Nowa Koncepcja SEO – co to oznacza?

07.12.2015

nowa-koncepcja-seo

Od dawna już wiadomo, że content marketingu nie wolno utożsamiać ze słabymi tekstami po złotówce za 1000 znaków. Teraz specjaliści SEO starają się, by działania pod ogólną nazwą „SEO” były realizowane na wielu płaszczyznach i niosły ze sobą coś więcej niż tradycyjne formy pozycjonowania.

Ma temu służyć między innymi projekt Nowa Koncepcja SEO realizowany przez WhitePress, którego partnerem jest blog Qantum.

Cieszymy się, że zostaliśmy docenieni przez WhitePress i możemy wziąć udział w niezwykle ważnym działaniu, zmieniającym wizerunek branży i de facto kreującym najnowszą generację działań SEO.  „Nowa Koncepcja SEO” to program edukacyjny, skierowany zarówno do agencji, do podmiotów indywidualnych, jak i do ich klientów. Jego główne założenia to:

– promocja SEO jako usługi opartej o transparentność rozliczeń,

– promocja koncepcji, żeby w trosce o jakość, SEO nie kończyło się na optymalizacji strony i linkowaniu, żeby było łączone z analizą danych, UX, Content Marketingiem, działaniami ePR i remarketingiem.

Na rynku nadal często realizowane są tanie usługi dla nieświadomych klientów, skupione na doraźnych wynikach i obarczone wysokim ryzykiem otrzymania kary od Google’a. Zdecydowanie należy w świadomości branżowej zastąpić je bezpieczną, długofalową strategią o charakterze inwestycyjnym.

„W dobie algorytmów wyszukiwarek maksymalnie nastawionych na zadowolenie użytkowników, prowadzenie działań SEO skupiających się na zdobywaniu dużej ilości słabych odnośników w pewnym momencie przestaje być wystarczające, niesie ze sobą ograniczone profity i duże ryzyko” – wyjaśnia SEO Manager z Qantum, Łukasz Trześniewski.

„Dodatkowo coraz większą rolę w temacie budowania i zwiększania widoczności witryn odgrywają sami użytkownicy oraz generowane przez nich czynniki behawioralne, bez których trudno jest utrzymać dobrą widoczność w wynikach wyszukiwania przez dłuższy czas.

Łączenie działań SEO z Content Marketingiem oraz troska o nieustanne podnoszenie poziomu zadowolenia użytkowników pozwala na znaczne poszerzenie zasięgu marki/witryny poprzez zwiększenie świadomości i zaangażowania. Pomaga też tworzyć nowe nisze, których wzrostowe trendy przynoszą kolejne okazje warte uwzględnienia w procesie optymalizacji pod wyszukiwarki.

Pozytywnym efektem budowania marki na innych witrynach oraz prowadzenia działań w zakresie marketingu treści, jest przede wszystkim dywersyfikacja źródeł ruchu oraz wsparcie procesu naturalnego pozycjonowania. Działania te również wpływają na stopień konwersji i podnoszą zaufanie wśród potencjalnych klientów.”

Oznacza to, że nowa koncepcja SEO wyżej niż pozycje w wyszukiwarkach ceni sobie pozyskanie organicznego ruchu pochodzącego od czytelników świadomych marki, którzy następnie wykonują działanie celowe. Firma oferująca usługi SEO nie powinna koncentrować się wyłącznie na optymalizacji strony i pozyskiwaniu linków, ale ma wzbogacić swój wachlarz usług np. o efektywne wykorzystanie już wytworzonych treści, co będzie też bardziej opłacalne dla klienta. Wdrożenie nowych koncepcji prowadzi do zwiększenia elastyczności w stosowanych modelach rozliczeń (ryczałtowe, w oparciu o realizację celów, w oparciu o ROI, mieszane).

Realizacja projektu „Nowa Koncepcja SEO” oznacza serię fachowych publikacji, które będą się ukazywały w kolejnych miesiącach – do których śledzenia serdecznie zachęcamy. A Wy jak widzicie rynek SEO w 2016 r.?

6
Dodaj komentarz

avatar
4 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
5 Comment authors
Mariusz KołaczNatalia Gawrońska KuntićKrzysztof PiotrowskiŁukasz TrześniewskiPrzemysław Bednarz Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Przemysław Bednarz
Gość
Przemysław Bednarz

Projekt z potencjałem i gromadzi sporo osób z branży – widzę, że obecnie każda zaangażowana w projekt firma już realizuje strategie content marketingowe na własnych blogach co widać wpisując w Google „Nowa Koncepcja SEO” 🙂

Łukasz Trześniewski
Admin
Łukasz Trześniewski

Idea jest bardzo dobra zatem warto ją wesprzeć 😉
Na zwiększeniu świadomości wśród klientów każdy z nas skorzysta.

Krzysztof Piotrowski
Gość
Krzysztof Piotrowski

Nie rozumiem co jest w tej koncepcji nowego i kto się potknął, aby wpaść na wniosek, że teksty po złotówce to śmietnik. Rocket science…

Mariusz Kołacz
Gość
Mariusz Kołacz

Oglądałem audyt Tomasza Stopki, szału nie było, wszystko to co najistotniejsze nie zostało ujęte „na wizji”, w 1,5h myślę że spokojnie można by było więcej szczegółów uwzględnić, natomiast podejrzewam, że nie chciał ujawniać swej prawdziwej metodologii pracy, bo gość wiedzę z pewnością ma.

Odnośnie merytoryki „Wieśniakiewicza”, przeczytałem to co napisał i ja tam merytoryki nie widzę, tylko czepialstwo o rzeczy, które na wizji nie zostały sprawdzone. Pewnie zazdrości występu Tomaszowi 🙂 lub chce zabłysnąć wiedzą, której nie ma.
Zorganizujcie dla „Wieśniakiewicza” jakiś webinar niech się bidulek ucieszy.

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies