Content marketing – 8 mitów, o których nie miałeś pojęcia

10.08.2017

Podobno content marketing: jest niemierzalny, nie sprzedaje, jest trudny, a w ogóle to o co chodzi, przecież to tylko jakieś artykuły, na dokładkę tylko w internecie. Jakby na to nie patrzeć CM nie jest produktem pierwszej potrzeby (na szczęście), więc krążące w branży bujdy na resorach na jego temat nie dziwią. Co nie oznacza, że nie bywają szkodliwe. Dlatego: No bullshit with content marketing!

mity o content marketingu

1. Content marketing jest trudny

Content?! Nie ma kto pisać, nie mam budżetu, w mojej branży nie ma nic ciekawego do opisania, oddam całe know-how firmy i konkurencja mnie zje, każda nisza jest już zajęta przez konkurencję, moich klientów nie ma w sieci…

Te i kilka innych obiekcji składają się na mit o trudności content marketingu. Formułowane po stronie organizacji często wynikają z pobieżnej lub wyrywkowej wiedzy na temat tego, czym w ogóle jest CM.

Content marketing to technika marketingowa polegająca na tworzeniu i rozpowszechnianiu istotnych i cennych treści dążąca do przyciągnięcia, pozyskania i zaangażowania jasno zdefiniowanej grupy odbiorców docelowych – w celu zmotywowania klienta do działań przynoszących zysk. – Content Marketing Institute.

I prościej:

Tradycyjny marketing i reklama opierają się na przekonywaniu ludzi, że jesteś gwiazdą rocka. Content marketing pokazuje światu, że rzeczywiście nią jesteś. – Robert Rose.

Pamiętając, że:

  • treścią nie jest tylko tekst – to także grafika, zdjęcie, film itd.,
  • potrzeby Twojego klienta determinują każde Twoje działanie,
  • wszystkie działania marketingowe (w tym CM) służą zdefiniowanemu przez Ciebie celowi – np. zwiększeniu sprzedaży,

jedyne co pozostaje, to zrobić plan (strategia), wdrożyć (egzekucja) i poprawiać (walidacja) w kontekście zmiany otoczenia (np. działań konkurencji) lub błędnie poczynionych założeń na etapie planowania.

2. Content marketing dotyczy tylko online’u

Really? No to wróćmy na chwilę do korzeni – Ameryka, rok 1895. Po raz pierwszy na rynku ukazuje się dedykowany rolnikom magazyn ‘The Furrow’*, stworzony przez firmę Deere&Company. Nie jest to zwykłe czasopismo, nie sprzedaje bezpośrednio, ale edukuje o nowych technologiach i ich zastosowaniu, uczy, jak być bardziej skutecznymi właścicielami firm i rolnikami. W ten sposób narodził się content marketing. Na przestrzeni wieków zmieniły się narzędzia i technologie, ale idea pozostała ta sama – bądź ekspertem i docieraj do swoich odbiorców wszędzie tam, gdzie są obecni. Zarówno w online, jak i w offline.

3. Content marketing nie sprzedaje

To tylko półprawda, ponieważ content marketing nie sprzedaje… bezpośrednio. Ocena wpływu działań CM na sprzedaż jest procesem, w którym należy uwzględnić wiele czynników, a zarazem dopilnować jasnego zdefiniowania oczekiwań. W badaniu ‘Stan marketingu B2B w Polsce 2017’ na pytanie: Jakie cele są zdefiniowane dla działań marketingowych w Twojej firmie? – ponad 80% ankietowanych marketerów B2B zadeklarowało, że stawiane są przed nimi cele sprzedażowe, a nieco ponad 54% z nich ma również do zrealizowania cele wizerunkowe. W dobie wysokiej konkurencyjności na rynku presja na sprzedaż nie jest niczym osobliwym. Tym bardziej niezbędne jest poprawne zdefiniowanie kryteriów oceny osiągania celów sprzedażowych. Mogą to być bowiem wielkość sprzedaży wygenerowana przez działania CM, cele ilościowe (np. zwiększenie ruchu w serwisie, ruchu w serwisie do grupy docelowej), liczba wygenerowanych leadów, czy wartość predykcji sprzedaży dla wygenerowanych leadów.

Chcesz poznać pozostałe 5 mitów? Przeczytaj dalszy ciąg artykułu na portalu Nowy Marketing –> przejdź

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies