Subiektywny przegląd prasy – wrzesień 2015

30.09.2015

Wakacyjne, morskie fale powoli przemieniają się w dyskusje o fali, ale uchodźców. Aby nie utonąć w tych głębinach, podrzucamy lekką, branżową tratwę, dzięki której rozruszacie się w pracy i sprawnie wypłyniecie na jesienne wody.

Podsumowanie i raport o internecie rzeczy
1

Internet rzeczy (Internet of Things, czyli IoT) to jedno z coraz popularniejszych pojęć. Koncepcję tę stworzył w 1999 roku Kevin Ashton, brytyjski biznesmen – miała ona oznaczać system, w którym świat materialny płynnie komunikuje się z komputerami, używając wszechobecnych sensorów. Wtedy była to teoria, za to dziś – ze względu na ogromną liczbę urządzeń podłączonych do sieci – internet rzeczy staje się częścią naszej rzeczywistości. Na fali zainteresowania tym trendem, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB stworzył pierwszy w Polsce raport dotyczący stanu, korzyści oraz prognoz dotyczących IoT. W internecie rzeczy drzemie ogromny potencjał, który może być wykorzystany na przykład w motoryzacji, systemach domów inteligentnych, jak i w kulturze czy miejscach skupiających konsumentów.

Opisy produktów – dlaczego prawidłowa ekspozycja produktów w sklepie internetowym jest taka ważna? – nowymarketing.pl
2,5

Obecnie liczba e-sklepów wynosić może około 20 000, a wartość e-handlu szacuje się na 30 mld zł. Podobnie jak w stacjonarnych sklepach, warto zadbać o profesjonalną obsługę i ekspozycję produktów. W e-sklepie liczą się przede wszystkim: zdjęcie, opis produktu i specyfikacja. O tym, jak podejść do każdego z tych elementów, przeczytamy w artykule. Czym się różni prezentacja produktu w realu od wystawienia go na widok internauty? Czy CM zajmuje się czymś tak – zdawałoby się – banalnym, jak opis produktu, a właściwie ich setek? Kto się tym zajmuje teraz, a kto w przyszłości przejmie pałeczkę opisową? Sporo pytań, na szczęście z odpowiedziami.

Opieka nad treścią, czyli jak zostać kuratorem contentu? – nowymarketing.pl
kuratela

Content jest wymagającym podopiecznym – aby daleko zaszedł, musi być odpowiednio ułożony, wychowany i wprowadzony do otoczenia. Aby tak się stało, warto stać się kuratorem contentu. Kurator treści (Content curation) nie musi ich tworzyć, ważne, aby je umiejętnie selekcjonował, kategoryzował i porządkował. Można to porównać do tego, jak kiedyś tworzyło się na kasetach swoje miksy muzyczne, nagrywając najlepsze kawałki wyłapane w radiu. Jeśli były dobrze skomponowane, mogły liczyć na wielu chętnych, którzy chcieli je od nas pożyczyć (oczywiście często na zawsze). Taki właśnie powinien być content, a jego sukces w dużej mierze zależy od jego kuratora. Jakie są główne przykazania mądrego kuratora? Przede wszystkim określenie grupy docelowej, poza tym umiejętność wyszukania i wyłapania dobrej treści. Wszystko to powinno być oparte o długofalową strategię contentową. Po więcej informacji o kurateli warto zajrzeć do artykułu.

10 technik copywritingu, które zwiększą konwersję na stronie internetowej – contentking.pl
4

Jeśli szukamy odpowiedzi na odwieczne pytanie, czyli jak zdobyć, rozkochać i zatrzymać przy sobie klientów, warto zajrzeć do tego artykułu. Aby zwiększyć konwersję, warto postawić przede wszystkim na treść, ale o tym już większość marketerów doskonale wie – treści umieszczane na stronie internetowej mają za zadanie przykuć uwagę, informować i skłonić do następnej wizyty. Aby je tworzyć skutecznie, warto poznać 10 technik copywritingu. W czytelny sposób pokazują (i ilustrują), na co zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu treściwych tekstów. Chcesz pisać skutecznie? Nie pisz o sobie, a do czytającego, jego językiem i z uwzględnieniem jego potrzeb. Tak naprawdę wystarczy sobie przypomnieć, że tutaj przecież nie chodzi o Ciebie, ale o czytelnika.

Co internauci zrobią dla treści premium? – socialpress.pl
5

Według badania przeprowadzonego przez IR Center, 7 na 10 użytkowników podejmuje działania związane z treściami typu premium. Aby uzyskać ekskluzywne treści, aż 66% badanych było w stanie podać swoje dane, a 21% chciało się odwzajemnić za darmową treść poprzez udostępnianie jej w SM. Za to jedynie około 20% internautów korzysta z treści premium, jeśli trzeba za nią zapłacić. Jaki stąd wniosek? Warto tworzyć ekskluzywne treści, bo zasada wzajemności może okazać się dla nas najlepszą zapłatą. O tym, jaki rodzaj treści jest najpopularniejszy w sieci i za jaki najchętniej odwdzięczają się internauci, dowiemy się z artykułu.

4 zasady dobrego contentu w e-mail marketingu – interaktywnie.com

6-fotoliaJedną z form odwzajemnienia się za wartościową treść jest podanie swojego adresu w celu otrzymywania newslettera. Jednak wiele spośród tego typu wiadomości po pewnym czasie ignorujemy i kasujemy, a nawet oznaczamy jako spam. Dlaczego? Bo ze spamem się kojarzą – są nachalne, zbyt długie lub zdawkowe, pisane, zdawałoby się, na kolanie. Jednak treść zawartą w newsletterach można konstruować tak, aby była nie tylko zjadliwa, ale i smakowita. Jak to zrobić? Część odpowiedzi w artykule.

 

 

Storytelling w marketingu – paweltkaczyk.pl
7

Fascynujący wpis na temat roli storytellingu wraz z przykładami ilustrowanymi obrazem i przydatnymi wskazówkami na temat jego realizacji. Nie ma co ukrywać – długa droga czeka tego, który chce o śrubkach opowiedzieć tak, by wywołać wzruszenia, jakie niesie ze sobą historia Romea i Julii. Jednak jest to możliwe, o ile zastosujemy klucze fascynacji, zmieszamy to z konfliktem i dowiemy się, czym jest monomit. Ale najpierw przeczytajmy z uwagą ten wpis.

Jak oswoić content w social mediach – o-m.pl
8

Content marketing jest obecny w społecznościówkach i rządzi się w nich swoimi prawami, które wymieniła i skomentowała Patrycja Szumacher. Czy na pewno obraz jest wart więcej niż tysiąc słów (tak) i jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu i wrzucaniu contentu do social mediów (jest ich sporo)? Czy zwykły agencyjny copy lub freelancer ma rację bytu pośród coraz większej popularności instagramów i tweeterów? W artykule znajdziecie dokładne odpowiedzi na powyższe pytania i wiele innych meandrów przepływu contentu przez media społecznościowe.

Recykling contentu: drugie życie treści – admonkey.pl
9

Moda na recykling dopadła również treść. Raz stworzona i opracowana, może służyć marce przez długi czas – wystarczy tylko tchnąć w nią drugie życie. Jeśli nie wiecie, co można zrobić z tekstami, infografikami czy zdjęciami, żeby wykorzystać je powtórnie i zwiększyć ich zasięg, artykuł podpowiada szereg rozwiązań. W przyrodzie nic nie ginie, a w content marketingu nic nie powinno się zmarnować. Jeśli dana treść jest dobra, czasem wystarczy lekko zmienić jej opakowanie i formę, by na nowo zawojowała sieć. Serio, to aż takie proste.

Jak dobierać opłacalne i skuteczne słowa kluczowe? – sprawnymarketing.pl
10

Dobrze dobrane słowa kluczowe mogą wynieść markę na górę podium, a nietrafione skutkować zupełną klapą. Wystarczy jednak wiedzieć, jaką powinny mieść formę oraz gdzie i w jaki sposób ich szukać, by stały się pierwszym krokiem do zwiększenia ruchu na stronie. Słowa kluczowe powinny być dopasowane do rodzaju danej strony i do użytkowników, którzy na nią trafiają. Unikajmy też fraz jednowyrazowych, złożonych i niegramatycznych. Jak umiejętnie dobierać słowa kluczowe i jakich błędów się wystrzegać? Zamiast uczyć się na własnym przykładzie, lepiej skorzystać z przystępnych rad zawartych w artykule.

Pozycjonowanie stron to nie wszystko, czyli jak zdobyć klienta w Internecie? – sprawnymarketing.pl
11

Można rzec, że nie samym pozycjonowaniem firma żyje. Podobno korzystanie z wyszukiwarki to jedynie około 5% czasu, jaki spędzamy w sieci, a przewagę mają witryny tematyczne i informacyjne oraz serwisy społecznościowe. Nie warto więc skupiać się wyłącznie na byciu zauważonym przez wyszukiwarkę, ale zdobywać także inne przestrzenie. Z artykułu dowiemy się, jakie formy przekazu możemy wykorzystać, by dotrzeć do potencjalnych klientów i budować wizerunek swojej firmy. Uwaga – może się okazać, że pozycjonowanie nie będzie Wam dłużej potrzebne!

6 zaawansowanych trików w Google Analytics, które każdy użytkownik powinien znać  – sprawnymarketing.pl
12

Google Analytics to narzędzie, z którym powinien zaprzyjaźnić się każdy, kto ma cokolwiek wspólnego z marketingiem. Aby maksymalnie wykorzystać jego możliwości, warto zapoznać się z bardziej zaawansowanymi funkcjami – prezentowany artykuł jest miniprzewodnikiem, dzięki któremu szybko zapoznamy się z zachowaniem odwiedzających naszą stronę internautów.

Rola blogera w content marketingu – brief.pl

Marketing elementsZasada 3xWIN stworzona przez Macieja Budzicha mówi, że współpraca na linii marka-bloger powinna przynosić korzyści nie tylko obu wymienionym stronom, ale też czytelnikom. Marka zyskuje nienachalną reklamę, bloger zarabia, a klient otrzymuje treść, której szuka. Jak marki powinny flirtować z blogerami, by każdy był zwycięzcą? W artykule kilka prostych, ale przydatnych porad.

15 kluczowych pojęć marketingu – nowymarketing.pl
15

Wszystko płynie, ale aby pozostać w głównym nurcie, warto regularnie nasłuchiwać wskazówek i sygnałów od sternika. Artykuł przedstawia 15 pojęć z CM. Można to potraktować jako test, a jego wyniki opisać następująco:

1-2 poprawnych odpowiedzi – nie mów szefowi!
2-5  –  lubisz CM, jednak póki co – bez wzajemności.
5-10 – trochę wiedzy, przypakujesz i będziesz mistrzem!
10-14 – dobra, dobra, już się tak nie ciesz…
15 – wiadomo, że jesteś zwycięzcą.

Content marketing w natarciu – badanie HG Media International – marketing-news.pl
Czy content ciągle jest kingiem? Badania HG Media International wskazują wyraźnie: tak! Zanim ogólnoświatowa tendencja przyjmie się również na naszym gruncie, warto zobaczyć, jakie formy CM są najbardziej efektywne. Ufff, możemy spać spokojnie.

1
Dodaj komentarz

avatar
1 Comment threads
0 Thread replies
0 Followers
 
Most reacted comment
Hottest comment thread
1 Comment authors
Paweł Tkaczyk Recent comment authors
  Subskrybuj  
najnowszy najstarszy oceniany
Powiadom o
Paweł Tkaczyk
Gość

Dzięki za wspomnienie 🙂

CONTENT SOLUTIONS

Sp. z o.o. sp. k.

WROCŁAW

kontakt@contentsolutions.pl

+48 730 302 301

ADRES:

ul. Pieszycka 5a

50-537 Wrocław

Porozmawiajmy

o rozwiązaniach dopasowanych do Twoich potrzeb


Informacja ogólna

Ta strona korzysta z plików cookie, abyśmy mogli zapewnić Ci najlepszą możliwą obsługę. Informacje o plikach cookies są przechowywane w przeglądarce użytkownika i służą do wykonywania funkcji, takich jak komunikacja marketingowa i pomaganie naszemu zespołowi w zrozumieniu, które sekcje witryny są dla niego najbardziej interesujące i użyteczne. Nigdy nie otrzymujemy i nie przechowujemy danych osobowych takich jak imię, nazwisko, dokładny adres osób fizycznych, nie mamy również dostępu do numerów IP –  wszystkie informacje są anonimowe.

Możesz dostosować wszystkie ustawienia plików cookies dla używanych przez nas narzędzi, korzystając z poniższych ustawień.

Hotjar

Hotjar to narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Dzięki niemu wiemy, które informacje najbardziej interesują odwiedzających naszą stronę i możemy lepiej przystosować ją do ich potrzeb. W tym celu NIE są pobierane żadne prywatne informacje – użytkownik poruszający się po stronie jest zupełnie anonimowy.

Google Analytics

Google Analytics to kolejne narzędzie służące do analityki ruchu w witrynie. Wykorzystywany jest na portalach internetowych, witrynach firmowych, a nawet blogach.  Google Analytics NIE gromadzi danych osobowych. Nam pozwala dowiedzieć się przede wszystkim, co na naszej stronie interesuje naszych klientów, jak do nas trafiają i jak dużo osób nas odwiedza.

Zmień ustawienia cookies