E-COMMERCE

Dobry content napędza e-commerce

Branża e-commerce stawia na content marketing. Dynamicznie rosnący rynek sprzedaży online musiał sprostać wymaganiom klientów. Odpowiedzią na problemy ze sprzedażą przestało być obniżanie marży, prowadzące markę w ślepy zaułek przy tak dużej konkurencyjności rynku. Aby skonwertować klienta nie wystarcza już display, dlatego marketerzy i właściciele sklepów internetowych poszukali innego, skutecznego narzędzia. I znaleźli content marketing.

 

CONTENT MARKETING DLA E-COMMERCE

 

ecommerce-zdjecieZ pewnością wiesz, jak aktualnie wygląda rynek e-commerce w Polsce*:

  • już 55% Polaków robi zakupy przez internet;
  • wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza 34 mld zł;
  • udział zakupów online w całości handlu detalicznego wynosi blisko 8% i jest tylko o 1% mniejszy niż w Niemczech.

Takie dane dają do myślenia, gdyż dość jednoznacznie wskazują, że zakupy online już dawno przestały być opcją dla wybranych. Współcześni konsumenci z wielką wprawą łączą zalety światów – online i offline.

Chcąc nabyć towar lub usługę, wykorzystują wszelkie dostępne kanały pozyskiwania informacji, traktując je komplementarnie. W związku z tym możesz aktualnie zaobserwować dwa zjawiska: showroomingu i webroomingu.

 

Showrooming – Twój potencjalny klient testuje produkty offline, po czym dokonuje zakupów online, zgodnie z zasadą korzystniejszej oferty (nie tylko ceny).

 

Webrooming – to odwrotność showroomingu. Klient zapoznaje  się ze specyfikacją produktu w internecie, a następnie kupuje go w tradycyjnym sklepie.

Skłonność do webroomingu potwierdziło w tym roku 43% Polaków**. Dla Ciebie jako marketera oba te sposoby zachowania mogą być wyzwaniem lub zachętą, dzięki którym zwiększysz konwersję. Niezależnie od tego, czy w swojej działalności łączysz oba kanały, Twój klient i tak zacznie od sprawdzenia oferty.

*Raport McKinsey&Company „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji” , 2016, ** Badanie PwC Polska „Klient w świecie cyfrowym”, 2016

Jaką rolę w e-commerce odgrywa content marketing

i dlaczego coraz większą?

 

ecommerce

Źródło: Badanie PwC Polska „Klient w świecie cyfrowym”, 2016

Jak pokazują aktualne badania**, jeszcze częściej niż do zakupów, internet jest wykorzystywany do zdobywania informacji o produktach/usługach. Wyszukiwanie informacji w sieci jest głównym sposobem poznawania wad, zalet, specyfikacji lub ceny produktów i usług. Klient, mając w zasięgu kliknięcia co najmniej kilkadziesiąt podobnych do Twojego sklepów, z łatwością dokonuje wyboru. O tym, czy kupi w Twoim sklepie nie decyduje już tylko cena, choć istotnie ma ona dużą wagę przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Coraz ważniejsze staje się doświadczenie, które – bez względu na urządzenie czy wykorzystywany kanał – powinno być pozytywne i spójne. Czy takie będzie, w dużej mierze zależy od tego, jak prezentujesz swoją ofertę, jak dobrze znasz potrzeby swojego potencjalnego klienta i w końcu – jak do niego mówisz.

Czy Twój sklep jest dobrze zoptymalizowany i gotowy na przyjęcie ruchu?  Czy użytkownik czerpie satysfakcję i interakcji z Twoim produktem lub usługą (UX – User Experience)? Czy mądrze przygotowałeś content w swoim sklepie, dzięki czemu konsument kupuje właśnie u Ciebie, bo Ci ufa, uważa za eksperta i wie, że to co czyta/ogląda zostało przygotowane z najwyższa starannością?

Analizując ścieżkę klienta (customer journey), łatwo dostrzeżesz, że szczególnie w jej pierwszych 3 etapach content jest bardzo ważny i nie pozostaje bez wpływu na podjęcie decyzji zakupowej.

 

kolkaecommerce3

Jak widzisz, budowa i zawartość Twojej witryny e-commerce ma naprawdę duże znaczenie. Pracując na co dzień z największymi sklepami internetowymi w Polsce, potrafimy tak zbudować content w Twoim sklepie, by nie tylko klient Ci ufał i uważał za eksperta w branży, ale także kupował właśnie u Ciebie.

 

Napisz do nas w tej sprawie

12 + 9 =

W czym jeszcze Ci pomożemy?

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close