Subiektywny przegląd prasy branżowej – maj 2016

01.06.2016

Nie wiedzieliście, w co włożyć ręce? Nie mieliście czasu na szukanie godnych polecenia pozycji do przeczytania? Spokojnie, od tego macie nas. Jak co miesiąc, śledziliśmy bacznie to, co piszczało w tematyce visualu, dystrybucji, SEO i content marketingu. Nie zabrakło też oczywiście ważnych raportów i case study. Do wyboru, do poczytania!

Zanim zaczniecie, przypominamy raz jeszcze, że teraz jesteśmy nowi i ulepszeni, a więc po kliknięciu w poniższym menu na kategorię, która Was interesuje, przeniesiecie się prosto do niej (prawda, że proste i genialne?).

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

Jak usprawnić pracę designera? – https://webwavecms.com/

Każda praca, która jest na pozór lekka, łatwa i przyjemna, w praktyce nie wygląda wcale tak kolorowo. Wiedzą o tym doskonale wszyscy designerzy. Nie wszyscy jednak wiedzą, jaką strategię obrać w swojej pracy, by żyło im się lepiej. Autor tego artykułu wie i jest na tyle życzliwy, że dzieli się tą wiedzą w bardzo przystępny sposób. Warto ją sprawdzić, aby być zawsze krok do przodu.

11 świetnych efektów przejść dla twojej strony www – https://dailyweb.pl/

W tym przypadku nie za wiele możemy poczytać, ale akurat tutaj nie tekst jest solą tej godnej polecenia pozycji. Są nią oczywiście tytułowe efekty, które stanowią doskonałą inspirację do wykorzystania na własnej stronie www. To coś, dzięki czemu możemy łatwo wyróżnić ją na tle miliona podobnych do siebie adresów. „Są wybuchy, glitche i inne cuda” – nic, tylko się zachwycać i brać przykład.

Błędy przy www – https://stgu.pl/

A tutaj porcja bardzo przydatnych informacji dotyczących redesignu strony internetowej. Autor podpowiada, jakich błędów unikać, by wszystko wyszło cacy i wszyscy byli zadowoleni. Jeśli planujesz remont swojego www, koniecznie zapoznaj się z tym tekstem.

dystrybucja

Jak stworzyć godne polecenia konto na Snapchacie? – https://dailyweb.pl/

Artykuł doskonale obrazujący, jak Snapchat staje się coraz bardziej poważnym graczem na rynku mediów społecznościowych, a także jak dzięki temu możemy wykorzystać go do dystrybuowania contentowych przekazów. W końcu to idealne pole do popisu dla grafiki i wideo, a nawet tworzenia swoistego rodzaju podcastów. Dlaczego warto być na Snapchacie i jak to robić – o tym w tekście.

Czy strategia content marketingowa może się obejść bez social media? – https://marketingibiznes.pl/

Wbrew pozorom to artykuł o tym, że content marketing i social media żyć bez siebie nie mogą. Jasno pokazuje, że etapy strategii content marketingowej, takie jak rozpoznawanie grupy docelowej oraz dystrybucja treści, nie byłyby na tyle swobodne i skuteczne bez udziału społecznościówek. Dlaczego? O tym, w najdrobniejszych szczegółach, opowiada oczywiście autorka wpisu.

Antyporadnik content marketera, czyli jak zniechęcić klientów do marki – https://contentworks.pl/

O tym, jak działać, żeby klient nie chciał nas znać. Naturalnie na tej podstawie jesteśmy w stanie dojść do wniosku, jak robić należy. W aspekcie dystrybucji do sprawdzenia koniecznie punkty nr 4,7,8 i 9. Artykuł jest jednak na tyle świetny, że grzechem byłoby nie przeczytać go od deski do deski.

seo

7 inspiracji SEO – jak przygotować nawigację przyjazną SEO? – https://www.whitepress.pl/

W projektowaniu strony internetowej ogromną rolę odgrywa kwestia nawigacji. Jak ją zorganizować, żeby była przyjazna dla SEO? Jakie znaczenie ma w tym przypadku obsługa JavaScript lub jej brak? W artykule znajdziecie 7 inspirujących pomysłów na to, jak można zaplanować nawigację na stronie – nie tylko elementy menu, ale również linki pojawiające się w zamieszczonych na niej treściach. Linkowanie wewnętrzne spędza Wam sen z powiek? Jeśli tak, przeczytajcie koniecznie.

Kobiety dobrze grają w SEO – https://mamstartup.pl/

Specjalista SEO to coraz częściej kobieta – gotowa do ciągłego podnoszenia swoich kwalifikacji, zdobywania nowych doświadczeń i śledzenia zmieniających się z minuty na minutę trendów. Jak się okazuje, to bardzo często kobieta, która nie posiada nawet wykształcenia kierunkowego – co więc decyduje o tym, że słaba płeć tak doskonale odnajduje się w branży SEO?

Audyt SEO i audyt UX – wzór umowy na opracowanie i nadzór nad wdrożeniem – www.whitepress.pl

Platforma WhitePress oferuje wzory umów na audyty SEO – to właśnie od tego typu usług agencje interaktywne zaczynają działania dla nowych klientów, by określić mocne i słabe strony ich serwisów. Umowy dostępne są za friko i można je dowolnie modyfikować. A po co w ogóle z nich korzystać? Żeby zadbać o swoje interesy. Wraz ze wzorami umów znajdziecie omówienie kluczowych aspektów, które powinny zostać w nich uwzględnione.

raporty

Raport Interaktywnie „Kantory Online 2016”

Branża e-kantorów działa prężnie, przynosząc potencjalnym klientom wymierne oszczędności. Jaką przyszłość ma przed sobą ten sektor? Prawdopodobnie bardzo obiecującą – nawet stające z e-kantorami w szranki banki nie stanowią dla nich zbyt dużego zagrożenia. W raporcie przeczytacie, jakie możliwości dają kantory internetowe (zarówno te z sektora bankowego, jak i te spoza niego), jakie zmiany będą zachodzić w branży i jak się reklamować, by zdobywać coraz więcej klientów.

Raport IAB/PwC AdEx 2015 FY

Kolejne badanie IAB AdEx, które przynosi efekt w postaci infografiki poświęconej wydatkom na reklamę internetową w 2015 r. Jak się okazuje, rynek reklamy internetowej rośnie w siłę, o czym świadczą rekordowe wydatki poświęcane na ten sektor. Tak jak poprzednio, największy udział w torcie reklamowym przypadł reklamie graficznej. A jakie formaty uplasowały się tuż za nią oraz która branża wydała na reklamę najwięcej?  Szczegóły w publikacji.

 Dane i content marketing siłą napędową reklamy internetowej – raport Netsprinta

Raport Netsprint “Rynek reklamy internetowej w Polsce – kontekst i content marketing 2015/2016” to przegląd trendów panujących na rynku reklamy i najchętniej stosowanych jej form ze wskazaniem na to, jak będą rozwijały się w 2016 r. Audience targeting i content marketing będą w opinii marketerów tym, co w kampaniach reklamowych najważniejsze. Po szczegółowe dane, liczby i procenty zajrzyjcie do publikacji.

Efektywność reklamy w mediach In-store i ich pozytywny wpływ na klienta

Badanie zainicjowane przez IMS przeprowadzono w 15 polskich centrach handlowych – jego celem było określenie efektywności mediów In-store obecnych właśnie w punktach handlowo-usługowych. Jak działają na klientów przekazy muzyczne i video, z którymi stykają się w sklepach? Czy tylko pozytywnie oddziałują na atmosferę panującą w czasie zakupów, czy przekładają się również na podejmowane przez klientów decyzje? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w raporcie.

Branded content najbardziej angażuje użytkownika na smartfonie

Kilka tysięcy kampanii contentowych przeprowadzonych w 2015 r. pozwoliło na zebranie danych do raportu „The State of Branded Content” opracowanego przez firmę Polar. Wg niego treści typu branded content przeglądane są zdecydowanie dłużej na smartfonach niż komputerach i generują o ponad 100% wyższy współczynnik klikalności. W krótkim omówieniu znajdziecie przykłady branż, którym poświęcamy najwięcej czasu, a także link, pod którym dostępny jest pełny raport w wersji anglojęzycznej.

contant-marketing

W 2016 roku wydatki na kampanie reklamowe w sieciach content marketingowych wzrosną o 41,1% – https://interaktywnie.com/

Przekaz adresowany do wszystkich jest adresowany do nikogo – chociaż stwierdzenie to jest przerysowane, agencje reklamowe i domy mediowie przykładają coraz więcej uwagi do poznania odbiorców, ku którym kierują swoje propozycje. Temu służy audience targeting stosowany w ponad jednej trzeciej kampanii reklamowych, stąd bierze się zainteresowanie reklamą natywną. Chociaż zapowiadane w tytule artykułu wydatki dobrze rokują branży reklamowej, wykorzystanie content marketingu nie jest jedyną strategią wykorzystywaną do dotarcia do odbiorcy.

Czytelnik w świecie urządzeń mobilnych – https://mamstartup.pl/

Wraz z rozwojem nowych technologii zmieniają się nasze przyzwyczajenia związane z korzystaniem z internetu. Niegdyś służył do tego tylko komputer stacjonarny – obecnie coraz większą popularnością cieszą się urządzenia mobilne, które zaskakująco szybko stały się narzędziami służącymi do robienia zakupów online. Udogodnienia kierowane w stronę użytkowników z urządzeniami mobilnymi (Google AMP, fejsbukowy Instant Articles) są rozwiązaniami, które umożliwiają sprawne korzystanie z internetu w miejscach z ograniczonym transferem danych. Po zapoznaniu się z cyframi i danymi procentowymi podanymi w artykule jasne jest, że tworzenie contentu musi uwzględnić zmiany w zachowaniach internautów.

Finansowy świat młodych to nie tylko dynamizm, kolory, memy i hashtagi – https://www.marketing-news.pl/

A jaki jest młody użytkownik internetu, czego w nim poszukuje, jakie wartości są mu bliskie, jakie ma cele i w jaki sposób je realizuje? O tym możemy się przekonać w artykule, który pod lupę wziął internautów w wieku licealnym, maturalnym, kontynuujących naukę na studiach i u progu wzięcia odpowiedzialności za swoją niezależność finansową. Chociaż wnioski płynące z artykułu skrojone są pod czytelnika, dla którego sfera bankowości jest bliska sercu i zawodowych zainteresowań, będą też ciekawe dla osób spoza branży finansowej.

case-study

Wykorzystaj e-mail do budowania zaangażowania w e-commerce – https://marketingibiznes.pl/

Solidny C.S. opisujący szereg działań mających na celu obudzenie nieaktywnych adresatów newslettera, powiększenie ich liczby i dobrych praktyk polegających na takim zadbaniu o dopasowanie treści do adresatów, aby wyzbyli się oni myśli o zrezygnowaniu z subskrypcji. W rolach głównych występują: bon na zakupy, Dorota wymieniona na Rafała, piksel śledzący, treści dynamiczne i powiększająca się wartość koszyka zakupów. Krok po kroku aż do uzyskania założonych (ambitnie) celów. Modelowy przykład case study.

Czy konto na Pinterescie wpływa na sprzedaż produktów? – https://socialpress.pl/

Odpowiedź na zadane w tytule pytanie po przeczytaniu zbioru przykładów jest krótka i jednoznaczna, ale artykuł wart jest uważnego przejrzenia przez tych wszystkich, którzy świadomość marki budują i wzmacniają również za pomocą kolejnych pinów. Zajmujące jest to tym bardziej, że najczęściej przywoływanym materiałem porównawczym jest Instagram – znany, lubiany i popularny w znacznie większym stopniu niż Pinterest. To nie koniec wiadomości o pinach – oto, w jaki sposób zwiększać ich zasięg i ściśle kojarzyć je z marką.

Darmowa reklama na Facebooku! Jak za 200 zł mieć reklamę wartą 12 000? – https://jakrobicmarketing.pl/

Chwytliwy tytuł nie został napisany na wyrost. Artykuł zawiera nieco wiedzy tajemnej podanej w czytelny sposób, a skierowanej do osób odpowiedzialnych za tworzenie reklam na Facebooku. Że nie zawsze warto korzystać z opcji sugerowanych, wiadomo tym wszystkim, którzy na własną rękę próbują nowych rozwiązań – tak też jest w opisywanym przypadku. Niestandardowa konstrukcja filmu reklamowego i sprytne linkowanie (bit.ly rządzi) przełożyły się na statystyki zapowiedziane w tytule artykułu.

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
TomekMichał Barczyk Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Michał Barczyk
Gość
Michał Barczyk

Konkretne zestawienie – daje serduszko 🙂

Tomek
Gość
Tomek

Bardzo ciekawe zestawienie. Nie wiedziałem, że takie są publikowane.

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies