Choć luty to najkrótszy miesiąc w roku, nie mogliśmy narzekać na brak wartościowych publikacji. W prasie, którą przewertowaliśmy, znaleźliśmy wielu życzliwych autorów, którzy dzielili się swoją nieocenioną wiedzą, za co ich ogromnie szanujemy. A to wszystko zupełnie za darmo. Aż grzech nie skorzystać. Zapraszamy do lektury!







7 porad jak tworzyć lepsze projekty – grafmag.pl

Choć autor dedykuje ten poradnik głównie początkującym projektantom, to może on się okazać pomocny także starym wyjadaczom – nawet tym, którzy niespecjalnie mogą narzekać na swoje prace – w końcu nawet, gdy jest dobrze, zawsze może być jeszcze lepiej. To wskazówki, które nie pozwalają popaść w rutynę i lenistwo, propagujące zdrowy i korzystny dla portfela tryb projektowania i co bardzo ważne – nastawiony na rozwój i sukces.

Proste ćwiczenia dla designera – dailyweb.pl

Tekst pochodzi co prawda z innego źródła, ale możemy go śmiało uznać za kontynuację wyżej poleconej pozycji. I tutejsze porady mogą się okazać cenne zarówno dla początkujących, jak i zaawansowanych designerów. Autorka podpowiada, jak pobudzać swoje szare komórki i wydobywać z siebie pokłady kreatywności, tak bardzo istotne przy projektowaniu. Jak się okazuje – wiele nie trzeba.

Jak używać emoji w marketingu? – dailyweb.pl

Emoji są nie mniej popularne w mediach społecznościowych niż smog. Używają ich nie tylko prywatni użytkownicy, ale także marki w swojej oficjalnej komunikacji z odbiorcami. Czy robią to dobrze? No właśnie, dobre pytanie. Odpowiedź na to, jak należy to robić, znajduje się oczywiście w tekście. Poza tym możemy rozwiać raz na zawsze swoje wątpliwości, czym są emoji, a czym emotikony 😉

10 narzędzi, dzięki którym zaplanujesz posty w mediach społecznościowych – socialpress.pl

Gdyby naszym jedynym zmartwieniem byłoby dobieranie odpowiednich emoji, byłoby zawsze łatwo i przyjemnie. Ale nie ma się co oszukiwać – czasami działania w social media wprowadzają nas w stan prawdziwej bolączki, szczególnie jeśli prowadzimy kilka profili i zależy nam na sprawnym dystrybuowaniu treści na każdym z nich. Oto, jak ułatwić sobie życie, nie tylko planując, ale także inspirując się i analizując odbiór naszych postów. Choć to oczywiście nie wszystko…

8 najczęstszych błędów popełnianych w czasie dodawania hasztagów – socialpress.pl

Podobnie jak w przypadku emoji, możemy mieć problem z właściwym stosowaniem hasztagów. Często zapominamy o tym, że to nie tylko „modne płotki”, ale przede wszystkim elementy dające nam możliwość dotarcia z publikowaną treścią do większego grona odbiorców, niezależnie od tego, czy używamy ich na Facebooku, Instagramie czy Twitterze. A to oznacza, że dodając hasztagi, musimy się przyłożyć. Receptą na to, jak to robić, znajdziecie oczywiście w tekście.

6 sposobów na profesjonalny profil LinkedIn – mediarun.com

LinkedIn to bez wątpienia specyficzne medium społecznościowe, którego mocy pod względem dystrybucji wielorakiej treści nie można absolutnie lekceważyć. Żeby zacząć w nim działać i móc promować (nie tylko się), należy zacząć od tego, by dopieścić w kilku szczegółach swój profil. Jak to zrobić? A no tak, przecież już wiecie, że w polecanym tutaj artykule 😉

Google mobile-first index – czy tym razem czeka nas rewolucja? – nowymarketing.pl

Mobilna wersja strony była jeszcze do niedawna jedynie atutem dla witryn responsywnych, które dopasowywały się do urządzeń, na których je otwierano. Google w 2017 roku zapowiada jednak zmiany – wdrożenie indeksu mobilnego, który będzie przyznawał pierwszeństwo w wynikach wyszukiwania odpowiednio zoptymalizowanym witrynom. Chociaż zmiany są dopiero testowane, zadbajcie o mobilną wersję strony już teraz, bo ruch z urządzeń mobilnych rośnie w siłę!

Podstawowe błędy On-Page SEO, których należy unikać – nowymarketing.pl

Jak pozyskać ruch z wyszukiwarek, pytacie? Najlepiej zacząć od przyglądnięcia się samemu serwisowi, bo to właśnie po stronie One-Page SEO może pojawić się wiele problemów, które nie pozwalają na osiągnięcie zamierzonych efektów. Widoczność podstron w wyszukiwarkach osłabiają m.in. złe linkowanie wewnętrzne czy długi czas ładowania – jak się z tym uporać? Cenne wskazówki znajdziecie w tekście.

Raport IAB Polska: Content Marketing – iab.org.pl

Raport jest podsumowaniem badania przeprowadzonego wśród polskich marketerów, którego celem było m.in. określenie potencjału content marketingu. Strategia ta służy przede wszystkim do budowania świadomości marki, a większość ankietowanych przyznała też, że korzysta z oferowanych przez nią narzędzi. Które z nich są uznawane za najbardziej wartościowe, jakie kanały komunikacji służą do promocji treści i w jaki sposób najchętniej mierzy się efekty kampanii? Te i inne dane znajdziecie w publikacji.

Raport Meaningful Brands 2017: najbardziej cenionymi w Polsce markami są Nivea, Google i Rossman – admonkey.pl

Nivea, Google i Rossmann na czele! Tak wskazuje ranking Meaningful Brands 2017, który określa wpływ relacji konsumentów z markami na wyniki biznesowe firm. Wskaźnik ważności marki w życiu potencjalnych klientów stanowi tu Meaningful Brands Index – im jest on wyższy, tym większą wartość rynkową osiągają firmy. Sprawdźcie, jakie inne marki zmykają polską 10-tkę najbardziej znaczących firm dla konsumentów i jak w tym wszystkim ma się content marketing.

Raport Interaktywnie.com: Programmatic 2017 – interaktywnie.com

Programmatic – nowy trend, od którego odwrotu już nie ma, a który polega na tym, by odpowiednie reklamy docierały do odpowiednich odbiorców. W raporcie znajdziecie szereg informacji, począwszy od tego, czym dokładniej jest programmatic i na jakich mechanizmach się opiera, aż po kryteria udanych kampanii, narzędzia do zakupu reklam oraz opinie ekspertów.

Raport Google: Do czego Polacy wykorzystują swoje smartfony? – media2.pl

Rozstać się ze smartfonem? Niemożliwe! Te wszechobecne urządzenia służą nam przecież do wielu rzeczy, jak np. czytania książek, prowadzenia kalendarza, grania w gry, oglądania filmów, robienia zakupów czy zasięgania informacji. Jesteście ciekawi, do czego jeszcze używamy smartfonów (podpowiadamy, że nie do dzwonienia )? Sprawdźcie wyniki badania! A może macie jakieś inne propozycje?

Content marketing w B2B – skuteczne praktyki – nowymarketing.pl

Największą zaletą powyższego artykułu jest infografika (przyda się duży monitor lub matryca o sporej przekątnej, choć ilustracja jest czytelna także na ekranie telefonu), ale na uwagę zasługuje również ożenienie content marketingu z e-mail marketingiem – płaszczyzną tego związku jest sektor B2B. Mowa jest też o kosztach kampanii content marketingowej, choć jeśli pod lupę weźmiemy wydatki, warto wziąć na tapet tekst linkowany poniżej.

Jaki naprawdę jest koszt content marketingu? – thinkkong.pl

Jeśli zastanawiasz się czasem, ile kosztuje strategia content marketingowa (i dlaczego tak dużo), ten tekst wyjaśni wszelkie niedopowiedzenia. Przede wszystkim to nie tylko tworzenie angażujących treści, a z tym kojarzony jest CM. To również planowanie, budowanie zasięgu treści, koordynacja projektu i jego obsługa techniczna – za każdym z tych elementów kryje się konkretna kwota. Owszem, widełki mają spory rozstaw, ale i tak tekst wywołuje duże wrażenie.

Content marketing a muzea – havaspr.pl

Content ciągle króluje? Na pewno prowadzi w peletonie marketingowych strategii, skoro kwoty na jego realizację z roku na rok są większe i coraz to inne obszary wiedzy otwierają się na zalety, jakie oferuje. Przykłady? Muzea, o których traktuje tekst, nie wyczerpują nowych terytoriów, jakie zdobywa CM – oto kolejne: geodezja i farmacja. A jeśli jesteśmy przy zbiorach dzieł sztuki – krótka prezentacja filmowa muzeum w Minneapolis jako przykład realizacji strategii marketingowej – do zobaczenia na końcu artykułu.

Jak stosować humor w content marketingu – kilka porad – mobiletry.com

Czy humor jest dobrym kierunkiem strategii content marketingowej? Dla autora powyższego artykułu odpowiedź jest jednoznaczna (tak), skoro tytuł został sformułowany „Jak stosować humor w content marketingu”. Humor jest potężnym narzędziem. I niezwykle niebezpiecznym, ponieważ nieostrożne jego używanie może spowodować trudne do naprawienia szkody. Zastosowany celnie, szeruje się sam, ponieważ ma potencjał czysto viralowy, może też służyć wzmocnieniu tożsamości marki. Nie spodziewajcie się wybuchów gromkiego śmiechu podczas lektury artykułu (chyba że oglądając filmowe przykłady) – jest napisany serio, serio, serio.

Jak mądrze założyć i prowadzić bloga. Kompletny poradnik krok po kroku – zenmarketing.pl

Kiedyś życie było prostsze. Pojawił się pomysł: „piszę bloga!”, po którym następowała natychmiastowa realizacja („należę do blogosfery, jupi!”) i zapał pisarski znajdował ujście w tworzeniu kolejnych wpisów, aż do wyczerpania zapału. Kto by tam dbał o popularność idącą w tysiące lajków na samym początku przygody z blogiem? Ale mamy rok 2017 i czasy się zmieniły – jeśli myślisz o blogu z prawdziwego zdarzenia, już teraz pomyśl o jego popularyzacji i zastosowaniu narzędzi pomocnych w ogarnianiu tajników tego rodzaju twórczości. Na szczęście są podręczniki, które pokazują krok po kroku wszystkie czynności, jakie należy w tym celu wykonać. Chęć szczera nie wystarczy w drodze do sukcesu czytelniczego, jeśli nie ogarniesz statystyk, wtyczek, kalendarza redakcyjnego i łączności ze społecznościówkami.

Czy warto angażować pracowników w rozwój firmy, tak jak robi to Uber i Airbnb? Case study Merixstudio – mamstartup.pl

Niezwykle ciekawy case i to z kilku względów. Po pierwsze, dobrze ilustruje zawartą w temacie innowację – w rozwoju firmy udział może mieć nie tylko zarząd i kadra kierownicza, ale także wszyscy zatrudnieni pracownicy. Po drugie, pokazuje plusy takiego rozwiązania na konkretnym przykładzie. Nie tylko zyskuje finalny produkt, którego udoskonalanie trwa wyraźnie krócej, korzyści odnoszą również tworzący go pracownicy z jasno określoną ścieżką rozwoju zawodowego i indywidualnym dla każdego budżetem na jego realizację. Jeśli brzmi to cokolwiek niecodziennie – nic dziwnego (niestety), ponieważ polscy pracodawcy wloką się w ogonie wprowadzających tego rodzaju zmiany – zwróćcie uwagę na zalinkowane w artykule badania na ten temat. Dramat!

210 tysięcy czytelników w 1,5 miesiąca – content marketing w branży rodzicielskiej – nowymarketing.pl

Serwisy parentingowe mają swoje stałe miejsce w sieci, a podtrzymuje ten trend stały napływ nowych odbiorców. Odbiorców, dodajmy, żądnych informacji na tematy okołorodzicielskie. Case study zdradza tajniki docierania do młodych rodziców treścią, jaka ich angażuje, a także przedstawia sposoby na ubiegnięcie ich pytań i bezpośrednie wyjście ku nim z contentem, który odpowiadać będzie na pytania, jakie w przeciągu krótkiego (ściśle mierzalnego) czasu pojawią się i zostaną zadane przez wyszukiwarkę. Artykuł jest inspiracją bezpośrednią dla branży parentingowej, ale nie tylko – wystarczy zastosować wskazane przez autorów wskazówki i sprawdzić wyraźne tropy, by z równym powodzeniem tworzyć zręby kampanii content marketingowej dotyczącej tematyki nie mającej z rodzicielstwem nic wspólnego.

Dlaczego warto skupić się tylko na jednej usłudze. Case study dhosting – mamstartup.pl

Jeśli termin „hosting” kojarzy Ci się z informatyczną wiedzą tajemną, czas zmienić ten stan rzeczy. Powyższy artykuł jest dobrym do tego pretekstem, ponieważ w przejrzysty sposób wprowadza w temat hostingu z jego wieloma rodzajami serwerów, z jakich można skorzystać – ale to niejako na marginesie. Clou artykułu zawiera się w wyróżnieniu korzyści, jakie daje ujednolicenie oferty – oczywiście nie w sposób toporny, ale z wykorzystaniem technologii umożliwiającej elastyczne dopasowanie propozycji skrojonej dokładnie pod aktualny ruch na stronie klienta. Innowacja tego typu nie tylko pozwala na zaoszczędzeniu kosztów użytkowania serwera (konkretne sumy robią wrażenie), ale całkowicie zwalnia go z konieczności trzymania ręki na pulsie i wykupywania droższych opcji, a co za tym idzie – przepłacanie za hosting odchodzi w przeszłość.

Uff… Przyznacie, że to była porządna dawka wiedzy. Na koniec zdradzimy wam mały sekret – za miesiąc również zbierzemy dla Was konkretną porcję inspirujących branżowych publikacji. To co? Do przeczytania na początku kwietnia 😉

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close