W sierpniu, co trochę smutne, powiało już nieco jesiennym chłodem i słońca było jak na lekarstwo. Nie jest to jednak wiedza, którą zdołamy kogokolwiek zaskoczyć, ale mamy nieodparte wrażenie, że tak jak zmienna była w poprzednim miesiącu aura, tak zmienne były nastroje wszystkich osób obserwujących branżę marketingu internetowego i nie każdemu chciało się przeglądać prasówkę, by znaleźć godne sprawdzenia pozycje. My jednak byliśmy jak co miesiąc na tyle sympatyczni, że przygotowaliśmy zestaw najbardziej interesujących pozycji. Choć oczywiście wciąż w pełni subiektywnych. Oto one.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-studyvisual

Jak nie zginąć w chaosie Photoshopa? Zarządzanie i organizacja warstw – grafmag.pl

Podobno, jak grafik jest dobry, to i korzystając ze znanego i lubianego programu Paint, potrafi idealnie odwzorować nocną Wenecję. Nie da się jednak ukryć, że niezależnie od stopnia zaawansowania większość designerów korzysta z Photoshopa. Nie da się też ukryć, że każdy grafik powinien Photoshopa znać jak własną kieszeń. Jest to jednak na tyle duży program, że warto wciąż wymieniać się wskazówki dotyczącymi jego użytkowania. A nuż dowiemy się czegoś o ogarnianiu warstw. Tak jak w tym przypadku.

Jedna ważna zasada typografii, która poprawi czytelność Twojej strony – dailyweb.pl

Ta pozycja to z pewnością nie takie hop siup dla każdego grafika, bo dotyczy bardziej programistów, którzy również mają łeb nie od parady. Temat jest jednak ważny, ponieważ przekazana przez autora tekstu zasada wpływa na poprawę czytelności strony, czyli jednego z najważniejszych aspektów wpływających na to, jak bardzo zdołamy zachęcić odwiedzającego ją użytkownika. Oto recepta na wysokość linii idealnie dopasowaną  do szerokości urządzenia lub okna.

Za mała kwota za logo? – stgu.pl

To z kolei poradnik, wobec którego nie powinna przejść obojętnie żadna osoba mająca na swoim koncie stworzenie logo bądź też zamierzająca podjąć się w przyszłości takiego projektu. W skrócie chodzi o to, by zyskać jak najwięcej, a konkretnie – podnieść swoje wynagrodzenie już po podpisaniu umowy. Mowa tutaj o wynagrodzeniu kosztorysowym, ryczałtowym i umownym podwyższeniu wynagrodzenia.

dystrybucja

Jak określić grupę docelową? – arturjablonski.com

Od tego tak naprawdę wszystko się zaczyna. W przypadku dystrybucji content marketingu właściwe określenie grupy docelowej to podstawa skutecznych działań. Nie znać grupy docelowej dla konkretnej treści to trochę tak, jakby nie znać adresu, pod który chcielibyśmy trafić z ważną przesyłką. Autor tego tekstu podpowiada, jakich narzędzi użyć, żeby nie tylko dowiedzieć się, kim mogą być nasi potencjalni odbiorcy, ale także bliżej poznać ich zwyczaje i potrzeby, czyt. możliwie najlepiej do nich trafić.

Jak budować trwałe relacje z subskrybentami – nowymarketing.pl

Choć wiele osób może traktować e-mail marketing jest typowo spamerską technikę komunikacji, jest ona jednym ze sposobów na dystrybucję treści. Należy jednak pamiętać o tym, że samo zapisanie się do newslettera przez daną osobę nie daje nam pożądanego efektu. Grunt to nawiązanie trwałych relacji. Jak tego dokonać? Pewnie domyślacie się, gdzie możecie to sprawdzić 😉

Google prezentuje zupełnie nowe reklamy AdWords! Poznaj najważniejsze zmiany – nowymarketing.pl

Google AdWords to bez wątpienia jedno z najskuteczniejszych narzędzi dystrybucyjnych, jeśli chodzi o kanały spod znaku paid media. Jak tu więc przejść obojętnie wobec zmian, które zostały wprowadzone na początku sierpnia. Jeśli zdarza Wam się tworzyć kampanie w tym właśnie kanale lub z jakichkolwiek powodów powinniście się nim interesować, a przegapiliście tego newsa, koniecznie musicie to nadrobić. Choć my oczywiście nie rozkazujemy, tylko polecamy.

seo

Jak optymalizować kampanie AdWords? Poznaj podstawy – interaktywnie.com

Pierwszy z cyklu artykułów-poradników dotyczących tego, jak stworzyć dobrą (czyt. skuteczną) kampanię AdWords. Przeczytacie tu o makro- i mikrokonwersji i znajdziecie przewodnik, dzięki któremu dobrze przygotujecie się do wdrożenia każdej kampanii. To niby podstawy, ale znajdą tu coś dla siebie także osoby bardziej zapoznane z majstrowaniem przy znanym i lubianym AdWordsie.

Już SEO czy jeszcze PR? – nowymarketing.pl

SEO i PR – czy coś je łączy? Okazuje się, że kampanie wizerunkowe doskonale współgrają i wpisują się w strategię marketingową nakierowaną na tworzenie treści użytecznych dla internautów. SEO PR – takim pojęciem określić można tę symbiozę, w której treści kreujące wizerunek marki stworzone są jednocześnie pod kątem SEO. Jak upiec dwie pieczenie na jednym ogniu? Porządny content, właściwe słowa kluczowe i linki to dobry początek świetnego e-PR.

Zróbmy to lepiej – optymalizacja w e-commerce – nowymarketing.pl

Większa konwersja jest dla Was jak piękny sen, z którego nie chcecie się wybudzić? Można to zmienić i spowodować, że większa sprzedaż stanie się rzeczywistością. Pora porzucić domysły i subiektywne opinie, a zamiast tego zacząć opierać się na analizie zebranych danych. Jak to zrobić i jakie narzędzia mogą nam w tym pomóc? O tym w artykule.

raporty

IAB/PwC AdEx 2016’Q1: Reklama online wciąż na fali wznoszącej – iab.org.pl

Pierwszy kwartał bieżącego roku doczekał się podsumowania w postaci infografiki, która jak zawsze jest efektem badania AdEx. Co nowego w dziedzinie wydatków na reklamę online? W porównaniu do roku poprzedniego jej wartość wzrosła o niemal 25% (nuda…), a udział w torcie reklamowym mają te same formaty (nuda, nic się nie dzieje…). Zdziwicie się, jak powiemy, że na reklamę ciągle najwięcej wydają… Aha! To musicie sprawdzić sami!

Raport Interaktywnie.com: „E-mail marketing 2016” – interaktywnie.com

Chociaż w branży znajdziemy wiele innych sposobów na pozyskiwanie klientów, to pozycja mailingu wciąż pozostaje niezagrożona. Jak słusznie zauważają autorzy – zyskuje on w tej chwili nowe życie. A jak powinien wyglądać i jakie elementy zawierać skuteczny e-mail marketing? W polecanym tutaj raporcie można znaleźć to, co najważniejsze, czyli wskazówki, które pozwolą na wdrożenie efektywnego e-mail marketingu i rady dotyczącego tego, jak sprawdzać jego rezultaty.

Raport Interaktywnie.com: Finanse przyszłości 2016 – interaktywnie.com

Żywa gotówka to już przeżytek – dzisiaj liczy się możliwość dokonywania płatności w jak najszybszy i najmniej skomplikowany sposób – kto zapewni ją klientom, ten będzie górą. Transakcje zbliżeniowe to już standard, a jednocześnie dopiero początek tego, co można zaobserwować w dziedzinie finansów. O tym, jak prawdopodobnie będą one wyglądać w przyszłości, przeczytacie w raporcie.

Raport: Instagram najbardziej angażuje użytkowników i wpływa na sprzedaż produktów – socialpress.pl

Instagram i e-commerce to dobrana para? Tak mówią, a świadczą o tym niezbite dane. Instagram rośnie w siłę, internauci kupują to, co na nim znajdą, a w dodatku serwis należy do najbardziej angażujących spośród wszystkich portali społecznościowych. Zapoznajcie się z raportem, a może zadacie sobie pytanie: Dlaczego nie mam jeszcze konta na Instagramie?

„Lubię to czy kupuję to” raport e-Izby o social commerce już dostępny – mamstartup.pl

O tym, że media społecznościowe stanowią spore wsparcie dla sprzedaży, wiadomo nie od dziś, a potwierdzają to konkretne dane. Internauci nie tylko śledzą marki, ale także z różnych przyczyn „lajkują” niektóre z nich, co stanowi już jeden krok bliżej do zakupu ich produktów. Czy „lubię to” oznacza to samo co „kupuję to”, jakie marki są najbardziej lubiane przez użytkowników mediów społecznościowych i jakie działania podejmują one na swoich kontach?

Chmura obliczeniowa w polskim e-biznesie. Raport e24cloud – opublikowano na mamstartup.pl

Chmura obliczeniowa to rozwiązanie dla biznesu, na które wydatki firm przewidywalnie będą rosły. Badanie wykazało, na co zwracamy uwagę, wybierając konkretnego usługodawcę, jakie mamy wątpliwości dotyczące korzystania z chmury i czego nam w niej brakuje. Te i inne informacje podsumowuje infografika.

contant-marketing


Content marketing vs. copywriting – co powinieneś wybrać? – marketing-news.pl

Pozornie wygląda to jak kolejna runda zmagań dwóch zapaśników ciężkiej wagi marketingowej, a tymczasem jest rzeczowym poradnikiem o tym, jak, gdzie i kiedy łączyć obie strategie reklamowe. Prowadzisz lokalny biznes? Sklep internetowy? Firmę B2B? A może Twoja branża jest – hmmm – nietypowa? Jeśli na którekolwiek z tych pytań odpowiedziałeś twierdząco – znajdziesz w artykule dobre rady skierowane wprost do swojej działalności.

7 faktów i mitów o zarabianiu na treściach w internecie – admonkey.pl

Lubimy widzieć, jak obalane są mity, a utwierdzenie nas w danej kwestii, która pada z ust (no dobra, klawiatur) profesjonalistów, poprawia nam samopoczucie – okazujemy się bowiem mądrzy! Czy tak właśnie będzie po przeczytaniu artykułu o 7 mitach i faktach na temat monetyzacji treści w internecie i aspektów jej towarzyszących (AdBlock, serwisy premium, atrakcyjna domena)? O tym rzecz jasna każdy powinien się przekonać sam 😉

Schematy w storytellingu – ucieknij od nudnych reklam – paweltkaczyk.com

Nieco a conto naszego podsumowania wrześniowego, ale za miesiąc zarzucilibyście nam (słusznie!), że zatrzymujemy dla siebie takie treści. O co chodzi? Mamy tu konkretnie napisane wszystko, o co chodzi w storytellingu – od przykładu tego typu opowieści w suaaabym stylu, poprzez wskazanie winnych tego stanu rzeczy, aż do propozycji szczęśliwego zakończenia zmagań z pisaniem tego typu formy. Jest czytelny wykres, są dobre rady, są przykłady. Jest moc!

case-study

Co zrobić, żeby średni koszt CPC kampanii na Facebooku wyniósł zaledwie 3 grosze? Pokazujemy na przykładzie – socialpress.pl

Opłaty i prowizje bankowe? Zdecydowanie nie lubimy. Dlatego też szukamy dróg ich uniknięcia,w czym pomagają internetowi specjaliści. Jednym z nich jest Mr Złotówa, autor bloga bankobranie.blogspot.com. Jeden z jego najpoczytniejszych wpisów wzięła pod lupę Agnieszka Bień z Socialpress – warto zajrzeć, by dowiedzieć się, jak dobrze spożytkować koszt CPC kampanii na Facebooku.

Jak poznać swoich potencjalnych użytkowników? Case Study kampanii #VikingowieInternetu Mobile Vikings – nowymarketing.pl

Znacie? To posłuchajcie. Saga rodu Vikingów, której elementy kampanii może nawet śledziliście, a które na pewno zarejestrowaliście choćby przypadkiem, jest obecnie opracowywana pod kątem zrealizowania założeń. Case Study wymienia twarze tej akcji marketingowej oraz liczby odsłon, wyświetleń, polubień i komentarzy. 18 427 909 unikalnych użytkowników? Warto poczytać, w jaki sposób można tylu zdobyć.

Na ten miesiąc to wszystko. Do przeczytania w kolejnym!

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close