Potrzebne są zmiany/konieczne są zmiany/bo jeśli nic się nie zmieni/może nadejść dzień rebelii – refren starego protest-songu Dezertera brzmi wyraziście także dzisiaj. Pomni jego mrocznego wydźwięku, zmieniamy zawartość naszego przeglądu prasy branżowej – a dokładnie jego dotychczasowy kształt – zmieniamy się i my (osobowo).

Dotychczas prezentowana formuła przeglądu prasy branżowej miała swoje plusy (głównie dla segregujących materiał) i swoje minusy – panujący w niej nieporządek miły coraz bardziej szkodził przejrzystości i stanowił wartką rzekę, która była zasilana wieloma nieoznaczonymi na mapie treści nazwami. A trzeba ich użyć, aby zidentyfikować źródła naszych poszukiwań. Do ich eksploracji udało się nam namówić Dominika, przywitajmy go gromkimi brawami!

Oto przegląd prasy w nowej odsłonie: jego podział na części wygląda następująco:

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

To nie koniec udogodnień. Interesują Cię tylko raporty? Wystarczy kliknąć na powyższy odnośnik i wszystkie pozostałe kategorie nie będą przez Ciebie oglądane, proste! Jeśli za to ktoś jest podekscytowany perspektywą przejrzenia całości naszych znalezisk (siemka, pozdrawiamy fanów) i chce chłonąć wszystko od deski do deski, nie możemy trzymać go dłużej w nastroju wyczekiwania. Zaczynamy! Na początku mamy…

visual

v1Cudze chwalicie, swego nie znacie – inspirujące projekty Polaków #16 – https://grafmag.pl/

Coś w stylu „Polacy – zajebisty naród”. I choć Aleksandra Wolska, która jest autorką artykułu, nie jest tak bezpośrednia jak Wojciech Drewniak, to robi równie świetną robotę, pokazując, że Polacy to jednak mają łeb nie od parady. W kolejnym, już szesnastym zestawieniu można zainspirować się wyśmienitymi polskimi projektami z dziedziny identyfikacji wizualnej, grafiki użytkowej, rysunku i fotografii. Tutaj nie ma co gadać, po prostu trzeba to zobaczyć!

v210 ciekawych trendy grafik www – https://grupad.pl/

Tutaj również do poczytania jest niewiele. W tekście znajdziemy przede wszystkim podstawowe, acz kluczowe wskazówki dotyczące projektowania stron www przyjaznych klientowi. Autorka podkreśla jego rangę i wskazuje na wyjątki. Największym smaczkiem pozostaje jednak 10 tytułowych grafik, które stanowią ciekawe i trafione w przysłowiową dychę trendy. Aby je zobaczyć, musimy podać mail, ale nic w tym strasznego. Full wypas dostajemy zanim zdążymy kliknąć. 

v3Nawigacja strony www – dobra, czyli jaka – https://webwavecms.com/ 

Z tego artykułu dowiemy się z kolei, jak dokładnie powinno wyglądać projektowanie stron www pod kątem ich nawigacji, która stanowi w dużej mierze o funkcjonalności całego serwisu – inaczej mówiąc, temu by użytkownik nie zniechęcił się do przeglądania naszej strony. Znajdziemy tutaj receptę na stworzenie idealnego menu dla naszych gości, które będzie w stanie zadowolić ich gusta. 

v47 ułatwiających pracę narzędzi dla grafika – https://nowymarketing.pl/

Jak przyznaje sam autor, w zestawieniu znajdują się zarówno narzędzia, które mogą być dobrze znane przez większość grafików, jak i te z gatunku „perełek”. Szybki przegląd, który może usprawnić naszą pracę. Oczywiście, jeśli jesteśmy stworzeni do tego, by na komputerze zrobić nieco więcej, niż zapisać print screen przez Painta 😉 

v5Co nowego dla projektantów? Ciekawe linki, kwiecień 2016 – https://grafmag.pl/

Na koniec jeszcze raz redaktor naczelna magazynu Grafmag i jej miesięczny, wizualny przegląd sieci. A w nim zagraniczne poradniki, inspiracje i strony, do których zwyczajnie warto wracać.

dystrybucja

d127 sprawdzonych strategii na budowanie listy subskrybentów i generowanie leadów + przykłady + narzędzia – https://www.zenmarketing.pl/

Temat związany z podstawową płaszczyzną dystrybucji, a więc kanałami własnymi. W tym przypadku autor skupia się na stronie/blogu, przedstawiając aż 27 sposobów na to, jak skutecznie budować listę subskrybentów i generować leady. Na wyciągnięcie ręki mamy gotowe strategie, które pozwolą nam złapać kontakt z klientem/użytkownikiem odwiedzającym nasz blog/serwis e-commerce  (ponieważ możemy tutaj znaleźć odnośniki do dystrybuowania różnego rodzaju treści). Na przeczytanie trzeba poświęcić bardzo dłuższą chwilę, ale oczywiście warto – inaczej nie zawracalibyśmy Wam tą pozycją głowy 😉

d2Kampanie content marketingowe w sferze social media – https://marketingibiznes.pl/

Tutaj po części o owned i paid media, a więc zarówno kanałach własnych, jak i opłacanych, bo tak właśnie możemy traktować portale społecznościowe jako drogi dystrybuowania treści. Z artykułu dowiemy się o podstawach budowania content marketingu oraz jego promowaniu w social media, zarówno za friko, jak i za pieniążek.

d314 prostych kroków – promocja na Facebooku przy małym budżecie – https://sprawnymarketing.pl/

Jeśli mowa o promocji treści w social media, to w naszym zestawieniu nie mogło zabraknąć pozycji, która skupia się stricte na społecznościówce matce, czyli Facebooku. Tekst nie został co prawda stworzony przez redakcję SM, ale za to wyróżniony przez ten prestiżowy serwis. Przed wami subiektywny pogląd autora na to, jak skutecznie wypromować treść przy małym budżecie – wbrew pozorom, idealny poradnik także dla bogatych – w końcu podstawą gromadzenia bogactwa jest też oszczędzanie 😉

d4Monitoring mediów społecznościowych: dlaczego warto? – https://www.brief.pl/

Na koniec o wyjątkowo ważnej części dystrybucji, a więc przekazach, które są generowane przez użytkowników. Pod uwagę należy wziąć wszelkie reakcje: lajkowanie, komentowanie, szerowanie. Ten element dystrybuowania treści nie jest jednak dostatecznie efektywny, jeśli nie monitorujemy naszych społecznościówek. My w to wierzymy.

seo

seo1W sam raz dla Google: czy posty na blogu powinny być jak najkrótsze? – www.brief.pl

Jeden z cyklu artykułów o postach przyjaznych Google. Jakie powinny być, żeby zatrzymywać uwagę odbiorców na dłużej niż statystyczne 96 sekund? Krótkie i zwięzłe, a może długie i wyczerpujące? Jak się wbrew pozorom okazuje, liczy się nie tylko krótki konkret – długie teksty, chociaż ryzykowne, mają wiele zalet, które mogą nam pomóc w zyskaniu wiernych czytelników i generowaniu ruchu na stronie. Poczytacie, zobaczycie.

seo2Przekierowanie 301 i inne – co to jest i jak je wykorzystać?www.whitepress.pl

Przekierowanie jest jak tabliczka informacyjna u progu Twojego ulubionego sklepu – mówi, gdzie się udać (albo kliknąć), żeby trafić do celu w sytuacji, gdy zmienił on swoją lokalizację. Nie zawsze jednak warto poświęcać czas na tego typu zabieg – sprawdźcie, kiedy nie wolno zapomnieć o przekierowaniu, a kiedy z czystym sumieniem można je sobie odpuścić. Z artykułu dowiecie się też o różnych typach przekierowań.

seo3Jak dodać firmę do Google Moja Firma – Tworzymy wizytówkę do Google Maps – www.whitepress.pl

Drukowane wizytówki to nie wszystko! Jeśli jeszcze ego nie zrobiliście, stwórzcie wirtualne wizytówki w Google Moja Firma, które uczynią Wasze firmy lepiej widocznymi w wynikach wyszukiwania. Cały proces tworzenia wizytówki znajdziecie w prezentowanym artykule. Gdy już postawicie wszystkie kroki w drodze do zaprojektowania wizytówki, pora na uzupełnienie informacji o firmie i dodanie zdjęć – dzięki odpowiedniemu zoptymalizowaniu macie szanse na to, że usłyszy (przeczyta) o Was lokalna społeczność. O optymalizacji wizytówki przeczytacie równie na Whitepress.pl w artykule Jak zoptymalizować wizytówkę w Google Moja Firma?

raporty

r1Raport Interaktywnie.com „Marketing terytorialny”

Jak promować regiony w internecie? To wyzwanie niełatwe, szczególnie jeśli weźmiemy pod uwagę brak funduszów unijnych. Trzeba być kreatywnym, mieć spójną koncepcję na kampanie, a do tego prowadzić je konsekwentnie. Najważniejsza jest długofalowa i przemyślana strategia marketingowa z działaniami w sieci w roli głównej – przede wszystkim działaniami content marketingowymi. Żeby zapoznać się ze szczegółami, zajrzyjcie do raportu.

r2Raport Interaktywnie.com „Content Marketing”

Marketing treści – czy to przypadkiem nie wyłącznie moda? Inwestować w niego czy nie? Jak się ma content marketing do copywritingu i jaka przyszłość czeka reklamę natywną? Co z SEO i Visual marketingiem i dystrybucją stworzonych treści? W końcu – jak mierzyć skuteczność działań content marketingowych? Na te i wiele innych pytań odpowiedź znajdziecie w raporcie.

r3Raport IAB Polska „Konsumpcja treści online a marketing”

Internet to skarbnica treści wszelakich – większość z nich nierozerwalnie powiązana jest z reklamą. Żeby treści te zatrzymały uwagę konsumentów, muszą być… treściwe. Dzisiaj liczy się jakość przekazu, a nie ilość zalewających potencjalnych klientów komunikatów. Jakie dokładniej trendy można wskazać, gdy idzie o konsumpcję treści on-line, i jak wykorzystać je z korzyścią dla biznesu? Dowiecie się tego z obszernego raportu, w którym mowa m.in. o reklamie natywnej, video, audio, mobile marketingu i związanymi z nimi zagadnieniami.

r4Raport comScore „Internet jeszcze nigdy nie był tak społeczny”

Raport „2016 Cross-Platform Future in Focus”, będący efektem pracy analityków z comScore, jest dowodem na to, że social media będą rządziły Internetem przynajmniej na przestrzeni kilu najbliższych lat. Internauci do bólu wykorzystują komunikacyjną funkcję sieci, z czego wnioski powinni wyciągnąć przede wszystkie marketingowcy.

r5Raport „Rodzice a CSR”

Czy rodzice, którzy kupują produkty dla swoich pociech, zwracają uwagę na społeczną odpowiedzialność producenta? I tak, i nie – robi to niecałe 50% kupujących artykuły dziecięce. Co więcej CSR łączą oni głownie z działalnością charytatywną producenta niż z jego dbałością o środowisko i zasady zrównoważonej produkcji. Niska świadomość konsumentów w tej dziedzinie jest okazją do zbudowania wizerunku odpowiedzialnej marki – więcej dowiecie się z wpisu przytaczającego wyniki ki badania „Czy nowe technologie wychowują dzieci Millenialsów? Rodzic konsument. Postawy i priorytety”.

r6Branża finansowa ponownie wydała mniej na reklamę – spadek o 15% w czwartym kwartale 2015 roku

Branża finansowa wydała mniej na reklamę – na jakie jej formy zdecydowały się poszczególne instytucje? Internet stracił swój udział wydatkach, więc który kanał dystrybucji okazał się najpopularniejszy?? Domyślacie się, jakie produkty polecały nam banki, a jakie ubezpieczalnie? Sprawdźcie na wykresach, jak wyglądały wydatki reklamowe w poszczególnych kategoriach i w podziale na oferowane przez instytucje na produkty.

contant-marketing

tkaczykO żonglowaniu kanałami – wpis na blogu Pawła Tkaczyka

Umiejętność dostosowania się do nowej sytuacji komunikacyjnej, w której dostępnych jest coraz więcej kanałów przepływu informacji, wymaga nie tylko mechanicznego przymusu udziału w każdym z nich. Co więcej – może wręcz przeszkodzić w jakości prezentowania przekazu. Co więc stanowi o sukcesie wykorzystania fb, twita, snapa, insta i innych? O tym w przystępnych słowach we wpisie na blogu.

piszczyCo w content marketingu piszczy – podsumowanie na stronie media2.pl

Jeśli dotąd CM traktowany był przez pryzmat komunikatów tekstowych, pora zmienić tę perspektywę. W artykule opisane są przyzwyczajenia odbiorców w odbiorze contentu wizualnego. Sporą jego część zajmuje recepcja marketingu mobilnego z czytelnym podziałem na paragrafy (akapity), konkretem w treści i przetykaniem ich różnego rodzaju ilustracjami, w tym video. Właśnie, video – kilka celnych wskazówek do jego tworzenia z pewnością się przyda scenarzystom i nie tylko im.

10 błędów wwwPrzegląd najczęstszych błędów popełnianych na stronach www – www.mamstartup.pl

Ponieważ najobfitszym źródłem content jest własna witryna internetowa, warto upewnić się, że nie popełniamy podstawowych błędów związanych z prezentowaniem treści i zwracaniem się do naszego klienta. W treści artykułu znajdziecie czytelnie wizualizowaną sytuację komunikacyjną pomiędzy piszącym a wyimaginowanym odbiorcą tekstu. Warto ją mieć na uwadze przy zapełnianiu zakładek na stronie kolejnymi porcjami treści.

case-study

 

case studyDzisiejszą porcję przeglądu branżowych treści kończymy dwoma case studies, na przykładzie których przekonać się można, że tak zwany sukces w branży jest dostępny nie tylko dla wybranych. Świadczą o tym doświadczenia CallPage i Pyszne.pl – warto je poznać nie tylko wtedy, kiedy Wasza ekspansja dopiero jest planowana – na każdym etapie zdobywania rynku znajdzie się coś, co można przeprowadzić lepiej. Uczmy się od najlepszych!

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close