Subiektywny przegląd prasy branżowej – lipiec 2016

04.08.2016

Ponieważ półmetek wakacji minął niepostrzeżenie, przypominamy – czas na zasłużony urlop! Dla zapracowanych (jeszcze) i dla opalonych lipcowym słońcem przygotowaliśmy kolejną porcję wartościowych tekstów, które być może przeoczyliście. Nawet jeśli nie, warto do nich wrócić, czy to w cieniu ogrodowej gruszki, czy tuż przed snem w objęciach poduszki 🙂 

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

560x315-skuteczne-grafiki5 zasad – skuteczne grafiki w mediach społecznościowych – odnalezione na sprawnymarketing.pl

Artykuł ukazał się co prawda w ostatnich dniach czerwca, ale nie zmieścił się w naszym poprzednim zestawieniu. Warto jednak do niego wrócić i zapoznać się z tytułowymi zasadami tworzenia grafik w mediach społecznościowych. Jak słusznie zwraca uwagę autorka tekstu – „posty z obrazem lepiej się klikają” – nie jest to pewnie odkrycie Ameryki, ale mimo wszystko niepodważalny fakt, który zmusza nas do tego, by do strony graficznej swoich społecznościówek konkretnie się przyłożyć. Jak to należy robić? O tym oczywiście tam, gdzie się domyślacie 😉

webwave-vs-wordpress-ir650fut

Praca z klientem przy tworzeniu stron www WordPress vs WebWave ze strony webwavecms.com

Wyjątkowo przydatna pozycja dla każdego, kto współpracuje w pocie czoła z klientem, aby stworzyć dla niego stronę internetową, z której „będzie pan zadowolony”. Autor odsłania przed nami kulisy swojej pracy, pokazując jak powinien przebiegać taki proces, tj. jak go realizować, żeby nie tylko sam klient był usatysfakcjonowany i tym samym – polecał nas z czystym sumieniem, ale także aby nam jako Webmasterom pracowało się możliwie najefektywniej. Wszystko na zasadzie pojedynku narzędzi WordPress vs WebWave, który z pewnością nie mógł być do końca subiektywny, ale i tak jest godny sprawdzenia.

screenshot-dailyweb.pl 2016-08-04 04-18-47

DailyWeb prezentuje nowy cykl: Poradnik Grafika #1

Przed nami nowy serial w prasie branżowej. W kolejnych naszych zestawieniach będziemy publikować tylko jego najlepsze odcinki, ale znając DailyWeb, możemy liczyć na dużo dobrej i przydatnej zabawy. Część pilotażowa prezentuje się całkiem zachęcająco, co pozwala nam sądzić, że nowy Poradnik Grafika będzie pozycją godną śledzenia, tym bardziej, że jak – zapowiada autor – będzie to cykl bazujący na świetnej książce Graphic Design Rules.

dystrybucja

screenshot-www.contentking.pl 2016-08-04 04-24-4760 narzędzi content marketingowych, które ułatwią Ci życie – znalezione na stronie contentking.pl

Narzędzia ułatwiające życie to coś, co z pewnością cenią sobie wszyscy zajmujący się content marketingiem. A przynajmniej powinni, bo choć łatwo przyzwyczajamy się do starych narzędzi, dla własnego dobra nie zaszkodzi od czasu do czasu poddać testowi te nowe, proponowane nam przez innych. Te, które wspomogą nas przy dystrybucji treści, znajdziemy w artykule pod hasłem „Dystrybucja, promocja treści i media społecznościowe” – jest ich aż 14, więc pozycji tej nie wolno lekceważyć, podobnie zresztą jak pozostałych akapitów, które warto przy okazji sprawdzić.

screenshot-socialpress.pl 2016-08-04 04-29-01Facebook uruchamia nowe usługi dla partnerów reklamowych – socialpress.pl

Ostatnio podrzucaliśmy newsa o tym, że Facebook zamierza ułatwić publikację treści na platformach mobilnych, na co powinni zwrócić uwagę wszyscy „dystrybutorzy contentu”. Te cztery ciekawe rozwiązania to – jak się okazuje – nie wszystko. Sprytny Mark Zuckerberg i jego ekipa zajęli się również wdrożeniem usług, które mają ułatwić dotarcie do najważniejszych klientów w formie reklam. Warto to sprawdzić, jeśli jest to jedna z naszych ścieżek promocji. A chyba jest, prawda? 😉

screenshot-dailyweb.pl 2016-08-04 04-33-28Rewolucja na Snapchacie – od teraz Twoje snapy już nie znikną! znalezione na stronie dailyweb.pl

Snapchat jako droga dystrybuowania contentu? Czemu nie! O tym także pisaliśmy w poprzednich odcinkach, a dziś ciągniemy temat do przodu. Właściwie to ciągnie go sam Snapchat, który pracuje w ostatnim czasie nie mniej intensywnie niż Facebook nad wdrażaniem coraz to nowszych możliwości. U popularnego białego duszka chodzi tym razem o snapy, które nie znikają. To odpowiedź serwisu na będący na czasie – dosłownie i w przenośni – real-time sharing.

seo

screenshot-mamstartup.pl 2016-08-04 04-40-36

3 kroki do pozycjonowania startupu w Sieci – mamstartup.pl

Jak wystartować z nowym biznesem, żeby nie popełnić falstartu? Dzisiaj podstawą jest marketing w internecie, który pozwoli obwieścić całemu światu, że nasz produkt istnieje. I wcale nie potrzebujemy na to dużych funduszy – zrekompensuje je czas poświęcony na to, by dobrze wypozycjonować naszą stronę. Od sukcesu dzielą nas tylko 3 proste kroki. Z przekory ich nie podamy, sprawdźcie sami  🙂

screenshot-www.admonkey.pl 2016-08-04 04-43-22

Pozycjonowanie lokalne – wszystko, co chciałbyś wiedzieć – opublikowane na stronie admonkey.pl

Pozycjonowanie lokalne to strategia polegająca na tym, by dotrzeć do osób, które znajdują się w pobliżu punktu, do którego chcemy, aby trafili. Kto może ma nim skorzystać? Przede wszystkim firmy o niewielkim, lokalnym zasięgu. Od czego zacząć działania marketingowe i jak je prowadzić, żeby stać się widocznym dla potencjalnych klientów? W artykule znajdziecie na ten temat szereg praktycznych wskazówek.

raporty

screenshot-interaktywnie.com 2016-08-04 04-47-50Raport Interaktywnie.com: Media społecznościowe 2016

Nie samym Facebookiem człowiek (a raczej reklama) żyje! Ten wiodący serwis społecznościowy czuje na plecach oddech konkurencji – Twitter, LinkedIn, Instagram czy Snapchat idą za nim swoim tempem. Na czym opierają się działania marketingowe na poszczególnych serwisach i jakie narzędzia można w tym celu wykorzystać? O specyfice i potencjale każdego z nich przeczytacie w raporcie.

screenshot-www.iabeurope.eu 2016-08-04 04-55-51Raport z badania AdEx Benchmark 2015 już do pobrania ze strony iab.org.pl

W przeglądzie majowym pisaliśmy o badaniu IAB AdEx poświęconym naszemu rodzimemu rynkowi. Tym razem proponujemy Wam europejską wersję raportu, prezentującą zestawienie wydatków ponoszonych na reklamę internetową w 27 krajach Starego Kontynentu – każdy z nich odnotował w tej dziedzinie wzrost. Raport dostępny jest w wersji anglojęzycznej, jednak z pewnością zainteresuje marketerów z powołaniem 🙂

 screenshot-socialpress.pl 2016-08-04 05-00-13Raport: Jak Google walczy z piractwem? ze strony socialpress.pl

Raport jest dziełem Google, z którego dowiemy się, w jaki sposób firma walczy z piractwem – omówiono tu stosowane w tym celu technologie i narzędzia, wśród których w pierwszej kolejności wymienić należy Content ID – system zarządzania prawami autorskimi, któremu poświęcono także krótką infografikę. Czym jeszcze może pochwalić się Google w tym zakresie? Sprawdźcie koniecznie!

screenshot-interaktywnie.com 2016-08-04 05-04-22Raport Interaktywnie.com Wideo w internecie 2016

Która forma reklamy może pochwalić się tym, że jest skuteczna, angażująca i bardziej akceptowalna od innych? Video! Wydatki na nią już są duże, a według przewidywań będą ciągle rosły. Dlatego warto sprawdzić, jak prowadzić kampanie video, a przy tym robić to efektywnie, czyli – sprzedawać. Jeżeli interesujecie się tematyką reklamy video i chcecie poznać najnowsze trendy w tym obszarze, tego raportu nie możecie pominąć.

screenshot-socialpress.pl 2016-08-04 05-09-36Raport: internet najmocniej wpływa na sprzedaż kosmetyków – znalezione na stronie socialpress.pl

Kobiety i kosmetyki – to im poświęcony jest prezentowany raport. Jak się okazuje, w wyborze odpowiednich produktów pomaga paniom internet – nie tylko typowo kobiece serwisy, ale też vlogi. Z publikacji dowiecie się m.in., jakie nawyki związane z urodą mają Polki i po które kosmetyki sięgają najczęściej. To oczywiście nie wszystko – po więcej szczegółów zajrzyjcie do publikacji.

 

contant-marketing

screenshot-www.marketing-news.pl 2016-08-04 06-21-29

18 Havas Warsaw użyła bota do napisania tekstu – na stronie marketing-news.pl

Ta wiadomość obiegła branżowe media i nic dziwnego – kiedyś musieliśmy ją przeczytać, a stało się to w wakacje. I bynajmniej nie została ona potraktowana jako wypełniacz sezonu ogórkowego (przegląd prasy, który właśnie studiujecie, jest przykładem na to, że w tak zwanej branży nie ma takowego). I cóż nam ten bot wysmażył? Całość tekstu o przyszłości mediów do przeczytania w artykule. Jest zrozumiały o wiele bardziej od innych dokonań sztucznej inteligencji (Google Translator), przecinki są na swoich miejscach – korektorzy wszystkich krajów, łączmy się w drżeniu! Zacytujmy jedynie początek tekstu, który brzmi niepokojąco, bo wieszczy przyszłość tymi słowy: W 2019 roku, gdy spojrzymy na krajobraz sieci społecznej sprzed 10 lat, można się będzie śmiać z tego, jak ciężko pracowaliśmy.

screenshot-mamstartup.pl 2016-08-04 06-37-24Budowanie zaufania w erze cyfrowej – do przeczytania na stronie mamstartup.pl

Na raporty jest przewidziane inne miejsce w naszym podsumowaniu, ale tutaj zrobimy wyjątek. W CM niezmiernie istotne jest, aby poznać adresata, do którego kieruje się najróżniejsze treści. Kim jest, czym się interesuje, co go drażni, czego poszukuje, komu wierzy? Na to ostatnie pytanie znamy już odpowiedź, o ile interesuje nas ogół internautów, którzy wzięli udział w badaniu. Czy więc wierzą swoim sąsiadom? Nie? Bingo! A może kolegom z pracy? Hmm… Mamie i tacie? Zaraz, gdzie jest ten mem? Szok i niedowierzanie, tysiące pytań bez odpowiedzi!

screenshot-interaktywnie.com 2016-08-04 06-55-07Reklama natywna to już nie tylko moda – w sieci staje się koniecznością, jak donosi interaktywnie.com

W wielu rzeczach jesteśmy nieźli, ale w blokowaniu reklam jesteśmy na czele europejskiej stawki, na podium wyżej stoją tylko Grecy. Blokujemy więc skutecznie i co więcej, osoby nie posiadające AdBlocka cierpią (?) na tak zwaną ślepotę bannerową. Jest nas – jednych i drugich – na tyle wielu, że reklamodawcy muszą szukać innych sposobów dotarcia do naszych kieszeni. Nic więc dziwnego, że coraz większym zainteresowaniem cieszy się reklama natywna. Jest z nią związany co najmniej jeden problem, o czym jest mowa w tekście. Skuteczna reklama natywna będzie wtedy, kiedy będzie finezyjna. I weź to wytłumacz teraz klientowi.

case-study

screenshot-sylwesterjezierski.pl 2016-08-04 05-42-34Czego możemy się nauczyć od „sprzedawców marzeń”? Case study landing page`a – znalezione na stronie sylwesterjezierski.pl

Ciekawy przykład case`a, w którym pod lupę wzięty został landing page konkretnej witryny internetowej, na jakiej umieszczona została oferta tytułowych sprzedawców marzeń. Jeśli spodziewacie się krytyki od góry do dołu, to… cóż, sprawdźcie. Case opisany jest czytelnie, celnie, na jego końcu zebrane są wnioski, sposób pisania przypomina mikroblog jednego z polskich portali-generatorów treści, więc jest też humorystycznie. No i jest #ladnapani.

screenshot-nowymarketing.pl 2016-08-04 06-00-03Legalne czwartki w reklamie alkoholi – case studies odnalezione na stronie nowymarketing.pl

Czy wiecie, że promocja i reklama piwa jest zgodna z prawem, o ile dotyczy propagowania znaku towaru, a nie bezpośredniego zachęcenia do nabycia i spożywania piwa? Ok, pewnie wiecie. A w jaki sposób Komisja Etyki Reklamy (jej ciało orzekające) oceniła hasło Nie masz ukończonych 18 lat, ale Najlepsze przed Tobą umieszczone tuż obok butelki piwa znanej polskiej marki? Te i inne smaczki zawarte są w tekście, który poza przykładami – zgodnymi z prawem lub nie – reklam alkoholi, jest dobrym kompendium wiedzy na temat tej niszowej (dzięki wymogom prawa) części marketingu.

screenshot-mamstartup.pl 2016-08-04 06-13-41Za dwa tysiące złotych pozyskaliśmy tylko 100 klientów – case study promocji aplikacji – do przeczytania na stronie mamstartup.pl

Tytuł mówi właściwie wszystko: nie zawsze droga do sukcesu jest uwieńczona strzelającymi korkami od szampana. Garść szczegółów: darmowa apka, branża ubezpieczeniowa, strzały w ciemno i co najważniejsze w tym tekście – sposób wyjścia na prostą. Przystępnie napisany case ze szczęśliwym zakończeniem.

Życząc Wam i sobie też podobnych happy endów – do przeczytania za miesiąc!

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Karol Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Karol
Gość
Karol

Raport o video marketingu mocno mnie zawiódł. W sumie nie wynikało z niego nic, co byłoby warte uwagi. Czekam niecierpliwie na kolejne zestawienie. 😉

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies