Z okazji wiosny zaczynamy bez owijania w bawełnę: kolejny przegląd prasy przed Wami! A w nim jak zwykle inspirujące treści z branży – oczywiście tylko te najlepsze. Oto co mamy dla Was tym razem!




UX DESIGNER I COPYWRITER – DUET IDEALNY? – contented.pl

UX designer dba o to, by produkt wzbudzał pozytywne odczucia w klientach, którzy z niego korzystają. Jego rola jest więc szczególnie ważna podczas projektowania stron, które powinny być maksymalnie przyjazne i użyteczne dla użytkownika. Zadaniem copywritera jest z kolei tworzenie wartościowego contentu, który w połączeniu z elementami wizualnymi da pożądany efekt. I tutaj dochodzimy do sedna sprawy, a więc współpracy osób na tych dwóch stanowiskach. Współpracy, która powinna być owocna dla agencji marketingowych. Sprawdźcie, dlaczego.

Parę linijek w CSS i grafika na Twojej stronie wygląda jak wprost ze Spotify – dailyweb.pl

Jeśli już zahaczyliśmy o temat tworzenia stron internetowych, przyjrzyjmy się bliżej temu, jak możemy edytować kolorystycznie grafiki, by dopasować je do koncepcji wizualnej całej witryny. Jak się okazuje, korzystanie ze standardowych programów do obróbki nie jest w tym przypadku koniecznością, ponieważ… możemy łatwo poradzić sobie w CSS. Kto jeszcze nie poznał tych prostych sztuczek, powinien nadrobić zaległości!

Nie śpiesz się ze swoją stroną – webwavecms.com

Można powiedzieć, że wątek jest nieco prozaiczny, ale czasami warto się zatrzymać i przystosować do najprostszych prawd. Z pewnością zdarzyło Wam się niejednokrotnie w życiu pospieszyć, przez co wyrządziliście więcej szkód niż pożytku. Nie inaczej będzie wtedy, gdy podejmiecie się realizacji strony internetowej „na wczoraj”. Autor jak najbardziej słusznie podpowiada, jaka kara może spotkać za tego typu pośpiech.

Reakcje ważniejsze niż lajki. Facebook zmienia algorytm – socialpress.pl

To news, który pojawił się już na początku miesiąca i mamy nadzieję, że jeśli opiekujcie się na co dzień Facebookiem, zdążyliście się z nim zapoznać. Jeśli nie, to od tego macie właśnie nas, by nic, co ważne, Wam nie umknęło. A więc sprawa jest prosta – przynajmniej w teorii, bo przy dystrybucji contentu na Fb będzie się trzeba trochę bardziej nagłowić. Klasyczne „lajki” nie odchodzą co prawda do lamusa, ale zdecydowanie ważniejsze będą pozostałe reakcje – to one będą w dużej mierze decydować o znalezieniu się na szczycie najciekawszych postów.

5 psychologicznych aspektów które pomogą Ci zaangażować użytkowników na stronie – webwavecms.com

Nie od dziś wiadomo, że skuteczne dotarcie do użytkowników zależy m.in. od ich poznania. Jak możemy przekonać się, czytając ten artykuł, kluczowe jest dotarcie do umysłu odbiorców, dzięki czemu jesteśmy w stanie bardziej zaangażować ich w działania na stronie. A oczywiście im większe zaangażowanie, tym bardziej efektywna dystrybucja. Sprawdźcie, jak ważne jest właściwe operowanie obrazem, słowem czy zaskoczeniem.

E-mail marketing – hiperpersonalizacja kluczem do sukcesu? – mediarun.com

Większe zaangażowanie, większa wirusowość proponowanych treści – każdy, kto promuje jakikolwiek rodzaj contentu, powinien być zainteresowany osiągnięciem takiego celu. Czy można to zrobić przez e-mail marketing? Oczywiście, że tak. Jak? Sposobów jest co najmniej kilka, a wśród nich opisywana przez autora hiperpersonalizacja. Co to takiego? Na czym polega? I jak ją wykorzystać? O tym wszystkim tam, gdzie się domyślacie 😉

Negatywne SEO – nowymarketing.pl

SEO pozwala na to, by Twoja strona była widoczna w wynikach wyszukiwania Google. Efekty Twoich konsekwentnych i uczciwych działań mogą jednak pójść na marne, gdy Twój serwis zostanie zaatakowany np. przez link bomb. Czym jest link bomb, jakie niesie ze sobą konsekwencje i czy można się przed nim zabezpieczyć? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w tekście. Zainteresowanym podobną tematyką polecamy też artykuł Nieuczciwe praktyki SEO, z którego dowiecie się, jakie działania SEO wiążą się z sankcjami ze strony Google.

SEO – bieżące trendy w pozycjonowaniu stron – mamstartup.pl

O trendach i zasadach, które obowiązują w SEO, nigdy za wiele – tutaj dowiecie się, albo tylko sobie przypomnicie, jakich zasad przestrzegać, by skutecznie pozycjonować stronę w internecie. Oczywiście mamy także propozycję dla tych, którzy wolą wiedzieć, czego nie robić. W artykule 5 działań SEO, które nie sprawdzą się w tym roku opublikowanym na stronie interaktywnie.com znajdziecie działania, które można sobie odpuścić.

Firmowy blog w służbie SEO – nowymarketing.pl

Blog firmowy to dobry sposób na promowanie firmy, komunikację z odbiorcami i wykreowanie się na eksperta w danej dziedzinie. Kompetentnie prowadzony może także pozytywnie wpływać na widoczność naszej strony w wynikach wyszukiwania. Zanim jednak do tego dojdzie, trzeba zadać sobie pytanie, jak zoptymalizować takiego bloga. A teraz niespodzianka! W tym artykule znajdziecie na nie odpowiedź 🙂

9 narzędzi i 3 źródła fraz do analizy „keywords research” – interaktywnie.com

Frazy kluczowe – każdy o nich słyszał, ale czy każdy wie, jak je dobierać? W tym celu niezbędne są odpowiednie narzędzia, a ich wykaz, wraz z krótkim omówieniem, znajdziecie w treści artykułu. Jeśli dodać do tego dodatkowe informacje, artykuł staje się miniprzewodnikiem, który z pewnością otworzy przed Wami nowe horyzonty w dziedzinie analizy fraz kluczowych.

A jeśli już jesteśmy przy narzędziach, czego używacie do analizy linków, stron, ruchu czy prędkości? Zajrzyjcie do Subiektywnie o SEO. Te narzędzia mogą Ci się przydać – może znajdziecie tu coś dla siebie?:)

Raport: Prywatność w sieci 2016/2017 – iab.org.pl

Internet w dużej mierze traktujemy jak przestrzeń publiczną, w której coraz częściej dbamy jednak o swoją prywatność. Nasza świadomość na temat tego, jak ją chronić, jest coraz większa, ale czy wystarczająco dobra? W raporcie jak zwykle znajdziecie szereg informacji, m.in. dotyczących danych osobowych czy choćby metod zabezpieczania prywatności.

 

Raport Interaktywnie.com: „Sieci afiliacyjne 2017” – interaktywnie.com

Sieci afiliacyjne i programy partnerskie to jedne ze źródeł pozyskiwania konwersji w sklepach internetowych. Branża afiliacyjna ciągle się rozwija, a co za tym idzie – mamy dostęp do wielu programów partnerskich. W raporcie znajdziecie na ten temat kompendium wiedzy. Jeśli zastanawiacie się, jaki program czy system rozliczania wybrać, jak zmieniać odwiedzających w kupujących albo jaką rolę w sieciach afiliacyjnych pełnią blogerzy, dobrze trafiliście 🙂

Raport PayPal: Jak wygląda rynek dóbr cyfrowych w Polsce? – mamstartup.pl

Filmy, seriale, e-booki i gry to dobra cyfrowe, z których Polacy korzystają bardzo chętnie. Sięgamy w tym celu po laptopa, smarftona albo komputer stacjonarny, a do dobrej zabawy potrzebujemy już tylko odpowiedniego miejsca, np. salonu albo sypialni (tak, łazienki też) J Ile wydajemy na zakup legalnych filmów, gier i e-booków? Te i inne szczegóły znajdziecie w publikacji.

81% polskich e-konsumentów robi zakupy w niedzielę – admonkey.pl

Raport opublikowany przez Izbę Gospodarki Elektronicznej jasno dowodzi, że Polacy nie chcą, by zakaz ograniczenia handlu w niedziele dotyczył również e-sklepów. Jako klientami, kieruje nami wygoda i oszczędność czasu, ale nie tylko. A co z sami właścicielami e-sklepów i ich pracownikami? Sprawdźcie sami 🙂

 

Raport: firmy budują swoje strony internetowe od podstaw – mamstartup.pl

Badanie przeprowadzone przez Oferteo.pl wskazuje, że firmy w dużej mierze stawiają na profesjonalną stronę internetową, mającą stanowić narzędzie komunikacji z klientem – przedsiębiorcy wdrażają na nich m.in. formularze kontaktowe, możliwość dodawania komentarzy i rejestrowania się oraz forum. Ważna jest także responsywność strony i jej przystosowanie do urządzeń mobilnych. Po szczegółowe dane odsyłamy do raportu.

Real-time marketing jako element content marketingu – nowymarketing.pl

Real-time marketing – jeśli usytuować go w sąsiedztwie marketingu i CM (i to najlepiej na prostej ilustracji) – znajduje się w centrum. I często dochodzi do głosu w kontekście aktualnych wydarzeń, zwłaszcza jeśli zajmuje się nim kompetentny marketingowiec, który wie, jak wykorzystać jego możliwości. Wprowadzenie do real-time marketingu zawarte w powyższym artykule będzie dobrym punktem wyjścia do zaplanowania własnych działań opartych na marketingu w czasie rzeczywistym.

Content marketing – co może być z nim nie tak? – marketing-news.pl

Content is the king – ale czy ten król nie jest nagi? Sygnały o nadmiernej wierze w głoszoną wszem i wobec skuteczność CM były słyszalne od czasu zaistnienia chwytliwego hasła o przewodniej roli contentu w marketingu. Teraz mamy możliwość zagłębienia się w szczegóły zamieszania, jakie w 2016 r. wywołał Mark Ritson (ale to już było, treści niewystarczająco angażują odbiorcę, content to metaprodukt nadbudowywany na produkt) – czy miał rację?

Jak prowadzenie bloga może pomóc Twojej firmie? 5 argumentów za blogowaniem – mamstartup.pl

Czy warto prowadzić blog? Ale to retoryczne pytanie, powiecie. Na to my: ale po co to robić, jeśli poza spełnieniem pasji dzielenia się wiedzą, starania nad wyglądem i zawartością kolejnych wpisów nie przekuwają się na szeroko pojęty sukces przyjętej strategii? Właśnie – strategia. Samym blogiem trudno zawojować marketingowy świat. Jak pisać blog z głową, opowiada powyższy artykuł. Dla przeciwwagi – blogowe antyrady, czyli jak bloga (i to specjalistycznego) nie prowadzić. A dla zainteresowanych poznaniem tajników sfery, jaką jest content marketing, opisująca go książka.

20 przykazań skutecznego content marketingu – seoninja.pl

Tworzenie content marketingu rozpisane na 20 zasad po to, by zyskać skuteczność – a o skuteczność kampanii marketingowej przecież twórcy walczą, planując, wdrażając, licząc słupki i kreśląc fale wzrostu. Warto zajrzeć do powyższego spisu i zatrzymać się na dłużej na tych spośród 20 zasad, których nie znaliście (zaprawdę, mogliście ich nie znać), lub na wszystkich, jeśli stworzenie pierwszej strategii content marketingowej macie dopiero w zaawansowanych planach.

Kryzys nie taki straszny… Jak uniknąć i radzić sobie z kryzysami w influencer marketingu? – whitepress.pl

Influencer marketing to jedna z możliwości, jakie rysują się przed twórcami kampanii marketingowych. Przy potencjalnych zyskach, jakie daje współpraca z influencerem, wydaje się stosunkowo pewną i skuteczną strategią. Nie bez znaczenia jest, że można ją prowadzić przy stosunkowo niewielkich kosztach w porównaniu z innymi formami marketingu. Jednak i tutaj można stracić wiele, jeśli kampania zostanie przeprowadzona źle – niebezpieczeństw jest dużo! Warto je poznać, podobnie jak resztę artykułu, aby uniknąć gaszenia pożarów, o których przeczytasz niżej.

Case study – wpadki, nieudane kampanie i sytuacje kryzysowe z influencerami – whitepress.pl

Influencer to współczesny pasterz, za którym podążają tysiące, a w niektórych przypadkach miliony. Zaprosić influencera do kampanii marketingowej wydaje się pomysłem skazanym na sukces. Ale, ale! – choć współpraca z influencerem to jeden z wyznaczników współczesnego marketingu, w mniej lub bardziej odległej przeszłości nie obyło się bez wpadek i zamieszania, jakie wywoływali internetowi celebryci . Czy tego typu starania o skuteczność kampanii nie są obarczone zbyt dużym ryzykiem?

Google, Seznam – dwa bratanki. Case study kampanii promocyjnej e-commerce w wyszukiwarce na rynku czeskim – when.pl

Case study – przystępnie napisane i dotyczące międzynarodowej współpracy między agencjami – w przejrzysty sposób pokazuje, że chociaż należymy do tej samej światowej internetowej społeczności, istnieją zróżnicowane narzędzia, których na co dzień używamy. Przykład pierwszy z brzegu – VKontakte w miejsce Facebooka w Rosji. Kolejne przykłady znajdziemy w powyższym artykule. Wprowadzenie w świat internetu w wydaniu czeskim przyda się nie tylko tym, którzy planują ekspansję na południe od Polski.

Zdobądź płacących klientów zanim zainwestujesz w IT. Case study Pepe Housing – mamstartup.pl

Studium przypadku to forma treści, w której opisane mogą być nie tylko wzloty, ale i upadki. O tych ostatnich czytamy głównie po to, by samemu uniknąć popełnionych przez kogoś innego błędów. A jeśli case study zbiera w sobie opis porażki, wyciągania wniosków, budowy projektu od nowa i wskazanie jego mocnych stron, waga contentu tego typu jest tym większa. Dlatego między innymi warto dowiedzieć się, dlaczego erasmusi nie zainteresowali się aplikacją ErasLife, natomiast powodzeniem cieszy się Pepe Housing.

Jak stworzyliśmy inteligentnego asystenta dla działów sprzedaży. Case study Edward.ai – mamstartup.pl

Cortana? Znamy. Siri? Znamy. Bixby, kolejny, ma nawet dedykowany przycisk w najnowszym Samsungu Galaxy S8. Znamy je, nawet jeśli ich nie używamy, bo roboty-asystenci preferują język angielski. Powstają kolejne, bardziej wyspecjalizowane, czego przykładem jest Edward – asystent dla działów sprzedaży. Case study opisuje prace nad jego stopniowym specjalizowaniem. Czym się różni od typowego chatbota, jaką rolę w jego budowaniu odegrały przyzwyczajenia klientów biznesowych i o perspektywach rozwoju programów tego typu – o tym między innymi przeczytacie w artykule.

Się uzbierało! Na tym kończymy, nie siedźcie za długo przed komputerem/tabletem/smartfonem (niepotrzebne skreślić). Idźcie na spacer, posadźcie marchewkę w ogródku, zróbcie rundkę rowerem – tylko pamiętajcie, żeby zajrzeć do nas w maju!

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close