Minął grudzień, a razem z nim święta, Sylwester i najkrótszy dzień w roku. Chociaż teoretycznie zima dopiero się zaczęła, już niedługo będziemy wypatrywać pierwszych oznak wiosny. Zanim to nastąpi, zasypani śniegiem i owiani mroźnym wiatrem zajrzyjcie do naszego noworocznego, jak zwykle na czas i jak zwykle subiektywnego, przeglądu prasy.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

slack-imgs.comPłatne narzędzia, które wykorzystuję w swojej codziennej pracy – grafmag.pl

Czasami za miłość trzeba słono zapłacić. Często bywa jednak tak, że otrzymujemy w zamian dużo dobrego. Nie inaczej jest w przypadku narzędzi, bez których naprawdę trudno obejść się w naszej pracy, a za które trzeba sypnąć nieco grosza. „Grafmag”, jak co miesiąc, nie zawodzi i podpowiada, z których konkretnie płatnych pozycji warto korzystać, aby być designerem lepszego sortu.

alternatywy14 darmowych alternatyw dla Photoshopa, Illustratora, Lightrooma, Premiere Pro i Indesing – dailyweb.pl

Z drugiej strony istnieje jednak sporo darmowych narzędzi, którymi w wielu sytuacjach możemy zastąpić te teoretycznie… niezastąpione. A większość grafików z pewnością wymieniłaby w tym gronie tytułowe pozycje. W tym przypadku gotowe podpowiedzi podsuwa nam niezawodny „DailyWeb”. Oto 14 propozycji, które naprawdę warto sprawdzić. Idealny poradnik, nie tylko dla studentów 😉

11745_l2Jak projektanci zdobywają klientów – nowymarketing.pl

Tutaj też możemy mówić o pewnego rodzaju zestawieniu, lecz znacznie bardziej rozbudowanym i nieco nietypowym. Jest to bowiem, jak przeczytamy już w lidzie, „zbiór doświadczeń szerszej grupy agencji oraz projektantów dotyczący stosowanych przez nich metod pozyskiwania klientów”. W tym szeroko pojęte inicjowanie kontaktu z klientem i budowanie wizerunku eksperta. Czego chcieć więcej?

dystrybucja

zaangazowanieJak zwiększyć zaangażowanie Twoich czytelników, liczbę komentarzy i udostępnień za jednym zamachem – zenmarketing.pl

To jasne, że im więcej reakcji i udostępnień, tym większy zyskujemy zasięg i szansę na to, że powiększymy grono stałych odbiorców. A jeśli udałoby się to wszystko osiągnąć za jednym zamachem, byłoby naprawdę miodzio. Tutaj mamy dowód na to, że można tego dokonać. Trzeba podjąć tylko odpowiednie kroki, żeby skuteczniej postować, wyzwalając w odbiorach właściwą potrzebę.

slack-imgs.com120 wskazówek jak zbudować zaangażowanie na Facebooku – mediarun.com

Skoro mowa o angażowaniu odbiorców, to warto przyjrzeć się również dokładnie tej pozycji. Autor podpowiada, jak działać na Facebooku, żeby z naszych postów wynikało coś więcej niż puste „kciuki”. W artykule przeczytamy o tym, jak komunikować się z fanami i kiedy starać się o ich uwagę. Mowa tutaj zarówno o działaniach, które nie kosztują ani grosza, jak i o tych płatnych. Nic, tylko sprawdzać!

media20175 trendów w mediach społecznościowych na 2017 rok – dailyweb.pl

Czym byłaby dystrybucja bez mediów społecznościowych, nie trzeba chyba tłumaczyć żadnemu rozsądnemu contentowcowi. Te więc wypada bardzo dobrze znać i na bieżąco śledzić zachodzące zmiany, nawet jeśli są teoretycznie niewielkie. Choć 2017 to według wielu jedynie nowa liczba, warto przygotować się na to, co może nam ona przynieść. Tym bardziej, jeśli nie chcemy zostać z tyłu 😉

seo

Mity dotyczące pozycjonowania – odnalezione na nowymarketing.pl

Jeśli wydaje Wam się, że o pozycjonowaniu wiecie wszystko, sprawdźcie, które z Waszych informacji są tylko mitami – Autor obala 7 z nich. Przeczytacie tu m.in. o tym, czy aby na pewno są tacy, którzy nie potrzebują SEO, czy nasze działania naprawdę powinny obejmować tylko wyszukiwarkę Google i na jakie frazach należy się skoncentrować, by osiągnąć sukces.

eyJ4MSI6NjEsIngyIjoxNjc3LCJ5MSI6MCwieTIiOjkxMCwidyI6MTYxNiwiaCI6OTEwfQ==Dlaczego jest Ci potrzebne techniczne SEO? – opublikowane na nowymarketing.pl

Dobre SEO to nie tylko działania, które uczynią nas widocznymi na listach wyszukiwania Google. Dobre SEO zaczyna się już na etapie projektowania i tworzenia strony, która musi szybko się ładować, być przyjazna dla użytkownika (i wyszukiwarek), czytelna i oczywiście pełna wartościowych treści. Szczególne znaczenia ma to dla małych firm, które chcą się dopiero wypromować. Dlaczego powinny zwrócić uwagę na techniczne SEO?

eyJ4MSI6MCwieDIiOjE2ODcsInkxIjoxNzgsInkyIjoxMTI2LCJ3IjoxNjg3LCJoIjo5NDl9NowyMarketing podsumowuje rok 2016: SEM/SEO (Cz. 1) – opublikowano na nowymarketig.pl

Co się działo w branży SEM i SEO w minionym roku? NowyMarketing zebrał opinie ekspertów, którzy wskazują na ich zdaniem największe sukcesy i porażki minionego roku. Ciekawscy znajdą tu też przykłady udanych kampanii i trendów oraz branżowe przewidywania na 2017 rok. Taka publikacja nie mogła zmieścić się w jednej części – cd. znajdziecie tutej i tutej.

raporty

Raport-IAB_20162017_Perspektywy-rozwojowe-reklamy-online-w-Polsce-244x300Raport IAB Polska: Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce – odnaleziono na iab.org.pl

To już trzecia edycja Raportu. Na początek żadna nowość – wydatki na reklamę internetową rosną. Dalej też nic zaskakującego –rozwija się mobile i reklama wideo. Ważnym trendem okazuje się także programmatic. Raport obejmuje także social media, e-mail marketing i SEM/SEO, a nawet istotne dla branży aspekty prawne.

61284_okladkaRaport Interaktywnie.com: „Marketing Mobilny 2016” – odnaleziono na interaktywnie.com

Smartfony i tablety to urządzania mobilne, za pośrednictwem których przeglądamy Internet coraz częściej – częściej nawet niż przez urządzenia stacjonarne. Jakie z tego wnioski? W mobile opłaca się inwestować, ale trzeba to robić z wyczuciem. Jakie technologie staną się przyszłością marketingu mobilnego i co decyduje o jego efektywności?

google-logo-png-492x472

Czego Polacy szukają w Google? [raport Google] – admonkey.pl

Grudzień to czas podsumowań, więc przedstawimy Wam jedno, które może Was zaciekawić. Google sporządziło zestawienie najczęściej wyszukiwanych w 2016 roku haseł. Ranking Rok w wyszukiwarce dla Polski obejmuje aż 28 kategorii – wśród nich są takie jak Ludzie i Wydarzenia, ale też Programy telewizyjne (nie zabrakło Ex na plaży) czy Jak…? (urzekło nas Jak mówić ‘Avon’). Polecamy 🙂

phpThumb_generated_thumbnailjpgGaleria vs. internet: jak zachowuje się konsument? (raport) – brief.pl

No właśnie, jak zachowuje się konsument? Czy robi zakupy prze Internet, omijając tłok i kolejki w butikach, czy jednak nie odmawia sobie zakupowego szaleństwa w realu? Uwaga! Raport „Wizerunek galerii handlowych oczami Polaków” wskazuje, że ok. połowa ankietowanych kobiet i mężczyzn przyznaje się do tego, że najpierw odwiedza galerię handlową, a następnie przez Internet kupuje to, co w niej oglądało. Po więcej szczegółów odsyłamy do publikacji.

contant-marketing

31866a — kopiaStanowisko Rady Etyki Public Relations dotyczące reklamy natywnej – marketing-news.pl

Cechą szczególną reklamy natywnej jest to, że jest ona ukryta i działa z zaskoczenia – przykładów na udane kampanie tego typu prezentowaliśmy. Ale czy strategia „z partyzanta” jest fair względem odbiorcy przekazu reklamowego o natywnej specyfikacji? Na ten temat wypowiedziało się ważne ciało, bo Rada Etyki Public Relations, która wydała specjalne oświadczenie, a dokładnie – zaapelowała do twórców reklam o podjęcie takich działań, które będą w przyszłości służyć ich większej transparentności i rzetelności.

A jeśli jesteście żądni większej dawki wiedzy z zakresu reklamy natywnej, nie pozwólcie, by ominął Was Przewodnik po reklamie natywnej opublikowany prze IAB Polska.

31837Błędy językowe najbardziej irytujące w komunikacji firm na Facebooku – badanie SW Research – opublikowano na marketing-news.pl

Komunikacja firm ze swoimi klientami na FB jest tematem rzeką. Tym razem wchodzimy do niej, by otrzeźwieć – nie wystarczą zdjęcia produktowe i machinalnie pisane odpowiedzi na zadane pytania, pełne niestarannych sformułowań i okraszone dziesiątkami emotikonek. Odbiorcy tego nie lubią, o czym świadczą zawarte w artykule dane procentowe. Chodzi szczególnie o odbiorców młodych (do 24 roku życia), którzy zwracają uwagę na jakość dialogu, używanego w nim języka i nadużywanie żartobliwego tonu.

millenialsPokolenie Z w natarciu. Jak dotrzeć do nich z marketingowym przekazem? Cz. II – marketerplus.pl

Kończą się litery alfabetu do nazywania kolejnych pokoleń – było X, jest Y, pora na Z – najmłodszych, dla których nowoczesne technologie i sposoby komunikowania się są chlebem powszednim. Tekst, który jest zapisem rozmowy z Marcinem Samkiem, wyszczególnia i omawia pokolenia Y i Z, a także wskazuje sposoby na zainteresowanie przedstawicieli pokolenia Z przekazem marketingowym. Tak, to jest możliwe.

Trendy marketingowe 2017 – paweltkaczyk.com

Wpis na blogu Pawła Tkaczyka nie jest zwykłym wyliczeniem tego, co ważnego w marketingu wydarzy się w przeciągu najbliższych 12 miesięcy. To akurat zestawienie, oprócz omówienia trendów (m.in. personalizacja, content marketing z nastawieniem na marketing, User Generated Content), zawiera także szereg wskazówek, jak mogą one przyczynić się do osiągnięcia Waszych marketingowych celów.

case-study

unnamed-2Skąd brać fajne teksty? Test 10 dostawców treści – opublikowano na sprawnymarketing.pl

Sprawdzian, jakiemu poddane zostały agencje copywriterskie, został wykonany bardzo solidnie. To pierwszy plus powyższego testu. Kolejne to: czytelne kryteria (m.in. koszt zamówionego tekstu, czas realizacji, wykorzystanie elementów SEO) i dokładny sposób realizacji, od wpisania w wyszukiwarkę G frazy „skąd brać teksty” aż po podsumowanie zbiorcze, a także dotyczące każdej z 10 testowanych agencji z osobna. Uważna lektura testu sprawi ponadto, że na temat manicure hybrydowego będziecie wiedzieć wszystko 🙂

eyJ4MSI6NTgsIngyIjoxNTM4LCJ5MSI6MTM2LCJ5MiI6OTcyLCJ3IjoxNDgwLCJoIjo4MzZ9Content Marketing dla Benzacne (Case study) – nowymarketing.pl

Frazy i słowa kluczowe w praktyce, czyli w służbie angażujących treści. O tym, że kompleksowa i przemyślana strategia content marketingowa działa i jest skuteczna, przekonuje nas przykład witryny oferującej lek na trądzik. Case study zawiera dokładny opis działań składających się na kampanię, jak również uzyskane wyniki w procentowej liczbie odsłon – tu zwraca uwagę sekcja mobile – ilość kliknięć dokonywanych za pomocą urządzeń mobilnych zwiększyła się o 500% w porównaniu do czasu „przedcontentmarketingowego”.

Jak za darmo zdobyliśmy 15 tys. użytkowników. Case study Footsteps – mamstartup.pl

Wypromowanie nikomu nieznanej aplikacji na telefon, umożliwiającej zwiedzanie miast na różne sposoby, jest strategią, której początkiem jest zdobycie testerów i dopracowanie startupu. Dopiero później, po jego udoskonaleniu, można powiadamiać o jego istnieniu i licznych zaletach wynikających z jego używania. Jak to zrobić, czyli przekonać ludzi do testowania, a następnie rozpropagować? Case study odpowiada na te dwa pytania, ale nie tylko. Znajdziecie również fragmenty o tym, jak w praktyce sprawdzają się brand persony, virale i jak wykorzystać siłę Real Time Marketingu (o przykładach dobrego spożytkowania zalet RTM, przeczytacie z kolei tutaj).

Kończymy, żegnamy  pozdrawiamy ciepło. Już zbieramy materiały do kolejnego przeglądu, więc nie zapomnijcie zajrzeć do nas na początku lutego. Czuwaj!

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close