Podsumowanie ogłoszonych VISUAL TRENDS 2019

20.02.2019

Kiedy okazuje się, że masz dysk przepełniony szablonami grafik, firmowymi prezentacjami, formatkami ofert, infografikami, które nawet nigdy nie były publikowane, i zdajesz sobie sprawę, że nie masz co wrzucić na Fejsa, bo wszystko wydaje się już niemodne, nie w trendzie… Znaczy to, że rozpoczął się nowy rok.

Wprawdzie już w grudniu zacząłeś używać dodatkowego koloru w komunikacji, bo Pantone ogłosił kolor roku 2019, a IKEA jak zwykle jako pierwsza zareagowała postem z tłem living coral, ale co dalej?

Specjalnie dla Ciebie przygotowałam zestawienie ogłoszonych trendów w visual contencie na rok 2019. A że doskonale wiem [ale to między nami], że przeczytasz tylko wstęp i przescrollujesz nagłówki ze zdjęciami, bo masz mnóstwo spraw do ogarnięcia jeszcze przed drugą kawą, to zapraszam na szybkie podsumowanie.

Zacznijmy od Shutterstocka, który co roku przygotowuje zestawienie typowanych trendów na podstawie wyszukiwanych i pobieranych materiałów foto, video i graficznych z ich serwisu. Trzy główne, dominujące nurty to;

WSPÓŁCZESNY KOLAŻ

Nieograniczona dowolność łączenia tematów na zasadzie kolażu, szumy, wycinanki, odważne, neonowe kolory, najlepiej w formie ruchomego gifa czyli…  Malwina Zator [Content Manager w CS] patrząca przez różowe okulary na strzelającego wzrokiem boskiego Dawida. 

LATA 80. NA BOGATO

Panterki, wężowe skóry, złote łańcuchy, pawie pióra – zdecydowanie możesz uczyć się nowych trendów od najpopularniejszych polskich influencerekJeżeli więc do tej pory myślałeś, że panterki nie można łączyć z cętkami, to obudź się! Mamy 2019 i powinieneś dodać do tego jeszcze coś w agresywnym neonie.

Red Lipstick Monster, Jessica Mercedes, Maffashion

FOTURYZM & DUOTON

Nurt mocno powiązany z muzyką, dwukolorowymi zdjęciami [duotone] oraz  gradientem. Motyw chętnie wykorzystywany w kreacjach modnych brandów; Adidas, Spotify i… Katarzyna Sowicka [COO w CS] także z widocznym muzyczny akcentem 😉

A co na to Behance? Analizując prace twórców serwisu powstało obszerne zestawienia z kategorii webdesignu, brandingu, typografii i packaging designu, na których podstawie wytypowano 8 wybijających się trendów.

We własnym zestawieniu przykładów wykorzystałam grafiki publikowane na oficjalnych fanpage’ach marek na Facebooku.

ŻYWE KOLORY

Razem z kolorem roku Pantone prezentuje również palety kolorystyczne, które będą „modne” w danym roku. 2019 to zdecydowanie eksplozja mocno nasyconych tonów.

Reserved, YouTube, Canon, Miamiko

ASYMETRIA

Często pozorna asymetria, która pozwala zrównoważyć kompozycję. Łamanie typografii, zaburzanie symetrii sprawiają, że obraz staje się bardziej intrygujący.


Versace, Adobe, Levi’s

ANIMACJA

Wciąż nieczęsto wykorzystywana ze względu na duży nakład pracy potrzebny do jej zrealizowania, tym milej przedstawić mi przykład z naszego wrocławskiego podwórka.

Potwór Zator

Kolejna część przygód Potwora Zatora. 😱 Dobrze, że nasi Strażnicy Wody- Błękitka i Groblik są zawsze czujni. 👌🏻👫 A Wy jak sobie radzicie z nieproszonym gościem na co dzień?🤔

Opublikowany przez MPWiK Wrocław Środa, 16 stycznia 2019

MPWiK Wrocław

EKLEKTYZM

…czyli łączenie elementów różnego stylu w jeden obraz, często za pomocą wspomnianej na samym początku techniki digitalowego kolażu. Trend ten nie jest prosty w zastosowaniu, jednak przynosi niesamowite rezultaty.

Open’er Festival, Reserved, Audioriver Festival

GRADIENTY

Kiedy w 2016 roku Instagram zaprezentował swoje nowe logo, większości nie przypadło ono do gustu [delikatnie mówiąc].

A dziś, a konkretniej od 2017, gradienty przeżywają swoją drugą, złotą erę. Korzystają z nich już niemal wszystkie marki, niezależnie od swojej grupy docelowej. 

Mercedes-Benz Polska, Adobe Photoshop, IPB Warsaw

IZOMETRIA

Największą zaletą projektów opartych na płaszczyźnie izometrycznej [przekształcona płaszczyzna prostokątna, oparta na dwóch osiach układu współrzędnych ] jest fakt, że prezentują one obiekt [produkt] w sposób bardziej przestrzenny. Trend ten polubią przede wszystkim nowoczesne technologie.

Muscat Eyewear, Honor, Kia Motors Polska

RZECZYWISTOŚĆ ROZSZERZONA

Do niedawna AR [Augmented Reality] większość osób kojarzyła się przede wszystkim z grą PokemonGo oraz filtrami na Snapchacie, jednak w momencie, kiedy platformy Facebook i Messenger udowodniły, że za pomocą powszechnie lubianych filtrów można sprzedawać, wszytko się zmieniło.

Druga połowa 2018 r. była dla reklam AR obiecująca. Bardzo dobrze sobie radziły w feedzie facebookowym. Sprawdzało się to np. w branży beauty i mody, gdzie można było przymierzyć makijaż, okulary słoneczne, ubrania. Kampanie uruchamiały przede wszystkim duże marki – Bobbi Brown promował swoje kosmetyki, Michael Kors nowe okulary słoneczne. Udało się też firmie Wayfair, która zeskanowała w 3D dużą część swojego katalogu i można było sprawdzić, jak ich meble będą wyglądały wewnątrz naszego pokoju, zmienić oświetlenie itd. W testach, które przeprowadziły Bobbi Brown, Michael Kors i Wayfair wyszło, że AR działa znacznie mocniej niż stosowane do tej pory reklamy tradycyjne – dużo częściej przekładają się na zakup i mają znacznie lepszą zapamiętywalność. Z reklamą Bobbi Brown ludzie spędzali po 61 sekund, przymierzając różne makijaże. Na urządzeniu mobilnym taki czas dla reklamy jest niewiarygodny! […] W przypadku reklam AR doświadczenie zakupu na komórce po raz pierwszy jest lepsze niż na desktopie. A może być nawet lepsze niż w prawdziwym życiu.

Mark Rabkin, szef działu reklamy w Facebooku

 

Heinz, Coca-Cola, IKEA

NATURALNE ZDJĘCIA

Modne marki zdecydowanie wycofują się z komunikacji opartej na „stockowych”, inscenizowanych, seryjnych zdjęciach, ze sztucznymi uśmiechami i idealnie zaprezentowanym produktem w wymuskanej aranżacji. Dobrze zadomowiony w 2018 roku trend autentyczności, nadal będzie doceniany przez konsumentów.

Tymczasem EB, Vans, Łomża

 

I tak właśnie prezentują się główne visual trends, w których Twój produkt najlepiej prezentował będzie się w 2019 roku. A jeżeli jeszcze nie czujesz się dostatecznie zainspirowany, polecam zapoznać się z TrendMixerem, zaprojektowany przez agencję Peppermint, wg której najmocniejszy trend 2019, to zderzenie konwencji, co zobrazowali w doskonały sposób!

21.02.2019 – AKTUALIZACJA

Mam jeszcze jedno, bardzo ciekawe zestawienie pochodzące od Shutterstocka. Zestaw palet neonowych kolorów, które warto wykorzystywać w każdym wspomnianym wyżej trendzie.

_________________________________________

Ź R Ó D Ł A :

*https://www.behance.net/gallery/71481981/2019-Design-Trends-Guide *https://www.pantone.com/color-intelligence/color-of-the-year/color-of-the-year-2019-palette-exploration *https://www.shutterstock.com/blog/trends/2019-creative-trends *https://trendmixer.eu *http://wyborcza.pl/7,156282,24381706,facebook-stawia-na-rozszerzona-rzeczywistosc-w-reklamie.html?disableRedirects=true

 

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies