Subiektywny przegląd prasy branżowej – lipiec 2015

29.07.2015

Jesteśmy na półmetku wakacji. Pierwszy ich miesiąc dobiega końca. To miesiąc burz, nawałnic, upałów i dopalaczy. Choć wydawać by się mogło, że branża contentowa też udała się na wczasy, nic bardziej mylnego. W prasie wiele się dzieje, a my po raz kolejny wybieramy z niej to, co nas zaciekawiło najbardziej.

Case studies Social Media od IAB Polska – artykuł ze strony iab.org.pl
Social Media case studies to przewodnik, w którym zawarto najciekawsze i najlepsze kampanie marketingowe, jakimi w 2014 roku w obszarze social media mogły pochwalić się znane marki. Publikacja zawiera cele, efekty i opis poszczególnych kampanii – nagrodzeni obecnością w zestawianiu zostali m.in. Ikea, H&M, Cini Minis, Wizz Air, Mango czy ING.

57506_okladkaRaport Interaktywnie.com „Media społecznościowe 2015” – artykuł ze strony interaktywnie.com
W jakich serwisach społecznościowych warto zaistnieć, by promować swoją markę? Bo to, że trzeba być na nich obecnym, jest dziś jasne jak słońce. Ale uwaga – wybór odpowiedniego portalu społecznościowego powinien być podyktowany założoną strategią i zdecydowanie nie powinien być przypadkowy. W raporcie znajdziemy dobre rady z zakresu social media, opinie ekspertów czy specyfikę poszczególnych serwisów.

Komunikacja-na-FacebookuKomunikacja na Facebooku – 14 rzeczy, których mogłeś nie wiedzieć – artykuł odnaleziony na stronie sprawnymarketing.pl
14 odpowiedzi na pytania dotyczące komunikacji na Facebooku – dzięki nim poznacie ciekawe funkcje portalu. Co znajdziemy w Innych wiadomościach, jak zapisać link z Facebooka czy sprawdzić, jak nasz profil widzą osoby, których nie mamy w znajomych – odpowiedzi na te i inne pytania pomogą w sprawnym wykorzystaniu z Facebooka i w pełnym korzystaniu z funkcji, które udostępnia.

7-kroków_budowanie_marki_na_Instagramie7 kroków – budowanie marki na Instagramie – artykuł ze strony sprawnymarketing.pl
I znów o portalach społecznościowych. Może korzystacie już z Instagrama, może jeszcze nie, jednak w obu przypadkach prezentowany artykuł powinien Was zainteresować. Znajdziecie tu szczegółowe wytyczne, w jaki sposób stworzyć i prowadzić swój profil, jak pozyskiwać nowych fanów, kiedy publikować posty (tutaj zdradzimy, że najlepiej w porze obiadu) i z jakich narzędzi korzystać. A to tylko kropla w morzu zagadnień, jakie opisano w tekście.

57432_ryan-socashCo oprócz YouTube? – artykuł ze strony interaktywnie.com
Mamy rok video – video, które najczęściej wrzucamy i oglądamy na YouTube. Tymczasem jest co najmniej kilka innych wartych uwagi kanałów, także na rodzimym podwórku, które możemy wykorzystać do promocji nagrań. Jeśli jeszcze ich nie znacie, zajrzyjcie.

57392_1Jak dobrać youtubera do reklamowania marki? Oni to wiedzą  – interaktywnie.com
Pozostajemy w temacie video. Jak wybrać youtubera odpowiednio do reklamowanej marki, by tworzyli razem duet idealny? W świetle panującego trendu zagadnienie staje się ważne i bardzo aktualne. Na szczęście nie jesteśmy zdani sami na siebie – InScore, czyli nowe narzędzie badawcze, ułatwi wybór najlepiej dostosowanej do wizerunku marki osobowości.

57387_fot.-rawpixel---fotoliaTOP4 najskuteczniejszych i najgłośniejszych kampanii reklamy natywnej  – artykuł z interaktywnie.com
Lipiec to zdecydowanie miesiąc reklamy natywnej. W tym artykule nie znajdziecie definicji tej reklamy, ale poznacie jej wyróżniki. Podane przykłady udanych reklam tego typu pokażą, jak wyraźna jest różnica między reklamą natywną a nudnymi, nachalnymi displayami. Niestety zawiedziemy wszystkich zwolenników teorii spiskowych – reklamie natywnej nie po drodze z przekazem podprogowym i programowaniem naszych umysłów.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjE2MTcsInkxIjoyNjQsInkyIjoxMTczLCJ3IjoxNjE3LCJoIjo5MTB9Reklama natywna to nie content marketing! Czy na pewno?  – nowymarketing.pl
Chcecie wiedzieć, czym jeszcze nie jest reklama natywna? Proszę bardzo! Reklama natywna to też nie reklama sponsorowana, którą pozbawimy odpowiedniego dopisku. Właściwie obmyślona jest wartościowa dla użytkownika i – co najważniejsze – doskonale wtapia się w otoczenie i kontekst. Reklama natywna przeżywa boom w USA, ale i u nas staje się coraz popularniejsza, choć nadal nie każdy ją dobrze rozumie. To po prostu wartościowa treść dobrze dopasowana do kontekstu, która będzie stanowiła przyszłość marketingu.

57246_adrianna-kubik-fotOto 7 marek, które wiedzą, co to content marketing i umieją z niego korzystać –  interaktywnie.com
Co mają ze sobą wspólnego nurek napotykający rekina, mówiący kot czy smutny strach na wróble? Zostały stworzone przez marki, które czerpią z content marketingu pełnymi garściami i zyskują pokaźne grono fanbojów. Oczywiście, że będzie to Lego! A kto jeszcze wie, do czego wykorzystać CM? O tym dowiecie się po lekturze tekstu Adrianny Kubik.

143072488831689200_Newslettery i content marketing to dobrze dobrana para  – artykuł z serwisu whitepress.pl
Czy w dobie Vine`a, Periscope i Snapchata kogoś jeszcze interesują newslettery? Okazuje się, że taka forma kontaktu i dystrybuowania treści ma się obecnie całkiem dobrze, o czym przekonać się można po przeczytaniu tekstu. Warto kliknąć w powyższy link, by zobaczyć, jak skonstruować wartościowy newsletter, dlaczego jest dobrze widziany w skrzynce mailowej stałych i potencjalnych klientów i co sprawia, że nie klikają oni na „przenieś do spamu”, a chcą dzielić się jego treścią ze znajomymi.

architektura-informacji-zadbaj-o-przekaz-na-stronie-694x255Architektura informacji – zadbaj o przekaz na stronie i zweryfikuj, czy masz rację –  marketerplus.pl
Nie wystarczy precyzyjnie skonstruowany tekst – aby został przeczytany od deski do deski, należy go umieścić na stronie w sposób ułatwiający lekturę. Jak to zrobić? Kilka trafnych, bo popartych danymi z badań eye tracking i mouse tracking, wskazówek znajdziemy w prezentowanym tekście. Dowiemy się z niego, czym są click i heat mapy, co zwiększa czytelność tekstu i gdzie najczęściej pada wzrok osób widzących siedzącą Scarlett Johansson (nie, nie zgadliście). „Tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga” – czyżby nasz wieszcz przewidział modelowego czytelnika doby internetu?

57379_-c-goodluz---fotolia.com-2-Omnichannel commerce – handel przyszłości – artykuł z interaktywnie.com
Czym różni się wszechkanałowość od wielokanałowości i dlaczego stanowi wyznacznik handlu przyszłości? Jak zachowuje się współczesny, potencjalny klient, czego potrzebuje i oczekuje od e-sprzedawców? Na te i wiele innych pytań odpowiada wyczerpująco prezentowany artykuł.

wartoscKrótka lekcja marketingu wartości – artykuł z serwisu brief.pl
Krótka historia marketingu, który na przestrzeni lat zmieniał swój wizerunek, by dziś stać się marketingiem wartości – dbającym o środowisko, wspierającym ubogich czy budującym pewność siebie konsumentów. Marketingu, zmieniaj świat na lepsze!

timthumb.phpTak możesz zachęcić czytelników do udostępniania Twoich treści  – socialpress.pl
Co zrobić, aby treści były chętnie udostępniane przez użytkowników? Co najchętniej jest udostępniane? Według artykułu są to treści powszechne i użyteczne, które wzbudzają emocje i opowiadają fascynujące historie. Wszystko to doprawione szczyptą humoru, kreatywności i unikalnością – to przepis na zrobienie sporego szumu.

Handsome man outdoors portrait with a retro vintage instagram fiViral przepisem na sukces? 3 marki, którym to nie wyszło – odnalezione na nowymarketing.pl
Z viralem jest jak z nerdami – rzadko wychodzą. O tych, które nie wyszły, przeczytamy w artykule. Viral może na dobre rozkręcić zainteresowanie daną marką, jednak nieumiejętnie stworzony, odniesie odwrotny skutek lub – w nieco bardziej optymistycznym wariancie – mimo wielkich nakładów, przejdzie bez echa. Viral jest czymś, o sukcesie czego decydują inni, a jego droga może być nieprzewidywalna. To wirus, który po drodze może mutować i zarazić innych emocjami, których nie chcieliśmy wywołać. Tym razem dostało się Lactovaginalowi z panem Upławem i innymi znakomitościami w roli głównej, samobójowi Hyundayaix33, a także Fundacji „Jaś i Małgosia”, która przekonywała, że wszyscy jesteśmy nienormalni. I chociaż z ostatnim założeniem się zgodzimy, zgodzimy się też, że prezentowane „fajne filmiki” do fajnych nie należą. Co Wy na to?

Zrzut-ekranu-2015-07-20-o-15.30.35Istota czasu w reklamie, na blogu, na co dzień  – mediafeed.pl
Zastanawiacie się, ile czasu dziennie tracicie w internecie, który oskubuje Was z minut, kwadransów i godzin? A przecież czas to pieniądz! Czy w reklamie można wykorzystać go efektywnie, bez zabierania cennych chwil życia jej odbiorców? Przeczytajcie, co mówi – w sensie pisze – na ten temat Adam Przeździęk.

Jak używać hashtagów w komunikacji marketingowej? – artkuł odnaleziony na contentking.pl
Niektórzy używają hashtagów prawie jak słowa STOP w telegrafach. Ale jaki jest ich sens i jak je stosować, aby nasz telegram dotarł do odbiorcy? Artykuł przedstawia bardziej i mniej znane krzaczki i wyjaśnia, co one oznaczają i jak należy ich używać. Oto przykład:
NIGDY nie rozdzielaj spójników ani przyimków w osobny hashtag. #Nie #jest #on wtedy przydatny i na pewno nie pomoże. A przede wszystkim pokazuje, że nie masz pojęcia, co robisz. Przykład: #latowmieście, a nie #lato #w #mieście.

Slang internetowy – słowniczek –  contentking.pl
Internet to alternatywny świat dla wielu z nas. W tym świecie powstaje też specyficzny język, który dla świeżych przybyszy może wydawać się nieco tajemniczy. Oto zestawienie mniej i bardziej znanych powiedzonek internetowych. Dla jednych to wyjaśnienie otaczających nas dziwactw, a dla innych test wiedzy. Część na pewno wszyscy znamy, a resztę warto wydrukować i recytować przed snem.
THX, CU i XOXO! Do następnego SPPB!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies