nowości social media

Sprawdź, co ważnego mogło Cię ominąć w świecie Social Media od czasu ostatniej aktualizacji Whatsupdate!

 

 

FACEBOOK – co nowego?

 

#1 Oficjalne strony jako użytkownicy grup

Po zmianie algorytmu mogliśmy zauważyć zwiększoną aktywność użytkowników w grupach, zamiast na głównym feedzie. Od dawna mówiło się, że Facebook zaczyna inwestować zasoby w ten właśnie rodzaj komunikacji. Aby jeszcze bardziej przybliżyć odbiorców do marek, postanowił pozwolić brandom na wejście do grup. Od teraz możesz więc zapisać swoją stronę w grupie. Jak to zrobić? Po naciśnięciu komendy “Dołącz do grupy”, wystarczy wybrać profil, którym chcesz się posłużyć w celu zapisania.

Warto jednak pamiętać, że nie wszystkie profile mają już taką możliwość. Dodatkowo o tym, czy marka może się zapisać do grupy, decyduje jej administrator:

// źródło

Pojawienie się marki w grupie na Facebooku może być w pierwszej chwili szokiem dla członków niezwiązanych z branżą marketingową. Warto więc pamiętać o dwóch kluczowych kwestiach: dokładnym doborze grupy oraz powolnym oswajaniu odbiorców ze swoją obecnością. Jest to jednak definitywny przełom w relacji klient-marka na Facebooku, z którego z pewnością należy skorzystać.
Dzięki obecności marki w grupie, możliwe jest już nie tylko identyfikowanie i badanie potrzeb oraz problemów klientów (social listening), ale i bezpośrednie rozmawianie z nimi. A na pytania użytkowników marka może odpowiedzieć jakościowym contentem. Taki dialog to najważniejszy aspekt działań content marketingowych.
Warto też przypomnieć, że grupy są świetnym miejscem na pozyskiwanie User Generated Content.

 

#2 Zdjęcia w 3D na Facebooku

Platforma ogłosiła, że wprowadza nowy format posta dostosowany do VR – a dokładnie zdjęcia imitujące efekt 3D. Przedstawiony poniżej przykład pokazuje, że posty prezentują się bardzo ciekawie, szczególnie w mobile’u.

Jak zrobić taki post? Wystarczy do tego telefon z podwójnym aparatem, resztę zrobi za nas platforma:

Obecnie tworzenie posta nie jest dostępne dla wszystkich, ale feedback jest na tyle pozytywny, że prawdopodobnie nie będziemy czekać długo.

// źródło

Jak już pisałam w pierwszym zestawieniu o nowościach, można powiedzieć, że Facebook daje swoim nowszym funkcjonalnościom pewną “premię na start”, czyli między innymi lepsze zasięgi. Dlatego warto je testować od samego początku.  Zauważ też, że zdjęcia 3D są bardzo ciekawe wizualnie, więc na pewno zwrócą uwagę odbiorców.

 

#3 Linki w relacjach Facebooka

Platforma testuje właśnie umieszczanie linków w stories. Choć relacje Facebooka nie cieszą się tak dużym zainteresowaniem użytkowników, jak ich instagramowy pierwowzór – kanał prawdopodobnie wprowadzi tę funkcjonalność, aby pomóc dystrybutorom treści w zwiększaniu ruchu na stronach.

// źródło

Każda nienachalna forma przekazania linka odbiorcy może wspomóc ruch na stronie i doprowadzić do konwersji, jeśli tylko odpowiednio się to zaplanuje. Trzeba jednak pamiętać, że relacje tworzą pomiędzy użytkownikiem a marką bardziej osobistą więź, której nie należy przeładowywać formatem reklamowym. Świetnie sprawdzą się w tym przypadku akcje promocyjne e-commerce dla zaangażowanych fanów lub po prostu ważne wiadomości z życia marki.

 

#4 Nowe dane na temat postów na Facebooku

Facebook Creative Compass to nowe narzędzie analityczne dla partnerów biznesowych platformy. Choć nie jest to rozwiązanie powszechnie dostępne – daje nadzieję na pozyskiwanie w przyszłości rozszerzonych danych na temat postów. Co ciekawe, funkcjonalność pokazuje nie tylko podstawowe dane (jak kliknięcia w link, zasięg, aktywność etc.), ale też np. czas wyświetlania materiału, jego wiarygodność, czy też klikalność umieszczonego w poście buttona.

Facebook zapowiada także nowy program Facebook Marketing Consultants dla reszty managerów stron. Ma on na celu poprawić kontakt z Customer Service kanału w celu pomocy w implementacji na wyższym poziomie takich funkcjonalności jak pixel, katalog produktowy, czy też ustawienie reklam dynamicznych. To wsparcie oczywiście najbardziej przyda się reklamującym swoje sklepy internetowe.

// źródło

 

#5 Chat na grupach

Dla ułatwienia komunikacji w grupach, Facebook wprowadza możliwość stworzenia chatu w Messengerze. Liczba uczestników może wynosić aż 250 osób!

// źródło

Wystarczy, że zauważysz duże zainteresowanie wokół jednego wątku – np. kiedy użytkownicy grupy publikują posty na jeden temat skłaniający do dyskusji. Możesz wtedy stworzyć chat, w którym rozpoczniesz rozmowę lub przeprowadzisz szybką akcję AMA (ask me anything) – oczywiście jeśli posty dotyczą Twojej marki.
Jest to propozycja dla transparentnych i odważnych marek. Ale warta zastanowienia, gdyż ten format może znakomicie poprawić świadomość i wiarygodność marki, szczególnie w grupie millenialsów, których oczekiwaniem jest sprawny i bliski kontakt z brandem (jeśli ten ich interesuje).

Co więcej: wszyscy członkowie grupy dostaną powiadomienie o konwersacji, co znacznie ułatwi zebranie tam osób. Zakładka z rozmową będzie też dostępna w widoku grupy – tak, aby każdy miał możliwość dołączenia. Te ułatwienia pozwolą Ci na kreatywne wykorzystanie grupy w celach marketingowych. Może konkurs lub promocja dla pierwszych 250 osób to dobry początek aby zacząć dyskusję na chacie? 😉

 

#6 Aplikacja przeznaczona dla gamerów

Facebook testuje właśnie nową aplikację, która ma ułatwić komunikację streamerom gamingowym oraz graczom.

// źródło

 

#7 Cofnięcie wiadomości na Messengerze

Czy to możliwe? Według Jane Manchun Wong Facebook jest w fazie testów jednej z tych funkcji, która może uratować wiele relacji 😉 Mowa tu o cofnięciu wysłanej już wiadomości poprzez Messengera. Czekamy na więcej informacji.

// źródło

 

 

INSTAGRAM – co nowego?

 

#1 Nowy sposób przeglądania postów na Instagramie

Do tej pory kanały społecznościowe przyzwyczaiły nas do scrollowania feedu w poszukiwaniu ciekawego contentu. Instagram zastanawia się jednak nad wyłamaniem z tej konwencji. Przeprowadza bowiem testy przechodzenia z posta do posta poprzez kliknięcie. Bardzo prawdopodobne, że duży wpływ na decyzję o sprawdzeniu tego sposobu miał sukces Insta Stories, w których tak właśnie przegląda się relacje.

// źródło

 

#2 STOP hejtowi w internecie

Instagram postanowił zapobiegać szerzeniu się cyberprzemocy. Wprowadza więc technologię służącą wykrywaniu przemocy w publikowanych na kanale materiałach. Wykryte posty wysyłane są do zespołu Instagrama i weryfikowane. Ale to nie wszystko! We współpracy z amerykańską influencerką, Maddie Ziegler, powstał również filtr na Insta Stories, który ma pomóc w szerzeniu życzliwości:

// źródło

 

#3 Nametagi na Instagramie

W celu powiększania profilowych społeczności, powstało na Instagramie “nowe” udogodnienie (nowe = rodem ze Snapchata). Platforma uruchomiła Nametag, czyli znaczek, po którego zeskanowaniu szybciej dodaje się drugą osobę do znajomych.

// źródło

news social media nametag content solutions

Podążające za świeżymi funkcjami marki to dla młodej grupy docelowej (która równie chętnie testuje te nowości) wiarygodny brand. Dzięki temu częściej chce ona wchodzić z nim w interakcję. Jeśli posiadasz konto na Instagramie, udostępnij Nametag na innych kanałach.

 

#4 Testy umieszczenia hashtagów na Instagramie

Obecnie przeprowadzane są testy alternatywnego umieszczania hashtagów podczas publikowania zdjęcia lub filmu. Nowe miejsce znajdowałoby się poza obrębem opisu.

Kolejnym udogodnieniem miałoby być proponowanie użytkownikowi # (podobnych do wpisanych i takich o największej liczbie postów).

// źródło 

 

 

SNAPCHAT – co nowego?

 

#1 Miniseriale na Snapchacie

Snapchat nadal walczy o oglądalność, dlatego tym razem wprowadza prawdziwą innowację – seriale. Krótkie formy video podzielone są na kilka kategorii tematycznych. Do tego zostały przygotowane specjalne filtry, które mają urozmaicić komunikację ich fanom.

Więcej informacji na stronie dedykowanej Snapchat Originals.

// źródło

 

#2 Filtry dla… kotów!

Kolejną zaskakującą aktualizacją jest umożliwienie nakładania filtrów na kocie mordki. Wyniki, dla rozrywki, przedstawiamy poniżej:

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez ABQ Cat Fam (@napcatsmeow)

 

Wyświetl ten post na Instagramie.

 

Post udostępniony przez Daisy Spooks (@daisy_spooks)

Jak napisała jedna z autorek, my też nie jesteśmy zawiedzeni efektem 😀

// źródło

Wracając do kwestii aktualizacji. Posty z filtrami kotów mogą wydawać się mało opłacalnym contentem, ale wystarczy szczypta kreatywności i można wiele zyskać. Szczególnie polecam ich użycie markom z artykułami zoologicznymi (z umiarem), ale będą ciekawym dodatkiem na profilu kliniki weterynaryjnej lub schroniska. Może warto zrobić konkurs na najciekawsze zdjęcie z pupilem?

 

 

WHATSAPP – co nowego?

 

#1 WhatsApp i reklamy

Jak wiadomo – nic, co jest darmowe, nie trwa wiecznie. Tak też stało się z komunikatorem, który wielu osobom służy jako zastępstwo standardowej, esemesowej komunikacji. Niedługo na Whatsappie mają pojawić się reklamy. Nie znamy jeszcze daty, kiedy ma to nastąpić oraz jak dokładnie będzie wyglądać ich rozmieszczenie.

// źródło

 

 

 

UWAGA!

 

#ERROR Wyciek danych osobowych użytkowników portalu Facebook

Niedawno na platformie doszło do wycieku danych osobistych. Jak pisze sam Facebook, atakujący wykorzystali tokeny dostępu, aby uzyskać nieautoryzowany dostęp do informacji o blisko 30 mln kont.

Jeśli chcesz sprawdzić, czy Twoje dane są bezpieczne – wejdź zalogowany na stronę z oficjalną informacją i sprawdź komunikat na samym dole. Jeśli wyświetli się poniższy, wszystko jest w porządku.

// źródło

 

 

CHCESZ WIĘCEJ WIEDZY?

Zobacz ciekawy materiał przygotowany przez Social Media Today, czyli poradnik “50 tipów, jak promować Twoją markę w Social Media” [infografika]

 

Sprawdź, dlaczego Social Media są bardzo ważne dla branży e-commerce https://www.socialmediatoday.com/news/the-importance-of-social-media-in-ecommerce-infographic/539462/ [infografika]

 

Do przeczytania za dwa tygodnie!

via GIPHY

 

 

 

 

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies