Subiektywny przegląd prasy branżowej – listopad 2016

06.12.2016

Jeśli zastanawiacie się, czy to właściwy czas, aby zapaść w sen zimowy, podpowiadamy – absolutnie nie!  Powód jest prosty i oczywisty. Ludzie marketingu wciąż mają wiele do powiedzenia i nie zmienił tego nawet szaro-złoto-bury listopad. Tak jak obficie spadały liście z drzew, tak przez cały miesiąc mieliśmy co czytać. To, co najciekawsze, mamy dla was jak zawsze w jednym miejscu. Tacy jesteśmy sympatyczni. A co.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

Podstawowe zasady tworzenia profesjonalnej strony WWW – dailyweb.pl

Ok, zacznijmy od podstaw. Choć nie pierwszy raz w naszym przeglądzie traktujemy o visualu i tworzeniu stron internetowych, powyższa pozycja jest według nas godna polecania. W końcu, zarówno kiedy jesteśmy początkujący, jak i bardziej zaawansowani, o podstawach często zapominamy. A przecież zawsze chcemy, aby tworzona przez nas strona www wyglądała profesjonalnie, prawda? 😉

Dlaczego wygląd jest ważny – klosinski.net

W wielu przypadkach trudno nie zgodzić się z dobrze znanym przysłowiem: „nie szata zdobi człowieka”. Trudno zaś znaleźć odzwierciedlenie dla tej tezy w pozostałych aspektach naszego życia, szczególnie jeśli mowa o wszelkich działaniach odbywających się w internecie, ale także tych offline’owych. To, co jest dobre wizualnie, to, co wygląda po prostu konkretnie, wygrywa. Dlaczego? Wyjaśnia autor wpisu.

Jak łączyć fonty? Typografia w sieci i nie tylko – grafmag.pl

Mogłoby się wydawać, że połączenie fontów to rzecz prosta jak bułka ze smalcem, ale często niezbyt przemyślane fuzje wpływają niekorzystnie na wygląd strony internetowej, ulotki czy gazety. Jak łączyć, by nie zwariować i osiągnąć idealną prezencję współpracujących ze sobą fontów? Taką wiedzę powinni posiadać wszyscy web designerzy, graficy czy nawet osoby prowadzące autorskie blogi, ograniczające się często jedynie do kliknięcia w cmsie „publikuj”.

dystrybucja

Content świąteczny – kiedy dystrybuować, by się nie spóźnić? – contented.pl

Jeśli jeszcze nie zajęliście się dystrybucją świątecznego contentu, to niezbyt dobrze. Niestety nie zdołaliśmy was ostrzec w poprzednim odcinku, ale jeszcze nie wszystko stracone. Poza tym to wiedza, którą warto posiadać ze względu na to, że grudzień to najbardziej gorący miesiąc w internecie. Artykuł skupia się, co prawda, przede wszystkim na branży e-commerce, ale powinien być przebadany przez każdego łebskiego content marketera 😉

Dlaczego Google i media społecznościowe ignorują Twoje treści – zenmarketing.pl

Trochę o seo, trochę o linkowaniu, trochę o wujku Google i trochę o social mediach, czyli wszystkim tym, co ma bezpośrednie przełożenie na późniejszą dystrybucję naszego contentu w sieci. Oto bardzo ważne informacje o tym, jak zaprzyjaźnić się z jednymi z najważniejszych ścieżek promocji treści. W wielkim skrócie – jak robić (i się narobić), ale osiągnąć założone cele, a nie zastanawiać się, dlaczego znów nie wyszło.

Facebook Ads czy Google AdWords – na co się zdecydować i zacząć zarabiać? – marketingibiznes.pl

W dystrybucji treści content marketingowych można przy odpowiednich działaniach i szczęściu osiągnąć naprawdę wiele darmowymi kanałami, ale przy większych kampaniach ciężko obejść się bez wsparcia paid media. A na tym polu rządzą bezsprzecznie Facebook Ads i Google AdWords. Autor wpisu porównuje oba narzędzia pod względem zasięgu, targetowania, podaży i popytu. Oczywiście polecamy.

seo

Optymalizacja kampanii AdWords – Jak wykorzystać sieć reklamową (GDN)? – interaktywnie.com

Ciąg dalszy szkolenia z zakresu prowadzenia kampanii AdWords, które serwuje serwis Interaktywnie.com. Tym razem poczytamy o reklamie w sieci reklamowej Google (GDN), która umożliwi nam dotarcie do większej rzeszy potencjalnych klientów – zwłaszcza tych będących w początkowej fazie procesu zakupowego. Z tekstu dowiemy się m.in., jakie formaty reklam mamy do wyboru i poznamy wskazówki, które ułatwią nam ich testowanie.

Inbound marketing – wdrażaj to, co najlepsze z praktyk SEO i marketingu treści – nowymarketing.pl

Stare SEO umarło, nich żyje inbound marketing! Pozwól klientowi samodzielnie dotrzeć na Twoją witrynę, zaakceptować ją, polubić i wejść z Tobą w dialog. Nie oznacza to, że od teraz możesz popijać drinki z parasolką i czekać na zyski – musisz dać się znaleźć, a w tym pomoże Ci właśnie marketing przychodzący – długotrwały proces wymagający zastosowania rozmaitych narzędzi i skorzystania z różnych kanałów. Czym jest, a czym nie jest, dowiecie się z tekstu.

Zaufaj liczbom. Poznaj 3 kluczowe metryki Google AdWords, które wyznaczą Twój kierunek działań – mamstartup.pl

W tekście przedstawiono 3 metryki Google AdWords, które warto wykorzystać w optymalizacji kampanii reklamowych. Mowa o współczynniku konwersji, współczynniku klikalności oraz o statystykach aukcji – wszystkie zostały pokrótce omówione. A jak do tego wszystkiego mają się rolnicy i bibliotekarze? Przeczytajcie koniecznie 🙂

5 powodów spadku widoczności twojego sklepu w Google – nowymarketing.pl

Strony Twojego sklepu spadły w wynikach wyszukiwania albo, co gorsza, w ogóle się w nich nie pojawiają? Przyjrzyj się swojej stronie, bo najpewniej to właśnie w niej leży problem. W artykule omówiono 5 elementów, które mogą przyczynić się do pogorszenia pozycji sklepu w wyszukiwarce – należą do nich złe adresy URL, wolne działanie strony, niski CTR oraz powtarzające się treści lub ich niedobór.

raporty

Jakich informacji szukamy w Google przed świętami [raport Google] – admonkey.pl

Jeszcze niedawno witaliśmy wiosnę, potem wakacje, a już mamy za sobą wizytę Mikołaja! Google postanowiło sprawdzić, jakie informacje interesują nas w przedświątecznym czasie – ryba po grecku i pierniczki? Zdecydowanie! Do tego dołóżmy karpia w galarecie, makowiec i barszcz wigilijny, obowiązkowo także voucher lub kartę podarunkową i te święta nie mogą się nie udać 🙂 Sprawdźcie sami!

Raport Interaktywnie.com: E-commerce 2016 – interaktywnie.com

Jak zapowiada się dla polskiej branży e-commerce nowy rok? Z pewnością ciekawie, bo dopiero połowa naszych rodaków miała do czynienia z zakupami w sieci. W przypadku e-commerce nie można było pominąć w publikacji takich zagadnień, jak np. wyróżniki dobrego e-sklepu, zjawisko omnichannel, wojna cenowa czy media społecznościowe. Jak zwykle nie brakuje też opinii ludzi z branży.

Raport IAB Polska i Mindshare: Mobilny Audyt Reklamodawców – finanse i handel – iab.pl

Jak się okazuje, polskie instytucje finansowe dość dobrze przygotowały swoje strony internetowe dla użytkowników smartfonów. A jak sytuacja wygląda w handlu? Z raportu dowiemy się, jak wspomnienie branże wypadają na tle 6 innych krajów pod względem optymalizacji swoich stron www pod kątem mobile i aplikacji mobilnych. To wyjątkowo interesujące dane, których nie wypada przegapić.

Czy marketerzy nadążają za zmianami? Raport: Nowa rola marketingu – admonkey.pl

W marketingu zmiany to chleb powszedni. Jeśli się do nich, Marketerze, nie dostosujesz, marny Twój los! Publikacja prezentuje nowoczesne trendy w marketingu oraz to, które z nich zostały zaadaptowane prze rodzimych marketerów. Będzie o narzędziach i planach ich wykorzystania, ale też o wizerunku samego marketera i kierunkach jego rozwoju. Oczywiście to nie wszystko – resztę znajdziecie w pełnej wersji raportu.

contant-marketing

Pomysły na content – arturjablonski.com

Prosto, przejrzyście, na temat. Takich artykułów poszukują ci, którzy solidnie przygotowują się do tworzenia contentu – kolejność działań, przedstawienie powszechnie dostępnych narzędzi (z generatorami pomysłów na treści włącznie), tworzenie, promocja treści, monitoring efektów i recykling contentu stworzonego w przeszłości. Powyższe wyliczenie nie jest jeszcze sposobem na sukces, ponieważ lista nie jest kompletna – warto sięgnąć do artykułu, nawet jeśli wydaje Ci się, że na temat tworzenia contentu wiesz wszystko.

Content marketing, długi ogon – pomocne narzędzia – carted.pl

Tym razem czeka nas wycieczka w rejony wyspecjalizowanej wiedzy. Wykorzystanie narzędzi do analizy słów kluczowych ma konkretne cele – po pierwsze pomaga w zrealizowaniu kampanii marketingowej, po drugie – służy budowie (czy raczej rozbudowywaniu) długiego ogona. O ile dostępne narzędzia wykorzystujemy na co dzień, warto zerknąć na bardziej rozbudowaną ich listę – a ta składa się na artykuł – wraz z przykładami zastosowań każdego z wymienionych, a następnie przetestować niektóre z nich.

M-copywriting, czyli jak pisać smartfony – marketerplus.pl

Zła wiadomość dla copywriterów pewnych swoich pozycji w strukturach rodzimych firm jest taka: nie znacie dnia ani godziny, kiedy cały arsenał wykorzystywanych narzędzi, zgromadzone doświadczenie i warsztat pracy okażą się nieważne w obliczu konieczności pisania tekstów skrojonych pod ekrany smartfonów. Jest też wiadomość dobra – już teraz można zapoznać się z wyznacznikami wartościowego m-copywritingu. Warto artykułowi poświęcić więcej czasu, a następnie – stosując się do zawartych w nim wskazówek – na przykład odświeżyć dobre znajomości z osobami odpowiedzialnymi za grafikę i komunikację wizualną.

10 statystyk, które udowadniają, że warto postawić na Content Marketing – sprawnymarketing.pl

Chociaż niejedna prognoza wieściła rychłą utratę tronu, uspokajamy: content (wciąż) is king. Na dowód tego te oto liczby, co więcej, nie tylko cyfry, ale ich podsumowanie w dziesięciu statystykach. Jeśli na co dzień zajmujesz się strategią contentową i słyszysz, że idzie nowe i masz zacząć się bać – owszem, możesz przestać sypiać po nocach, obmyślając, co zrobić z resztą życia, jaka Ci została, ale możesz postąpić inaczej: przeczytać artykuł i utwierdzić siebie (i wszystkich zainteresowanych dookoła) w tym, że dużo wody upłynie, nim CM straci swoją rację bytu. Słowem: optymistycznie!

case-study

Jak sprzedaje big data – case Wirtualnej Polski – interaktywnie.com

Obrazowy case przedstawiający po pierwsze – informacje składające się na big data, po drugie – konkretny przykład ich opracowania. Wirtualna Polska nie tylko zbiera dane o swoich użytkownikach, ale tworzy ich profile. Jest ich – bagatela – półtora tysięca, tak więc po kilku kliknięciach nie jesteś już statystycznym Kowalskim, a młodym ojcem, który z wyprzedzeniem planuje wakacyjny wyjazd w trzygwiazdkowym hotelu, a odpowiednia oferta reklamowa związana z takim szablonem kierowana jest precyzyjnie w Twoją stronę. Ile danych trzeba zbierać codziennie, aby stale aktualizować wspomniane profile? Odpowiedź na to pytanie i wiele innych ciekawostek w artykule.

Od zera do 120 tysięcy użytkowników w siedem miesięcy – case study aplikacji Proud – mamstartup.pl

Chociaż wynik przedstawiony w tytule nie wydaje się okazały pośród setek innych startupów, które zdobyły sobie zainteresowanie, uznanie (i fundusze na realizację), warto zagłębić się w powyższy case, nawet jeśli na co dzień nie tworzysz aplikacji mobilnych. Dlaczego? Otóż proces przygotowania do stworzenia nowego produktu – precyzyjnie opisany w artykule – bardzo wiernie oddaje kolejność działań podczas pracy każdego marketingowca, który swoją propozycją musi idealnie wcelować się w projektowany target. Aplikacja Proud – i to również warte jest podkreślenia – tworzona była przez autorkę artykułu, kiedy ta przygotowywała się do matury.

Seria bezpłatnych webinarów od 11 ekspertów: „Online Marketing Maraton” – wiedza.callpage.io

Dla wyjaśnienia: to nie jest zajawka cyklu webinarów, ale ich podsumowanie w formie przejrzystego case study – maraton darmowej wiedzy miał miejsce na przełomie września i października. Jego zakończenie, a właściwie finisz, stał się punktem wyjścia do pierwszego zliczenia korzyści, jakie jego przygotowanie i wykonanie przyniosło organizatorom. Zainteresowanie imprezą przełożyło się na wymienione w artykule profity, a przekazana w trakcie imprezy wiedza rozprzestrzenia się w dalszym ciągu. Aby powtórzyć tego typu sukces we własnym zakresie, warto skorzystać z wymienionych wskazówek na temat tego, jak przygotować i przeprowadzić cykl wartościowych webinarów.

Jak widzicie, nie oszukiwaliśmy. Jak co miesiąc, w naszej prasie branżowej pojawiło się wiele zacnych pozycji. A to może oznaczać jedno – że warto być z nami również w ostatnim tegorocznym przeglądzie, który ukaże się już na początku stycznia!

PS Wisienką na torcie dzisiejszego odcinka niech będzie główne wyróżnienie dla jednego z naszych etatowych przeglądaczy, Dominika Olszewskiego, w konkursie „Piór Roku 2016”. Wyniki we wszystkich kategoriach dostępne tutaj.

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies