POKAZAĆ/PRZEKAZAĆ INFORMACJE – rodzaje infografik

15.07.2014

Infografiki – popularny sposób na przekazywanie informacji, od tych łatwych, prostych i przyjemnych, po trudne i zawiłe. W jaki sposób? Przede wszystkim zapadający w pamięć. Infografika to narzędzie niezwykle uniwersalne, którym posłużyć możemy się w niemal każdej dziedzinie. Z powodzeniem przekażemy za jej pomocą informacje na temat preferencji zakupowych kobiet, jak i zobrazujemy działanie silnika w samochodzie z napędem hybrydowym.

Zadaniem infografiki jest pomoc w zrozumieniu informacji, a także zmotywowanie odbiorcy, do dalszego, samodzielnego zgłębienia tematu. Dobra infografika musi mieć również potencjał wirusowy, aby mogła trafić do jak największej liczby osób. Potrzebny jest więc perfekcyjnie przygotowany plan/szkic/pomysł pokazania danych.

Infografiki z pewnością, nie są wynalazkiem tylko naszych czasów. Od jaskiniowych malowideł, ikon, przez pierwsze mapy, wykresy po współczesne, interaktywne infografiki, obrazowanie treści zmieniało tylko formę.

W zależności od schematu pokazania informacji, dziś skategoryzować możemy kilka rodzajów infografik.

Wspomnieliśmy o mapach, zacznijmy więc od infografik lokalizacji, drogi, geografii. Przykład to mapa zatłoczenia stacji metra w Nowym Jorku w typowy poniedziałek. Różne rodzaje linii, symbole, kropki, rozróżnienia kolorystyczne, to elementy, które muszą znaleźć się na tego rodzaju infografikach.

optimized-maxW950-VisualNews-NYC_subway_map_full

Źródło: https://www.visualnews.com/2012/03/28/stopping-traffic-the-busiest-nyc-subway-stops/

Kolejnym rodzajem infografik są te, które obrazują pewne procesy, działania krok po kroku, punkt po punkcie. Tu muszą znaleźć się strzałki, numeracja, prowadzące linie, coś co wyznaczy właściwą kolejność działań. Przykładem może być infografika, jak przygotować tort urodzinowy lub… jak wyprodukować horror z prawdziwego zdarzenia.

Źródło: https://www.thedailyzombies.com/2011/05/how-to-make-horror-animated-or-action.html

Źródło: https://www.thedailyzombies.com/2011/05/how-to-make-horror-animated-or-action.html

Trzeci typ infografik, to te zawierające oś czasu. Idealne do zaprezentowania takich tematów, jak historia rozwoju firmy, historia social mediów w Polsce, czy ewolucja nośników danych. Tu musi znaleźć się wspomniana oś, jednak możliwa do wykorzystania w wielu kombinacjach; pion, poziom, w zależności od ogólnej koncepcji. Dla przykładu infografika obrazująca etapy pracy nad projektem strony internetowej.

timeline-infographic-infographicality-182454

Źródło: https://omnilligence.net/tag/timeline/

Czwarty rodzaj infografik, to te przedstawiające dane statystyczne. Nie może tu zabraknąć liczb, procentów, wszelkiego rodzaju wykresów, diagramów, tabel, porównań.

social-media-networks

Źródło: https://www.mediabistro.com/alltwitter/social-media-stats-2014_b54243

W dobie „rozpanoszonego” visual marketingu marki bardzo chętnie sięgają po narzędzie, jakim jest infografika. Zdają sobie sprawę, że za pomocą tak atrakcyjnej wizualnie formy mogą komunikować do odbiorców/klientów z dużo większą skutecznością. A przystępna, przyjemna i aktualna treść rozchodzi się w sieci jak świeże bułeczki, za pomocą klików, udostępnień, tweetów, przepięć, lajków, wykopów i innego rodzaju przesłań.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies