To nie są TYLKO zdjęcia – dlaczego visual content jest tak samo ważny, jak content tekstowy

11.10.2017

Jeżeli wychodzisz z założenia, że zdjęcia i grafiki są jedynie pauzą w konsumowaniu treści artykułu na twojej stronie bądź też “uładnieniem” [jazz up] i urozmaiceniem konkursowego landingpage’a, to tracisz 80% istotnego komunikatu, który mógłby zapamiętać twój odbiorca po wyjściu ze strony.

Założę się, że już wiele razy słyszałeś, że w krótkim czasie mózg człowieka o wiele lepiej przyswaja informacje, które widzi, niż te, które czyta. Słyszałeś też pewnie, że połowa użytkowników spędza na stronie internetowej nie więcej niż 10 sekund.

Bardzo możliwe, że ciężko było ci przeczytać lead tego artykułu, bo twój wzrok uciekał już w kierunku powyższego gifa. Jego zrobienie zajęło mi 5 minut, a informacje na nim zawarte zapamiętasz na dużo dłużej, niż gdyby było to jedno ze zdań w akapicie.

Nie szkoda ci więc czasu i pieniędzy na przypadkowe, stockowe ujęcia na firmowej stronie? Tym bardziej, gdy okazuje się, że odbiorcy doskonale odróżniają “prawdziwe” fotografie, “prawdziwych” ludzi od tych z płatnej bazy. Użytkownicy internetu są wyczuleni. Jak myślisz, co pomyślą, widząc na Twojej stronie to samo zdjęcie, które widzieli już wiele razy wcześniej?

Sztampowe, stockowe zdjęcia bez kontekstu nie działają

Wykorzystując metodę eyetrackingu porównano dwie strony internetowe. Pierwsza z nich to typowa, korporacyjna strona “o nas/poznaj nas” na ponad 9 tys. [sic!] pikseli wysokości, na której tekst zajmował o 316% więcej miejsca niż obraz. Mimo tego, użytkownicy scrollowali stronę do końca, skupiając średnio 10% więcej uwagi właśnie na zdjęciach.

Drugim przedmiotem badania była podstrona Yale School of Management z nic nie wnoszącym zdjęciem, które miało jedynie wypełniać puste miejsce na stronie. Jak łatwo się domyśleć, było ono totalnie ignorowane przez odbiorców.

Czy nie lepiej sprawdziłaby się tu interaktywna infografika, pokazująca proces aplikacji do szkoły step by step? Doskonale znasz odpowiedź.

Zdjęcia, które przykuwają uwagę odbiorców, to zdjęcia prawdziwe, ilustrujące realnych ludzi w rzeczywistych sytuacjach. Z nimi potrafimy się identyfikować i im jesteśmy w stanie uwierzyć.

New Naivety – trend spontaniczności, “inności”, “dziwności”.

 

Kampania The Diabetes Association of Thailand / autor kreacji: Nattakong Jaengsem

 

Chcesz poznać więcej trendów w visualu i dowiedzieć się, dlaczego przedstawione wyżej zdjęcia mają lepszą skuteczność? Przeczytaj dalszy ciąg artykułu na portalu Nowy Marketing –> przejdź

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies