E-COMMERCE

Dobry content napędza e-commerce

Branża e-commerce stawia na content marketing. Dynamicznie rosnący rynek sprzedaży online musiał sprostać wymaganiom klientów. Odpowiedzią na problemy ze sprzedażą przestało być obniżanie marży, prowadzące markę w ślepy zaułek przy tak dużej konkurencyjności rynku. Aby skonwertować klienta nie wystarcza już display, dlatego marketerzy i właściciele sklepów internetowych poszukali innego, skutecznego narzędzia. I znaleźli content marketing.

 

CONTENT MARKETING DLA E-COMMERCE

 

ecommerce-zdjecieZ pewnością wiesz, jak aktualnie wygląda rynek e-commerce w Polsce*:

  • już 55% Polaków robi zakupy przez internet;
  • wartość rynku e-commerce w Polsce przekracza 34 mld zł;
  • udział zakupów online w całości handlu detalicznego wynosi blisko 8% i jest tylko o 1% mniejszy niż w Niemczech.

Takie dane dają do myślenia, gdyż dość jednoznacznie wskazują, że zakupy online już dawno przestały być opcją dla wybranych. Współcześni konsumenci z wielką wprawą łączą zalety światów – online i offline.

Chcąc nabyć towar lub usługę, wykorzystują wszelkie dostępne kanały pozyskiwania informacji, traktując je komplementarnie. W związku z tym możesz aktualnie zaobserwować dwa zjawiska: showroomingu i webroomingu.

 

Showrooming – Twój potencjalny klient testuje produkty offline, po czym dokonuje zakupów online, zgodnie z zasadą korzystniejszej oferty (nie tylko ceny).

 

Webrooming – to odwrotność showroomingu. Klient zapoznaje  się ze specyfikacją produktu w internecie, a następnie kupuje go w tradycyjnym sklepie.

Skłonność do webroomingu potwierdziło w tym roku 43% Polaków**. Dla Ciebie jako marketera oba te sposoby zachowania mogą być wyzwaniem lub zachętą, dzięki którym zwiększysz konwersję. Niezależnie od tego, czy w swojej działalności łączysz oba kanały, Twój klient i tak zacznie od sprawdzenia oferty.

*Raport McKinsey&Company „Cyfrowi Polacy – konsumenci w czasach e-rewolucji” , 2016, ** Badanie PwC Polska „Klient w świecie cyfrowym”, 2016

Jaką rolę w e-commerce odgrywa content marketing

i dlaczego coraz większą?

 

ecommerce

Źródło: Badanie PwC Polska „Klient w świecie cyfrowym”, 2016

Jak pokazują aktualne badania**, jeszcze częściej niż do zakupów, internet jest wykorzystywany do zdobywania informacji o produktach/usługach. Wyszukiwanie informacji w sieci jest głównym sposobem poznawania wad, zalet, specyfikacji lub ceny produktów i usług. Klient, mając w zasięgu kliknięcia co najmniej kilkadziesiąt podobnych do Twojego sklepów, z łatwością dokonuje wyboru. O tym, czy kupi w Twoim sklepie nie decyduje już tylko cena, choć istotnie ma ona dużą wagę przy podejmowaniu decyzji zakupowej. Coraz ważniejsze staje się doświadczenie, które – bez względu na urządzenie czy wykorzystywany kanał – powinno być pozytywne i spójne. Czy takie będzie, w dużej mierze zależy od tego, jak prezentujesz swoją ofertę, jak dobrze znasz potrzeby swojego potencjalnego klienta i w końcu – jak do niego mówisz.

Czy Twój sklep jest dobrze zoptymalizowany i gotowy na przyjęcie ruchu?  Czy użytkownik czerpie satysfakcję i interakcji z Twoim produktem lub usługą (UX – User Experience)? Czy mądrze przygotowałeś content w swoim sklepie, dzięki czemu konsument kupuje właśnie u Ciebie, bo Ci ufa, uważa za eksperta i wie, że to co czyta/ogląda zostało przygotowane z najwyższa starannością?

Analizując ścieżkę klienta (customer journey), łatwo dostrzeżesz, że szczególnie w jej pierwszych 3 etapach content jest bardzo ważny i nie pozostaje bez wpływu na podjęcie decyzji zakupowej.

 

kolkaecommerce3

Jak widzisz, budowa i zawartość Twojej witryny e-commerce ma naprawdę duże znaczenie. Pracując na co dzień z największymi sklepami internetowymi w Polsce, potrafimy tak zbudować content w Twoim sklepie, by nie tylko klient Ci ufał i uważał za eksperta w branży, ale także kupował właśnie u Ciebie.

 

Napisz do nas w tej sprawie

3 + 8 =

W czym jeszcze Ci pomożemy?

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies