Nowości w Social Media: sprzedawaj dzięki Pinterestowi i twórz kreatywne transmisje na Facebooku

31.10.2018

nowości media społecznościowe

Sprawdź, co ważnego mogło Cię ominąć w świecie Social Media od czasu ostatniej aktualizacji Whatsupdate!

 

FACEBOOK – co nowego?

 

#1 Facebook zaczyna walkę z nielegalnymi kopiami treści oraz clickbaitami

Facebook zapowiada walkę z bezprawnie kopiowanym contentem. Skopiowane nielegalnie treści będą miały dużo niższy zasięg. Tym samym portal nie pozwala na czerpanie korzyści z publikowania materiałów czyjegoś autorstwa. Facebook, jak zapowiedział w rozmowie z TechCrunch, ma baczniej przyglądać się treściom i szybciej reagować na zgłoszenia naruszenia praw autorskich. Te same działania będą dotyczyć clickbaitów oraz linków do landing page’y z niskojakościowymi reklamami (przykład poniżej). W jaki sposób będzie to sprawdzane? Platforma sczyta fragmenty tekstu w poście i porówna je z tekstami ze stron w poszukiwaniu identycznych samych treści.

 

// źródło

 

#2 Nowa wersja Messengera – Messenger 4

Komunikator Facebooka ewoluuje. Zmianom ulegnie przede wszystkim układ funkcji w aplikacji. Ma to służyć zwiększeniu wygody użytkowania.

Zostaną trzy zakładki:

  • chaty (Chats)
  • ludzie (People)
  • odkryj (Discover)

Dodatkowo powiększona zostanie przestrzeń Stories, abyśmy mieli podgląd ostatnich nagranych relacji.

Nowy Messenger

// źródło

 

#3 Ankiety w reklamach na Facebooku

Facebook testuje ankiety w reklamach w zamkniętym gronie użytkowników. To kolejna możliwość użycia  ankiet na platformie w ostatnim czasie (niedawno pojawiły się w live’ach).

 

// źródło

Widzę, że ankiety cieszą się sporą aktywnością wśród odbiorców na profilach naszych klientów. Dlaczego użytkownicy chętnie na nie reagują? Bo są proste i często nie wymagają wiele czasu. To bardzo dobra okazja, aby zdobyć feedback dla Twojej firmy oraz lepiej poznać swoich klientów!

 

#4 Facebook rozwija funkcje muzyczne

W tym zakresie są aż trzy nowości! Już niedługo będziemy mogli dodawać muzykę w Stories na Facebooku. Niestety, choć od jakiegoś już czasu ta funkcja dostępna jest na Instagramie, na obecną chwilę nie wszyscy w Polsce mają do niej dostęp. Wkrótce powinna się ona jednak uaktywnić w obu serwisach.

Na profilu każdego użytkownika platformy ma pojawić się też sekcja muzyczna, dzięki której sprawdzimy, jakich utworów dana osoba słucha. Możemy też podpiąć konkretną piosenkę pod zdjęciem profilowym.

Facebook uruchamia też Lip Sync Live w video na żywo, które będą działały nie tylko na profilach prywatnych, ale też podczas audycji stron firmowych.


// źródło

Lip Sync Live to z pewnością ciekawe urozmaicenie, jeśli prowadzisz transmisje na żywo na swojej stronie. Może posłużyć jako wsparcie kreatywne.

#5 Facebook będzie podpowiadał w grupach

Dla ułatwienia komunikacji w grupach, Facebook wprowadza możliwość stworzenia chatu w Messengerze. Liczba uczestników może wynosić aż 250 osób!

Grupy na Facebooku rozwijają się w ogromnym tempie. Tym razem serwis testuje rekomendacje na podstawie preferencji użytkowników w danej grupie. W specjalnej sekcji będzie proponował strony i firmy, które polecali członkowie.

          

 

// źródło

 

#6 Facebook kopiuje TikTok / Musical.ly

Gigant społecznościowy tworzy aplikację Lasso, która będzie alternatywą dla Musical.ly (obecnie TikTok). Nie mam wątpliwości, że to krok w stronę zainteresowania i zgromadzenia młodszej grupy użytkowników. Społeczność Muserów jest już mocno hermetyczna – dlatego – będę się przyglądać z ciekawością, czy Lasso się również uda się tak bardzo zaangażować nowych użytkowników.

// źródło

via GIPHY

 

 

LINKEDIN – co nowego?

 

#1 Nowe CTA w profilach na LinkedIn

Od teraz możesz na swoim profilu w serwisie LinkedIn ustawić button “obserwuj”, jako główne CTA pod zdjęciem (zamiast “nawiąż kontakt”).

// źródło

 

#2 LinkedIn implementuje nowy algorytm

LinkedIn wprowadza zmiany w algorytmie, które mają zwiększyć zaangażowanie użytkowników pod postami. Algorytm będzie częściej pokazywał posty, dając tym samym więcej szans na reakcję. Informacje na temat znajdują się na blogu LinkedIn.

// źródło

 

 

SNAPCHAT – co nowego?

#1 Snapchat wprowadza aplikację na desktopy

Choć do tej pory była to tylko aplikacja mobilna, niedługo będziemy mogli posługiwać się Snapchatem również na ekranach komputerów. Serwis pozwoli też używać swoich filtrów w takich platformach, jak Skype czy Twitch.

// źródło

 

 

YOUTUBE – co nowego?

 

#1 YouTube Premieres dostępny dla wszystkich

Funkcja YouTube Premieres, którą do tej pory posiadało niewielkie grono osób, jest już dostępna dla wszystkich użytkowników. Pozwala ona dodać zapowiedź kolejnego filmu na kanale, ale również na poinformowanie o czasie jego publikacji i wspólnym oglądaniu przez użytkowników.

Wszystkie możliwości poznasz z poniższego filmu:

// źródło 

Są dwa udogodnienia, które przemawiają za tym, aby wypróbować funkcję na swoich kanałach:

  • subskrybenci kanału dostają 2 osobne powiadomienia push: o tym, że film został zaplanowany oraz że niedługo się zacznie,
  • dodając chwytliwy tytuł lub opis, w czasie pomiędzy zaplanowaniem materiału a premierą, użytkownicy mają możliwość reagowania na film – np. mogą dać kciuk w górę lub zostawić komentarz.

Wykorzystując tę opcję kreatywnie, np. organizując ciekawy film poradnikowy wraz z promocją, możesz nie tylko poprawić swoje statystyki na YouTube, ale też znacząco podnieść sprzedaż.

 

 

TWITTER – co nowego?

 

#1 Twitter chce bardziej angażować użytkowników

W celu usprawnienia komunikacji i przełamania lodów, Twitter testuje nowe sposoby na angażowanie swojej społeczności. Czego możemy się spodziewać, jeśli testy wyjdą pomyślnie?

Nowego sposobu odpowiadania na komentarze

 

Pytań na zachętę, czyli “Who’s online: People that want to talk”

 

Statusów tekstowych przy zdjęciu profilowym

// źródło

 

 

PINTEREST – co nowego?

 

#1 Pinterest dodaje elementy sprzedażowe

Pinterest przeobraża właśnie zwykłe piny w piny produktowe, które będą wyświetlać ceny produktu (automatycznie aktualizowane ze strony sklepu). Taki układ pomoże użytkownikom w szybszym przeglądaniu treści bez wychodzenia z serwisu.

Zostaną również dodane rekomendacje zakupowe, a także skrót, który pozwoli robić zakupy bezpośrednio z feeda platformy.

// źródło

 

 

CHCESZ WIĘCEJ WIEDZY?

Ściągnij raport IRCenter.com z badania dotyczącego generacji współczesnych konsumentów.

 

 

 

Do przeczytania za dwa tygodnie!

via GIPHY

 

 

 

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies