jest dla e-commerce dobrym ruchem
- Które kanały generują największy dochód
- Czym jest ROI i jak pomoże w podjęciu decyzji o budowie zespołu lub współpracy z agencją
- Jacy specjaliści są potrzebni do budowy zespołu contentowego
- Jakie są plusy i minusy budowy wewnętrznego zespołu oraz współpracy z agencją
Wiele z powyższych pytań pochodzi od managerów i właścicieli średnich i dużych E-commerce’ów. Powód jest prosty: Polacy w sieci z roku na rok wydają więcej.
Polski rynek e-commerce rozwija się dynamicznie od kilku lat. Tylko 7% badanych konsumentów jest zdania, że ich wydatki na zakupy w internecie się zmniejszą. Po drugiej stronie są ci, którzy deklarują wydawanie co najmniej takich samych kwot, jak dotychczas (od 46 do 51% w zależności od platformy), ale co jeszcze ważniejsze: od 24% do 31% badanych internautów zamierza wydawać jeszcze więcej.
Polski rynek jest otwarty na inwestycje i nowe rozwiązania. I choć content marketing trudno nazwać nowością, to z pewnością należy go traktować w kategorii długofalowej inwestycji. Dowód? Spójrz na wykres poniżej.
To porównanie liczby zapytań, na które pojawiały się marki Castorama i Leroy Merlin w 3 pierwszych wynikach wyszukiwania. W pierwszym kwartale 2014 roku zaczęliśmy obsługę pierwszej z nich. Nieco ponad 4 lata zajęło nam dogonienie lidera przy wykorzystaniu jakościowych i bezpiecznych technik zdobywania widoczności. Dlaczego o tym mówię? To pokazuje, że inwestycja w content marketing przynosi efekty po czasie. Tu przeczytasz pełne case study dotyczące tego projektu.
Jakie działania były w tym czasie realizowane? Przede wszystkim:
– rozbudowa całej strony o różne rodzaje treści (z naciskiem na sekcję contentową)
– regularna opieka SEO
– dystrybucja treści
Te trzy segmenty działań składają się na to, co nazywamy skutecznym content marketingiem.
Chcesz wiedzieć, które kanały są najbardziej dochodowe? Potrzebujesz sprawdzić, czy w Twoim sklepie lepiej stworzyć zespół copywriterski czy może zatrudnić wykwalifikowaną agencję content marketingową? Przeczytaj dalszy ciąg tego artykułu na portalu Nowy Marketing –>
Dodaj komentarz