Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Podstawy optymalizacji – Metatagi

05.01.2011

Każdy, kto rozpoczyna swoją karierę w Internecie, musi postawić stronę internetową. Jednakże samo postawienie strony to nic, ponieważ ten fakt nie pozwoli jeszcze na zaistnienie w sieci. Do pełnego sukcesu niezbędna jest prawidłowa optymalizacja oraz kompleksowe pozycjonowanie. Sama optymalizacja to już połowa sukcesu, ponieważ czasem, w przypadku dużych nisz, wystarczy do wybicia się na szczyty wyszukiwarek. Należy jednak przyłożyć się do tego solidnie.

Najważniejsze w optymalizacji są metatagi, czyli title (tytuł strony), meta description (opis strony), meta keywords (słowa kluczowe).

W jaki sposób dobrać właściwe metatagi?

Tak naprawdę wystarczy odrobina rozsądku. Przede wszystkim musimy dobrze znać treść strony, oferowane produkty i frazy, na które chcemy być widoczni w wyszukiwarkach.

Title powinien w jak najmniejszej ilości znaków (W wyszukiwarce Google widoczne jest 65 znaków) przekazywać jak najwięcej informacji, najlepiej jeśli będzie przedstawiał o czym jest strona. Jako przykład, weźmy pod uwagę naszą firmę, zajmującą się pozycjonowaniem. Title powinien w tym przypadku wyglądać tak:

„Pozycjonowanie stron internetowych Wrocław – Marketing Internetowy – Qantum”

Na początku przedstawiamy o czym jest strona naszej firmy i czym się nasza firma zajmuje, a na końcu podajemy jej nazwę.

Meta description powinien opisywać to, co znajduje się na stronie i czym zajmuje się firma (W wyszukiwarce Google widoczne jest 160 znaków). Zwykle są to te same informacje. Nie powinniśmy w opisie dodawać fałszywych treści. Taki opis powinien wyglądać mniej więcej tak:

„Jesteśmy profesjonalną agencją marketingową zajmującą się pozycjonowaniem stron internetowych. Działamy na rynku polskim i angielskim.”

Meta keywords powinien zawierać najważniejsze frazy, na które chcemy wypozycjonować naszą stronę. Najważniejsze powinny być na stronie głównej, a te mniej istotne, ale również dla nas ważne, mogą wylądować na podstronach serwisu. Nie powinniśmy przesadzać z ilością słów kluczowych, ponieważ nie jest to dobrze odbierane przez wyszukiwarki. Słowa kluczowe powinny wyglądać mniej więcej tak:

„Pozycjonowanie Wrocław, pozycjonowanie stron, marketing internetowy Wrocław, audyty SEO, optymalizacja stron www”

Obecnie jest wiele szkół mówiących o tym, jakie znaczenie mają metatagi. Jedni uważają, że straciły na mocy, ponieważ już nie są brane pod uwagę w algorytmie Google, a inni, że nadal są ważnym elementem optymalizacji stron. I takie właśnie jest nasze zdanie. Nawet jeśli nie mają już takiej siły, jak kiedyś, to na pewno nie zaszkodzą, a mogą tylko pomóc. Ponadto, jeżeli algorytm Google obniżył ich moc, to nadal są ważnym aspektem w innych wyszukiwarkach, na które nie można się zamykać, jedną z nich jest Bing.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

WROCŁAW

biuro@adcookie.pl

ADRES:

ul. Ruska 37/38

50-079 Wrocław

Od 01.02.2020 Content Solution jest częścią adCookie. Sprawdź co teraz możemy dla Ciebie zrobić.

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Przejdź do adCookie

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies