Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Metody pozyskiwania linków

14.02.2011

Nie jest nowością, że w pozycjonowaniu liczy się budowanie linków. Im więcej linków przychodzących do naszej witryny, tym pozycja strony jest wyższa. Pozostaje jeszcze kwestia wartościowości tych linków. Oczywiście, że lepiej, aby pochodziły one z  najlepszych stron, ale mimo to mówi się, że „link to link” i każdy się liczy. Mówi się, że treść to król (Content is the king), ale mówi się również, że linki są królową (links are the queen). Coś w tym jest. Treść i linki nawzajem się uzupełniają. Nie ma możliwości, aby strona była wysoko w wynikach wyszukiwania dzięki samej treści (chyba że jest to głęboka nisza), nie mając linków i odwrotnie. Strona może mieć dowolną ilość linków, ale nie posiadać żadnej treści – wtedy również jest spisana na straty.

Oczywiście nie można bagatelizować wartości tekstów, ponieważ im tekst jest bardziej wartościowy, tym są większe szanse na pozycje w wyszukiwarkach.

No dobrze, ale przejdźmy do rzeczy. Tak, jak nazwa tematu wskazuje, w tym wpisie zademonstruję kilka metod pozyskiwania linków. Dla części czytelników będą to oczywiste sposoby, mam jednak nadzieję, że niektórym się przydadzą.

Metody pozyskiwania linków

  • własne zaplecze, czyli nasze strony, na których możemy umieszczać linki zarówno w treści, jak i site-wide (w bocznym menu)
  • komentowanie blogów
  • pisanie postów na forach
  • wstawienie linka w sygnaturce na forum
  • kupowanie linków na czyichś stronach (nie polecamy!)
  • dodawanie stron do katalogów
  • dodawanie stron do otwartych blogów (tak zwanych pressell pages)
  • systemy wymiany linków (nie polecamy!)
  • linkowanie naturalne (jeśli nasz artykuł będzie wysokiej jakości, to użytkownicy internetu sami będą pozostawiać linki w miejscach, z których korzystają)
  • gościnne wpisy z linkiem na stronach znajomych (lub osób powiązanych z tematyką naszych serwisów)
  • serwisy społecznościowe (facebook.com, nk.pl, twitter.com, blip.pl itp.)
  • bezpośrednia wymiana linkami z serwisami o podobnej tematyce
  • artykuły do przedruki. Zamieść artykuł z linkiem, a każdy, kto będzie go chciał wkleić na swoją stronę, będzie musiał zachować link do Twojego serwisu.
  • stworzenie własnego szablonu – umożliwi Ci to wstawienie linka, który inni, korzystający z tego szablonu, będą musieli pozostawić w ramach licencji
  • wszelkie inne, które wymyślisz

Jest wiele teorii na temat tego, które linki są bardziej wartościowe. Uważa się, że linki na stronach tematycznych z naszym serwisem, będą lepsze. Mówi się też, że linki w treści są bardziej naturalne, niż te pozostawione w menu strony czy w stopce. Generalnie liczy się również to, aby link nie miał atrybutu no-follow, ale coraz częściej dochodzi się do wniosku, że takie linki również mają znaczenie. I wiadomo, im na stronie mniej linków, tym są one bardziej wartościowe, ponieważ moc strony rozkłada się na ilość.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

WROCŁAW

biuro@adcookie.pl

ADRES:

ul. Ruska 37/38

50-079 Wrocław

Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Przejdź do adCookie

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies