Slide Share – niedoceniona i nieoceniona platforma dla visual contentu

27.05.2015

Obecnie profil na Facebooku, stał się dla firm niemal tak samo ważny i konieczny,  jak posiadanie strony www.  Wiemy że klientowi trzeba się pokazać, zagadać i dać się polubić. Firmy pojawiają się więc wszędzie tam, gdzie chętnie przebywamy. Instagram, Twitter, Snapchat, Pinterest, Vine, YouTube… tu znajdziemy chętne do komunikowanie się marki. 

O visual contencie krzyczymy już od dawna. O ile jednak za granicą te krzyki zaczynają się od wychwalania skuteczności komunikacji za pośrednictwem YouTube’a i Slide Share’a, tak u nas o tej drugiej platformie jakby cicho.

slideshare logo

Slide Share powstał w październiku 2006 roku. Początkowo, dla lepszego zrozumienia, określany jako połączenie PowerPointa i YouTuba [https://techcrunch.com/2006/10/04/introducing-slideshare-power-point-youtube/], a to ze względu na formę prezentacji ze slajdami, możliwość ich odtwarzania online, a także komentowania i udostępniania za pomocą linku. Slide Share umożliwia dzielenie się prezentacjami, infografikami, PDFami, a także video, dzięki publikacji w wersjach online. Co więcej, są one gotowe do udostępniania na stronach www, blogach i portalach społecznościowych.

W roku 2012 Slide Share został przejęty przez Linkedina, co potwierdziło ekspercki charakter tego kanału. Głównym powodem jego istnienia jest przede wszystkim dzielenie się wiedzą. Znajdziemy tu informacje niemal z każdej dziedziny pochodzące od osób prywatnych, jak również firm i instytucji. Swój profil ma tu nawet Biały Dom.

profil Białego Domu na SlideSharze

Slide Share jest idealną platformą do zaprezentowania się w roli eksperta. To doskonałe miejsce dla raportów, podsumowań badań, statystyk, jak również idealne narzędzie, które podkreśli profesjonalizm podczas szkoleń, prezentacji czy spotkań biznesowych.

Aby jednak działania na Slide Sharze były efektywne należy przed samym tworzeniem slajdów zastanowić się nad tym, jaki mamy cel, jaka jest nasza grupa odbiorców, w jaki sposób i co chcemy komunikować i jak tworzyć spójnie z naszą strategią marketingową i identyfikacją wizualną.

A o czym należy pamiętać projektując samą prezentację? Pokażę na przykładzie materiałów udostępnionych właśnie za pomocą Slide Share’a 😉

7 Tips to Beautiful PowerPoint by @itseugenec from Eugene Cheng

Podpowiada również sam Slide Share, który najlepsze prezentacje nagradza publikacją na stronie głównej.

https://www.slideshare.net/Slideshare/how-23431564

Przyjemna i łatwa do udostępnienia forma, prawda?

Kolejnym, dużym plusem Slide Share’a jest fakt, że Google bardzo go lubi i traktuje jako wiarygodną stronę z wartościowym contentem. Teksty ze slajdów są przez niego sczytywane, nie należy więc zapominać o interesujących nas słowach kluczowych. Dzięki tej samej cesze slajdów, nie będziemy mieli również problemu z ich transkrypcją. Tym właśnie Slide Share wygrywa z YouTubem. A przewaga nad PowerPointem?

W przeciwieństwie do programu z pakietu Microsoft, Slide Share jest darmowy [w podstawowej, ale bardzo rozbudowanej wersji. Wersja PRO wzbogacona jest o statystyki prezentacji i funkcjonalne pop upy] i nie trzeba go pobierać. Mamy więc pewność, że odbiorcy zobaczą slajdy bez problemu, dokładnie w takim samym kształcie, w jakim zostały one zaprojektowane i z łatwością będą mogli je udostępnić. Gdziekolwiek.

Nie zapominajmy również o tym, że Slide Share to nie tylko narzędzie do udostępniania treści online, to także platforma społecznościowa, z której korzystają miliony ludzi [60 milionów użytkowników, 215 milionów odsłon, 3 miliardy oglądanych slajdów, a to wszystko MIESIĘCZNIE (źródło: slideshare.net)]. Odpowiednie otagowanie prezentacji ułatwi dotarcie do osób potencjalnie zainteresowanych naszym contentem. A jeżeli uda nam się wyjątkowo celnie trafić w gusta odbiorcy, może on również zasubskrybować nasz kanał [jak na YouTubie], wówczas o nowych publikacjach będzie informowany automatycznie.

A Wy? Macie konto na Slide Sharze? Publikujecie czy subskrybujecie?

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies