Subiektywny przegląd prasy branżowej – sierpień 2015

02.09.2015

Druga część wakacji przygniotła nas falą upału i wiecznego oczekiwania na deszcz. Zanim na dobre lunęło, zdążyliśmy się doczekać publikacji wielu treściwych artykułów, które mogły ominąć Wasze oczy, zmrużone przed ciągle świecącym słońcem. Dlatego ubrani w odbijającą światło folię, w goglach na głowie osłoniętej bejzbolówką z napisem ZW (Złoty Wałbrzych), wybraliśmy to, co nie powinno naszym zdaniem zostać przeoczone.

3 proste sposoby na znalezienie świetnych pomysłów na content – sprawnymarketing.pl

Nie tylko BuzzSumo, ale również Impactana. Nie tylko planer słów kluczowych w google, ale też Keywordtool.io (ilość proponowanych słów kluczowych!). A jeśli powiążemy powyższe z przejrzeniem forów internetowych i Quora, pomysły na soczysty content pojawią się same. Napisany klawiaturowym piórem Wojtka Mazura artykuł w czytelny i konkretny sposób przedstawia sposoby na właściwe podejście do tematu, jakkolwiek sformułowanego.

Sposoby zarabiania na własnej stronie internetowej. Część 2. Case studies – marketerplus.pl

1Contenisking, contentisking, contentisking – niczym mantra da się słyszeć z coraz to nowych miejsc. Ale jak to działa w praktyce? (jeśli właściwie przeprowadzić akcję marketingową – hula jak marzenie). I czy można na tym zarobić? (szacowany zysk Mr. Vintage`a z przystąpienia do programu partnerskiego Zalando – ponad 7 tysięcy złotych). Naprawdę, chcesz wiedzieć więcej na ten temat.

Czy popełniasz te błędy w copywritingu sprzedażowym? – nowymarketing.pl

2Czy w języku codziennym używamy słów typu: spektakularny, implementacja czy aplikacja kremu? Wiadomo, że nie. To dlaczego tymi słowy opisywane są produkty, które są prezentowane za pomocą copywiritingu sprzedażowego? Lektura o popełnianych fanaberiach językowych podczas opisywania towarów to nieczęsta okazja do nauczenia się czegoś na aż tak wyrazistych cudzych błędach. Tekst Wojciecha Michalskiego nie do przegapienia!

60 artykułów marketingowych, które musisz przeczytać – zenmarketing.pl

3Nie tylko my lubimy szperać i kompletować przydatne treści. W tym spisie znajduje się praktyczna wyprawka, idealna zarówno dla początkujących, ale będzie też inspirująca dla tych, którzy wiedzą, co w marketingu piszczy. W tej paczuszce jest wiele przydatnych, pogrupowanych linków wraz z krótkim opisem zawartości. Dowiemy się, gdzie łapać inspiracje, jak budować persony, a także z jakich narzędzi korzystać. Możemy też przypomnieć sobie zabawę w znajdowanie różnic między copywriterem a content managerem, a także poznać bezkresne źródła darmowych zdjęć i poznać kilka sekretów Google.

Jak dzięki quizom stać się mistrzem content marketingu? – nowymarketing.pl

Znaki zapytania i angażowanie czytelników może być kluczem do nawiązania trwałej relacji i zainteresowania swoimi treściami. Quizy pozwalają autorom na chwilę się zatrzymać i zamiast skupiać się tylko na swojej treści, zaprosić do niej także innych i zapytać ich o zdanie oraz lepiej ich poznać. Odpowiednio stworzony content z udziałem testów i zaangażowaniem użytkowników to typowe win-win – my zyskujemy wiele klików i zainteresowania, a czytelnik – rozrywkę, której częścią jest on sam.

To nie żart: Facebook zbadał, jak się śmiejemy – socialpress.pl

5 fb lolJak się śmiejemy w social mediach? Na pozór proste pytanie jest punktem wyjścia artykułu i celem badania, jakie zostało przeprowadzone przez Facebook. Artykuł daje odpowiedź na to, jaki strumień śmiechu najchętniej puszczamy w socialową tubę. Wiecie, jak najczęściej się śmiejemy w SM? W artykule znajdziecie jasną odpowiedź. Nie wiemy, czy coś z tego wynika, ale dobrze wiedzieć;) LOL

Jak za darmo pozyskiwać użytkowników – mamstartup.pl

6 mamstartupArtykuł może być przydatny dla tych, którzy chcą zainteresować swoją treścią i stroną, ale nie do końca wiedzą, od czego zacząć. Autor w przystępny sposób radzi, jak pozyskać darmowych użytkowników i upolować wiele szerów, lajków i zrobić nieco szumu w sieci. Jeśli tworzymy dobry i angażujący content (wiadomo, to podstawa), to z darmowych kanałów możemy uzyskać nawet do 90% odwiedzin. Czytając tekst przypomnimy sobie, jak budować linki, wplatać CTA oraz promować dany serwis.

Raport Interaktywnie.com „E-mail marketing 2015” – interaktywnie.com

interaktywnie com raport e-mailE-mail marketing to wbrew pozorom jeden z najskuteczniejszych i najszybszych sposobów komunikacji marki z odbiorcą. Dowodzi tego raport „E-mail marketing 2015” – tego typu działania nie tylko przynoszą wymierne rezultaty, ale także są tanie. Jak powinien wyglądać mailing, aby był interesujący dla adresata i – co więcej – przyjazny dla urządzeń mobilnych? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań znajdziemy w publikacji serwisu interaktywnie.com.

10 wskazówek, jak prowadzić skuteczne działania e-mail marketingowe – interaktywnie.com

57599_fot.-cg---fotoliaWyczerpujący raport na temat mailingu to jedno. W tym artykule znajdziecie natomiast 10 wskazówek, które pomogą Wam ulepszyć tę formę komunikacji. Nie witasz nowych subskrybentów, a Twoja strona nie jest przystosowana do wersji mobilnej? To tylko niektóre z często popełnianych błędów – jak je wyeliminować, dowiecie się z artykułu.

Komunikacja bez kaca: jak mądrze korzystać ze zdjęć z sieci? – admonkey.pl

9 adm2Artykuł porusza kwestię zdjęć wykorzystywanych do promowania marki. Dowiemy się z niego, z jakich źródeł możemy je pozyskiwać, w jaki sposób stosować oraz co oznaczają poszczególne rodzaje licencji Creative Commons. Warto zajrzeć, by nie powtórzyć błędu, jaki stał się udziałem promotorów wódki Żytniej.

3 kierunki, w którym zmierza rynek video [VidCon 2015] – sprawnymarketing.pl

Rynek-VideoW czerwcu, w Stanach Zjednoczonych odbył się VidCon – konferencja, na której jak co roku ogłoszono nowe kierunki rozwoju rynku wideo i serwisu YouTube. Dominacja YT, multikanałowość i mobile – to wokół nich będzie kręciła się branża wideo. Po szczegóły odsyłamy do publikacji.

Hejt w sieci – co o nim sądzimy? Najnowsze badania – interaktywnie.com

hejtArtykuł omawia wyniki badania przeprowadzonego w lipcu przez SW RESEARCH, dotyczącego zjawiska hejtu w internecie. Czym jest, co sądzimy o hejterach, czy przyznajemy się do hejtu i jakie mamy pomysły na zwalczanie tego zjawiska? Zapoznajcie się z dokładnymi wynikami badania.

11 sposobów na promowanie artykułu – sprawnymarketing.pl

11-sposobów-na-promowanie-artykuluNawet najlepszy artykuł przejdzie bez echa, jeśli nie zadbamy o jego promocję. Dlaczego powinniśmy budować reputację na forach i po co mailingować? Te i inne sposoby na promowanie własnych treści zostały wyczerpująco opisane w prezentowanym artykule, więc jeśli narzekacie na brak ruchu na stronie, przeczytajcie koniecznie.

Content marketing kontra strategia contentowa – czym się różnią? – admonkey.pl

cm vs cmContent marketing to najważniejsza składowa strategii marketingowej. Jaka tkwi pomiędzy nimi zależność i w efekcie – czym zajmuje się content marketer, a czym strateg marketingowy?

Czy polski biznes jest gotowny na content marketing? – brief.pl

biznes gotowyZ artykułu dowiemy się m.in., czym jest influencers marketing i dlaczego stanowi doskonały przykład strategii marketingowej. Sam content marketing na naszym rynku dopiero raczkuje – to niepowtarzalna okazja, by stać się jego królem. Kilka rad w tym zakresie znajdziecie w prezentowanej publikacji.

Rynek mobilny w Polsce – infografika do pobrania – dworzynska.com

W Polsce bardzo szybko rozwija się rynek mobile, warto wiedzieć nieco o jego historii, tendencjach i aktualnej kondycji – tak aby umiejętnie wpleść go w daną strategię CM. Jeśli szukamy czytelnego i przystępnego sposobu opisu tego obszaru, nie może nas zabraknąć przed ekranem (ok, może być tabletu), na którym będzie wyświetlona infografika Katarzyny Dworzyńskiej. Dzięki niej poznamy dokładny rozkład firm zajmujących się mobile, lata, w których te powstawały, oraz udział w rynku. To przejrzysta ściąga dla wszystkich, którzy chcą lepiej się przyjrzeć polskim mobilkom.

Do czego prowadzi konsumpcjonizm – admonkey.pl

8 admonkey 1Nie ma co czytać – wystarczy obejrzeć!

Czas pokazał, że sezon ogórkowy nie dotyczy branży marketingowej. A jak na tle wakacji zaprezentuje się wczesna jesień? Wypatrujcie następnego odcinka SPPB 🙂

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Tomek Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomek
Gość

dzięki za uwzględnienie w zestawieniu 🙂

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies