Pominiemy milczeniem aurę kwietniową, która miała niewiele wspólnego z klimatem songu Wiosna, ach to ty. Zaprawdę, warto było oddać się lekturze tekstów branżowych, byle tylko nie wychodzić z domu. Poniżej prezentujemy wybór najciekawszych – jeśli w kwietniu większość czasu spędziliście na topieniu Marzanny, mogły ujść Waszej uwadze. Warto do nich zajrzeć!






Księga znaku – najczęstsze pytania, podstawy i inspiracje – oprojektowaniu.wordpress.com

Rozpoczynamy od tematu, który brzmi co najmniej mitycznie. „Księga znaku” może bowiem dla laika oznaczać tytuł dobrego filmu z Denzelem Washingtonem czy innym Samuelem L. Jacksonem w roli głównej. Jak twierdzi sam autor – stanowi ona niewiadomą także dla niektórych projektantów. Nie jest ona co prawda obowiązkiem dla każdej firmy, ale jest szczególnie ważna, by ustandaryzować elementy graficzne, które towarzyszą budowaniu marki. Sprawdźcie dlaczego i komu to potrzebne!

Digital Experience, czyli nowy wymiar doświadczenia użytkownika e-sklepu – mediarun.com/pl

Wrażenia związane z odbiorem danego sklepu internetowego, czyli tak zwane User Experience, pomagają budować silne relacje z użytkownikami. Obecnie coraz większego znaczenia nabiera odłam tej swoistej interakcji, czyli Digital Experience. Czytając tekst, dowiecie się, jak ważne są cyfrowe doświadczenia i jak zbudować je w możliwie najlepszy sposób od podstaw, tak by klient sprawnie poruszał się po stronie i chciał zostać na niej na dłużej, by także w przyszłości wielokrotnie na nią powrócić.

Trendy w projektowaniu stron internetowych – pierwszy kwartał 2017 – grafmag.pl

Jeśli chodzi o zestawienia i podsumowania, „Grafmag” nigdy nie zawodzi. Tym razem w zgrabnej formie otrzymujemy to, w jaki sposób projektowano strony internetowe od początku 2017 roku. W skrócie – o geometrycznych krojach, o tym, że designerów ciągnie do retro, cienkich liniach, ciężkich grafikach, scrollbarze czy o tym, że do łask wracają wideo w tle strony www. Kto nie klinie, ten na pewno pożałuje!

Jak poprawnie używać hashtagów? – dailyweb.pl

Jak dowiadujemy się z tekstu, autor stworzył go w odpowiedzi na pytanie swojego znajomego. Jeśli jednak dystrybucja treści w jakimkolwiek stopniu to nasza broszka, możemy, a nawet powinniśmy wcielić się w rolę tego znajomego. Poprawnie używając hashtagów, zrobimy jeden krok do przodu, ponieważ będziemy mieli szansę dotrzeć z naszym contentem do szerszego grona odbiorców. I choć artykuł bazuje na Instagramie, to wiedza ta przyda nam się także w wielu innych miejscach.

Generacje w social mediach. Jak skutecznie tworzyć treści? – socialpress.pl

Dystrybucja treści bez social media byłaby bardzo biedna – to już wiemy od dawna. Pytanie, czy wiemy, jak ją dopasować do obcujących z mediami społecznościowymi generacji. Z tego tekstu, bardzo istotnego w kontekście promocji contentu, dowiemy się między innymi, jak sformułować post, by trafił on do millenialsów, oraz o jakiej porze najlepiej uderzyć z publikacją do pokolenia Z. Po lekturze przyznacie sami, że to prawdziwe must have.

Dystrybucja treści – seoninja.pl

Tytuł prosty i opracowanie ogólne, ale to idealna propozycja na odświeżenie informacji (szczególnie po długim weekendzie majowym, który często kasuje nieco z pamięci) lub ich przyswojenie, jeśli podstawy dystrybucji treści są nam obce. O tym, czym jest dystrybucja contentu, jak ją dzielimy, dlaczego jest taka ważna i jakie podejmować kroki, by promować treści z oczekiwaną skutecznością. Pozycja na „dodaj stronę do zakładek”.

Metody targetowania w AdWords [infografika] – nowymarketing.pl

Umiejętne wyznaczenie grupy odbiorców, do których skierowana jest kampania reklamowa, ma niebagatelny wpływ na jej powodzenie. Jednym z narzędzi, które daje do dyspozycji liczne opcje targetowania, jest Google AdWords. W artykule znajdziecie obszerną infografikę, przedstawiającą zbiór wszystkich dostępnych w AdWords grup targetowania. Czego chcieć więcej? Tak, też wydaje nam się, że warto sprawdzić tę pozycję 😉

Performance SEO – jak mierzyć faktyczne wyniki? – nowymarketing.pl

Mówisz „SEO”, myślisz „Pozycja w wynikach wyszukiwania”. Ale czy na pewno osiągnięcie świetnej pozycji na ustaloną frazę jest celem samym w sobie? Okazuje się, że nie – dziś to raczej jedno z narzędzi stosowanych w działaniach SEO, których efekty można skutecznie zmierzyć za pomocą monitoringu wejść na stronę oraz konwersji. Polecamy lekturę, bo samą pozycją w Google żyć nie można!

Pozycjonowanie lokalne – dlaczego jest opłacalne i czemu warto nad nim działać – nowymarketing.pl

Strona internetowa to dziś nieodzowny element każdego biznesu. Ale samo jej posiadanie nie wystarczy – trzeba jeszcze poinformować świat (a przynajmniej najbliższą okolicę) o jej istnieniu. Do wypromowania jej warto wykorzystać pozycjonowanie lokalne, które najlepiej sprawdzi się w przypadku firm usługowych działających wyłącznie w danej lokalizacji. W artykule znajdziecie odpowiedzi na pytania, na czym polega pozycjonowanie lokalne, jakich działań wymaga i dlaczego jest opłacalne.

Słownik pojęć SEO – dowiedz się, o czym mówi do Ciebie agencja – nowymarketing.pl

Pozycjonowanie to jedna z podstawowych strategii mających na celu wypromowanie firmy w internecie. Działania tego typu bardzo często zlecane są agencjom, stąd potrzeba, by ich klienci rozumieli pojęcia, z jakimi będą mieli styczność. Jeśli w Waszym SEO-słowniku dostrzegacie luki, zajrzyjcie do tego artykułu – wszystko, co najważniejsze, zostało w nim wytłumaczone, a dodatkowo uzupełnione o praktyczne rady. Jeśli już jesteśmy przy temacie agencji, na stronie interaktywnie.com znajdziemy artykuł zatytułowany Narzędzie Google’a pomoże ci wybrać najlepszą agencję SEM. Jeśli należycie do poszukujących, to z pewnością coś dla Was.

Poznaj wroga, czyli analiza konkurencji – nowymarketing.pl

Analiza konkurencji to element wielu strategii marketingowych – nie tylko tych prowadzonych w internecie. W sieci możemy to jednak robić dość łatwo i szybko, korzystając z narzędzi, które pozwalają na wyszukiwanie informacji i zestawianie danych. Od czego zacząć monitoring konkurencji i w czym może nam to pomóc? Warto skorzystać, jeśli szykujecie się do marketingowej wojny. Więcej o analizie konkurencji możecie przeczytać też tutaj.

Content Marketing 2017 – interaktywnie.com

Zawartość tego raportu z pewnością dostarczy Wam szczegółowej wiedzy na temat content marketingu. A znajdziecie tu m.in. wykaz narzędzi, które najlepiej sprawdzają się w CM, oraz celów, których osiągnięcie umożliwia. A to dopiero początek! Będzie też o współpracy z influencerami, reklamie natywnej i etyce oraz jak zwykle nie zabraknie przykładów, na których warto się wzorować.

Internet wyprzedzi prasę i w 2018 roku będzie głównym medium dla reklamy luksusowych produktów – interaktywnie.com

Raport Luxury Advertising Expenditure Forecasts dotyczy wydatków ponoszonych na reklamę dóbr luksusowych (m.in. biżuterii, samochodów czy ubrań). I chociaż zawarte w nim dane nie uwzględniają rynku polskiego, to nad publikacją warto się pochylić, bo oto w 2017 r. wspomniane wydatki w skali globalnej mają znów wzrosnąć. Co więcej, jeśli zamarzy Wam się nowy zegarek albo perfumy, szukajcie ich w internecie – to on, według prognoz – do 2018 roku stanie się głównym kanałem reklamowym tego typu produktów, wyprzedzając tym samym prasę.

Czytanie ebooków stało się modne – brief.pl

Niby zarzucają nam, że nie czytamy książek, a tu proszę – książki elektroniczne cieszą się ogromną popularnością! Łatwy i wygodny dostęp do ebooków i audiobooków bez konieczności dźwigania ze sobą ciężkich tomów to podstawowe zalety tego typu lektury. Jeśli elektroniczne książki przemawiają do Was bardziej niż zapach i szelest zadrukowanego papieru, zajrzyjcie do artykułu po więcej informacji.

Polacy w europejskiej awangardzie nowoczesnych zakupów i płatności – badanie interaktywnie.com

Doskonała wiadomość dla miłośników rywalizacji – plasujemy się (my Polacy) w pierwszym rzędzie w kategoriach zakupy online i płatności zbliżeniowe. Zakupy w e-sklepach do dla nas niemal codzienność, a w tej dziedzinie dorównują nam jedynie Litwini. Dodatkowo, prawie co czwarty z nas regularnie korzysta z możliwości płacenia zbliżeniowego, co znaczenie przewyższa średnią europejską. Więcej o samym badaniu firmy Mastercard i jego wynikach znajdziecie w wiadomym miejscu. A skoro o nowoczesności mowa, warto zerknąć także tutaj. Dowiecie się, jakie wymogi przed firmami stawiają klienci i co można zrobić, aby im sprostać.

Mało kto myśli o zostaniu programistą. Taki jest wynik badania Stack Overflow – mamstartup.pl

Rzecz o programistach – jak się okazuje, dla większości z nich wykonywany dziś zawód nie jest tym, o czym marzyli od dziecka. Kim jest współczesny programista? Zwykle mężczyzną, choć coraz częściej do grona specjalistów dołączają kobiety. To osoba stawiająca na samodzielne dokształcanie się – najczęściej na kursach on-line, ale i na coraz modniejszych bootcampach. Jeśli życie programistów nie jest wam obce albo chcecie poznać więcej ciekawostek na jego temat, zachęcamy do kliknięcia.

Blisko co piąty użytkownik Tindera to osoba w związku małżeńskim – socialpress.pl

Na zakończenie tej części ciekawostki z dziedziny relacji międzyludzkich. Z aplikacji randkowej Tinder w 2016 r. skorzystało 3,2% polskich internautów – ponad połowa z nich to mężczyźni. Większość użytkowników Tindera to osoby ambitne i nowoczesne, z dużych i średnich miast – single, powiecie? Owszem, ale tylko nieco ponad połowa – pozostała grupa to osoby żyjące w związkach. Dokładne dane znajdziecie w artykule.


Jak wygląda praca content marketera i czy jest to zawód przyszłości? – www.proto.pl

Kwiecień w naszym przeglądzie prasy zdominowany został przez zagadnienia związane z content marketingiem. Pierwszym przykładem był wymieniony powyżej raport Interaktywnie.com, drugim – obszerny opis CM, składający się z pięciu części. Tajniki pracy content marketera to jego pierwszy rozdział – warto sięgnąć do kolejnych: Od dziennikarza do content managera, Dystrybucja treści, Własne media okiem marek i Po co markom custom publishing. Solidna robota, a dla zainteresowanych tematem content marketingu lektura obowiązkowa.

Content marketing w B2B – w co inwestować? Infografika z semtec.pl

Content marketing może też zostać opisany i pokazany obrazowo, a nie stricte tekstowo, o czym przekona nas powyższa infografika. W przejrzysty, czytelny sposób zobaczymy, jak się mają względem siebie zagadnienia CM i B2B na przykładzie danych wziętych z serwisów Stanów Zjednoczonych i Kanady. Podążamy tą samą ścieżką, więc warto skorzystać ze sprawdzonych rozwiązań i z nowym zapałem reaktywować firmowego bloga (kanał nr 1 do prezentowania treści strategicznych) i wkrzesić e-mail marketing, najefektywniejszy kanał dystrybucji.

Content marketing w sklepie internetowym – jak wpływa na konwersję – www.emartketing.pl

Sklep internetowy można prowadzić z nastawieniem na szybki zysk, jedynie oferując produkty i umożliwiając dokonanie błyskawicznej transakcji. Można też inaczej, o czym przekonuje powyższy artykuł. Jak? Przez przywiązanie klienta, czego można dokonać na wiele sposobów: pomóc mu wybrać konkretny produkt, podjąć decyzję zakupową, warto też prowadzić nie tylko sklep, ale serwis tematyczny, a poprzez publikowanie interesujących treści, wzbudzić potrzebę posiadania – czysty marketing w wersji contentowej.

5 błędów popełnianych przez firmy, które nie rozumieją idei content marketingu – soluma.pl

Jeśli coś robisz, rób to dobrze, albo nie rób tego wcale – jedno z podstawowych mott życiowych, jak się okazuje, nie jest oczywiste dla wszystkich tych, którzy po zauważeniu wzrostu zainteresowania content marketingiem postanowili pójść tą drogą. Strategia marketingowa wymaga nie tylko określenia celu, ale również wyasygnowania środków na jej przeprowadzenie. Jeśli zabraknie tego ostatniego, wspomniana w artykule przykładowa pani Zosia z sekretariatu nie zapewni angażujących treści na potrzeby internetu, chociaż miała piątkę z polskiego.

Case study – Szlachetna Paczka – www.nowymarketing.pl

Wiosna to czas podsumowań akcji, których nasilenie przypadało na święta Bożego Narodzenia. Stąd też case study Szlachetnej Paczki z imponującymi rezultatami (inny przykład tutaj). Dla zainteresowanych tematem wyliczone zostały nie tylko konkretne kwoty i suma pochodząca z wpłat, ale również wszystkie wykorzystane w akcji produkty. Naprawdę warto zajrzeć – inaczej zresztą byśmy nie polecali tej pozycji 😉

Jak zespół sprzedażowy może wykorzystać Scruma do pracy. Case study inFakt – mamstartup.pl

Ten rzeczowy case jest interesujący z racji przeorganizowania pracy zespołu sprzedażowego i zastosowania w nim metody pracy scrumowej. Realizacja konkretnych celów odbywa się w trwających od 2 tygodni do miesiąca sprintach (sic!), w których uczestniczy zespół, przedstawiciel klienta (Product Owner), osoba wspierająca zespół (Scrum Master) i zainteresowani produktem czy też procesem osiągania celów interesariusze. O ile taki tryb pracy przypomina działania niektórych działów firm, zespół sprzedażowy miał dotychczas inną taktykę realizowania zadań. Jak się wywiązał z obowiązków w nowej strategii? O tym w artykule.

Westwing Home & Living Polska: Case Study – www.brief.pl

Case study, które warto przejrzeć pod kątem realizowania odgórnie zaplanowanej strategii na specyficznym gruncie, jakim jest internet polski. Do jakiego stopnia należy stworzyć elastyczną ofertę, aby przystawała ona do odbiorcy lokalnego i w jaki sposób dotrzeć z podobnym w wielu krajach przekazem do konkretnych grup potencjalnych klientów – o tym w artykule.

Mamy nadzieję, że nasz subiektywny wybór najciekawszych tekstów branżowych okaże się poczytną lekturą w czasie oczekiwania na wiosnę z prawdziwego zdarzenia. Stąd bardziej obszerny niż zwykle przegląd, bo wiosna w tym roku jest wyjątkowo nierychliwa. Oby do lata i do przeczytania za miesiąc!

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies