Nowości w Social Media: zasięgnij inspiracji do tworzenia reklam na Facebooku, sprzedawaj prościej na Instagramie!

12.12.2018

social media news whatsupdate 4

Sprawdź, co ważnego mogło Cię ominąć w świecie Social Media od czasu ostatniej aktualizacji Whatsupdate!

 

 

FACEBOOK – co nowego?

 

#1 Facebook pomaga znaleźć pracę dzięki nowej platformie

Nowa platforma Facebooka, Learn with Facebook, ma za zadanie pomóc w rozwijaniu umiejętności miękkich i twardych, które przydadzą się w znalezieniu pracy. Co ciekawe, inicjatywa ma wymiar także offline – przedstawiciele Facebooka zaangażowali w przedsięwzięcie Goodwill Community Foundation, z którym będą przeprowadzać treningi rozmów kwalifikacyjnych na terenie Stanów.

Ważnym krokiem w temacie pomocy w podjęciu pracy było wprowadzenie na Facebooku możliwości tworzenia ofert oraz wyodrębnienie specjalnej strefy – Jobs on Facebook (więcej informacji na ten temat znajdziesz w Whatsupdate #1)

news social media facebook learn

// źródło

 

Dlaczego warto wykorzystać tę funkcjonalność?

Rozwijanie swoich umiejętności oraz doświadczenia to zawsze dobra decyzja! Z jednej z opublikowanych lekcji dowiesz się na przykład, dlaczego Social Media Marketing jest ważny w biznesie i jak wykorzystać go najefektywniej.

 

#2 Facebook stawia na lokalność

Facebook stale dąży do zwiększania aktywności w obrębie portalu. Tym razem chce ułatwić interakcję w społecznościach lokalnych. Do tej pory otrzymywaliśmy powiadomienia o wydarzeniach rozpoczynających się niedługo w okolicy, którymi zainteresowani są nasi znajomi. Niedługo jednak możemy doczekać się specjalnego modułu Today In, który będzie pojawiał się także na feedzie w postaci postów. W tej sekcji znajdą się wydarzenia, top artykuły oraz dyskusje w grupach.

Facebook stawia na lokalność

 
// źródło

 

Dlaczego warto wykorzystać tę funkcjonalność?

Wprowadzenie tej opcji może dać Ci niepowtarzalną okazję do zaistnienia lub zwiększenia świadomości Twojej marki. Wystarczy ciekawa promocja lub spotkanie w oddziale firmy, a może dzięki któremu nawiążesz nowe znajomości biznesowe lub zyskasz stałych klientów.

 

#3 Watch party teraz na profilach prywatnych oraz stronach firmowych

W tym roku Facebook uruchomił w grupach opcję Watch Party. Nowa formuła pozwala na wspólne oglądanie tego samego materiału przez kilka osób jednocześnie.

Facebook uruchomił w grupach opcję Watch Party

Obecnie dostęp do Watch Party został rozszerzony i wspólne oglądanie mogą utworzyć już strony firmowe oraz profile prywatne.

// źródło

 

Dlaczego warto wykorzystać tę funkcjonalność?

Na stronach firmowych ta opcja przyda się na przykład do odświeżenia starszych produkcji filmowych. Przemyślany dobór materiału i wspólne oglądanie filmu sprzed kilku lat z klientami (fanami) świetnie pokaże success story Twojej firmy. Jeśli poszczególne sceny opatrzysz ciekawymi komentarzami oraz weźmiesz udział w dyskusji – może się to okazać nie tylko rozrywką ciekawą dla widzów, ale też ciekawym działaniem wizerunkowym.

#4 Facebook live dla sprzedawców

Bardzo prawdopodobne, że już niedługo Facebook wprowadzi udogodnienia do live dla klientów sklepów internetowych. Portal testuje właśnie specjalne funkcjonalności, które mają pozwolić sprzedawcom na szybsze finalizowanie sprzedaży za pomocą filmów na żywo.

Facebook live dla sprzedawców

Facebook live dla sprzedawców

// źródło

 

#5 Alerty w grupach na Facebooku

Facebook testuje możliwość ustawienia alertów na konkretne słowa kluczowe w grupie. Jeśli funkcjonalność zostanie wprowadzona, będzie można wypisać ważne dla administratora frazy, a portal zaalarmuje, kiedy zostaną one użyte przez użytkowników.

Alerty w grupach na Facebooku

// źródło

 

#6 LASSO od Facebooka wystartowało

Facebook’owa kopia Tik Tok’a, o której pisaliśmy w ostatnim Whatsupdate, doczekała się swojej premiery! Aplikacja niestety nie jest jeszcze dostępna w Polsce, ale mały sneak peak można zrobić na stronach sklepu Androida oraz iOS. Jestem bardzo ciekawa, czy wejdzie w szranki z oryginałem, czy może jednak okaże się niewypałem!

LASSO od Facebooka wystartowało

// źródło

 

#7 Facebook testuje rozszerzenie reakcji na komentarze

Platforma wciąż testuje nowe usprawnienia, które mają pomóc w zwiększeniu zaangażowania w serwisie. Tym razem Facebook sprawdza opcję głosowania na komentarze (strzałka w dół i w górę) pod postami

facebook testuje rozszerzenie reakcji na komentarze

dodał dodatkowe pytanie – ankietę, która ma pomóc na lepsze zrozumienie nadanej przez użytkownika oceny.

acebook testuje rozszerzenie reakcji na komentarze

// źródło

 

#8 Facebook uruchamia inspirator dla marketerów

Na portalu Facebook Business pojawiła się właśnie nowa sekcja – Inspiration. Ma ona służyć marketerom do zwiększenia kreatywności reklam – dzięki wzorowaniu się na polecanych twórcach, ale też zestawie przydatnych porad.

Facebook uruchamia inspirator dla marketerów

// źródło

 

INSTAGRAM – co nowego?

 

#1 Nowy wygląd Instagrama

Instagram zapowiedział, że powoli szykuje się do zmian layoutu. Nowy układ i buttony będą testowane wyrywkowo, aby potem zagościć w aplikacji już na stałe. Poniżej przykład zmian, który podała platforma na swoim oficjalnym portalu prasowym.

Nowy wygląd Instagrama

// źródło

 

#2 Więcej możliwości sprzedażowych dla e-commerce na Instagramie!

We wrześniu Instagram rozszerzył swoje relacje o specjalne naklejki produktowe, zaś teraz ogłosił, że wprowadzi aż trzy nowe opcje dla stron firmowych (sklepów internetowych). Pierwsza z nich to specjalna lista, w której klienci mogą zapisać oglądane na Instagramie produkty, aby móc później do nich wrócić (w moim przypadku takie listy na stronach sklepów  sprawdzają się idealnie, bo pozwalają na późniejszą selekcję i przemyślane zakupy).

Więcej możliwości sprzedażowych dla e-commerce na Instagramie

Kolejna testowana nowość to specjalny widok produktów umieszczonych na profilu. Klient nie będzie już musiał przeglądać wszystkich postów na stronie, aby znaleźć niedawno oglądany produkt. Wszystkie będą zebrane w jednym miejscu, jak poniżej:

Więcej możliwości sprzedażowych dla e-commerce na Instagramie

Ostatnia zapowiedź ucieszy na pewno producentów, którzy posiadają zaplecze przepięknych filmów produktowych. Już niedługo będzie można oznaczyć produkty również w wideo! Oznaczenie będzie działało podobnie do oznaczania znajomych w filmach – naciśnięcie dedykowanego przycisku sprawi, że rozwinie się lista z produktami umieszczonymi na filmie.

instagram oznaczenia produktów w wideo

// źródło

Dlaczego warto wykorzystać tę funkcjonalność?

Instagram to bardzo wdzięczne medium do przedstawiania swoich produktów za pomocą wysokiej jakości materiałów produktowych. Opcje, które planuje wprowadzić platforma nie są nachalne w przekazie, co zwiększa prawdopodobieństwo, że klienci będą z nich chętnie korzystać. Pamiętaj – im łatwiejszy dla klienta zakup, tym większa szansa, że to zrobi.

 

#3 Instagram vs nieautoryzowane aplikacje

Serwis poinformował swoich użytkowników, że w ramach zachowania bezpieczeństwa usunie niedługo użytkowników oraz lajki pozyskane nienaturalnie, czyli dzięki zewnętrznym aplikacjom. Instagram zachęcił też do zmiany hasła, ponieważ (jak słusznie zauważył) korzystając z nieautoryzowanych pomocy dajemy obcym osobom dostęp do swojego konta. Choć wiele osób straciło już pewnie sporo followersów, to jednak uważam, że działanie Instagrama to prawidłowa reakcja na ostatnie alarmy od użytkowników o przejmowaniu kont.

Instagram vs nieautoryzowane aplikacje

// źródło

 

#4 Bliscy znajomi na Instagramie dla wszystkich

Instagram udostępnił właśnie wszystkim swoim użytkownikom na całym świecie funkcję Bliscy Znajomi, czyli możliwość wysyłania stories do wybranej garstki osób spośród wszystkich followersów. Jak się okazuje, prawdopodobnie wcześniej znaleźliśmy się na liście krajów testujących tę funkcję, ponieważ w Polsce jest już ona dostępna od jakiegoś czasu.


// źródło

 

Dlaczego warto wykorzystać tę funkcjonalność?

Bliscy Znajomi to świetna okazja do stworzenia listy stałych klientów Twojego sklepu, którym będziesz udostępniać spersonalizowane stories na temat krótkich promocji dedykowanych.

 

LINKEDIN – co nowego?

 

#1 LinkedIn testuje wydarzenia

Wielkie zmiany na LinkedIn nadchodzą – platforma wciąż stara się ewoluować i rozwijać dla swoich użytkowników. Tym razem rozpoczęto testy nowej funkcji – wydarzeń, której faktycznie brakowało w serwisie mającym służyć networkingowi.

LinkedIn testuje wydarzenia

Nie jest to jednak jedyna zmiana od ostatniego Whatsupdate! Nadchodzi era LinkedIn Pages, czyli nowej wersji Company Pages. Zmiana będzie zauważalna nie tylko w wyglądzie, ale też w sposobie zarządzania stronami firmowymi. Wiemy też, że nowa wersja przypadnie do gustu sympatykom mobile’a, ponieważ to na nim skupiły się zmiany – lepsza responsywność czy możliwość publikowania postów ułatwią prowadzenie profilu.

 

// źródło

 

#2 LinkedIn uruchamia Student Voices

Nowy twór LinkedIn to stories przeznaczone dla studentów. Jak działa? Relacje będą publikowane przez studentów pod profilem kampusu ich obecnej uczelni. W serwisie będzie można udostępniać jedynie wideo, będzie ono figurowało w relacji przez tydzień. To jeszcze nie wszystko! Według informacji wersm.com jest to dopiero pierwsza odsłona LinkedIn Stories, którą portal planuje stopniowo rozszerzać.

LinkedIn uruchamia Student Voices

// źródło

 

YOUTUBE – co nowego?

 

# 1 YouTube chce zmienić sposób wyświetlania reklam

W odpowiedzi na swoje ostatnie obserwacje, serwis postanowił zmienić kolejność wyświetlanych w serwisie reklam. YouTube testuje przeniesienie wszystkich reklam na początek filmu, aby nie przerywać użytkownikom oglądania materiału.

YouTube chce zmienić sposób wyświetlania reklam

// źródło

 

#2 Relacje na YouTube

Po przeprowadzeniu szeregu testów, YouTube pozwolił właśnie twórcom (z liczbą powyżej 10k followersów) na udostępnianie relacji w serwisie.


// źródło

 

TWITTER – co nowego?

 

# 1 Twitter testuje nowy sposób odpowiedzi na komentarze

Od jakiegoś czasu Twitter również stara się podrasować swój UX i tym razem testuje nowy sposób odpowiedzi na komentarze. Odpowiedzi w tym modelu znajdują się bezpośrednio pod komentarzami, podobnie jak na Facebooku.

Twitter testuje nowy sposób odpowiedzi na komentarze

// źródło

 

CHCESZ WIĘCEJ WIEDZY?

 

Quintly przeanalizowało aż 9 milionów postów na Instagramie – polecamy zajrzeć do raportu!

Dowiedz się też, dlaczego warto postawić na User Generated Content.

 

 

Do przeczytania!

via GIPHY

Nowości w Social Media: zasięgnij inspiracji do tworzenia reklam na Facebooku, sprzedawaj prościej na Instagramie!

4
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
2 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
4 Comment authors
Joanna MikusekTomekBeata UlrychPaweł Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł
Gość

Ciekawe informacje, lubię być na bieżąco więc na pewno zajrzę ponownie 🙂

Beata Ulrych
Użytkownik

W imieniu Asi i całego zespołu – serdecznie zapraszam 🙂

Tomek
Gość
Tomek

Dużo prawdy w tym co piszesz. Nikt się nie spodziewał kiedyś ze social będzie miało aż taki zasięg – taka prawda że wielu ludzi z rana przegląda wiadomości, sociale. A do tego w jednym miejscu taka społeczność co za tym idzie reklama w takim miejscu usługi czy produktu jest naprawdę idealnym rozwiązaniem. Gdyż jedna osoba opowie, pokaże coś drugie i robi się taka kula śnieżna. Ja na pewno popsuje – jednak osobiście nie lubię jak ludzie siedzą w autobusach/tramwajach w telefonie i zero kontaktu. 🙂

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies