Audyt contentu (zawartości strony)

Audyt contentu to kompleksowa usługa, która pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie: czy treści publikowane w moich kanałach komunikacyjnych spełniają swoją rolę? Odpowiedź nigdy nie jest jednoznaczna, ponieważ jest uwarunkowana ściśle określonymi celami marki, dostosowana do branży, w której działa oraz grupy docelowej.

Audyt contentu obejmuje wszystkie elementy wchodzące w skład pojemnego określenia „content”:

– tekst pisany

– treści audiowizualne (zdjęcia, infografiki, video)

– rozłożenie contentu na stronie względem określonego celu (UX/UI) oraz ogólny projekt witryny (mapa strony)

Poddanie analizie (łącznie lub osobno – w zależności od Twoich potrzeb) 3 powyższych elementów pozwoli na wyciągnięcie konstruktywnych wniosków w porównaniu z tym, co robi Twoja konkurencja.

 

Audyt contentu – tekst

Choć konsumpcja treści audiowizualnych w internecie rośnie z roku na rok, to wciąż podstawowym nośnikiem treści jest tekst. Od opisu działalności i misji firmy, poprzez dane kontaktowe, aż po opisy usług i produktów oraz artykuły – te i wiele innych treści widnieje w witrynach w formie tekstu pisanego.

Dzisiaj jednak nie wystarczy mieć poprawną i czytelnie skonstruowaną stronę internetową, aby przekonać coraz bardziej wymagającego klienta do skorzystania z oferty Twojego brandu. Dlatego staramy się dostarczyć klientom wartość dodaną w postaci treści mających odpowiednio pozycjonować markę w świadomości klienta oraz podnieść widoczność w wyszukiwarkach.

Niestety aż 1/3 firm w Polsce (według raportu IAB) działa bez sprecyzowanej strategii contentowej. Co to oznacza w praktyce? Produkowane treści nie przynoszą odpowiednich rezultatów. Nie oznacza to jednak, że zostały stworzone bezcelowo. W odpowiedzi na to pytanie pomoże właśnie audyt contentu.

Analizując treści, za pomocą których komunikuje się marka we wszystkich kanałach (strona korporacyjna, blog firmowy, zewnętrzny serwis contentowy, profile w social mediach, newsletter etc.) można uzyskać istotne dane, pomocne w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

 

Treści analizowane są pod kątem:

rodzaju – czy są to treści sprzedażowe? Notki i informacje prasowe? Teksty poradnikowe? Proporcje różnych rodzajów treści pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy cel jest właściwie realizowany.

sezonowości – na Twojej stronie przeważają treści newsowe czy evegreenowe? A czy wiesz, które lepiej konwertują? I dlaczego? Jeśli nie, to audyt pozwoli Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie.

tytułów – które nagłówki są chętniej klikane przez przedstawicieli Twojej grupy docelowej? Odpowiedź na to pytanie również otrzymasz dzięki przeprowadzeniu audytu.

długość – internauci cenią teksty o różnej długości. To kolejny ważny wskaźnik, który będzie drogowskazem na przyszłość w odniesieniu do Twojej grupy docelowej.

Zbadanie treści według powyższych wskaźników pozwoli ją odpowiednio posegregować oraz zobaczyć, w którym miejscu występują braki (względem określonego celu). A następnie uzupełnić je w pierwszych etapach realizacji nowej strategii, uwzględniającej wnioski wyciągnięte na bazie danych z audytu (o czym będzie w punkcie ostatnim).

 

Audyt contentu – treści audiowizualne

Osobnej analizie poddawane są treści audiowizualne. Zdjęcia, grafiki, infografiki czy filmy, względem określonego celu, oceniane są według poniższych kryteriów:

– jak umiejscowione są w treści?

– czy mają właściwy wymiar i czy jest on stosowany konsekwentnie?

– czy są dobrej jakości?

– czy są dobrane kontekstowo?

– czy pochodzą z legalnych źródeł?

– czy wyświetlają się prawidłowo przy udostępnianiu artykułu na zewnątrz?

– czy są brandowane, a jeśli tak, to czy właściwie?

 

Audyt contentu – UX/UI oraz mapa strony

Każda strona, składająca się z kolejnych podstron, powinna być zaprojektowana pod konkretny cel. Na przykład w obrębie jednej witryny możemy mieć podstrony nastawione na:

– sprzedaż

– generowanie leadów

– zapisy do newsletteru

Przeprowadzając audyt contentu zwracamy uwagę również na mapę strony. Logiczne i zgodne z oczekiwaniami internauty rozłożenie kategorii w serwisie to klucz to zrealizowania celu.

 

Walidacja i wnioski

W wyniku powyższych działań otrzymasz szereg wskazówek i wniosków, które odpowiedzą na najważniejsze pytania:

– czy treści są odpowiednio zaprojektowane względem realizacji obranego celu?

– jaki rodzaj treści najlepiej konwertuje?

– według jakiego klucza tworzyć treści w przyszłości?

Dzięki tym danym będziesz w stanie tak zaprojektować swoją strategię contentową, aby realizowała założone cele.

A czy Ty masz pewność, że Twoje treści realizują cel? Jeśli nie – skontaktuj się z nami. Znajdziemy odpowiedź na Twoje pytania!


Zobacz, jaki content możemy Ci jeszcze zaproponować

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies