Postanowiliśmy przeprowadzić analizę najpopularniejszych skryptów sklepów internetowych pod kątem pozycjonowania. Wzięliśmy pod uwagę tylko te, które można zainstalować na swoim serwerze.

Nie wszystkie dane byliśmy w stanie zweryfikować samodzielnie i polegaliśmy na informacjach uzyskanych od supportu poszczególnych skryptów. Odpowiednią strukturę nagłówków badaliśmy na przykładzie domyślnej skórki (więc jest to informacja orientacyjna, więcej zależy od szablonu). Prędkość ładowania strony była mierzona na czystym demo sklepu za pomocą narzędzia Page Speed (więc też orientacyjnie).

Ostatnie dwa skrypty są zaznaczone na szaro, gdyż są to dodatki do open source’sowych CMS-ów (Joomli i WordPressa). Braliśmy tu więc pod uwagę wszystkie inne dodatki (pluginy, komponenty), które finalnie mogły dać pożądany efekt. Stąd też, pozornie, najlepszy efekt.

[singlepic id=6 w=628 h=320 float=center]

Z infografiki widać, że twórcy skryptów nie bardzo przykładają się do możliwości wyłączania indeksowania dla wyników wyszukiwania i sortowania, mimo że szkół na ten temat jest wiele. Warto by jednak było umożliwić wybór właścicielom sklepów. Po macoszemu jest też traktowany tag rel=canonical. Nie przykłada się też większej wagi do wtyczek społecznościowych, a przecież wiemy, jaka moc tkwi w social media.

Poniżej można pobrać infografikę w pełnym rozmiarze.

[wpdm_file id=3]

Można też obejrzeć w przeglądarce –> SEO friendly CMS-y dla ekomersów

A teraz zapraszamy do ankiety. Będziemy wdzięczni za odpowiedź na pytanie „Dlaczego” w komentarzach 🙂

[poll id=”2″]

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close