Wakacyjne, morskie fale powoli przemieniają się w dyskusje o fali, ale uchodźców. Aby nie utonąć w tych głębinach, podrzucamy lekką, branżową tratwę, dzięki której rozruszacie się w pracy i sprawnie wypłyniecie na jesienne wody.

Podsumowanie i raport o internecie rzeczy
1

Internet rzeczy (Internet of Things, czyli IoT) to jedno z coraz popularniejszych pojęć. Koncepcję tę stworzył w 1999 roku Kevin Ashton, brytyjski biznesmen – miała ona oznaczać system, w którym świat materialny płynnie komunikuje się z komputerami, używając wszechobecnych sensorów. Wtedy była to teoria, za to dziś – ze względu na ogromną liczbę urządzeń podłączonych do sieci – internet rzeczy staje się częścią naszej rzeczywistości. Na fali zainteresowania tym trendem, Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB stworzył pierwszy w Polsce raport dotyczący stanu, korzyści oraz prognoz dotyczących IoT. W internecie rzeczy drzemie ogromny potencjał, który może być wykorzystany na przykład w motoryzacji, systemach domów inteligentnych, jak i w kulturze czy miejscach skupiających konsumentów.

Opisy produktów – dlaczego prawidłowa ekspozycja produktów w sklepie internetowym jest taka ważna? – nowymarketing.pl
2,5

Obecnie liczba e-sklepów wynosić może około 20 000, a wartość e-handlu szacuje się na 30 mld zł. Podobnie jak w stacjonarnych sklepach, warto zadbać o profesjonalną obsługę i ekspozycję produktów. W e-sklepie liczą się przede wszystkim: zdjęcie, opis produktu i specyfikacja. O tym, jak podejść do każdego z tych elementów, przeczytamy w artykule. Czym się różni prezentacja produktu w realu od wystawienia go na widok internauty? Czy CM zajmuje się czymś tak – zdawałoby się – banalnym, jak opis produktu, a właściwie ich setek? Kto się tym zajmuje teraz, a kto w przyszłości przejmie pałeczkę opisową? Sporo pytań, na szczęście z odpowiedziami.

Opieka nad treścią, czyli jak zostać kuratorem contentu? – nowymarketing.pl
kuratela

Content jest wymagającym podopiecznym – aby daleko zaszedł, musi być odpowiednio ułożony, wychowany i wprowadzony do otoczenia. Aby tak się stało, warto stać się kuratorem contentu. Kurator treści (Content curation) nie musi ich tworzyć, ważne, aby je umiejętnie selekcjonował, kategoryzował i porządkował. Można to porównać do tego, jak kiedyś tworzyło się na kasetach swoje miksy muzyczne, nagrywając najlepsze kawałki wyłapane w radiu. Jeśli były dobrze skomponowane, mogły liczyć na wielu chętnych, którzy chcieli je od nas pożyczyć (oczywiście często na zawsze). Taki właśnie powinien być content, a jego sukces w dużej mierze zależy od jego kuratora. Jakie są główne przykazania mądrego kuratora? Przede wszystkim określenie grupy docelowej, poza tym umiejętność wyszukania i wyłapania dobrej treści. Wszystko to powinno być oparte o długofalową strategię contentową. Po więcej informacji o kurateli warto zajrzeć do artykułu.

10 technik copywritingu, które zwiększą konwersję na stronie internetowej – contentking.pl
4

Jeśli szukamy odpowiedzi na odwieczne pytanie, czyli jak zdobyć, rozkochać i zatrzymać przy sobie klientów, warto zajrzeć do tego artykułu. Aby zwiększyć konwersję, warto postawić przede wszystkim na treść, ale o tym już większość marketerów doskonale wie – treści umieszczane na stronie internetowej mają za zadanie przykuć uwagę, informować i skłonić do następnej wizyty. Aby je tworzyć skutecznie, warto poznać 10 technik copywritingu. W czytelny sposób pokazują (i ilustrują), na co zwrócić szczególną uwagę przy konstruowaniu treściwych tekstów. Chcesz pisać skutecznie? Nie pisz o sobie, a do czytającego, jego językiem i z uwzględnieniem jego potrzeb. Tak naprawdę wystarczy sobie przypomnieć, że tutaj przecież nie chodzi o Ciebie, ale o czytelnika.

Co internauci zrobią dla treści premium? – socialpress.pl
5

Według badania przeprowadzonego przez IR Center, 7 na 10 użytkowników podejmuje działania związane z treściami typu premium. Aby uzyskać ekskluzywne treści, aż 66% badanych było w stanie podać swoje dane, a 21% chciało się odwzajemnić za darmową treść poprzez udostępnianie jej w SM. Za to jedynie około 20% internautów korzysta z treści premium, jeśli trzeba za nią zapłacić. Jaki stąd wniosek? Warto tworzyć ekskluzywne treści, bo zasada wzajemności może okazać się dla nas najlepszą zapłatą. O tym, jaki rodzaj treści jest najpopularniejszy w sieci i za jaki najchętniej odwdzięczają się internauci, dowiemy się z artykułu.

4 zasady dobrego contentu w e-mail marketingu – interaktywnie.com

6-fotoliaJedną z form odwzajemnienia się za wartościową treść jest podanie swojego adresu w celu otrzymywania newslettera. Jednak wiele spośród tego typu wiadomości po pewnym czasie ignorujemy i kasujemy, a nawet oznaczamy jako spam. Dlaczego? Bo ze spamem się kojarzą – są nachalne, zbyt długie lub zdawkowe, pisane, zdawałoby się, na kolanie. Jednak treść zawartą w newsletterach można konstruować tak, aby była nie tylko zjadliwa, ale i smakowita. Jak to zrobić? Część odpowiedzi w artykule.

 

 

Storytelling w marketingu – paweltkaczyk.pl
7

Fascynujący wpis na temat roli storytellingu wraz z przykładami ilustrowanymi obrazem i przydatnymi wskazówkami na temat jego realizacji. Nie ma co ukrywać – długa droga czeka tego, który chce o śrubkach opowiedzieć tak, by wywołać wzruszenia, jakie niesie ze sobą historia Romea i Julii. Jednak jest to możliwe, o ile zastosujemy klucze fascynacji, zmieszamy to z konfliktem i dowiemy się, czym jest monomit. Ale najpierw przeczytajmy z uwagą ten wpis.

Jak oswoić content w social mediach – o-m.pl
8

Content marketing jest obecny w społecznościówkach i rządzi się w nich swoimi prawami, które wymieniła i skomentowała Patrycja Szumacher. Czy na pewno obraz jest wart więcej niż tysiąc słów (tak) i jakie są najczęstsze błędy przy tworzeniu i wrzucaniu contentu do social mediów (jest ich sporo)? Czy zwykły agencyjny copy lub freelancer ma rację bytu pośród coraz większej popularności instagramów i tweeterów? W artykule znajdziecie dokładne odpowiedzi na powyższe pytania i wiele innych meandrów przepływu contentu przez media społecznościowe.

Recykling contentu: drugie życie treści – admonkey.pl
9

Moda na recykling dopadła również treść. Raz stworzona i opracowana, może służyć marce przez długi czas – wystarczy tylko tchnąć w nią drugie życie. Jeśli nie wiecie, co można zrobić z tekstami, infografikami czy zdjęciami, żeby wykorzystać je powtórnie i zwiększyć ich zasięg, artykuł podpowiada szereg rozwiązań. W przyrodzie nic nie ginie, a w content marketingu nic nie powinno się zmarnować. Jeśli dana treść jest dobra, czasem wystarczy lekko zmienić jej opakowanie i formę, by na nowo zawojowała sieć. Serio, to aż takie proste.

Jak dobierać opłacalne i skuteczne słowa kluczowe? – sprawnymarketing.pl
10

Dobrze dobrane słowa kluczowe mogą wynieść markę na górę podium, a nietrafione skutkować zupełną klapą. Wystarczy jednak wiedzieć, jaką powinny mieść formę oraz gdzie i w jaki sposób ich szukać, by stały się pierwszym krokiem do zwiększenia ruchu na stronie. Słowa kluczowe powinny być dopasowane do rodzaju danej strony i do użytkowników, którzy na nią trafiają. Unikajmy też fraz jednowyrazowych, złożonych i niegramatycznych. Jak umiejętnie dobierać słowa kluczowe i jakich błędów się wystrzegać? Zamiast uczyć się na własnym przykładzie, lepiej skorzystać z przystępnych rad zawartych w artykule.

Pozycjonowanie stron to nie wszystko, czyli jak zdobyć klienta w Internecie? – sprawnymarketing.pl
11

Można rzec, że nie samym pozycjonowaniem firma żyje. Podobno korzystanie z wyszukiwarki to jedynie około 5% czasu, jaki spędzamy w sieci, a przewagę mają witryny tematyczne i informacyjne oraz serwisy społecznościowe. Nie warto więc skupiać się wyłącznie na byciu zauważonym przez wyszukiwarkę, ale zdobywać także inne przestrzenie. Z artykułu dowiemy się, jakie formy przekazu możemy wykorzystać, by dotrzeć do potencjalnych klientów i budować wizerunek swojej firmy. Uwaga – może się okazać, że pozycjonowanie nie będzie Wam dłużej potrzebne!

6 zaawansowanych trików w Google Analytics, które każdy użytkownik powinien znać  – sprawnymarketing.pl
12

Google Analytics to narzędzie, z którym powinien zaprzyjaźnić się każdy, kto ma cokolwiek wspólnego z marketingiem. Aby maksymalnie wykorzystać jego możliwości, warto zapoznać się z bardziej zaawansowanymi funkcjami – prezentowany artykuł jest miniprzewodnikiem, dzięki któremu szybko zapoznamy się z zachowaniem odwiedzających naszą stronę internautów.

Rola blogera w content marketingu – brief.pl

Marketing elementsZasada 3xWIN stworzona przez Macieja Budzicha mówi, że współpraca na linii marka-bloger powinna przynosić korzyści nie tylko obu wymienionym stronom, ale też czytelnikom. Marka zyskuje nienachalną reklamę, bloger zarabia, a klient otrzymuje treść, której szuka. Jak marki powinny flirtować z blogerami, by każdy był zwycięzcą? W artykule kilka prostych, ale przydatnych porad.

15 kluczowych pojęć marketingu – nowymarketing.pl
15

Wszystko płynie, ale aby pozostać w głównym nurcie, warto regularnie nasłuchiwać wskazówek i sygnałów od sternika. Artykuł przedstawia 15 pojęć z CM. Można to potraktować jako test, a jego wyniki opisać następująco:

1-2 poprawnych odpowiedzi – nie mów szefowi!
2-5  –  lubisz CM, jednak póki co – bez wzajemności.
5-10 – trochę wiedzy, przypakujesz i będziesz mistrzem!
10-14 – dobra, dobra, już się tak nie ciesz…
15 – wiadomo, że jesteś zwycięzcą.

Content marketing w natarciu – badanie HG Media International – marketing-news.pl
Czy content ciągle jest kingiem? Badania HG Media International wskazują wyraźnie: tak! Zanim ogólnoświatowa tendencja przyjmie się również na naszym gruncie, warto zobaczyć, jakie formy CM są najbardziej efektywne. Ufff, możemy spać spokojnie.

Zobacz również

Dla zapewnienia Ci wygody użytkowania strony wykorzystujemy pliki cookies. Ich ustawienia możesz zmienić w swojej przeglądarce. Więcej informacji: polityka cookies

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close