Audyt linków

Audyt linków to nic innego jak zbadanie obszaru, z którego pochodzą sygnały o Twojej stronie oraz profilu linkowania, z bezpośrednimi odnośnikami do Twojej witryny. Linki przychodzące to jeden z głównych czynników rankingowych, wpływający na ocenę Twojej witryny. Jeśli źródłem linkowania będą witryny niskiej jakości, z niebezpieczną zawartością, spamem oraz nienaturalnie osadzonymi słowami kluczowymi w treści, Google może znacząco obniżyć widoczność Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Taki negatywny profil linków może być również uznany za naruszenie wytycznych dla webmasterów.

 

Pamiętaj, liczy się jakość linków przychodzących, nie ilość. Strona, która posiada wiele linków przychodzących, ale niskiej jakości, może nie mieć żadnych słów kluczowych w TOP10. Tym samym nie zarabiać.

audyt-linkow

Wielu właścicieli witryn nie zna profilu linków, które kierują do ich witryny i jednocześnie naruszają zasady bezpieczeństwa strony. Spam może tworzyć konkurencja lub nierozważni użytkownicy. Dlatego tak istotna jest systematyczna obserwacja linków przychodzących.

W audycie linków równie ważne będzie zbadanie naturalnego profilu odesłań do Twojej witryny. Z raportu dowiesz się, kto naturalnie podlinkował Twoje produkty lub wspomniał o Tobie w komentarzu/wpisie na dowolnej witrynie. Poznasz miejsca, w których warto umieścić dodatkową reklamę.

 

Usuwanie działań ręcznych

Usunięcie działań ręcznych, czyli nałożonej kary za nieprawidłowy profil linków, może znacząco obniżyć widoczność całego serwisu. Powrót na wcześniejsze pozycje wymaga wprowadzenia systematycznych działań naprawczych, w  tym sporządzenia dokumentu, w którym będziesz mógł zrzec się złych, szkodliwych i niskiej jakości linków.

Podczas analizy zostanie sprawdzony:

  • White Hat SEO – czyli profil naturalnych linków, które zostały umieszczone przez nieświadomych procesu pozycjonowania internautów.
  • Black Hat SEO – czyli wszystkie te linki, które pozyskano technikami naruszającymi wskazówki jakościowe Google.

Audyt linków należy przeprowadzać niezależnie czy nałożono na Twoją stronę karę, czy też nie!

 

Analiza profilu linków

Dowiesz się z niej, jak prezentuje się otoczenie linków odsyłających do Twojej witryny.  Wartościowe będą linki umieszczone na bezpiecznych stronach, z unikalną zawartością, tematycznie nawiązującą do Twojej strony i, co ważne, z mocno zróżnicowanym anchorem.

W audycie profilu linków otrzymasz:

  • kompleksowy audyt wszystkich linków prowadzących do strony
  • przygotowanie listy linków do usunięcia/zrzeczenia się
  • zalecenia co zmienić w dalszym linkowaniu strony

 

Depozycjonowanie

Wpływ na niską widoczność witryny ma również nieuczciwe działanie konkurencji, która umieszcza linki do Twojej strony w niebezpiecznych serwisach niskiej jakości. Zadaniem prewencyjnego audytu linków jest wykrycie szkodliwych odnośników, a następnie odcięcie ich wpływu na witrynę.

Odparcie próby depozycjonowania wykonane prawidłowo i w odpowiednim czasie, pozwoli uniknąć nałożenia na Twoją witrynę kar ręcznych oraz algorytmicznych.

Częściowym rozwiązaniem dla prób depozycjonowania będzie stworzenie pliku disavow. Znajdują się w nim linki, które szkodą witrynie. Plik ten powinien być wykonany przez fachowców, którzy potrafią ocenić każdą z witryn pod względem czynników rankingowych – ponieważ odcięcie dobrych domen o wysokich parametrach możesz spowodować spadki w pozycjach na wybrane słowa kluczowe oraz odcięcie ruchu organicznego.

 

Odzyskanie sygnałów rankingowych

Wartością dla każdej witryny są treści zawarte na poszczególnych podstronach. Jeśli któraś z nich działa nieprawidłowo, a użytkownik nie ma dostępu do wcześniej przekazywanej informacji, to sygnały rankingowe spadają. Każdy z takich przypadków należy rozpatrywać indywidualnie, przywracając moc dla całego serwisu.

W tej ofercie wykonamy dla Ciebie listę niezbędnych przekierowań dla produktów, podstron kategorii oraz innych ważnych elementów struktury strony.

 

Audyt linków to czytelna informacja o:

  • liczbie linków w odesłaniu do konkretnych serwisów
  • zróżnicowaniu anchorów, linkujących na określone słowa kluczowe
  • konieczności (lub jej braku) usunięcia niebezpiecznych stron, linkujących do Twojej witryny
  • możliwościach rozbudowy zaplecza linków

 

 

 

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies