Październik skończył się stanowczo za wcześnie. Tekstów branżowych ważnych i treściwych ukazało się tyle, że miesiąc to mało na ich uważną lekturę. Wybór tych naj- był wyjątkowo trudny, a oznacza to jedno: poniżej przedstawiamy crème de la crème jesiennych artykułów marketingowych.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-studyvisual

 

screenshot-dailyweb.pl-2016-11-03-10-22-31JPG, PNG czy GIF – jaki format zdjęcia wybrać, aby prezentował się najlepiej w Internecie? – dailyweb.pl

Wielu z nas doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że zdjęcia są małe lub duże, ale już nie do końca ogarniamy to, jaki format one posiadają. Tymczasem ma to znaczenie dla możliwie najlepszej prezencji danej foty, która jest publikowana w sieci. Oto co warto wiedzieć o najczęściej spotykanych formatach, czyli jpg, png i gif, a także tych rzadziej spotykanych, ale równie istotnych: swf i svg.

screenshot-dailyweb.pl-2016-11-03-10-25-444 darmowe narzędzia do obróbki zdjęć i tworzenia grafiki, z których korzystam i które serdecznie Ci polecam – dailyweb.pl

Są takie chwile w życiu marketera, że musi on sobie umieć poradzić bez fachowca z dziedziny grafiki. Są też takie chwile w życiu profesjonalnego designera, kiedy musi on sobie umieć poradzić bez swojego komputera, bo w końcu wypadki chodzą po ludziach. Czy trzeba w takich momentach od razu szukać miejsca do zawieszenia sobie stryczka? Niekoniecznie! Czasami wystarczy skorzystać z prostych i darmowych narzędzi.

screenshot-grafmag.pl-2016-11-03-10-28-08Typografia w CSS, czyli sposoby na piękny tekst w Internecie – grafmag.pl

Odbiór tekstu w internecie nie zawsze należy do największych przyjemności. I nie zawsze winny jest ten, który go napisał, bo swoje za uszami mogę mieć też ci, którzy dbali o jego aspekt wizualny, a co za tym idzie – czytelność. Oto co warto wiedzieć o funkcjach typograficznych w przeglądarkach, aby i grubość, i styl, i dekoracja, i inne im podobne tworzyły razem coś miłego dla ludzkiego oka.

dystrybucja

 

screenshot-dailyweb.pl-2016-11-03-10-29-44Kiedy najlepiej publikować posty w mediach społecznościowych? – dailyweb.pl

Choć media społecznościowe nie powinny być pomijane ani przy dystrybucji kanałami własnymi, ani płatnymi, to nie zawsze przynoszą nam zadowalające efekty. Nawet jeśli internauci odpowiedzą różnymi reakcjami, niekoniecznie przełoży się to bowiem na oczekiwaną liczbę odsłon linka. Publikowanie musi być dobrze przemyślane, a podstawą jest tutaj wiedza dotycząca tego „kiedy”.

screenshot-arturjablonski.com-2016-11-03-10-31-54Jak kierować reklamy na Facebooku? – arturjablonski.com

Większość osób zajmujących się na szeroką skalę dystrybucją content marketingu nie wyobraża sobie życia bez reklam na Facebooku. Tworząc kampanię w tej społecznościówce, można popełnić jednak sporo błędów i stracić pieniądze jak na „pewnym” zakładzie u buka. Tutaj wszystko zaczyna się od grupy docelowej, którą możemy dobrze poznać dzięki opisywanemu w artykule narzędziu.

screenshot-nowymarketing.pl-2016-11-03-10-33-205 sposobów na to, aby klienci naprawdę polubili Twój newsletter – nowymarketing.pl

Nie odkryjemy Złotego Pociągu, jeśli powiemy, że aby przebić się z promowaną przez nas treścią w internecie, musimy być kreatywni i szukać różnych rozwiązań. Polecaliśmy już newsletter jako jedną z dróg dystrybucji, ale nie podawaliśmy jeszcze na tacy tak sympatycznego artykułu, który opisuje, w jaki sposób powinien być on tworzony, by był przyciągający jak magnes. Oto recepta.

seo

Creative-Tail-Animal-penguin.svgCzy Pingwin 4.0 zawitał już na dobre do Polski? – interaktywnie.com

Pingwin to algorytm Google, który stoi na straży „poprawności internetowej” – wychwytuje sztuczne i spamerskie linki, nakładają kary na serwisy, które chcą je wykorzystać, by pojawiać się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania. Tegoroczna, wrześniowa aktualizacja Pingwina do wersji 4.0 już przynosi widoczne efekty, a o tym, która ze zmian ma największe znaczenie, przeczytacie w tekście.

 

screenshot-mamstartup.pl-2016-11-03-10-36-52Jak sprawić by twój landing page był widoczny w sieci? Dostosuj się do tych zasad – mamstartup.pl

Przydatne rady z zakresu pozycjonowania stron internetowych – tego nigdy za wiele! Optymalizacja strony startupu pod kątem widoczności w Google to niezbędny element przyszłego sukcesu. Wybór odpowiednich słów kluczowych, wykorzystanie znaczników meta, dbałość o treści i czas ładowania strony z pewnością przyniosą dobre wyniki.

 

screenshot-www.thebluediamondgallery.com-2016-11-03-10-42-33Optymalizacja kampanii AdWords. Jak przygotować skuteczną kampanię produktową? – interaktywnie.com

Ciąg dalszy przewodnika po Google Adwords. Tym razem dowiemy, się jak przygotować kampanię produktową, która zadziała na naszych potencjalnych klientów jak magnes. Kluczem do przygotowania takiej reklamy będzie stworzenie odpowiedniego pliku z danymi produktu. A potem? Potem wystarczy już tylko optymalizować kampanię, a jak to robić, dowiecie się z tekstu.

 

screenshot-nowymarketing.pl-2016-11-03-10-44-54Frazy kluczowe: wybieraj rozsądnie – nowymarketing.pl

Bez słów kluczowych nie ma skutecznych działań SEO. Ich dobór to jedna z pierwszych czynności w zakresie pozycjonowania. Czym się kierować, dobierając odpowiednie słowa (i gdzie szukać pomocy w tym temacie) oraz jakie rodzaje słów kluczowych wybrać (brandowe? A może długiego ogona?)? Zapoznajcie się z artykułem, a Wasza wiedza na ten temat z pewnością się pogłębi.

raporty

screenshot-iab.org.pl-2016-11-03-10-47-13Biznes w sieci – cyfrowe narzędzia przedsiębiorczości – iab.org.pl

Wyniki badania wskazują na to, że Internet to dla polskich przedsiębiorców obszar, który w swojej działalności wykorzystują oni coraz częściej. Służy do komunikacji, reklamy i sprzedaży, jednak cały czas biznes nie wykorzystuje wielu możliwości, jakie daje. W raporcie będzie nie tylko o stanie teraźniejszym cyfryzacji w biznesie, ale i o przewidywaniach na przyszłość. Jak przystało na IAB przeczytacie tu szczegółowo o wszystkim, co wiąże się z tematem 🙂  Znajdziecie też case study!

 

screenshot-interaktywnie.com-2016-11-03-10-48-52Raport Interaktywnie.com: Reklama w internecie 2016 – interaktywnie.com

Wydatki na reklamę internetową ciągle rosną i tylko czekać, aż będą dominować na torcie reklamowym. Wgląd w obecny stan reklamy oraz przewidywania na przyszłość to dopiero początek tego, o czym przeczytacie w raporcie. Będzie o reklamie video i natywnej, będą dobre rady i przykłady, na których warto się wzorować.

A skoro już mowa o wydatkach na reklamę, to miłośników mody zainteresuje pewnie badanie opublikowane na Interaktywnie.com – Ile i gdzie branża modowa wydaje na reklamę

 

raport-tns-global-ikona-492x472Raport TNS: Polska przoduje w blokowaniu reklam – admonkey.pl

Rodacy, możemy być z siebie dumni! Znaleźliśmy się na najwyższym miejscu podium! Konkurencja? Blokowanie reklam w Internecie! To taka ciekawostka, bo raport traktuje raczej ogólnie o formach internetowej aktywności i zachowaniach konsumenckich. Tytuł wpisu jednak skutecznie skusił nas do kliknięcia, a że całość okazała się ciekawa, to poczytajcie i Wy  🙂

 

Promocje-działają-na-Polaków-492x472Promocje działają na Polaków [raport] – admonkey.pl

Promocja! Obniżka cen! Czy Wasze źrenice też radośnie się powiększają, gdy ujrzą w sklepie podobne hasła? Jeśli nie, to statystycznie mieścicie się grupie 3% klientów, którzy nie korzystają z promocji. Jakie produkty najchętniej kupujemy po okazjonalnej cenie i czy tylko kobiety polują na obniżki? „Promo Hunters. Polacy w pogoni za korzystnymi ofertami” to raport, który zdecydowanie warto przeczytać.

 

screenshot-interaktywnie.com-2016-11-03-10-51-56Raport Interaktywnie.com: Agencje Brandingowe 2016 – interaktywnie.com

Czym jest marka i jak powinna oddziaływać na potencjalnych klientów? Obietnica TEGO CZEGOŚ i wywoływanie konkretnych skojarzeń to podstawa. Trzeba jednak pamiętać, że stworzenie spójnego wizerunku firmy wymaga dziś sięgnięcia po zaawansowane techniki i różnorodne narzędzia. W publikacje jak zwykle znajdziemy szereg przykładów brandingu i rebrandingu.

 

screenshot-mamstartup.pl-2016-11-03-10-53-32Jak e-commerce korzysta z komunikacji mobilnej? Raport Ipsos Polska i SMSAPI – mamstartup.pl

Narzędzia mobilne już dawno wkroczyły w świat e-commerce – jeśli chcemy dotrzeć do klienta, ich użycie to niemal konieczność. Co dominuje? E-maile, SMS-y i media społecznościowe, które najczęściej stosuje się, by dotrzeć do klienta w określonym celu, z określonym przekazem. Jakie to cele i jakie przekazy – doczytajcie sami  🙂

contant-marketing

 

screenshot-paweltkaczyk.com-2016-11-03-10-57-45Strategia content marketingu – snajper contentu – pawelktaczyk.com

Strategia content marketingowa rzadko ma problem następujący: treści jest zbyt dużo. Aby ustrzec się tworzenia dla uśrednionego odbiorcy, a co za tym idzie – błędu typu: jeśli coś jest dla wszystkich, to jest do niczego, należy problem nadmiaru odpowiednio uporządkować. Jak? Poprzez podział treści odwołujących się do głowy (tu przemawiają autorytety), do serca (storytelling i wzbudzenie uczuć) i do ręki (nowe zastosowania, praktyka czyni mistrza). Paweł Tkaczyk przedstawił powyższy podział, odwołując się do konkretnego przykładu.

 

screenshot-www.marketing-news.pl-2016-11-03-10-59-22Infografika jako narzędzie marketingowe – marketing-news.pl

Infografiki przyciągają wzrok, absorbują uwagę i po prostu je lubimy. Ale dlaczego tak się dzieje w przypadku pokolorowanych zbiorów ilości procentowych czy innych danych, którymi w istocie są te formy contentu? Odpowiedź na to pytanie znajdziecie w linkowanym artykule, który jest swoistym przewodnikiem po infografikach – sposobach przedstawiania w nich danych (z celnymi przykładami) i związania z przekazem konkretnej marki. Czy zdawaliście sobie sprawę z na przykład tego, że infografiki pokonują ograniczenia językowe o wiele bardziej skutecznie od innych treści?

 

content-is-king-1132259_12801800 słów o tym, jak strategia content marketingowa pomoże Ci zwiększyć sprzedaż – czaplicka.eu

A więc nie sam content marketing, ale strategia CM jest kluczem do sukcesu. Zwiększenie sprzedaży nie nastąpi po stworzeniu angażujących treści bez uprzedniego ukierunkowania entuzjazmu odbiorców – w tym wypadku klientów. Strategia wymaga określenia celu, nakreślenia misji, poznania odbiorcy, wyboru formy przekazu dla tworzonych treści i ciągłego monitoringu odzewu, jaki wzbudziliśmy, a w celu wykonania założeń kampanii zaangażowanych jest wielu pracowników, tworzących zespół. Strategia czy kampania to słowa nieprzypadkowo odnoszące się do walki czy wojny – a tej nikt jak dotąd w pojedynkę nie wygrał.

 

screenshot-www.whitepress.pl-2016-11-03-11-00-443 mity content marketingu – whitepress.pl

Content marketing przez lata doczekał się definicji i określeń, które na pozór brzmią przekonująco i wiarygodnie. Czy tak jest w rzeczywistości, czy mamy do czynienia z mitami? Weryfikacji zostały poddane następujące kwestie: CM a wynik wyszukiwania w Google, CM, który sam sprzedaje Twoje usługi, wartościowy CM na blogu jako gwarancja sukcesu i kliknięć idących w tysiące. Krótko, zwięźle i na temat – warto w przyszłości zająć się innymi contentmarketingowymi mitami.

 

screenshot-freshmail.pl-2016-11-03-11-03-4118 ekspertów, 8 pytań o content marketing – jak tworzyć dobre teksty – freshmail.pl

Jeśli jesteś twórcą contentu, któremu brakuje świeżych pomysłów, nie szukaj natchnienia na wydeptanych przez siebie ścieżkach w internetowych krainach, po których kręcisz się w kółko – skorzystaj z rad bardziej doświadczonych w branży content marketingowej. Tu na pytania o (m.in.) źródła inspiracji, najlepsze kanały dystrybucji i to, skąd czerpać nowe pomysły odpowiada 18 specjalistów. Warto – skoro mamy taką okazję – podpatrzeć tajniki ich codzienności i wypróbować narzędzia, którymi posługują się w swojej pracy.

 

screenshot-www.zenmarketing.pl-2016-11-03-11-05-44Dlaczego Google i media społecznościowe ignorują Twoje treści (i jak to naprawić) – zenmarketing.pl

To czarny scenariusz, który znany jest większości twórców tworzących w internecie. Stworzony został bardzo wartościowy content – kosztował Cię dużo czasu i zaangażowania, na czym ucierpiała jakość Twojego życia rodzinnego i osobistego, jeśli nie masz obowiązków rodzinnych. I co? I wszystko na nic, bo ilość lajków i szerów niewiele jest większa od zera, które w internecie jest zerem bezwzględnym. Zanim jednak zareagujesz strzeleniem focha na internetową społeczność, przeczytaj ten artykuł – nie tylko dowiesz się z niego, co zostało zrobione źle, ale poznasz też co najmniej jeden sposób na uniknięcie sytuacji, w której jesteś bezradny jak piesek, co wypadł z sań.

case-study

screenshot-www.konstantinkanin.com-2016-11-03-11-07-43Stworzyć gwiazdę Instagrama za 3000 zł w 2 miesiące – konstantinkanin.com

A tymczasem w Rosji… Nie, tym razem nie będzie heheszkowych zdjęć, ba! mowa jest o milionerze, który został stworzony na potrzeby przeprowadzenia doświadczenia polegającego na wykreowaniu możliwie małym kosztem wizerunku szczęśliwego bogacza. Jeśli wizerunek, to zdjęcia, jak zdjęcia, to Instagram. Znaleziony na V-Kontakte, rosyjskim odpowiedniku Facebooka, „idealny dziadek” po jednej rozmowie z pomysłodawcami eksperymentu przystaje na pierwszą sesję zdjęciową i debiutuje na Insta jako borisbork. Co stało się później – o tym w artykule. To ciekawy przyczynek do dyskusji o tym, czym jest tożsamość w dobie internetu.

 

screenshot-mamstartup.pl-2016-11-03-11-09-15Jak pozyskałem inwestorów dzięki dwóm postom na Facebooku – mamstartup.pl

Ile mogą zdziałać dwa posty na FB? Mamy tu konkretny przykład, że wiele. Ale najpierw należy spełnić kilka warunków: mieć interesującą propozycję (NapoleonCat, aplikacja pomagająca w zarządzaniu SM), a także profil (taki jak Grzegorz Berezowski) obserwowany przez znajomych, którzy mają znajomych, a ci z kolei również znajomych… Case study o dwu postach przywraca nadzieję w użyteczność biznesową Facebooka. Jest też, zwłaszcza w końcowej części artykułu, skutecznym energetykiem: Ty też możesz!

 

screenshot-marketingibiznes.pl-2016-11-03-11-12-46Sprzedaż subskrypcyjna – Do It Yourself – marketingbiznes.pl

Nieczęsto mamy okazję do zapoznania się z wirtualnym case study, a że jego zawartość jakościowo i ilościowo wychodzi poza schemat: cel-budżet-realizacja-wyniki, tym bardziej warto zapoznać się z tym artykułem. Z racji przedstawienia strategii sprzedażowej, konkretnych pomysłów i narzędzi do ich zrealizowania, można potraktować go jako ściągę w planowaniu własnego biznesu. A jeśli dodamy do tego podsumowanie wyników sprzedaży subskrypcyjnej w Polsce i za granicą – niniejsze case staje się lekturą obowiązkową. Warto znaleźć na nią czas!

Uff, było gorąco w październiku, a czy listopad zaowocuje podobnym wysypem branżowych publikacji, przekonamy się już niedługo  🙂

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close