Oto kolejny subiektywny przegląd prasy – inspirujących publikacji znów nie brakuje, a ponieważ jesteśmy grzeczni, mili i uczynni również tym razem z chęcią dzielimy się z Wami naszymi znaleziskami. Jeśli macie ochotę poczytać o karmieniu dzieci, jednorożcach, wyzwiskach i terroryzmie, to wydanie przeglądu z pewnością Wam się spodoba. Uprzedzamy jednak – to nie wszystko, co dla Was mamy!




Gif marketing? – obrazek, który mówi więcej niż tysiąc słów! – mediarun.com/pl/

Czy gif, najczęściej krótka, humorystyczna animacja, może mieć jakiś potencjał w marketingu? Tak, macie rację – gdyby nie miał, nie pisalibyśmy o tym 😉 Z artykułu dowiecie się, jaką może mieć moc, dlaczego właściciele nawet największych marek widzą w nim sprzymierzeńca w swojej komunikacji oraz – co bardzo ważne – jak i gdzie wykorzystać tego rodzaju content.

 

Brutalizm w projektowaniu stron internetowych – grafmag.pl

Trzeba przyznać, że temat jest iście gangsterski, ale jak się okazuje – brutalizm nie musi być wcale taki zły, przynajmniej jeśli chodzi o projektowanie stron internetowych. To styl, który ewoluował od celowego tworzenia wizuali wątpliwej jakości artystycznej do bycia oryginalnym i użytecznym. Sprawdźcie, skąd się wywodzi, czym się obecnie charakteryzuje i czy ma szansę zaistnieć na naszym podwórku.

Instagram umożliwił dodawanie zdjęć przez przeglądarkę! – dailyweb.pl

Dział wizualny zamykamy w tym miesiącu bardzo ważną informacją, nie tylko dla zwykłych userów, ale przede wszystkim dla tych, którzy opiekują się profilami wielu marek na Instagramie. Aplikacja okazała się na tyle sympatyczna, że umożliwiła dodawanie zdjęć przez przeglądarkę, co może ułatwić pracę wielu osobom. Jak dodać fotkę tym magicznym sposobem? Podpowiedź znajdziecie w tym artykule oraz tutej.

Content marketing: dystrybucja treści w 10 odsłonach – semstorm.com/pl

Zdecydowanie lubimy kompleksowe i wyczerpujące materiały, szczególnie jeśli dotyczą dystrybucji, która jest łatwa tylko z pozoru. Pozycja obowiązkowa, z której dowiecie się, jak ma się SEO do promocji contentu, dlaczego tak ważne są linki wewnętrzne, monitoring internetu, mailing, artykuły sponsorowane, informacje prasowe, odwoływanie się do innych marek czy reklama PCC.

Kiedy na Facebooku można pokazać seks, rasizm, terroryzm i przemoc? – dailyweb.pl

Skoro w poprzednim dziale na pozycji nr 2 mieliśmy kontrowersyjny temat, czemu by nie polecić takiego także tutaj? Nie chcielibyśmy absolutnie, abyście w ramach dystrybucji musieli na Facebooku umieszczać posty związane z przemocą, terroryzmem czy samookaleczeniami, ale już seks nie musi być czymś strasznym, tym bardziej, że branża, z jakiej pochodzi klient, którego możecie obsługiwać, może być dla was z różnych względów atrakcyjna. Oto, gdzie kończą się granice na Fb.

Jak angażować odbiorców dzięki marketing automation? – nowymarketing.pl

„Twoich odbiorców denerwują dwie rzeczy: spam oraz treści, które zupełnie ich nie interesują” – no właśnie, i jak tu w ogóle zaczynać z dystrybucją treści, skoro nie jest ona dobrze dopasowana do odbiorców i nie angażuje ich w odpowiednim stopniu. Tutaj właśnie może pomóc tytułowy marketing automation. Sprawdźcie, czym jest dokładnie i jak go wykorzystać. Czytając, możecie tylko zyskać!

5 kosztownych błędów w Google AdWords – admonkey.pl

Google AdWords to narzędzie, które pozwala w prosty sposób dotrzeć z reklamą do klientów. Żeby jednak kampania była udana i zamiast generować dodatkowe koszty przynosiła zwrot inwestycji, nie obędzie się bez znajomości zasad, jakimi AdWords się rządzi. Błędy z zakresu słów kluczowych czy hostingu to tylko niektóre z zagrożeń, jakie czyhają na reklamodawców. Warto poczytać.

Trendy SEO idą z Zachodu – nowymarketing.pl

Jak się okazuje, naszemu rodzimemu SEO sporo brakuje jeszcze do SEO praktykowanego na Zachodzie. Niektóre z wykorzystywanych tam strategii są u nas zupełnie nieznane lub dopiero nieśmiało się pojawiają. Tymczasem wiele z nich może pozytywnie wpłynąć na widoczność strony w wyszukiwarce, pociągając za sobą kolejne korzyści. Będzie o darmowym contencie, linkowaniu wewnętrznym, klastrach tematycznych czy coraz popularniejszym CDN.

Jak Mobile First Index wpłynie na SEO? – nowymarketing.pl

Według obecnych informacji, Mobile First Index zostanie wprowadzony w 2018 r. Nie zmienia to faktu, że już teraz jest o nim głośno, a zmiana ta będzie jedną z najważniejszych w ostatnich latach. Jeśli jesteście zainteresowani tym tematem, z tego artykułu dowiecie się, co się zmieni i z jakimi przewidywanymi scenariuszami przyjdzie się zmierzyć posiadaczom stron www.

 

3 sposoby na rozszerzony pomiar skuteczności kampanii – interaktywnie.com

Standardowa konwersja to nie jedyny filar, na którym można oprzeć badanie skuteczności kampanii promujących produkty cyfrowe. Warto zwrócić uwagę na zachowanie użytkowników, których zdobędziemy dzięki poszczególnym kampaniom. W jaki sposób je analizować? W artykule znajdziecie 3 propozycje – wszystkie szczegółowo omówione.

 

Raport: Internetowa Kultura Obrażania – iab.org.pl

Kultura wypowiedzi w internecie to dla Was zjawisko abstrakcyjne niczym różowy jednorożec? IAB Polska udowadnia, że pora zmienić nastawienie – jak podaje raport, w internecie rozmawiamy na poziomie, a tylko czasem zdarza nam się rzucić mięsem czy obrazić rozmówcę. Nie zmienia to jednak faktu, że internet wciąż cieszy się najgorszą opinią, zyskując miano środka komunikacyjnego, w którym granice kultury przekraczane są w największym stopniu.

IAB Polska dostarczyło nam w tym miesiącu także wyniki badania IAB/PwC AdEx 2016’FY – sprawdzicie w nim, jak kształtowały się wydatki na reklamę online w 2016 roku.

Raport Interaktywnie.com „E-commerce 2017” – interaktywnie.com

Raport, z którego dowiecie się wiele o e-commerce – jeśli zastanawiacie się, dlaczego Wasz sklep nie hula albo dopiero planujecie go otworzyć, bardzo możliwe, że w tej publikacji znajdziecie odpowiedzi na nurtujące Was pytania. Przeczytacie tu m.in. o cle, o tym ile trzeba zainwestować w sklep internetowy i kiedy sprawdza się omnichannel.

P.S. Zupełnie przypadkiem jest tu także o jednorożcach!

Czego szukają w Google młodzi rodzice? – admonkey.pl

Jak rośnie brzuch w ciąży, co zabrać do szpitala na poród, jak oklepywać dziecko i jak wychowywać dziecko? Nie bójcie się, nie mamy zamiaru radzić Wam w tych kwestiach – to tylko niektóre z zapytań wpisywanych w Google przez młodych rodziców. Wyszukiwane frazy zmieniają się wraz z upływem czasu i wiekiem dziecka. Wiele z nich może stać się także cennym źródłem informacji dla przedsiębiorców oferujących asortyment dla dzieci. Jeśli branża dziecięca to Wasza działka, zajrzyjcie koniecznie.

Ponad 80 proc. internautów poleca znajomym sprawdzone produkty – media2.pl

Badanie „Lojalni 2017” dowodzi, że aż 82% internautów poleca sprawdzone przez siebie produkty lub usługi znajomym osobom. Niewiele mniej, bo 70% badanych przyznaje się natomiast do podejmowania decyzji zakupowych pod wpływem polecenia. A co najczęściej rekomendujemy i kupujemy z polecenia oraz jakie mammy nastawienie do programów lojalnościowych? Po te informacje odsyłamy w wiadome miejsce:)

Korzystanie z internetu w Polsce – badania CBOS – admonkey.pl

CBOS przeprowadziło badanie internautów, z którego dowiecie się m.in., ilu dorosłych Polaków przynajmniej raz w tygodniu korzysta z internetu (zgadujcie!). Sprawdzicie też, jak kształtuje się odsetek osób korzystających z sieci w różnych grupach zawodowych oraz wiekowych. A jeśli chcecie jeszcze więcej, znajdziecie tu też dane na temat czasu spędzanego online i sposobów łączenia się z siecią.

Co trzeci Polak nie zmienia haseł do stron internetowych, a co czwarty nie stosuje antywirusów [INFOGRAFIKA] – interaktywnie.com

Polacy to dzielny naród! Strach się nas nie ima, szczególnie jeśli chodzi o korzystanie z internetu, co zdecydowanie wyróżnia nas spośród internatów innych europejskich krajów. O tym, co robimy w sieci, o zabezpieczaniu swoich danych czy ochronie przed cyberprzestępczością traktuje nie tylko sam tekst, ale i dołączona do niego infografika.

Korektorzy bez pracy? Copywriterzy, content marketerzy i dziennikarze przestaną robić błędy? – interaktywnie.com

Korektorzy odchodzą do lamusa, zastępowani przez coraz doskonalsze narzędzia do analizy tekstu pod kątem jego poprawności językowej. Co więcej – automat nie tylko zaznaczy błędy i niespójności, ale podkreśli fragmenty niezrozumiałe lub wymagające użycia mniej specjalistycznego słownictwa, a dodatkowo oceni tekst w kategoriach użyteczności na potrzeby publikacji w internecie. Oto skrótowy opis tego, co potrafi już w tych aspektach uczynić Semstorm – czas powiedzieć korektorom adieu!

Content, który sprzedaje – 8 zasad, które warto znać – marketing-news.pl

Psychologia konsumenta w pigułce do zastosowania przed skonstruowaniem oferty sprzedażowej. Przyda się nie tylko copywriterom dobierającym zdania do opisu atrakcyjnego produktu, ale wszystkim marketerom. O tym, co bardziej przemawia do wyobraźni klienta, a co może go zniechęcić i odwieść od decyzji zakupowej, dowiemy się z krótkiego omówienia ośmiu psychologicznych mechanizmów, między innymi reguły niedostępności, zasady 2w1 czy efektu halo.

Chcesz pisać lepsze teksty? Poznaj trzy etapy pisania – paweltkaczyk.com/

Na początku jest dedlajn. Później następuje etap określany jako prokrastynacja. Ale już nawet wtedy, gdy człowiek piszący zasiądzie przed klawiaturą laptopa, wciąż czają się zagrożenia na drodze przedzierania się do kropki kończącej tekst! Wpis na blogu Pawła Tkaczyka jest praktycznym poradnikiem o unikaniu zagrożeń na ostatnim etapie powstawania tekstu – jego ostatecznego skonstruowania i samego pisania. Przydatne okażą się między innymi: mapa myśli, prysznic, spacer, Ulysses.

Tak wydawcy na świecie walczą z adblockami – telix.pl

Reklamuj z głową! O tym, jak wysoko jesteśmy – my, Polacy – w rankingu użytkowników adblocków, pisaliśmy już niejeden raz. Instalowanie oprogramowania blokującego wyskakujące okienka (i całe okna!) doprowadziło do strat reklamodawców. Niektóre z sum wymienione są w artykule, przedstawiającym w głównej części sposoby na nawiązanie dialogu z użytkownikami adblocków w Wielkiej Brytanii, Norwegii, USA, na Litwie, a także w Polsce. Warto się z nimi zapoznać i niektóre z nich zastosować, nim ostatnie plotki o ostatecznym rozwiązaniu problemu przez głównego gracza pozostaną zrealizowane w masowej skali.

Jak krok po kroku wprowadzić na rynek innowacyjną usługę. Case study Varico – mamstartup.pl

W jaki sposób dokonać innowacji, oferując produkt podobny do konkurencyjnych na rynku? Jeśli w zespole pracowniczym brakuje Pomysłowego Dobromira, przebłysk geniuszu należy wypracować. Na szczęście szlaki na tym polu zostały przetarte, a kolejne drogowskazy zawierają wskazówki: obserwuj, kwestionuj, kojarz, prototypuj, nawiązuj kontakty (na podstawie książki J. Dyera, H. Gregersena, C. M. Christensena DNA innowatora. Zostań mistrzem we wdrażaniu innowacji!) Case study nie tylko ilustruje każdy z etapów na drodze do celu, ale posługuje się na pozór najmniej ciekawym przykładem świata: księgowych katalogujących faktury. Na pozór, o czym przekona Was lektura powyższego artykułu.

5 największych porażek w Dolinie Krzemowej. Yahoo, Groupon, kto jeszcze? – mamstartup.pl

Powyższy artykuł to obalenie mitu o Dolinie Krzemowej jako krainie innowacji zamienianych w czysty zysk. W naszych podsumowaniach podawaliśmy już przykłady negatywne, aby uczyć się na czyichś błędach i nie popełniać podobnych – tą samą zasadą rządzą się branżowe spotkania, na których ci, którzy mają za sobą porażkę, dzielą się swoim doświadczeniem. Tak, doświadczeniem, ponieważ mentalność amerykańska traktuje porażkę jako kolejny etap na drodze do sukcesu, a nie jako ostateczną klęskę.

 

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close