O KRÓLU VISUALU! – Najważniejsze praktyki visual contentowe w 2015 roku [WSTĘP]

22.04.2015

We are Visual Culture, Visual Marketing, Visual Language, Make it Visual, Visual Storytelling, Visual Content is King!, coraz częściej spotykam się z tymi frazami.

Nie trzeba być prorokiem, żeby wiedzieć (widzieć), że 2015 będzie [i już jest] rokiem, w którym wszelkie formy visual contentu będą wiodły prym. Już teraz stanowią one centralną oś strategii content marketingowych. Wiedzą o tym marki, wiedzą marketerzy, wie użytkownik, który wizualnych treści oczekuje i z którymi najchętniej wchodzi w interakcje.

Ten trend najłatwiej zaobserwować można w portalach społecznościowych. Niemal każdy z nich zwiększył w swoich algorytmach znaczenie treści wizualnych. Posty ze zdjęciami mają większe zasięgi, tweety z grafiką są częściej retweetowane, Facebook rozszerza możliwości video, Instagram i Snapchat coraz bardziej zyskują na popularności. A YouTube? Stał się drugą największą wyszukiwarką zaraz po Google’u.

kanał_marki_na_youtubie

 

Nie inaczej jest w przestrzeni strony internetowej. Współczynnik klikalności znacznie wzrasta, gdy w witrynie znajdują się obrazy. Ciągły tekst nie ma szans zatrzymać użytkownika dłużej niż kilka sekund. Potrzebny jest zatem obraz, który przykuje uwagę i jego interaktywność, która pociągnie użytkownika za rękę.

Odbiorca oczekuje coraz bardziej zwięzłych treści w coraz bardziej atrakcyjnej formie. Ma być szybko, na temat i z efektem WOW. Dlatego też tak wielkim powodzeniem cieszą się formy takie jak video, animacje, infografiki, prezentacje, galerie zdjęć, gify, memy, ale…

fgRP0H7

 

Te same narzędzia wizualizacji funkcjonowały dużo wcześniej, co więc zmieniło się teraz? Na czym polega efekt wow? Słowa-klucze to tu interaktywność i ruch. Statyczne obrazy to za mało, obraz nie może być jedynie zamiennikiem czy dodatkiem do tekstu. Musi pobudzać do działania, dawać możliwości, pokazywać ścieżki poznania, dawać wybór, zachęcać do klikania, scrollowania, powiększania, przeciągania, a w efekcie, do udostępniania, przesyłania, dzielenia się z innymi.

Kolejna rzecz która się zmieniła to urządzenia z jakich korzysta użytkownik do przeglądania internetowych treści. W mobilu wszystko powinno wyglądać inaczej. Tu długie teksty męczą wzrok, a statyczne infografiki są nieczytelne. Należy wykorzystać więc fakt, iż ekrany dotykowe sprzyjają interaktywności.

Nie zapominajmy również o tym, jak ważny jest fun, fun, fun! Doskonale wie o tym Google. Widzieliście dzisiejszy quiz z okazji Dnia Ziemi? Według niego jestem mątwą;) Co lepsze, chętnie się tym faktem podzielę ze znajomymi.

quiz_z_okazji_dnia_ziemi

W kolejnych artykułach z serii VISUAL CONTENT 2015 bardziej szczegółowo i na przykładach pokażemy jakie możliwości daje marce video, grafika oraz fotografia. Jak tworzyć visuale, jak je dystrybuować i jak cieszyć się dużym zaangażowaniem użytkowników, fanów, klientów.

Jeżeli macie jakiś konkret, o którym chcielibyście przeczytać w naszej visualowej serii, piszcie śmiało w komentarzach.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies