Subiektywny przegląd prasy branżowej – wrzesień 2016

05.10.2016

Kolejna kartka z kalendarza zniknęła w czeluściach pojemników na papier, a do worków na odpady zielone trafią zaraz opadłe liście. My nie mamy jednak czasu na sentymenty, bo najwyższy czas zaprezentować kolejny, już nie letni, ale jeszcze nie całkiem jesienny, przegląd prasy.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

slack-imgs.comGrafika sklepu internetowego – pierwszy krok do sukcesu – grafmag.pl

Chyba nie odkryjemy Ameryki, jeśli powiemy, że jednym z najważniejszych elementów, który wpływa na to, czy strona internetowa sprzedaje, jest jej oprawa graficzna. Wygląd naszego www stanowi jego wizytówkę, dbając o dobre pierwsze wrażenie. Jak jednak doprowadzić do tego, by to wrażenie było faktycznie dobre, przyciągało potencjalnych klientów i zatrzymywało ich u nas na dłużej? Pewnie trzeba przemyśleć sprawę grupy docelowej, unikatowości i intuicyjności strony. A konkretnie? A konkretnie radzi autor rzecz jasna.

najpopularniejszyZnamy najpopularniejszy kolor w sieci – dailyweb.pl

Wybór odpowiedniej tonacji to zabieg, który może sprawiać problemy nawet najlepszym wyjadaczom. Jeden z nich postanowił więc sprawdzić, jakich kolorów używają najczęściej najpopularniejsze serwisy na świecie. No i wszystko stało się jasne – w kwestii najczęściej występujących tonacji rzecz jasna. Sprawdźcie koniecznie, jakie kolory rządzą obecnie w sieci, jaką przewagę ma żółty nad zielonym, oraz w jakich formatach i odcieniach występują najczęściej topowe kolory.

Jak zrobić dobre logo – 33 praktyczne porady – klosinski.net

Nie ma chyba grafika na tym świecie, który nie zrobił w życiu żadnego logo. W końcu wypadałoby, żeby zrobił je przynajmniej dla siebie. To zadanie to oczywiście chleb powszedni wielu designerów. Niewielu z nich potrafi jednak dawać tak praktyczne rady jak Jacek Kłosiński. W tym artykule znajdziemy ich aż 33, za co autorowi oddajemy szacunek i przyznajemy honorowe miejsce w naszym zestawieniu. Od teraz tworzenie logo może być znacznie łatwiejsze!

dystrybucja

facebook-business-manager-menadzer-firmy-3Facebook business manager – arturjablonski.com

Teoretycznie dystrybucja content marketingu mogłaby się obejść bez Facebooka, ale mimo wszystko wciąż ciężko to sobie wyobrazić. Korzystając z tego serwisu, robimy mnóstwo rzeczy i nie zawsze mamy pomysł na to, jak usprawnić naszą pracę, szczególnie jeśli przychodzi nam połączyć promocję darmową z tą płatną. A co, gdyby skorzystać z narzędzia, które usprawnia zarządzenie zarówno fanpage’ami, jak i ich kampaniami? Taki jest właśnie Facebook Business Manager, którego warto bliżej poznać.

Blog-o-tworzeniu-stron-internetowych-naglowekFacebook, Twitter, Snapchat, Instagram. Gdzie znajdziesz swoich followersów? – webwavecms.com

A no właśnie, ciężko sobie wyobrazić dystrybucję contentu bez Facebooka, ale nie oznacza to, że właśnie to medium musi być w każdym przypadku najskuteczniejsze. Grunt to znaleźć swoją grupę docelową, a ta może się przecież w zdecydowanej większości ukrywać na innych portalach społecznościowych. Facebook, Twitter, Snapchat, Instagram – gdzie, kto, po co, na co i dlaczego? O tym wszystkim w tekście.

seo

60542_bez-tytuluOptymalizacja kampanii AdWords. Jak rozbudowywać listę słów kluczowych? – interaktywnie.com

Kolejna część poradnika dotyczącego optymalizacji kampanii AdWords poświęcona jest słowom kluczowym – znajdziecie tu wskazówki, na jakich zasadach można je dopasowywać, jak rozbudowywać ich listę i jak pomoże nam w tym regularne sprawdzanie raportu wyszukiwań. W publikacji Jak sprawdzić, czy dane słowo kluczowe jest dla nas skuteczne? znajdziecie ciąg dalszy tego tematu. Jeśli natomiast żądacie jeszcze więcej praktycznej wiedzy, zajrzyjcie też do kolejnej odsłony poradnika zatytułowanej Jak przygotować skuteczne teksty reklamowe?

10965_l2Wyzwania SEM – jak odpowiednio dobierać kanały komunikacji i formaty reklamowe, które spełnią kluczowe KPI?  – nowymarketing.pl

Określenie KPI, czyli kluczowych wskaźników wydajności, to ważny aspekt w dążeniu do realizacji celu kampanii AdWords. Naszymi KPI może być wiele różnych współczynników, które odpowiednio mierzone i testowane mogą okazać się drogą do sukcesu. Wyczerpujący artykuł, w którym znajdziemy wskazówki, dotyczące 3 różnych formatów reklamowych i komunikacyjnych spełniających wybrane KPI.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjEwNzEsInkxIjoxMDQsInkyIjo3MDYsInciOjEwNzEsImgiOjYwM30=Mierzenie skuteczności kampanii AdWords za pomocą panelu informacyjnego Google Analytics – nowymarketing.pl

Panel informacyjny Google Analytics pozwala na sprawdzanie i monitorowanie efektywności prowadzonych w sieci kampanii. Dzięki niemu łatwo zapoznamy się z wynikami naszych działań w określonym czasie. W artykule wskazano funkcje przydatne w badaniu jakości ruchu w przypadku sklepu internetowego.

eyJ4MSI6MiwieDIiOjEwNjQsInkxIjo1NiwieTIiOjY1NSwidyI6MTA2MywiaCI6NjAwfQ==Czy generowanie leadów online jest trudne? – nowymarketing.pl

Jak pozyskiwać leady? – oto jest pytanie. A przecież leady są potrzebne, by liczba naszych klientów rosła, i rosła, i rosła… Jak się okazuje, 50% firm ma problem z pozyskiwaniem leadów, poszukiwaniem potencjalnych klientów i kierowaniem ich na swoją stronę. W artykule znajdziecie wstęp do tego, jak podejść do zagadnienia leadów i określić, kto nimi będzie dla Waszej firmy.

60705_m-dobkowicz27 narzędzi, które pomogą ci zdobyć wyższe pozycje w Google – interaktywnie.com

Algorytmy Google ciągle się zmieniają – jak więc prowadzić skutecznie pozycjonowanie strony w wyszukiwarce? Niezbędne będzie zawarcie bliższej znajomości z pewnymi narzędziami, które umożliwią nam stopniowe pięcie się w górę w wynikach wyszukiwania. Niektóre z nich pewnie już znacie, a o innych dopiero usłyszycie – sprawdźcie, co znalazło się na liście aplikacji.

raporty

Raport IAB: Zjawisko blokowania reklam – iab.org.pl

Z roku na rok coraz więcej użytkowników internetu w Polsce korzysta z adblocków, czyli narzędzi blokujących natrętne reklamy. Z raportu dowiemy się m.in. w jaki sposób działają adblocki i co wpływa na to, że decydujemy się na ich instalację. Poznamy fakty i mity, którymi obrosły, a także dowiemy się, czy istnieje szansa na to, by internauci przestali ich używać. A poza tym, jak to zwykle ma miejsce w przypadku raportów IAB, znajdziecie tu też odpowiedzi na inne pytania oraz garść danych.

timthumb.phpCzy blogerzy to już piąta władza? RAPORT: Rola blogerów i youtuberów we współczesnym świecie – socialpress.pl

Raport powstał przy współudziale Natalii Hatalskiej oraz T-mobile – znajdziecie w nim odpowiedzi na wiele ważkich pytań dotyczących m.in. tego, jak odbieramy blogerów oraz czy i po co konsumujemy (bądź nie) zamieszczane przez nich treści. Wyniki badań ukazują także, że dla większości internautów blogerzy i vlogerzy nie mają wpływu na otaczający ich świat. Zaskoczeni?

56786Zakaz handlu w niedzielę uderzy w większość konsumentów [BADANIE] – interaktywnie.com

Niedzielne zakupy – kto z nas tego nie zna? Jeśli nie chodzicie do sklepu w niedzielę, należycie do mniejszości polskich klientów. Co wpływa na to, że czekamy do niedzieli, by udać się na shopping? Oczywiście brak czasu w tygodniu 🙂 Wolna niedziela pozwala nam niespiesznie przechadzać się po marketach spożywczych, butikach, sklepach sportowych i budowlanych lub dokonywać transakcji w internetowych perfumeriach. Czy zamknięcie sklepów stacjonarnych wpłynie na wzrost transakcji w sieci? Sprawdźcie.

58280_ldprod---fotolia----kopiaWydawało się, że SMS-y są w odwrocie. GUS pokazuje, że nic z tego – interaktywnie.com

Ten, kto myślał, że aplikacje mobilne zrzucą z piedestału sms-y, był w błędzie, czego dowodem jest raport GUS. Sms-y jako szybki i bezpieczny kanał komunikacyjny wykorzystywane są na wielu polach i nic nie zapowiada, że odejdą do lamusa. Więcej o obecnym stanie komunikacji sms-owej dowiecie się z publikacji.

60829_okladkaRaport Interaktywnie.com: Internet Software House 2016 – interaktywnie.com

Usługi chmurowe (cloud computing) stają się w Polsce coraz popularniejsze, choć wciąż istnieje wiele obaw związanych z korzystaniem z nich – wizja przechowywania danych w chmurze wydaje się pełna zagrożeń dla bezpieczeństwa naszych materiałów. Czy te obawy są uzasadnione? Czym tak naprawdę jest chmura i co zyskamy, korzystając z niej? Po odpowiedzi odsyłamy do raportu.

contant-marketing

eyJ4MSI6MTExLCJ4MiI6MTIzNCwieTEiOjIsInkyIjo2MzUsInciOjExMjMsImgiOjYzNH0=Performance content marketing, czyli jak sprawić, aby treści realizowały cele efektywnościowe – nowymarketing.pl

Chociaż optymalizacja procesu content marketingowego pod kątem konwersji brzmi zawile, tak naprawdę artykuł przejrzyście przedstawia sposoby takiego dotarcia za pomocą CM do odbiorcy, by ten wykonał to, co jest naszym celem. Pobranie katalogu, e-booka czy wypełnienie formularza (przyznajmy, że czynimy to niechętnie) będzie naturalną reakcją, jeśli skorzystamy z dobrodziejskiej siły sprawczej reklamy natywnej, content marketing seedingu, outreachu i działań o charakterze load generation. Warto poszerzyć zasób swojego słownika o powyższe terminy.

Spectacles-796x520Content marketing dla wymagających – barbarastawarz.pl

Na temat content marketingu znaleźć możemy przeróżne publikacje – od informacji podstawowych, przez obszerniejsze opracowania tematu, aż po treści dedykowane zagorzałym znawcom i zagłębionym w tajniki CM. Możemy też uczestniczyć w mistrzostwach 🙂 Ilość informacji pozwala zaznajomić się z CM i wstępnie go zaakceptować, a także wynaleźć takie sztuczki i zaklęcia, które nieznane są (jeszcze!) szerokiej rzeszy contentmarketingowców. A jeśli przy ogólnie dostępnej wiedzy jesteśmy…

Darmowy e-book – seostation.pl

… i jeśli zdarza Wam się narzekać na jakość wrzucanych do sieci darmowych e-booków, po lekturze powyższej pozycji odzyskacie wiarę w ludzkość i jej dobre chęci w krzewieniu wiedzy i niesieniu kaganka oświaty. Co jest czym, z czym to jeść, jak przyrządzać i udanie rozpowszechniać – znajdziecie tu (niemal) wszystko – długa chwila upłynęła, zanim napisane zostało słowo w nawiasie. Wierz SEO-wcowi swemu jak sobie samemu. A jeśli go nie masz, to już znalazłeś/aś.

case-study

Biuro jako wymagająca przestrzeń wielofunkcyjna. Case study GoldenLine – mamstartup.pl

Lubimy porównywać (się – również), a żeby to zrobić, zbieramy dane. Także takie, które pokazują niejako od podwórka rewiry zamknięte dla wszystkich chętnych do ich pozwiedzania. Przykładem takowego jest case study zbierania pomysłów i etapów realizacji warszawskiego biura GoldenLine. Jakie warunki i udogodnienia czekają na pracujących tam speców i na czym polega wielofunkcyjność biura w praktyce (są zdjęcia)?

560x315-jak-zarabiać-na-wideo[Video] Jak zarabiać na video? Case Studies najlepszych kampanii – sprawnymarketing.pl

Nieczęsto zdarza się nam poznawać nowe case study, które przedstawione jest w postaci wystąpienia publicznego. Tym razem mamy tę okazję, więc warto z niej skorzystać, bo i temat chwytliwy, mówca niepośledni, jak i wystąpienie zostało docenione– 5 miejsce w głosowaniu widzów pierwszej konferencji I ♥ Marketing! Jest o minecraftowcach oglądających minecraftowców grających w Minecrafta (tak, zgodnie z tematem wystąpienia, można na tym zarobić).

jak-zrobić-quiz-krok-po-kroku-660x440Jak zrobić quiz krok po kroku – case study – liczysiecontent.pl

O korzyściach płynących z wiedzy informuje nas powyższe case study. Tym razem jednak nie będziemy uczestniczyć w rankingu prawidłowo wypełnionych w 100% quizów, jakie rozwiązaliśmy w przeciągu ostatniego miesiąca, za to wejdziemy w skórę osoby quiz przygotowującej. Jak jej oczyma wygląda praca nad jego skonstruowaniem i jakie korzyści może mieć na względzie tego typu autor (tutaj autorka)? I dlaczego bierzemy się za rozwiązywanie quizu, nawet jeśli dedlajn minął tydzień temu?

Tym sposobem dotarliśmy do końca wrześniowego przeglądu. Na kolejny zapraszamy w listopadzie – pojawi się wraz z bombkami, światełkami i świątecznymi stroikami:)

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies