Subiektywny przegląd prasy branżowej – październik 2015

28.10.2015

Pierwsze przymrozki za nami, liście lecą z drzew, jednak branża nie ulega jesiennej nudzie i szarudze. Również w październiku udało nam się znaleźć naprawdę ciekawe publikacje, które nie powinny ujść uwadze ludzi marketingu. Zakładamy ciepłe kapcie, parzymy herbatkę i nadrabiamy zaległości!

58209_rdReklama internetowa skończyła 20 lat. Zobacz, jak się zmieniała – interaktywnie.com
W prezentowanej publikacji znajdziemy sentymentalny powrót do początków reklamy internetowej. Z okazji 20 rocznicy jej urodzin prześledzimy, jak zmieniała się na przestrzeni tych lat i jak odbierana była przez internautów. Ciekawie napisane podsumowanie, prowadzące od reklamy nachalnej i chaotycznej, po dzisiejszą – kuszącą przemyślaną strategią i pełną contentu.

1.Icon_1-492x472Jak zwiększyć skuteczność tekstu reklamowego na stronie www? – artykuł ze strony admonkey.pl
Żeby nasz tekst okazał się atrakcyjny i interesujący dla potencjalnego klienta, trzeba zadbać o to, by zadziałał na odpowiednią półkulę mózgową. Z tego samego powodu należy stosować poprawną interpunkcję i ortografię, a nawet właściwe wyrównywać tekst. Justowanie, powiecie? Jeśli tak, lepiej zajrzyjcie do infografiki.

58221_michal_kobierzewski_photoHistoria, której nie zmieszczę w 30 sekund, czyli kilka słów o video brandend content – artykuł odnaleziony na interaktywnie.com
Czy w 30 sekund da się opowiedzieć historię marki? Oczywiście, że tak. Po co jednak się ograniczać, skoro można zrobić to lepiej w 3 minuty? Twórcy video branded contentu coraz częściej folgują sobie, jeśli chodzi o czas trwania ich spotów i – jak się okazuje – robią to z dobrym skutkiem. Chcecie wiedzieć jak? Obejrzyjcie reklamy Mercedesa, Johnny Walkera oraz pewnego optyka…

6-sposobów-na-wirusowe-treści6 sposobów na tworzenie wirusowych treści – odnalezione na sprawnymarketing.pl
To uczucie, gdy podekscytowany tworzysz swojego virala, wierząc że Twój pomysł jest kapitalny…To uczucie, gdy w końcu nadchodzi chwila jego publikacji i z niecierpliwością oczekujesz pierwszych fanfar… Ten moment, gdy mijają kolejne godziny i dni, a Ty zaczynasz odczuwać gorzki smak porażki i braku zainteresowania. Dlaczego?! wołasz w głębi serca. Za pewne dlatego, że nie zapoznałeś się z zasadami tworzenia porywających tłumy treści. Poszukiwaczy przepisu na virala zapraszamy do zapoznania się z prezentowanym artykułem.

viral-marketing-784218_640Fenomen virali – artykuł ze strony socialpress.pl
I jeszcze więcej viralowej teorii. Norbert Piotrowski usiłuje uchwycić sens i podstawy tworzenia treści wirusowych. Zwraca on uwagę przede wszystkim na ich istotę, za którą uznaje łamanie konwencji. Właśnie wtedy nasza percepcja jest stymulowana, a uwaga zwrócona właśnie na ten przekaz. Zaskoczenie, wyłamanie się ze schematu i świeże pomysły są istotą treści, którymi chcemy się dzielić.

shutterstock_143549437-instagram-zdjeciaJaki typ zdjęcia uzyska najwięcej polubień? [infografika]

– artykuł z serwisu socialpress.pl

A jeśli już mówimy o dzieleniu, warto też dowiedzieć się, jakie zdjęcia publikować na Instagramie, by odbiorcy chętnie się nimi dzielili. Sprawdźcie, jak zilustrowała to Joanna Dederko.

56950Opisy produktów w sklepie – co musi, a co może sprzedawca – artykuł pochodzi z serwisu interaktywnie.com

Czego oczekujemy po opisie produktów w e-sklepach? Rzeczywistych informacji, które ułatwią nam wyszukanie właściwego towaru na internetowych półkach sklepowych. Czy ich tworzenie będzie w przyszłości ustandaryzowane?

profesjonalna-fotografia-w-swiecie-social-mediow-i-content-marketingu-694x255Profesjonalna fotografia w świecie social mediów i content marketingu – marketerplus.pl
Każdy z nas jest fotografem wyposażonym w miniaturową namiastkę aparatu umieszczoną w telefonie komórkowym. Czy w takiej rzeczywistości rację bytu mają profesjonalni fotografowie? Odpowiadamy: mają, ponieważ (po raz kolejny) jakość wygrywa z ilością. Co więcej – rola profesjonalistów w społecznościówkach i CM jest coraz większa.

29020Siła dopasowanego przekazu, czyli reklama natywna i content marketing w aplikacjach mobilnych – odnalezione na marketing-news.pl
Content marketing ma oczywiście rację bytu w aplikacjach mobilnych, podobnie jak reklama natywna. Na wyświetlaczach smartfonów coraz częściej pojawia się też spersonalizowana reklama – jakimi drogami pójść, aby dotrzeć do potencjalnego odbiorcy naszych treści?

28955Król kontekst i królowa empatia
– artykuł ze strony marketing-news.pl

Copywriterzy wszystkich krajów, bójcie się! Jako rzecze Brian Solis, content marketing będzie już wkrótce zrzucony z tronu, a tytuł króla odbierze mu contextual marketing. To co, szukamy nowej tyrki?

144429351506426800_Dobry content marketing jest jak dobry seks – 7 cech wspólnych – artykuł pochodzi z serwisu whitepress.pl

Z kontrowersyjną tezą, że dobry content marketing jest jak dobry seks, nie każdy musi się zgodzić. I nie każdy się zgadza, o czym świadczą komentarze pod tekstem Żanety Głuchowskiej. A co Wy sądzicie na ten temat?

eyJ4MSI6MCwieDIiOjE2ODcsInkxIjo1MiwieTIiOjEwMDIsInciOjE2ODcsImgiOjk1MX0=Jak tworzyć wartościowy content, czyli dlaczego miłość nie wybacza? – nowymarketing.pl
W miłości, jak w CM – są pewne zasady. Każdego dnia na świecie powstaje około 211 rozmaitych reguł, które zdecydowanie różnią się od siebie – część z nich jest niedbale produkowana, a inna misternie tworzona. Artykuł stara się opowiedzieć o tym, co jest główną wartością contentu, co przesądza o udanym związku copywritera z odbiorcą i kim tak naprawdę jest ten pierwszy? Czy copywriter to artysta, który musi mieć „to coś” – powołanie, iskrę bożą – czy po prostu podjarkę swoją pracą? A może wystarczy zapisać się na kursy typu: od zera do copywritera? Sprawdźcie, co sądzi na ten temat Anna Skwierzyńska.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjE5MTQsInkxIjowLCJ5MiI6MTA3OSwidyI6MTkxNCwiaCI6MTA3OX0=Czy twój content jest jeszcze kreatywny? Poradnik dla znużonych – artykuł ze strony nowymarketing.pl
W CM kreatywność to nie luksus, ale podstawa do zbudowania opartej na zaufaniu, długotrwałej relacji z odbiorcą. Jak zachować kreatywność i świeże spojrzenie na swoją treść i nie oddawać się lenistwu i rutynie? Jak uniknąć Znużenia, które – jak szczeniak – słodko leży gdzieś tam w kącie, jednak gdy się obudzi, pochłonie wszystko – do ostatniego okruszka kreatywności? Przeczytajcie prezentowany poradnik.

Siła rekomendacji – dlaczego klienci wystawiają opinie o sklepach internetowych – artykuł z serwisu mamstartup.pl
Opinie konsumencie to bardzo ważny element w e-biznesie, pozwalający budować zaufanie i wiarygodność danego sklepu. Jednak sztuką jest zaproszenie klientów do dzielenia sią swoimi opiniami i wystawianie pozytywnych komentarzy. Co zrobić, aby przekonać klientów, by dzielili się swoimi wrażeniami? Odpowiedzi przynosi badanie przeprowadzone przez Opineo.pl. W artykule wspomniano także o magii słowa „polecam” i o tym jak wielką moc mają komentarze.

17229722404_d32a9a623e_kŚwiat według emoji – artykuł z mediafeed.pl

Emoji – język komunikacji obrazkowej. Stosowany chętnie przez zdecydowaną większość internautów i jednocześnie najszybciej rozwijający się. Emoji coraz częściej znajduje też miejsce w marketingu – jak się okazuje – z bardzo dobrym skutkiem. Sprawdźcie sami, dlaczego warto postawić na komunikację obrazkową.

56605„Reakcje” na Facebooku – odnalezione na interaktywnie.com
Do wejścia do internetu przygotowują się negatywne emocje. Przykład – FB, gdzie pojawi się więcej możliwości oceniania, co doskonale wpisuje się we wspomniany powyżej trend emoji. Czy wkrótce oprócz lajkowania i hejtowania w naszym słowniku znajdą się inne spolszczone fonetycznie angielskie słowa?

Tym sposobem dotarliśmy do końca październikowego przeglądu prasy. Co Was zainteresowało, zaskoczyło albo oburzyło? Z czym się zgadzacie, a z czym nie? Dajcie znać i nie zapomnijcie o nas w listopadzie!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies