Strategia content marketingowa w 6 krokach

11.12.2017

Strategia content marketingowa – brzmi poważnie. Dla wielu zbyt poważnie, żeby w ogóle zechcieć o niej pomyśleć, a co dopiero wdrożyć. Często błędnie utożsamiana z planem contentowym, czy kalendarzem publikacji. Czas rozwiać wątpliwości! Strategię content marketingową można stworzyć w 6 krokach.

strategia content marketingowa

Na początek fundamentalne pytanie: PO CO CI STRATEGIA CONTENT MARKETINGOWA?

Najprostsza odpowiedź brzmi: żeby ZREALIZOWAĆ CELE, które nakłada na Ciebie organizacja (np. zarząd/szef/dział sprzedaży i/lub marketingu). Niezależnie od tego, jak są sformułowane, tym, co skutecznie podniesie szanse na sukces jest plan. Zwrotów „mieć plan” i „mieć strategię” często używamy synonimicznie, bo choć nie każdy plan jest strategią, to każda strategia jest planem.

Co jeszcze powinno Cię skłonić do posiadania strategii content marketingowej? OSZCZĘDNOŚĆ! Czasem to cel, czasem skutek uboczny, ale jakże istotny. Zaplanowanie działań zawsze porządkuje procesy, dzięki czemu łatwo zidentyfikować te momenty w czasie realizacji, które się powtarzają lub których efekt jest taki sam, ale przy mniejszym nakładzie.

strategia content marketingowa infografika

Krok 1: Zdefiniuj cele

Warszawa, 6.06.2017 rok, warsztaty Master Class prowadzone przez dwie ekspertki CM z USA – Rebeccę Lieb i Stephanie Losee. Nieformalna atmosfera, audytorium zróżnicowane poziomem wiedzy content marketingowej, uważnie słuchające i zadające bardzo merytoryczne pytania.

Jedno z nich brzmi: – Rebecca, jak zdefiniować cele?

Odpowiedź: – A jaki cel ma Twój biznes?

To kluczowa informacja na pierwszym etapie budowania strategii! Twój cel zawsze powinien być związany z celami biznesowymi Twojej organizacji. Nie budujesz strategii dla samego jej budowania. Dzięki strategii prościej i szybciej osiągniesz efekty, na których Ci zależy. Bądź rozsądny (cele SMART) i precyzyjny (dobierz odpowiednie KPI). Myśląc o sprzedaży, wskaż, o ile procent oraz w jakim czasie chcesz ją zwiększyć. Czasami jeden cel nie wystarczy – wówczas zastosuj hierarchię i/lub większy poziom szczegółowości.

strategia content marketingowa cele

Chcesz poznać pozostałe kroki przy tworzeniu skutecznej strategii content marketingowej? Przeczytaj dalszy ciąg artykułu na portalu Nowy Marketing –> przejdź

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies