DYSTRYBUCJA

Stworzenie contentu jest początkiem. Pozwól się odnaleźć

Bez pracy nie ma kołaczy, bez dystrybucji nie ma zasięgu. Można byłoby zapytać: po co tworzyć nawet najlepszy content, jeśli nie dotrze do odbiorcy? Pod tym względem content marketing nie różni się niczym od innych taktyk marketingowych. Jego celem jest przecież osiągnięcie zaplanowanego efektu biznesowego. A biznes nie lubi próżni. 

Załóżmy, że opublikowałeś w swojej witrynie (dystrybucja wewnętrzna) naprawdę wartościowy content. Na przykład poradnikowy artykuł ekspercki w formie long-formu na temat szpachlowania ścian, gdzie w przemyślany i kontekstowy sposób zaprezentowałeś niezbędne narzędzia i materiały. Twoim celem jest uzyskanie jak największej liczby przejść do stron produktowych. Przewidujesz, że dzięki temu świadomość i sprzedaż mogą wzrosnąć.

Świetnie. Wykonałeś kawał dobrej roboty, ale to dopiero początek. Czas, by Twoi odbiorcy, rozsiani w cyfrowym świecie, docenili jakość i zaczęli konwertować. Czas na dystrybucję zewnętrzną. Czas na decyzję gdzie, komu, w jaki sposób zakomunikujesz swój content.

 

Jakie kanały dystrybucji masz do wyboru?

 

Najprostsza klasyfikacja dzieli dystrybucję na wewnętrzną i zewnętrzną. Pierwsza z nich rozumiana jest jako publikacja contentu na należącym do Ciebie landing page’u: stronie, serwisie e-commerce lub contentowym, blogu, mikrostronie itd.

W przypadku dystrybucji zewnętrznej możliwości są dużo szersze i skupiają się w 3 kanałach: paid, owned i  earned media. Zdarza się, że marketerzy wyróżniają także czwarty kanał, tzw. borrowed/shared media (pożyczone/współdzielone media), zaliczając do nich kanały społecznościowe, jako te nad którymi jednak marka nie ma pełnej kontroli, w odróżnieniu od owned media.

Planując dystrybucję poprzez paid media, powinieneś wziąć pod uwagę wszystkie możliwe formy płatnej reklamy: Google AdWords, Facebook Ads, display, remarketing, native advertising  itd. To często zmieniający się zestaw, więc warto żebyś śledził trendy na bieżąco. Jednym z ostatnich jest współpraca z influencerami.

Owned media, czasem rozumiane jako media własne, to kanały dystrybucji, którymi zarządzasz jako marka. Znasz je i kontrolujesz. Te kanały umożliwią Ci bezpieczną drogę dla promocji treści.

Earned media to reakcja Twoich odbiorców, budowanie szczerego i skutecznego zaangażowania w odpowiedzi na dystrybuowany content. W sytuacji idealnej możesz liczyć na efekt viralowy lub co najmniej na pozytywny rozgłos wokół marki.

dystrybucja8

Czy dystrybucja determinuje konwersję?

 

Tak. Niezależnie od tego czym jest dla Ciebie konwersja (nie zawsze jest to sprzedaż) i niezależnie od tego jaki rodzaj contentu dystrybuujesz. O tym, czy masz szansę osiągnąć założone cele decyduje sposób dystrybucji i dopasowanie kanału do rodzaju contentu. Źle dobrane kanały zawiodą nawet wówczas, gdy dystrybuujesz obiektywnie najlepszej jakości content.

Podczas dystrybucji (i w drodze do osiągniecia celów) możesz napotkać jeszcze jednego przeciwnika –  zjawisko zwane „content blindness”. Użytkownicy, zalewani ogromem płynących zewsząd informacji (w tym fake newsów), mogą powoli przestać zauważać normalny content. Co to oznacza? Jeszcze większą staranność w tworzeniu contentu i jego rozpowszechnianiu. Z pomocą przyjdzie Ci lista 7 pytań, na które powinieneś sobie odpowiedzieć zanim rozpoczniesz tworzenie i dystrybucję contentu:

Tworzysz content? Zastanów się:

  1. Kim jest Twój odbiorca?
  2. Jakie ma zainteresowania i jakie potrzeby?
  3. Czego szuka i jakiego wyniku dla swojego zapytania oczekuje?
  4. Jaka treść go zadowoli – instrukcja, porada, inspiracja graficzna?

Dystrybuujesz content? Zacznij działania od:

  1. Stworzenia listy miejsc, w których gromadzi się Twoja grupa docelowa
  2. Określenia intensywności działań – kiedy promuję, gdzie i jak często
  3. Dziel się treścią długofalowo, systematycznie i mądrze. Zachęcaj, ale nie bądź nachalny

Napisz do nas w tej sprawie

5 + 11 =

W czym jeszcze Ci pomożemy?

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies