Subiektywny przegląd prasy branżowej – czerwiec 2016

01.07.2016

Kolejny miesiąc za nami! Nie będziemy się rozwodzić nad pogodą (była różna), nad Euro (żal jeszcze nie minął) ani nad tym, że dzieci mają wakacje, a my nie (z tym nigdy się nie pogodzimy). Od razu przystępujemy do rzeczy – oto czym żyła branża marketingowa w czerwcu.

 

visual
dystrybucja
seo
raporty
contant-marketing
case-study

visual

Jak dobrać kolory? Narzędzia, które w tym pomogą – odnalezione na arturjablonski.com

Niezależnie od tego, czy zabieramy się za wykonanie grafiki na Facebooka, edycję szablonu strony www, czy chcemy zaprojektować zaproszenie na ślub lub ładną laurkę na Dzień Babci, musimy sprostać podstawowej bolączce, czyli temu, jak dobrać kolory. Jeśli nam się uda, osiągniemy efekt, który będzie zgrabny, elegancki i co najważniejsze – zyska spore szanse na akceptację ze strony klienta. A jak tego dokonać? Na oko lub dzięki pomocy specjalnych narzędzi. O tym wszystkim w tekście.

Czy logotyp musi być ładny? – opublikowano na nowymarketing.pl

Logotyp jako nieodłączny element w komunikacji każdej marki. Czy to oznacza, że musi być ładny? Z pewnością powinien być przede wszystkim odpowiednio zaprojektowany. Dlaczego? Powodów jest co najmniej kilka, tak samo jak czynników, od których wygląd samego logo powinien być uzależniony. Oto, co powinniśmy wiedzieć o identyfikacji wizualnej marki. Pozycja obowiązkowa.

Responsywność, czyli o co tyle hałasu – opublikowano na webwavecms.com

Jeśli kobieta zmienną jest, to co powiedzieć o internecie i nowych technologiach? Tutaj cały czas coś się zmienia i zmusza nas do ciągłego dostosowywania się. W tym tkwi właśnie sęk responsywności, czyli prawa (a raczej faktów), które nakazuje dopasowywać wszystko to, co możemy oglądać na stronach www, do rozdzielczości smartfonów i tabletów. Dlaczego? Gdybyśmy powiedzieli, popsulibyśmy całą zabawę, więc zachęcamy do czytania 😉

dystrybucja

Reklama natywna a content marketing – odnalezione na contentworks.pl

Jak słusznie zauważa autor tekstu, skuteczna dystrybucja content marketingu nie może opierać się już wyłącznie na klasycznym modelu „publikuj i módl się”. Trudno osiągnąć zamierzony efekt również wtedy, gdy wykorzystujemy tylko własne kanały (owned media). Nie do końca może nam się udać także z kanałami płatnymi (paid media). Generalnie, cały czas możemy mieć pod górkę, a rozwiązaniem może być reklama natywna – według wielu – przyszłość promocji. Sprawdźcie dlaczego.

Facebookowe Emoji – jak je wykorzystywać w kampaniach marketingowych? – sprawnymarketing.pl

Facebook to prawdziwy ojciec społecznościówek. Niby stary i dobrze znany, niby doskonale wiemy, jak wykorzystywać go do promocji swoich treści, ale wciąż potrafi zaskakiwać i wcale nie chodzi o to, że Mark Zuckerberg postanowił przyprawić emotkę (czy może emoji?) kupy o wielce radosny uśmiech. Chociaż z drugiej strony… No właśnie, słynne buźki i inne im podobne znaki – używamy ich najczęściej w rozmowach ze znajomymi, a tymczasem mogą się okazać pomocne także podczas dystrybuowania treści (przynajmniej poniekąd). Ten tekst Wam to udowodni.

Facebook ułatwi publikację treści na platformach mobilnych – socialpress.pl

Pozostając w temacie Facebooka, warto zwrócić uwagę również na tę informację – bardzo ważną z perspektywy osób publikujących treści na tej platformie bezpośrednio z urządzeń mobilnych. Dzięki czterem nowym rozwiązaniom, o których możemy dowiedzieć się z tekstu, dystrybuowanie contentu będzie znacznie łatwiejsze niż dotychczas. Mark Zuckerberg i jego zespół nie śpi i pokazuje, że w głowie im nie tylko uśmiechnięta kupa 😉

seo

Jak wykorzystać Google Analytics do mierzenia kampanii offline – nowymarketing.pl

Reklama offline wciąż funkcjonuje i ma się dobrze, a zintegrowanie jej z działaniami internetowymi pozwoli na uzyskanie wymiernych danych dotyczących jej skuteczności. W artykule znajdziecie przepis na to, jak zdobyć informacje na temat potencjalnych klientów, ocenić źródło ich pochodzenia oraz sprawdzić, na ile dana forma reklamy jest opłacalna. Jak ma się do tego Google Analytics? O tym w artykule.

Sztuka linkowania – opublikowane na nowymarketing.pl

Linkowanie to jedno z najważniejszych działań z zakresu SEO. Obejmuje ono nie tylko naturalne i nienaturalne linki zewnętrzne, ale także linki wewnętrzne, które usprawniają poruszanie się po naszej witrynie. Jak linkować, aby sprostać wymogom Google i wynieść swoją stronę na szczyt w wynikach wyszukiwania? W artykule poczytacie o likach dofollow i nofollow, o właściwych do ich umieszczania miejscach i otoczeniu, a także treściach, w jakich najlepiej je lokalizować.

eyJ4MSI6MCwieDIiOjEwNjcsInkxIjoyOSwieTIiOjYyOSwidyI6MTA2NywiaCI6NjAxfQ==

SEM/SEO i e-mail marketing, czyli dlaczego najlepsze narzędzia marketingu online wciąż nie ulegają zmianie – opublikowano na nowymarketing.pl

Wyniki kampanii SEM/SEO oraz e-mail marketingowych są łatwo mierzalne, a działania tego typu wciąż uchodzą za najbardziej opłacalne. Obie strategie wykorzystywane są przez znaczną większość firm z sektorów B2B i B2C i przy stosunkowo niskich kosztach oraz właściwym planowaniu i prowadzeniu przyczyniają się do tego, że marka staje się widoczna w sieci. W artykule przeczytacie też, o czym należy pamiętać, wdrażając obie strategie.

146459761538413000_Audyt SEO – optymalizacja strony od A do Z – odnalezione na whiteress.pl

Audyt SEO – potrzebuje go, czy nie? Co to w ogóle jest i ile kosztuje? Nie wiesz? W takim razie ta publikacja jest dla Ciebie. Przytoczone pytania to zaledwie kilka z tych, na które odpowiedziano w tekście. To kompletne kompendium wiedzy na temat audytów, tego jak, kiedy i po co je przeprowadzać oraz efektów, które mogą być rezultatem wdrożenia sugerowanych rozwiązań.

raporty

Raport IAB Polska: Kapitał ludzki w Sektorze Komunikacji Marketingowej – iab.org.pl

SKM, czyli Sektor Komunikacji Marketingowej, który najpewniej będzie wciąż rósł w siłę i powiększał się o kolejne stanowiska pracy. W raporcie skupiono się na zagadnieniach takich jak dynamika zmian w zatrudnieniu, formy zatrudnienia, profil demograficzny pracowników w oparciu o różne kryteria, a także jakość kształcenia, braki w wykształceniu i najbardziej poszukiwane zawody oraz kompetencje. Dowiecie się więc, kim są pracownicy SKM, jakich umiejętności najbardziej im brakuje i które osoby będą najbardziej poszukiwane w zbliżającym się czasie.

Raport IAB Polska: Marketing w wyszukiwarkach – odnalezione na iab.org.pl

Kolejne badanie IAB AdEx, które przynosi efekt w postaci infografiki poświęconej wydatkom na reklamę internetową w 2015 r. Jak się okazuje, rynek reklamy internetowej rośnie w siłę, o czym świadczą rekordowe wydatki przeznaczane na ten sektor. Tak jak poprzednio, największy udział w torcie reklamowym przypadł reklamie graficznej. A jakie formaty uplasowały się tuż za nią oraz która branża wydała na reklamę najwięcej?  Szczegóły w publikacji.

 Raport strategiczny INTERNET 2015-2016 – odnalezione na iab.org.pl

Rynek reklamy on-line – temu zagadnieniu poświecony jest wyczerpujący i obszerny raport IAB Polska. Przeczytacie tu o wszystkim – jest o Facebooku i o video, o polskich internautach i najpopularniejszych rodzimych serwisach, o programach quasi-telewizyjnych, ogłoszeniach internetowych, e-commerce, reklamie display, SEM, mobile, wydatkach i innych zagadnieniach związanych z reklamą internetową. Jakby tego było mało, jest też kilka case study.

Raport Interaktywnie.com „Projektowanie stron WWW” – opublikowano na interaktywnie.com

Jak projektować strony WWW, żeby osiągnąć sukces? Liczą się nie tylko atrakcyjne zdjęcia i video, ale też użyteczność, które w połączeniu z graficznym minimalizmem i trendem One-Page są kluczem do stworzenia strony idealnej. Nie mogło zabraknąć też tematu kafelków, przewidywanej popularności stylu material design, no i oczywiście zagadnienia smartfonizacji (i związanych z nim mobilnych wersji stron). Jeśli do tej pory nie mieliście pomysłu na stronę internetową, koniecznie przeczytajcie ten raport.

Podsumowanie raportu: Komunikacja mobilna w biznesie 2016 – odnalezione na mamstartup.pl

Komunikacja mobilna staje się obszarem, na który zarówno przedsiębiorstwa e-commerce, jak i stacjonarne wydają coraz więcej i który z pewnością będzie dalej zyskiwał na znaczeniu. Głównym trendem tego typu działań w obu przypadkach okazały się płatności mobilne, a celem – pozyskiwanie nowych klientów. W publikacji opisane zostały także narzędzia wykorzystywane przez sklepy oraz ich potencjał.

9108_620_0_1_09878411e9__okulary-laptop-632x348Nowy raport o polskim e-commerce już dostępny – mamstartup.pl

Kto i dlaczego najchętniej kupuje w sklepach internetowych? Jakie problemy napotykają klienci podczas zakupów online? Te i inne kwestie poruszone zostały w raporcie „E-commerce w Polsce 2016. Gemius dla e-Commerce Polska”. Dowiecie się z niego o zwyczajach internautów-kupujących, zjawisku multichannelingu i innych kwestiach, które powinny brać pod uwagę osoby prowadzące e-sklepy, by zyskiwać nowych i utrzymywać dotychczasowych klientów.

 

contant-marketing

Jak tworzyć treści, które przyciągną młode pokolenie? Poznaj model C.R.U.S.H! – odnalezione na marketerplus.pl

Zdobyć zaufanie młodego pokolenia to zadanie trudne, ale wykonalne, jeśli tylko przygotowania do osiągnięcia tego celu będą umiejętnie rozplanowane. W jaki sposób? Jedną z odpowiedzi na to pytanie jest skorzystanie ze wzoru wyznaczonego literami układającymi się w sugestywny wyraz C.R.U.S.H., na który składają się następujące słowa: cool, real, uniquness, self-identyfication i happy. Umiejętnie prowadzone działania marketingowe wzmacniające poszczególne komponenty modelu C.R.U.S.H. mają umożliwić stworzenie marki rozpoznawalnej, lubianej, unikalnej i wiarygodnej. Pokolenie Y – dotychczas ziemia nieznana na mapie zachowań i zwyczajów konsumenckich – tym sposobem zostało rozpracowane i czeka na podbój kolejnymi adresowanymi do niego produktami.

Business Silhouettes In a Digital Environment Made In Computer GraphicsChurn & retention – jak wykorzystać Big Data w walce o klienta – opublikowano na marketerplus.pl

Cieszy czas, kiedy z mozołem zdobywani klienci pojawiają się w naszej bazie danych i są aktywni – jednak stopniowo podejmują działania stosunkowo rzadziej i obserwować możemy jedynie ich odpływ. Jak temu zaradzić? Wykorzystajmy to, co zgromadziliśmy sami i co jest gromadzone w bazach informacji: dane. W artykule przedstawione zostały sposoby na udaremnienie odejścia klientów, czyli uniemożliwienie wystąpienia zjawiska churn za pomocą analizy Big Data – dzięki niej spersonalizowany content marketing zatrzyma odbiorcę i zwiększy jego zaangażowanie, a kolejne narzędzia, na przykład te, których użycie umożliwia Real Time Marketing, pozwolą na przeprowadzenie działań mających na celu wzrost jego satysfakcji.

Netflix w Polsce: binge-watching, memy i… chill – analiza IMM – odnalezione na marketing-news.pl

Spójność przekazu marki i budowanie jej wizerunku polega na całościowym dbaniu o klienta – liczy się dla niego nie tylko aktualność oferty, ale również sukcesywnie podsycana ciekawość tego, co nowe, a także możliwość przyłączenia się do działań odbywających się na platformie społecznościowej. A jeśli ta ostatnia szwankuje lub w ogóle jej nie ma? Trzeba mieć… szczęście. Przykładem tego jest Netflix, który nie prowadzi polskojęzycznej komunikacji w społecznościówkach, a jednak wiadomości o nowościach w ofercie są stosunkowo łatwo dostępne. To zasługa użytkowników platformy filmowej, którzy, jak zauważył Instytut Monitorowania Mediów, informują z własnej inicjatywy o tym, co ich zdaniem warte jest obejrzenia.

case-study

Jedna domena globalna czy wiele domen TLD? Wzrost widoczności o 841 procent – Case Study – odnalezione na sprawnymarketing.pl

Konkretna strategia i konkretne dane – na przykładzie platformy zakupowej picodi.com zobaczymy, ile firma o zasięgu międzynarodowym może zyskać, jeśli wszystkie jej domeny regionalne skupione zostaną w jednej domenie globalnej. Połączenie subdomen, domen najwyższego poziomu (TLD) i nazw opartych na słowach kluczowych nie tylko przyczyniło się do zauważalnego przyspieszenia wzrostu zainteresowania domeną globalną, ale też do wzmocnienia procesu link buildingu przy zredukowaniu ponoszonych kosztów. To, co okazuje się popularne w jednym z krajów (w dotychczasowej domenie regionalnej), działa na korzyść stworzonej całości – wszystko pozostaje w rodzinie! Jak przeprowadzić taki proces krok po kroku, szczegółowo opisane jest w studium przypadku.

 Na tym kończymy, przesyłając lipcowe uściski – nie zapomnijcie o nas za miesiąc!

Dodaj komentarz

avatar
  Subskrybuj  
Powiadom o

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies