Subiektywny przegląd prasy – czerwiec 2015

01.07.2015

Czerwiec 2015 roku to czas rozważań o odkładaniu tłuszczu, greckich reform i wreszcie macierzyństwa. My jednak nie odkładamy naszej prasówki na potem i choć sezon ogórkowy za pasem, udało nam się zebrać kilka soczystych artykułów i raportów o content marketingu. Weźcie trochę śmietanki i zjedzcie z nami.

Dokąd zmierza content marketing?  artykuł ze strony marketing-news.pl

contentDokąd zmierza CM? W poszukiwaniu odpowiedzi na to pytanie pomoże nam krótkie podsumowanie wyników badania polskiej edycji FCP Barometer zrealizowanej przez agencję wydawniczą IRCenter i Stowarzyszenie Content Marketing Polska (całość po zalogowaniu na stronie badania contentmarketing.pl). Dowiemy się z niego na przykład, czy tylko dziennikarze – w tym internetowi – są odpowiednimi osobami do tworzenia treści.

Narzędzia content marketingu – e-book do pobrania na whitepress.pl

wpO tym e-booku wiele się mówi i pisze. Nie bez powodu, bo znajdziemy tam bardzo wiele praktycznych narzędzi, które już znamy i kochamy albo będziemy chcieli poznać (i pokochać?). Narzędzia te powinny znaleźć się w każdym poważnym warsztacie contentowym – warto je samodzielnie wypróbować i ocenić. Ponad 150 stron bez lania wody i niepotrzebnych ogólników – czyli konkretnie, na temat i do syta!

Raport: strategiczny internet opublikowany na iab.org

raportJeśli internet jest dla nas jak powietrze – sprawdźmy, w jakim jest ono stanie i jak zmieniło się przez ostatni rok. Raport na temat funkcjonowania rynku internetowego w Polsce jest wzbogacony o działy poświęcone content marketingowi czy technologiom mobilnym. Dowiemy się z niego też, że urządzenia przenośne powoli zastępują stacjonarne, a internet na dobre wrósł w naszą codzienność.  Na pewno warto zajrzeć.

Raport Content marketing opublikowany na interaktywnie.com

rapotr interaktywnieCzy też macie dość stron pełnych nachalnych reklam i clipartów, które wyglądają, jakby były stworzone przez pijane zwierzę? Raport potwierdza to, co większość marketerów wieszczy od dawna – czyli to, że czas wreszcie czule pożegnać nachalny product placement i postawić na wartościowy i angażujący content. Jest go na szczęście coraz więcej, choć lekcje z reklamy natywnej wiele osób musi jeszcze odrobić.

Badanie SM 2015 przygotowany przez leadbulet.pl

smKolejne liczby i dane, choć tym razem skupione wokół widoczności serwisów contetowych w social mediach. Sążnisty i treściwy raport z badania serwisów contentowych w SM przygotowany przez LeadBullet – wykresy, podsumowania, komentarze ekspertów, liczby interakcji. Czyli wszystko, co chcieliście wiedzieć o SM, ale wstydziliście się lub zapomnieliście zapytać.

Czym zajmuje się content manager, a czym copywriter? artykuł na stronie sprawnymarketing.pl

Copywriter_ContentKto jest kim w branży i czym różnią się obowiązki copywritera i content marketera? Tę kwestię roztrząsa nasz kolega Marcin Polanowicz. To, że nierzadko obaj są traktowani wymiennie, nie oznacza wcale, że są to synonimy. A tak niestety widzą to niektórzy pracodawcy, zamieszczający ogłoszenia o pracę.

Jak tworzyć poczytne treści – artykuł na stronie admonkey.pl

czytająca-ikona-492x472Z uwagą internautów jest podobnie jak z odpornością – łatwiej ją stracić, niż utrzymać. Po lekturze artykułu będziemy wiedzieć, jak pisać, żeby nas czytali i jak powinien wyglądać przyciągający uwagę tekst zamieszczony w internecie. Tego typu poradników nigdy zbyt wiele – warto więc ugruntować i zweryfikować swoją wiedzę.

Jak napisać artykuł, aby czytelnik był kontent? artykuł na marketing-news.pl

tekstPierwsza część cyklu porad na temat tego, jak pisać lepiej, a także o trudności i stopniu skomplikowania tekstu, co możemy sprawdzić, korzystając np. ze strony logios.pl, gdzie ocenić można mglistość języka, czyli wskaźnik FOG-PL. Wartość wskaźnika informuje, czy nasz artykuł będzie przystępny dla osób na poziomie od szkoły podstawowej do co najmniej doktoratu.


Ciekawe funkcje Google Analytics, artykuł opublikowany na stronie sprawnymarketing.pl

Google_Analytics1Jakie możliwości daje Google Analitics i co dzięki nim zyskujemy? 10 funkcji, których często nie znamy, a które pomogą zrozumieć zachowania użytkowników odwiedzających naszą stronę. Pozwoli to lepiej kontrolować sposób odbierania treści i upodobania czytelników. Jeśli je znamy, punkt dla nas, jeśli nie – na pewno warto je poznać.

Living in the moment – 3. odcinek OnOff – ze strony hatalska.com

yoloTo kolejny inspirujący i pełen pasji odcinek cyklu OnOff. Tym razem o życiu tu i teraz opowiada Yuri Drabentt, Julia Izmałkowa i Arlena Witt. To spora dawka wiedzy i słonecznego podejścia do życia, pełnego #yolo, uważności (mindfulness, czyli życiu tu i teraz). Dowiemy się też nieco o efemerycznych mediach społecznościowych. Jednak uwaga, filmik zaraża pozytywnym nastrojem, jeśli więc lubicie swój posępny i nieco zakurzony  punkt widzenia, lepiej odejdźcie od tego okienka!

Jak marketingowcy mogą wykorzystać Snapchata – brief. pl

snapJeśli już jesteśmy przy temacie życia tu i teraz, warto wspomnieć o rosnącym sukcesie Snapchata – czyli mały przewodnik po tym, jak marki mogą duszka wypić duszkiem. Snapchat powoli zdobywa internet, a ci, którzy chcą nadążyć za zmianami – powinny się z nim dobrze zaprzyjaźnić. To efemeryczne medium jest prawdziwym wyzwaniem, ale i szansą dla marketingowców.

Jak sprzedawać za pomocą content marketingu?  artykuł na stronie contentking.pl

trescContent marketing może wspomóc sprzedaż pod warunkiem, że zwracamy uwagę nie tylko na to, co mówimy, ale także, co mówią o nas. No i oczywiście pamiętajmy, że  tradycyjny marketing mówi do ludzi. Content marketing z nimi rozmawia. W artykule znajdziemy przykłady tego, jak rozmawiać, tworzyć społeczność, wywoływać emocje i słuchać klienta. W ostatnim rozdziale dowiemy się także jak się zachować, kiedy sytuacja wymyka się spod kontroli (niebezpieczne zabawy z user-generated content).

Jak dotrzeć do młodych na Twitterze? artykuł ze strony nowymarketing.pl

twit#Awh Tbh miazga i rozpindor! Było już pokolenie X, Y, a teraz czas na Z – czyli urodzonych po 1995 roku. Czy tego chcemy, czy nie, młodzi powoli opanowują internet. Artykuł analizuje wpisy generacji Y na polskim twitterowym podwórku. To też małe rozszyfrowanie i mapka twitterowego slangu dla internetowych seniorów. RT bracia i siostry.

101 sposobów na content marketing – artykuł na stronie zenmarketing.pl

101-sposobów-na-content-marketing1101 sposobów na content marketing, czyli 15 ekspertów i ich sprawdzone receptury na skuteczne działania contentowe. To kompletny przewodnik i morze praktycznych informacji, które warto stosować podczas planowania i realizowania strategii contentowej.

Oby rozpoczynający się sezon ogórkowy był pełen słońca i obfitych branżowych inspiracji. Jeśli będziecie szukać ochłody,  za miesiąc wpadnijcie do nas na pożywne ogórkowe smoothie 😉

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Tomek Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Tomek
Gość

Dzięki za uwzględnienie 101 sposobów na content marketing 🙂

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies