Postanowiliśmy przeprowadzić analizę najpopularniejszych skryptów sklepów internetowych pod kątem pozycjonowania. Wzięliśmy pod uwagę tylko te, które można zainstalować na swoim serwerze.

Nie wszystkie dane byliśmy w stanie zweryfikować samodzielnie i polegaliśmy na informacjach uzyskanych od supportu poszczególnych skryptów. Odpowiednią strukturę nagłówków badaliśmy na przykładzie domyślnej skórki (więc jest to informacja orientacyjna, więcej zależy od szablonu). Prędkość ładowania strony była mierzona na czystym demo sklepu za pomocą narzędzia Page Speed (więc też orientacyjnie).

Ostatnie dwa skrypty są zaznaczone na szaro, gdyż są to dodatki do open source’sowych CMS-ów (Joomli i WordPressa). Braliśmy tu więc pod uwagę wszystkie inne dodatki (pluginy, komponenty), które finalnie mogły dać pożądany efekt. Stąd też, pozornie, najlepszy efekt.

[singlepic id=6 w=628 h=320 float=center]

Z infografiki widać, że twórcy skryptów nie bardzo przykładają się do możliwości wyłączania indeksowania dla wyników wyszukiwania i sortowania, mimo że szkół na ten temat jest wiele. Warto by jednak było umożliwić wybór właścicielom sklepów. Po macoszemu jest też traktowany tag rel=canonical. Nie przykłada się też większej wagi do wtyczek społecznościowych, a przecież wiemy, jaka moc tkwi w social media.

Poniżej można pobrać infografikę w pełnym rozmiarze.

[wpdm_file id=3]

Można też obejrzeć w przeglądarce –> SEO friendly CMS-y dla ekomersów

A teraz zapraszamy do ankiety. Będziemy wdzięczni za odpowiedź na pytanie „Dlaczego” w komentarzach 🙂

[poll id=”2″]

Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak rozpoznawanie użytkownika po powrocie do naszej witryny i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne.

Google analytics

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Google Analytics.

Facebook pixel

Zgadzam się na korzystanie przez serwis contentsolutions.pl narzędzia Facebook tracking pixel.

Zmień ustawienia cookies