Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Jak w praktyce działa długi ogon?

13.05.2011

Technikę pozycjonowania „long tail” stosuje się na stronach o znacznej ilości podstron lub produktów w ofercie. Stąd najczęściej pozycjonowane w ten sposób są sklepy i katalogi internetowe. Dalsza część wpisu tłumaczy na czym konkretnie to polega i co z tego wynika dla Klienta :).

Załóżmy, że mamy sklep internetowy z komputerami we Wrocławiu, posiadający 3000 produktów.
Wypozycjonowaliśmy stronę główną i kategorie produktów na np. takie słowa jak:
„laptopy wrocław”, „sklep komputerowy wrocław”, „drukarki laserowe sklep”

Czy to wszystko, co możemy zrobić?

Oczywiście, że nie!
Nasz sklep posiada przecież 3000 produktów!
Każdy z nich może być celem zainteresowania w wyszukiwarkach.
Potencjalni klienci mogą szukać takich fraz, jak:
„laptop Samsung R580 sklep Wrocław”,
„notebook Asus N52DA-EX026V”,
„Monitor 19” LG Flatron E1940S-PN LED”,
„tanie laptopy asus we Wrocławiu”.

To są właśnie zapytania z „długiego ogona”, czyli wielowyrazowe słowa kluczowe, które wpisują internauci szukając konkretnego produktu lub usługi.

Podsumowując,
strona odpowiednio zoptymalizowana przez fachowców, będzie wyświetlana przez wyszukiwarkę nie tylko wtedy, gdy internauta wpisze słowo kluczowe, które pozycjonujemy, ale też wtedy, gdy będzie poszukiwał produktu opisanego na naszych stronach! To jest właśnie ten długi ogon, który na wymienionych typach stron, generuje nawet 80% ruchu.
Warto pamiętać, że na ogół klient, który poszukuje konkretnego produktu, kupuje go, więc stopień konwersji jest wyższy.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

WROCŁAW

biuro@adcookie.pl

ADRES:

ul. Ruska 37/38

50-079 Wrocław

Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Przejdź do adCookie

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies