Subiektywny przegląd prasy – maj 2015

03.06.2015

Maj 2015 roku – czas wyborów, debat, polityki i w końcu nowego Wiedźmina, ale czy tylko? Przetaczające się w mediach sylwetki kandydatur PBK i AD mogły przysłonić ciekawe teksty branżowe, które ukazały się w ubiegłym miesiącu. Czas pokaże, że są bardziej wartościowe i prawdziwe niż wszystkie obietnice wyborcze wrzucone do jednego wora. A czy coś Was ominęło, sprawdźcie poniżej.

Męskie branże w kobiecych rękach – zobacz raport Gender Factor, artykuł opublikowany na socialpress.pl

1Dla tych, którzy nie mają wysypki na samo wspomnienie słowa GENDER, polecamy ciekawy tekst o tym, że Polki są coraz bardziej smart, a black is the new pink. Marketerzy segmentują rynek odbiorców na męski i żeński (a dziecięcy?) czego efektem jest – zdawałoby się – niezrozumienie przekazu marek samochodowych przez kobiety. A tymczasem… to mężczyźni nie ogarniają komunikacji produktów kosmetycznych i dietetycznych. Podsumowanie raportu Gender Factor jest zgrabne, a jeśli kogoś zainteresuje całość, można ją pobrać stąd.

45 pytań, które musisz sobie zadać przed napisaniem tekstu oraz tuż po jego ukończeniu – tekst ukazał się na stronie nowymarketing.pl

2Mamy siedem cudów świata, siedem grzechów głównych – a powyżej znajdziemy coś pomiędzy, czyli siedem etapów pracy nad tekstem i 45 pytań, które warto sobie zadać przed jego stworzeniem. A gdy już przestaniemy liczyć, czytać i pytać – dzięki wskazówkom zawartym w artykule – możemy stworzyć naprawdę ciekawy tekst, który odbiorca chłonie i szybko o nim nie zapomina.

Czy interaktywny content okaże się skuteczną taktyką marketingową w 2015 roku? – artykuł na stronie nowymarketing.pl

3Czyżby rzeczywiście wielkimi krokami nadchodziła interaktywny content, czyli akcja-interakcja, która zmusi lekko zasiedziały, pasywny content do ruszenia się i wyjścia do wyborców – wróć! – czytelników? Co tu dużo pisać, wiadomo, że jeśli chcemy kogoś uwieść, zamiast prężyć muskuły, przesadnie się wymądrzać czy prezentować w misternych kreacjach – czasem lepiej po prostu podejść i zaprosić kogoś do wspólnej zabawy. Po lekturze tekstu przekonamy się, że odbiorcy coraz częściej wolą uczestniczyć niż oglądać. To co, idziemy potańczyć?

Wcześniej, Frugo, niedawno Secret Service, teraz EB – jak stare marki radzą sobie w świecie nowych mediów? – artykuł na stronie nowymarketing.pl

4A jak już skończymy czytać i tańczyć, siądźmy i pozwólmy sobie na nieco marketingowej nostalgii. Nasz kolega sprawdził, jak dawne marki radzą sobie we współczesnym świecie. Jeśli chcecie zobaczyć efekty, zajrzyjcie do powyższego artykułu. Uwaga, najlepiej smakuje ze schłodzonym Fugo/EB!

5 umiejętności przydatnych w prowadzeniu bloga – tekst na stronie dworzynska.com

Katarzyna Dworzyńska w przystępny sposób radzi jak prowadzić bloga i dostosować go do oczekiwań i sposobu przyswajania tekstu przez odbiorców. Jej artykuł przedstawia garść informacji, które ułatwiają poznanie i zrozumienie czytelnika i sposobu, w jaki przyswaja on treść. Początkujący się wiele nauczą, obeznani – być może dowartościują. Sądząc po komentarzach pod tekstem, populacja blogerów zwiększy się.

Darmowe kursy online – gdzie ich szukać? 7 sprawdzonych źródeł – artykuł ze strony jeszczejedenblog.pl

W życiu nie ma nic za darmo, no może poza darmowymi kursami online, które zebrał i opisał Artur Jabłoński. Na jego blogu znajdziemy wiele darmowych kursów, które pozwolą nam poszerzyć, zdobyć lub porzucić dane kierunki rozwoju. Warto sprawdzić i doczytać do końca, bo w komentarzach znajduje się sporo konkretnych propozycji.

10 rodzajów postów w social media, które w szaleńczym tempie opanują internet – artykuł ze strony sprawnymarketing.pl

grafiki-w-postach-860x400Jeśli grafika, to nie tylko taka, aby była, jeśli zdjęcie, to oddziałujące na emocje, jeśli infografika… zestawienie 10 rodzajów graficznych ilustracji, wraz z ich omówieniem i przykładami, które już opanowują social media. Ruch, kolory, osoby, fragmenty życia ujęte w dynamicznych kadrach – co jeszcze sprawi, że ludzie podzielą się znaleziskiem, jakie im zaproponowaliśmy?

Wi-Fi Marketing – 5 powodów, dla których warto z niego korzystać – artykuł na stronie sprawnymarketing.pl

8 wifiBezpłatne Wi-Fi stało się naszą codziennością, co więcej – jako użytkownicy mobile często dziwimy się, że w danym miejscu nie ma darmowego dostępu do internetu. A powinno być! I nie tylko dlatego, że ludziom się należy, ale za pomocą marketingu Wi-Fi możemy zjednać sobie naszych klientów. Jak to zrobić? O tym w artykule, który zawiera również krótkie case study.

6 sposobów na video w content marketingu – artykuł na stronie admonkey.pl

9 6 sposobówSamo wrzucenie materiału video na yt nie wystarczy, by zawojować internety. Jak to zaplanować, zrealizować i rozpowszechnić, dowiemy się z artykułu, w którym poszczególne wskazówki zilustrowane są konkretnym przykładem. 6 różnych form video możliwych do wykorzystania w CM to nie jest dużo – warto poznać je wszystkie, by korzystać z nich wedle potrzeb przy zainteresowaniu i interakcji użytkowników internetu.

10 lat youtube`a na jednej infografice – na stronie www.brief.pl

3550246018_b35d00e33f_oTak jest, od tego roku youtube jest nastolatkiem – niedawno, 28 maja stuknęła mu pierwsza dyszka. Z tej okazji powstała infografika przedstawiająca historię YouTube w pigułce – wraz z najciekawszymi faktami z historii i ciekawostkami z polskiego youtubowego podwórka. Mamy się czym pochwalić 🙂

Trackvertising – piękne dziecko content marketingu – artykuł ze strony mediarun.com.pl

trackProduct placement ma nową twarz – trackvertising. Czym jest i czym różni się od nieakceptowanego i zbywanego śmiechem product placement? W artykule znajdziemy tez przykłady realizacji trackvertisingu, który umiejętnie zastosowany i w powiązaniu z trendami social mediowymi przynosi miliony udostępnień. Znać warto, przeczytać trzeba, muzyczne przykłady dopełniają ciekawej reszty.

Najlepsze case studies Content Marketingu – ebook opracowany przez iab.org.pl

iabTo kolejna publikacja po Najlepszych Praktykach Content Marketingu przygotowana przez Grupę CM działającą w ramach IAB Polska. 20 case studies kampanii content marketingowych z rynku rodzimego zostało przedstawionych z podziałem na komunikację B2B i B2C. Solidna dawka wiedzy i konkretne przykłady to prawdziwy must read dla ludzi zajmujących się marketingiem, nie tylko spod znaku wielkiego Contentu.

Zajmujesz się content marketingiem? Te narzędzia pomogą ci w codziennej pracy – artykuł na stronie interaktywnie.com

Adrianna KubikDobór narzędzi, które ułatwiają pracę content marketingowcom, dobrze jest przejrzeć zawsze, nawet jeśli używane na co dzień spełniają swoje zadanie. Być może umożliwią jeszcze lepsze zorganizowanie zajęć i ogarnięcie wszelkich coraz bardziej widocznych się na horyzoncie dedlajnów. Dystrybucja contentu, usprawnienie działań, mierzenie efektywności działań i strony z inspiracjami – wszystko w jednym miejscu, które zaproponowała Adrianna Kubik z agencji They.pl.

Jeśli czerwiec będzie obfitował w tak samo dużą ilość tekstów, co pamiętny maj (o roku ów!), zgromadzimy zapas lektur na całe wakacje. Czy tak się stanie – o tym w naszym następnym espepowym wpisie. Widzimy się! I czytamy 🙂

2
Dodaj komentarz

avatar
2 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
2 Comment authors
ArtekKasia Dworzyńska Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Kasia Dworzyńska
Gość

Dzięki wielkie za wzmiankę o moim wpisie 🙂

Artek
Gość

Dobre zestawienie ciekawych artykułów. Fajnie że powróciło EB 😀

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies