Audyt contentu (zawartości strony)

Audyt contentu to kompleksowa usługa, która pozwoli Ci odpowiedzieć na pytanie: czy treści publikowane w moich kanałach komunikacyjnych spełniają swoją rolę? Odpowiedź nigdy nie jest jednoznaczna, ponieważ jest uwarunkowana ściśle określonymi celami marki, dostosowana do branży, w której działa oraz grupy docelowej.

Audyt contentu obejmuje wszystkie elementy wchodzące w skład pojemnego określenia „content”:

– tekst pisany

– treści audiowizualne (zdjęcia, infografiki, video)

– rozłożenie contentu na stronie względem określonego celu (UX/UI) oraz ogólny projekt witryny (mapa strony)

Poddanie analizie (łącznie lub osobno – w zależności od Twoich potrzeb) 3 powyższych elementów pozwoli na wyciągnięcie konstruktywnych wniosków w porównaniu z tym, co robi Twoja konkurencja.

 

Audyt contentu – tekst

Choć konsumpcja treści audiowizualnych w internecie rośnie z roku na rok, to wciąż podstawowym nośnikiem treści jest tekst. Od opisu działalności i misji firmy, poprzez dane kontaktowe, aż po opisy usług i produktów oraz artykuły – te i wiele innych treści widnieje w witrynach w formie tekstu pisanego.

Dzisiaj jednak nie wystarczy mieć poprawną i czytelnie skonstruowaną stronę internetową, aby przekonać coraz bardziej wymagającego klienta do skorzystania z oferty Twojego brandu. Dlatego staramy się dostarczyć klientom wartość dodaną w postaci treści mających odpowiednio pozycjonować markę w świadomości klienta oraz podnieść widoczność w wyszukiwarkach.

Niestety aż 1/3 firm w Polsce (według raportu IAB) działa bez sprecyzowanej strategii contentowej. Co to oznacza w praktyce? Produkowane treści nie przynoszą odpowiednich rezultatów. Nie oznacza to jednak, że zostały stworzone bezcelowo. W odpowiedzi na to pytanie pomoże właśnie audyt contentu.

Analizując treści, za pomocą których komunikuje się marka we wszystkich kanałach (strona korporacyjna, blog firmowy, zewnętrzny serwis contentowy, profile w social mediach, newsletter etc.) można uzyskać istotne dane, pomocne w budowaniu przewagi konkurencyjnej.

 

Treści analizowane są pod kątem:

rodzaju – czy są to treści sprzedażowe? Notki i informacje prasowe? Teksty poradnikowe? Proporcje różnych rodzajów treści pozwolą odpowiedzieć na pytanie, czy cel jest właściwie realizowany.

sezonowości – na Twojej stronie przeważają treści newsowe czy evegreenowe? A czy wiesz, które lepiej konwertują? I dlaczego? Jeśli nie, to audyt pozwoli Ci znaleźć odpowiedź na to pytanie.

tytułów – które nagłówki są chętniej klikane przez przedstawicieli Twojej grupy docelowej? Odpowiedź na to pytanie również otrzymasz dzięki przeprowadzeniu audytu.

długość – internauci cenią teksty o różnej długości. To kolejny ważny wskaźnik, który będzie drogowskazem na przyszłość w odniesieniu do Twojej grupy docelowej.

Zbadanie treści według powyższych wskaźników pozwoli ją odpowiednio posegregować oraz zobaczyć, w którym miejscu występują braki (względem określonego celu). A następnie uzupełnić je w pierwszych etapach realizacji nowej strategii, uwzględniającej wnioski wyciągnięte na bazie danych z audytu (o czym będzie w punkcie ostatnim).

 

Audyt contentu – treści audiowizualne

Osobnej analizie poddawane są treści audiowizualne. Zdjęcia, grafiki, infografiki czy filmy, względem określonego celu, oceniane są według poniższych kryteriów:

– jak umiejscowione są w treści?

– czy mają właściwy wymiar i czy jest on stosowany konsekwentnie?

– czy są dobrej jakości?

– czy są dobrane kontekstowo?

– czy pochodzą z legalnych źródeł?

– czy wyświetlają się prawidłowo przy udostępnianiu artykułu na zewnątrz?

– czy są brandowane, a jeśli tak, to czy właściwie?

 

Audyt contentu – UX/UI oraz mapa strony

Każda strona, składająca się z kolejnych podstron, powinna być zaprojektowana pod konkretny cel. Na przykład w obrębie jednej witryny możemy mieć podstrony nastawione na:

– sprzedaż

– generowanie leadów

– zapisy do newsletteru

Przeprowadzając audyt contentu zwracamy uwagę również na mapę strony. Logiczne i zgodne z oczekiwaniami internauty rozłożenie kategorii w serwisie to klucz to zrealizowania celu.

 

Walidacja i wnioski

W wyniku powyższych działań otrzymasz szereg wskazówek i wniosków, które odpowiedzą na najważniejsze pytania:

– czy treści są odpowiednio zaprojektowane względem realizacji obranego celu?

– jaki rodzaj treści najlepiej konwertuje?

– według jakiego klucza tworzyć treści w przyszłości?

Dzięki tym danym będziesz w stanie tak zaprojektować swoją strategię contentową, aby realizowała założone cele.

A czy Ty masz pewność, że Twoje treści realizują cel? Jeśli nie – skontaktuj się z nami. Znajdziemy odpowiedź na Twoje pytania!

NEWSLETTER

Świeża porcja aktualności

ZAPISZ MNIE!


Zobacz, jaki content możemy Ci jeszcze zaproponować

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close