W branży marketingowej styczeń jest miesiącem o specjalnym statusie, kiedy działania są finalizowane, a karty czekają na nowe rozdanie. Jeśli zmagacie się z nadmiarem wolnego czasu lub macie dosyć raportowania, przygotowaliśmy wybór najciekawszych naszych zdaniem tekstów z prasy branżowej. Ich jakość dobrze wróży całemu 2017 rokowi, przekonajcie się!







d15 najważniejszych trendów w content marketingu w 2017 – contented.pl

W tej kategorii głównie o prognozach na 2017 rok. Mimo, że artykuł traktuje ogólnie o content marketingu, to znajdziemy w nim odnośniki dotyczące jego części wizualnej. A w zasadzie przekonamy się, jak dużą rolę visual powinien odgrywać w nowym roku. Mowa tutaj o potencjale wirtualnej rzeczywistości, visual storytellingu czy wizualnym przekazie reklamy natywnej.

d28 najważniejszych trendów designu na rok 2017 – dailyweb.pl

W tym przypadku stricte o designie, a konkretniej o tym, czego wszyscy designerzy mogą się spodziewać w najbliższym czasie. Znaczącą rolę powinny odgrywać m.in. alternatywne narzędzia, animacje, tłuste fonty czy duży scroll. Co jeszcze powinno nas interesować, jeśli na co dzień szeroko rozumiane projektowanie nie jest nam obce? O tym oczywiście w tekście.

d316 rzeczy, o których warto pamiętać, tworząc stronę internetową – klosinski.net

Zaprojektowanie strony internetowej to bez wątpienia powód do dumy. O ile oczywiście będzie ona świetnie wyglądała i sprawnie funkcjonowała. To bowiem podstawa nie tylko tego, by designer mógł być zadowolony ze swojego działa, ale także jego klient. Autor tekstu zwraca uwagę na aspekty, które warto mieć na względzie podczas tworzenia strony – co bardzo ważne, nie tylko te oczywiste, bo – jak sam pisze – ważne są rozmaite dziedziny: od psychologii, przez design, aż po programowanie.

 

d4Zmiany na LinkedIn – blog.bloomboard.co

W dystrybucji zaś głównie o zmianach i ewolucjach. W pierwszej kolejności o tym, co nowego na portalu społecznościowym LinkedIn, który może nam służyć do dystrybucji niektórych rodzajów contentu. Choć zmiany dotyczą przede wszystkim części wizualnej serwisu, warto poznać je w kontekście szybkiego obycia się z jego nową odsłoną. Oto dokładnie 7 nowinek, z którymi warto się zaprzyjaźnić.

d5Już wkrótce w trakcie oglądania filmów na Facebooku będziesz oglądał reklamy, ale także na nich zarobisz – dailyweb.pl

Na drugim horyzoncie Facebook, który wydaje się być dystrybucyjną maszyną bez dna. Co bardzo ważne, wciąż jesteśmy świadkami zmian, jakie Mark Zuckerberg i spółka nam oferują. W najbliższym czasie czekają nas nowości związane z odtwarzaniem filmów, a konkretnie reklamami, które mają się pojawiać w trakcie oglądania wideo. Jeśli więc dystrybuujemy content w takiej postaci, powinniśmy się tym zainteresować podwójnie, ponieważ możemy podwójnie zyskać.

d6Ewolucja strategii social media w 2017 roku – jaki procent wydatków w socialu powinien stanowić budżet mediowy – socialpress.pl

Jak działać w social media w 2017 roku, by osiągać oczekiwane efekty? Oto jest pytanie, na które próbuje odpowiedzieć autorka tekstu. Warto tutaj wyciągnąć odpowiednie wnioski dotyczące promocji treści w mediach społecznościowych, a szczególnie przyjrzeć się szeroko opisanej w tej publikacji dystrybucji contentu wideo, który – jak się przekonujemy po raz kolejny – będzie odgrywał coraz większą rolę.

3O wynikach kampanii świadczy nie tylko konwersja – nowymarketing.pl

Konwersja, Open Rate i współczynnik odrzuceń to główne parametry, które pozwalają na ocenę wyników prowadzonej kampanii. Wartościowych współczynników jest o wiele więcej, ale będą dla nas pomocne wyłącznie wtedy, gdy zrozumiemy, jak są mierzone i na jakie pytania dostarczają odpowiedzi. W artykule znajdziecie omówienie przydatnych wskaźników i propozycje ich zestawienia.

5Wyszukiwarka zmienną jest, czyli 18 najważniejszych zmian, które Google wprowadziło w 2016 r. – whitepress.pl

W 2016 roku głośno było o aktualizacji Pingwina, ale to niejedyna ważna zmiana, którą w minionym roku wprowadziło Google. W styczniu Core Update, w listopadzie Mobile-first indexing, a w międzyczasie szereg innych modyfikacji wpływających na wyniki wyszukiwania i wygląd wyszukiwarki. Wszystko podane ładnie, pięknie i chronologicznie w formie infografiki.

6Pozycja w wyszukiwarce to jeszcze nie korzyść. Jak skutecznie pozycjonować w e-commerce? – interaktywnie.com

Jak powinny wyglądać skuteczne działania SEO? Co dla klienta jest realną korzyścią płynącą z pozycjonowania? Dlaczego specjalista SEO powinien brać udział w współtworzeniu strony internetowej? Kiedy lepiej przeznaczyć budżet na inne działania, np. na content marketing? Na te i inne pytania znajdziecie odpowiedzi w artykule.

1Raport Interaktywnie.com: Ranking agencji interaktywnych 2017

Raport powstał w oparciu o ankietę, jaką Interaktywnie.com udostępniło na swojej stronie. Badanie objęło wyłącznie te agencje, które dobrowolnie wypełniły kwestionariusz, przekazując informacje dotyczące swoich zysków i strat. Poza zestawieniami znajdziemy tu także przykłady udanych kampanii i oczywiście prognozy na 2017 rok.

2Raport IAB Polska: Wkład reklamy w europejską gospodarkę

Tym razem IAB Polska prezentuje raport przygotowany m.in. na zlecenie IAB Europe. W tej anglojęzycznej publikacji znajdziemy szereg danych potwierdzających wpływ reklamy – traktowanej tu ogólnie – na europejską gospodarkę. Jak się okazuje, jej wkład jest nie bez znaczenia, a jednym z dowodów na to jest fakt, że każde 1 Euro przeznaczone na reklamę generuje 7 Euro dla PKB. Po więcej informacji zajrzyjcie do raportu.

Wyniki raportu Gartnera: Pracodawcy będą inwestowali w mobilność

Co jest ważniejsze – czas pracy przy biurku czy osiągnięte efekty? Coraz częściej – jako pracodawcy i pracownicy – stawiamy na to drugie, co wymaga jednak większej elastyczności i mobilności. Nie gwarantują tego komputery stacjonarne, choć wciąż stanowią ponad połowę urządzeń biurowych, na których pracują specjaliści. Zainteresowani tematem? Koniecznie przeczytajcie całość!

m1Content Insourcing – podziel się swoją wiedzą – marketerplus.pl

Poszukiwanie wiedzy, która z powodzeniem przetwarzana jest na wartościowy content, należy zwykle do specjalistów od tworzenia interesujących odbiorcę treści, jakimi są twórcy zewnętrzni. Tymczasem rzeczywiste potrzeby klientów są dobrze rozpoznane i jedyne co należy zrobić, aby do nich sięgnąć, to znaleźć odpowiednie informacje w samej firmie. Content Insourcing, czyli korzystanie z wiedzy wewnętrznych ekspertów – na przykład doradców klienta czy pracowników odpowiedzialnych za serwisowanie produktów – to ciekawy sposób na wykorzystanie informacji istotnych dla klientów, a nie proponowanych im jako ciekawych.

m2Dense content – narzędzie komunikacji przyszłości – marketerplus.pl

Dense content – minimum treści o maksymalnej zawartości informacyjnej – ma być remedium na info-tyłość, czyli nadprodukcję contentu, z jaką mamy do czynienia między innymi w internecie. W obliczu zbyt wielu komunikatów odbiorca – nie przyswajając sobie istotnych dla siebie treści z powodu nieumiejętności dotarcia do nich pośród zalewu innych – działa chaotycznie. Dense content, czyli swego rodzaju pigułka skondensowanej treści, to jedno, drugie – dotarcie z nim do właściwego odbiorcy. Jak tego dokonać? Kilka przykładów w artykule.

m3Dlaczego warto skomplikować swój produkt – mamstartup.pl

Czy komplikowanie funkcjonalności aplikacji na smartfony może przyczynić się do czegoś więcej niż zagubienie użytkowników? Powyższy case study jest dowodem na to, że tak. Co więcej – pokazuje w sposób humorystyczny, celny i czytelny, w jaki sposób program lojalnościowy wyewoluował do sprzedaży pakietów, a także jaka jest niezawodna oznaka tego, że program wzbudził spore zainteresowanie.

m4Jak klienci zmienili nasz biznes – mamstartup.pl

Przejrzyście napisany case o tym, jak wzbogacana była oferta aplikacji zapakuj.to wraz z jej upowszechnianiem. Sukces relaunchu produktów, którego dynamika opierała się na pomyśle, by o pudełkach opowiadały pudełka, a także ciekawa zawartość bazy wiedzy na temat produktów i i etapów ich powstawania przyczyniły się (oczywiście między innymi) do wzrostu zainteresowania aplikacją.

m5Co jest istotne na ścieżce konwersji – k2search.pl

Google Analytics pojawia się w wielu spisach narzędzi niezbędnych do wykorzystania w pracy marketera, ale jak sobie z nim radzić na co dzień, na co zwracać uwagę i kiedy zdecydowanie reagować – przykładów na to nie jest dużo. Tym bardziej warto przyjrzeć się powyższemu case study – G.A. nie jest narzędziem doskonałym, ponieważ udostępnia jedynie ścieżki zakończone sukcesem, czyli konwersją. Jak zwiększyć bazę informacji o zachowaniach użytkowników na własnej stronie – o tym w artykule.

Zimowy i mroźny styczeń (przynajmniej w porównaniu do kilku poprzednich) zwiastuje kolejny miesiąc ujemnych temperatur i trzaskającego śniegu. Ale tylko za oknem! Marketingowych działań z prawdziwego zdarzenia czas zacząć, czyli znowu będzie gorąco. Do przeczytania za miesiąc!

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close