Nowości w social media: znajdź pracownika przez Facebooka, oznaczaj osoby w video na Instagramie i używaj wertykalnych reklam na YT

01.10.2018

Teraz wszystko dzieje się online, a ten, kto wykorzystuje w komunikacji najnowsze trendy i funkcjonalności, zgarnia wszystko. Sprawdź nowości w narzędziach kanałów społecznościowych, które warto wykorzystać w promowaniu marki, zwiększaniu zaangażowania, a przede wszystkim sprzedaży!

 

Dlaczego Twoja marka powinna istnieć w mediach społecznościowych?

Dane z ostatniego raportu Hootsuite: We Are Social “Digital in 2018 Global Overview” pokazują, że Polacy korzystają z sieci przez około 5h 55 min dziennie, co plasuje nas na 25. miejscu na świecie pod względem czasu użytkowania internetu. Social media są od wielu lat jednym z kluczowych obszarów komunikacji marki z klientem. Według danych Lyfe Marketing (2018), aż 96% internautów opiniuje zakupione produkty i obserwuje marki w mediach społecznościowych. W zależności od tego, jaki sektor reprezentuje firma, jakie są jej cele i grupa docelowa, możemy dobrać do komunikacji różne kanały, a jest ich całkiem sporo. Ale aby skuteczniej docierać do konkretnych odbiorców, warto na bieżąco wykorzystywać świeże funkcje w social media –  które uatrakcyjnią przekaz, ułatwią zdobycie nowych obserwujących i klientów i pomogą marce nawiązać z nimi bliższe relacje.

Obecnie w mediach społecznościowych pojawia się tak wiele nowości i udogodnień dla firm, że czasami ciężko jest być na bieżąco i stosować się do wymagań społeczności. Postanowiłam więc ułatwić Ci to zadanie i aktualizować wiedzę o newsy dotyczące narzędzi w kanałach social media. W zestawieniu znajdziesz krótkie opisy nowych funkcji, ale też rekomendacje, w które z nich warto zainwestować czas (czasami i pieniądze) oraz w których branżach mogą się one najbardziej przydać.

 

FACEBOOK – co nowego?

Choć od jakiegoś czasu mówi się, że Facebook powoli traci swoich fanów, w naszym kraju dalej ma się całkiem dobrze. W Polsce z Facebooka korzysta ponad 16 milionów osób w wieku od 13 lat (Źródło: Statista, 2018). Tymczasem serwis nadal się rozwija i testuje kolejne funkcjonalności. W ciągu ostatnich dwóch tygodni wprowadził kilka dość istotnych zmian dla reklamodawców i użytkowników platformy.

 

#1 Oferty pracy na Facebooku

Warto zwrócić uwagę na rosnący nacisk Facebooka na rozwój funkcji biznesowych, w których liderem dalej pozostaje LinkedIn. Twórcy Facebooka coraz prężniej pracują, aby ten tytuł przejąć. Niedawno dla firm została wprowadzona opcja tworzenia ofert pracy. Jak w przypadku każdej nowości na tej platformie, warto korzystać z niej już teraz. Zgodnie z zasadą kto pierwszy, ten lepszy, można ugrać więcej i zebrać większe zasięgi – teraz oferty pracy pojawiają się w powiadomieniach wszystkich osób, które lubią już stronę firmową.

Nowa zakładka “Praca” znajduje się pod adresem https://www.facebook.com/jobs/

 

#2 Rozpoznawanie napisów na grafikach

Facebook ogłosił ostatnio, że od teraz mechanizm platformy nie tylko bada w bardziej zaawansowanym stopniu zawartość materiałów graficznych, ale też rozpoznaje wyrazy w nich zawarte. Więcej o możliwościach wykorzystania tej funkcji przeczytasz w serwisie SocialMediaToday.

 

#3 Świąteczne formatki do kolekcji w reklamach na Facebooku

Zawsze powtarzam naszym klientom prowadzącym e-sklepy, że do świątecznych wyprzedaży trzeba przygotować się z dużym wyprzedzeniem: zapewnić asortyment, określić politykę cenową, rozpisać strategię promocji i zaplanować budżet reklamowy. A w tym roku z pomocą mają przyjść nowe bożonarodzeniowe udogodnienia reklamowe na Facebooku.

// źródło



Świąteczne formatki pozwolą wyróżnić się przede wszystkim w sklepom internetowym, gdzie czas gra główną rolę. Bardzo ułatwią krótkoterminową promocję, ponieważ oszczędzasz czas, który poświęciłbyś na przygotowywanie osobnych materiałów graficznych.

 

#4 Wirtualna przymierzalnia

Trwają testy nowych formatów reklamowych, które mogą wiele zmienić w świecie e-commerce. Facebook sprawdza wykorzystanie rozszerzonej rzeczywistości w reklamach. Obrany format to wirtualna przymierzalnia, dzięki której będzie można, bez wychodzenia z domu, sprawdzić czy dany produkt nam pasuje. Pierwsze testy zostały już przeprowadzone z marką Michael Kors (zdjęcie poniżej).

//źródło: VentureBeat

Wirtualna przymierzalnia skraca czas podejmowania decyzji zakupowej – dzięki niemu potencjalni klienci będą w stanie doprecyzować potrzebę i skierować się prosto do zakupu online. Ta opcja jest niezwykle ważna dla firm oferujących produkty użytku codziennego, np. ubrania, akcesoria, a nawet kosmetyki do makijażu. Ciekawa forma przedstawienia produktu, dzięki możliwości wypróbowania go bezpośrednio dzięki kamerze, z pewnością przyciągnie wielu klientów. Osobiście, nie mogę się już doczekać, kiedy ta opcja będzie dostępna.

 

#5 Instant Experience zastępuje Canvas

Facebook Canvas zmieniło się niedawno w Instant Experience. Jakie są różnice? Instant Experience jest bardziej przyjazne użytkownikowi – skupia się na przedstawieniu oferty w trybie pełnoekranowym, z myślą o orientacji pionowej. Dodatkowo format otwiera się aż 15 razy szybciej niż zwykła strona internetowa, co jest ogromnym ułatwieniem w przestrzeni mobile. Jak to teraz wygląda?


Źródło Wersm
Tworzenie Instant Experience to świetna opcja nie tylko dla e-commerce. Każda marka, która posiada swój lookbook lub ciekawe materiały graficzne/video, na pewno zainteresuje użytkowników dzięki tej funkcji. Używanie aplikacji mediów społecznościowych w obszarze mobile rośnie z roku na rok (jak donosi raport Digital in 2018 Global Overview stworzony przez  We Are Social, Hootsuite: dlatego tak ważne jest dostosowanie się do bieżących wymagań użytkowników.

 

INSTAGRAM – co nowego?

 

#1 Baza wiedzy dla rodziców

Instagram od jakiegoś już czasu komunikuje o zmianach w serwisie, które mają na celu poprawić bezpieczeństwo (nowe opcje znajdziesz tutaj). Tym razem zadbał o dobro młodszych użytkowników, tworząc dla ich rodziców poradnik online oraz materiał do ściągnięcia w formacie pdf. Baza wiedzy mówi nie tylko o zasadach działania Instagrama, ale również w jaki sposób przygotować kid-friendly profil i jak kontrolować czas spędzony w aplikacji.

 

#2 Tagowanie osób w video

Długo czekaliśmy na tę funkcję. I w końcu nadszedł czas na oznaczanie znajomych w video! Efekt można zobaczyć w poniższym poście – obejrzyj go na urządzeniu mobilnym.

 

Jak możesz wykorzystać tagowanie w video na Instagramie? Chociażby kiedy umieszczasz videorelację ze swojego wydarzenia – oznacz na przykład prelegentów i organizatorów.

 

#3 IG SHOPPING  – zakupowa aplikacja Instagrama

Rosnący w siłę pod względem sprzedażowym Instagram zapowiedział stworzenie zakupowej aplikacji o nazwie IG Shopping. Ma ona przyspieszyć proces robienia zakupów. Nie ma jednak informacji na temat finalnej koncepcji aplikacji IG Shopping, dlatego pozostaje nam jeszcze zaczekać.

//źródło: Wirtualne Media 

 

#4 Oznaczanie produktów w InstaStories

Póki nie wiadomo nic więcej o IG Shopping, możesz wykorzystać inne udogodnienia, dzięki którym dostęp do produktów jest łatwiejszy. Format video zyskuje na popularności, a InstaStories oglądamy czasem dłużej niż sam feed aplikacji. Dlatego oznaczanie produktów będzie możliwe w obu miejscach. Zostanie również uruchomiony kanał zakupowy (w sektorze “Dla Ciebie”), który będzie podsuwał nowe propozycje ciekawych treści produktowych.

// źródło zdjęcia 

Zachęcam do oznaczania produktów również w InstaStories. Warto pamiętać jednak, że priorytetem jest atrakcyjność treści. Ale pamiętaj o tym, aby reklamą nie przeładować komunikacji.

 

TWITTER – co nowego?

 

#1 Transmisje audio na Twitterze

Dla fanów zwięzłej i prostej komunikacji Twitter wprowadził na iOS transmisje audio. To ciekawa alternatywa dla filmów video z napisami, która sporo ułatwi użytkownikom platformy.

 

 

#2 Live-streaming przechodzi na samą górę feeda Twittera

Twitter przenosi wyświetlanie video live, aby zachęcić użytkowników do używania tej dość świeżej opcji.

// źródło: Social Media Today

Live-streaming oraz transmisje głosowe z pewnością przydadzą się serwisom newsowym oraz blogerom, a także markom, które związane są z ciekawymi wydarzeniami. Takie formy przekazu pozwalają też na szybsze dotarcie do użytkowników, ponieważ zyskujemy czas wykorzystany na tworzenie treści graficznych.

 

#3 Głosowanie na treści

Twitter testuje obecnie głosowanie do postów publikowanych w feedzie. Czy szykuje się zmiana algorytmu? Tego jeszcze nie wiemy, ale w pełni zgadzam się z autorem notki na Social Media Today – taki sposób sortowania treści może być świetną alternatywą dla obecnego sposobu wyświetlania postów.

 

#4  Przywrócenie linii czasu na Twitterze

Od jakiegoś czasu wiele osób szukało odpowiedzi na pytanie, w jaki sposób odwrócić algorytmiczną oś czasu w serwisie. Twitter postanowił pomóc swoim użytkownikom i odpowiedział na ich prośby dodając opcję, dzięki której będzie można przywrócić linię czasu.

// źródło: Social Media Today

 

LINKEDIN – co nowego?

 

#1 Nowe funkcje w grupach na LinkedIN

  • Możliwość umieszczenia bardziej zaawansowanych multimediów w obrębie grupy (a nawet kilku zdjęć jednocześnie).
  • Możliwość ustawienia powiadomień.
  • Grupy dostępne są w wersji desktop oraz mobile.
  • Niedługo mają się też pojawić usprawnienia wyszukiwarki na stronie głównej pod kątem wyszukiwania konkretnych grup (zdecydowanie tego nam, użytkownikom, brakowało!) oraz polecane grupy.

LinkedIn zauważył zainteresowanie kanałem i networkingiem, które od jakiegoś czasu przybrało na sile i w końcu wprowadza zmiany, na które tak długo czekaliśmy. Wykorzystaj ten moment do dzielenia się swoim zdaniem i reprezentowaniem swojej marki oraz pozycjonowaniem się jako specjalista w branży! Wyszukaj odpowiednie dla siebie grupy lub stwórz swoją własną, specjalistyczną dla swojego sektora.

 

YOUTUBE – co nowego?

 

#1 Wertykalne video w reklamach

70% oglądalności YouTube to aktywność mobile, dlatego platforma wkroczyła w końcu w nowy, wertykalny rozdział. Od teraz możesz tworzyć reklamy przeznaczone właśnie na telefony komórkowe.

// źródło: Social Media Today 

Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, to idealny moment, aby zacząć myśleć o swoich filmach nie tylko w poziomym wymiarze. Od jakiegoś czasu już wiele teledysków i reklam tworzonych było w poziomie, lecz główna akcja działa się w centrum materiału. Dlaczego? Takie dopasowanie treści pomagało później w przycięciu filmu do odpowiednich każdemu kanałowi rozmiarów – kwadrat dla Instagrama, pion dla InstaStories, poziom lub pion na Facebooka. Zrób testy i sprawdź, które formaty będą najatrakcyjniejsze dla Twojej grupy docelowej!

 

Statystyki social media

Na koniec jeszcze polecam kilka ciekawych i inspirujących statystyk z tego roku na portalu Social Media Today.

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies