Strategia content marketingowa – brzmi poważnie. Dla wielu zbyt poważnie, żeby w ogóle zechcieć o niej pomyśleć, a co dopiero wdrożyć. Często błędnie utożsamiana z planem contentowym, czy kalendarzem publikacji. Czas rozwiać wątpliwości! Strategię content marketingową można stworzyć w 6 krokach.
Na początek fundamentalne pytanie: PO CO CI STRATEGIA CONTENT MARKETINGOWA?
Najprostsza odpowiedź brzmi: żeby ZREALIZOWAĆ CELE, które nakłada na Ciebie organizacja (np. zarząd/szef/dział sprzedaży i/lub marketingu). Niezależnie od tego, jak są sformułowane, tym, co skutecznie podniesie szanse na sukces jest plan. Zwrotów „mieć plan” i „mieć strategię” często używamy synonimicznie, bo choć nie każdy plan jest strategią, to każda strategia jest planem.
Co jeszcze powinno Cię skłonić do posiadania strategii content marketingowej? OSZCZĘDNOŚĆ! Czasem to cel, czasem skutek uboczny, ale jakże istotny. Zaplanowanie działań zawsze porządkuje procesy, dzięki czemu łatwo zidentyfikować te momenty w czasie realizacji, które się powtarzają lub których efekt jest taki sam, ale przy mniejszym nakładzie.
Krok 1: Zdefiniuj cele
Warszawa, 6.06.2017 rok, warsztaty Master Class prowadzone przez dwie ekspertki CM z USA – Rebeccę Lieb i Stephanie Losee. Nieformalna atmosfera, audytorium zróżnicowane poziomem wiedzy content marketingowej, uważnie słuchające i zadające bardzo merytoryczne pytania.
Jedno z nich brzmi: – Rebecca, jak zdefiniować cele?
Odpowiedź: – A jaki cel ma Twój biznes?
To kluczowa informacja na pierwszym etapie budowania strategii! Twój cel zawsze powinien być związany z celami biznesowymi Twojej organizacji. Nie budujesz strategii dla samego jej budowania. Dzięki strategii prościej i szybciej osiągniesz efekty, na których Ci zależy. Bądź rozsądny (cele SMART) i precyzyjny (dobierz odpowiednie KPI). Myśląc o sprzedaży, wskaż, o ile procent oraz w jakim czasie chcesz ją zwiększyć. Czasami jeden cel nie wystarczy – wówczas zastosuj hierarchię i/lub większy poziom szczegółowości.
Chcesz poznać pozostałe kroki przy tworzeniu skutecznej strategii content marketingowej? Przeczytaj dalszy ciąg artykułu na portalu Nowy Marketing –> przejdź
Dodaj komentarz